Kertokaapa, millä lääkkeillä ootte saanu aikuisiän aknen kuriin. Akne palannut parin vuoden tauon jälkeen, ikää kuitenkin jo melkein 30v.
Olen syönyt aikoinaan pari roakuuria, mut tilanne ei nyt niin paha, et vaatis välttämättä niin rajuja lääkkeitä.
Kävin vähän aikaa sit ihotautilääkärille, ja määräs kyl täysin turhanpäiväsiä lääkkeitä. Nyt tiedän ettei bentsyyliberoksidia sisältävät voiteet ainakaan sovi mulle ollenkaan. Mut oisko jotain muuta voidetta mistä vois olla apua?
Mikä on tehonnu teillä aikuisiän akneen?
7
977
Vastaukset
- äömm
Differin. Tasottaa naamaa jo parissa päivässä. Kuivattaa tosin ihan sikana, mutta on se sen arvoista. Saapi reseptillä.
- *¤*
tehos pahimpaan roa, söin sen noin 2o vuotiaana.. roa ei kuitenkaan poistanu aknea täysin mutta kuitenki pahimman, nyt oon saanu pysymään finnit kurissa parhaiten välttämällä maitotuotteita, ja ehkä vähentäny kans sokerin käyttöä.. oon nyt 24 eli en ihan niin vanha ku sie mut en nyt ihan teinikään enää =)
lääkkeitä tai voiteita ihon hoidossa en oo käyttäny sen roan jälkeen..- *¤*
erilaisia luontaistvuotteita oon kyl syöny..
hyväks koetut on ollu mm. : msm, b-vitamiini, c-vitamiini, gefilus-kapselit ym.. myös elivon kirkas iho kapseleita söin jonku aikaa ja ne kans ehkä autto ainaki mustapäihin ja ihon punotukseen.
ulkosesti oon käyttäny välillä omenaviinietikka kasvovettä.
kuten huomata saattaa, oon nyt yrittäny pysyä kaukana lääkkeistä ja voiteista, mulla ainaki voiteet on aina vaan ärsyttäny ihoa eikä yleensä ollu mitään apua, poikkeuksena bm-gel 28 on ollu hyvä tuote - melkei 40
*¤* kirjoitti:
erilaisia luontaistvuotteita oon kyl syöny..
hyväks koetut on ollu mm. : msm, b-vitamiini, c-vitamiini, gefilus-kapselit ym.. myös elivon kirkas iho kapseleita söin jonku aikaa ja ne kans ehkä autto ainaki mustapäihin ja ihon punotukseen.
ulkosesti oon käyttäny välillä omenaviinietikka kasvovettä.
kuten huomata saattaa, oon nyt yrittäny pysyä kaukana lääkkeistä ja voiteista, mulla ainaki voiteet on aina vaan ärsyttäny ihoa eikä yleensä ollu mitään apua, poikkeuksena bm-gel 28 on ollu hyvä tuoteMulla kaikki rasva tulee ulos päästä. Muu raato rutikuivaa. Erinäisiä näppylöitä alkoi ilmaantua enemmän joskus 30 korvilla, eli naamaan tullu investoitua ehkä jokunen euro ja monenlaista putelia ja aivan sama hakiko ne apteekista, lekurilta tai marketin hyllyltä -> helpotti hetkeks. Nyt käytössä ollut jonkin aikaa vain LV:n palasaippua ja kylmäpuristettu kookosöljy. Iho tuntuu pehmeältä ja joustavalta, ei kiillä eikä rasvotu. Pikku näpyt hävinneet ja ne jomottavat ihanuudet joita saan aina kerran kuussa ovat huomattavasti lievempiä ja katoavat parissa päivässä jos vaan malttaa olla näpelöimättä.
Jossain aiemmassa ketjussa oli puhetta jojoba-öljystä, saattaa toimia samoin. - roan syönyt
itse oon ollut kuukauden vhh:lla ja maidottomalla ruokavaliolla, jossain vaiheessa otin maitotuotteet pois, mutta en ole vieläkään varma aiheuttaako ne mulle finnejä. Viikon oon käyttänyt jojoba-öljyä, joka on rauhoittanut finnejä tosi hyvin, suosittelen! Ihoa ei kannata kuivattaa eikä ärsyttää millään kuivattavilla differineillä yms, pahentaa vaan tilannetta. Jojobaöljy kosteuttaa hyvin ja auttaa finneihinkin, pesuun käytän erisan puhdistusgeeliä. Tuo ruokavalio on kyllä tärkein aknen hoidossa, vaikuttaa suoraan hormoneihin, ja ne pahimmat finnithän tulee sieltä sisältä päin, joten millään ihonhoitotuotteella aknea ei voi parantaa, lievittää kyllä. Itse aion jatkaa ja ehkä jossain vaiheessa koita taas syödä maitotuotteita, tää ruokavalio ei kyllä vaikuttanut mitenkään hankalalta, nautin terveellisestä ruuasta enkä kyllä edes kaipaa makeaa, perunaa yms takaisin. Muutenkin oon voinut paljon paremmin kuin ennen, uskomatonta mutta kuukautiskivut hävisivät ja kuukautiset ei ole enää niin sairaan runsaat kuin ennen, myös jaksan paremmin lyhyemmillä yöunilla kuin ennen ja nälkä pysyy paljon kauemmin poissa eikä tule yllättäin sellaisia rajuja nälkäkohtauksia kuin ennen, http://karppaus.info/forum/ tuolta löytyy samoja kokemuksia myös muilta ja paljon vinkkejä yms.
- roan syönyt
roan syönyt kirjoitti:
itse oon ollut kuukauden vhh:lla ja maidottomalla ruokavaliolla, jossain vaiheessa otin maitotuotteet pois, mutta en ole vieläkään varma aiheuttaako ne mulle finnejä. Viikon oon käyttänyt jojoba-öljyä, joka on rauhoittanut finnejä tosi hyvin, suosittelen! Ihoa ei kannata kuivattaa eikä ärsyttää millään kuivattavilla differineillä yms, pahentaa vaan tilannetta. Jojobaöljy kosteuttaa hyvin ja auttaa finneihinkin, pesuun käytän erisan puhdistusgeeliä. Tuo ruokavalio on kyllä tärkein aknen hoidossa, vaikuttaa suoraan hormoneihin, ja ne pahimmat finnithän tulee sieltä sisältä päin, joten millään ihonhoitotuotteella aknea ei voi parantaa, lievittää kyllä. Itse aion jatkaa ja ehkä jossain vaiheessa koita taas syödä maitotuotteita, tää ruokavalio ei kyllä vaikuttanut mitenkään hankalalta, nautin terveellisestä ruuasta enkä kyllä edes kaipaa makeaa, perunaa yms takaisin. Muutenkin oon voinut paljon paremmin kuin ennen, uskomatonta mutta kuukautiskivut hävisivät ja kuukautiset ei ole enää niin sairaan runsaat kuin ennen, myös jaksan paremmin lyhyemmillä yöunilla kuin ennen ja nälkä pysyy paljon kauemmin poissa eikä tule yllättäin sellaisia rajuja nälkäkohtauksia kuin ennen, http://karppaus.info/forum/ tuolta löytyy samoja kokemuksia myös muilta ja paljon vinkkejä yms.
itse kokeillu myös kaikkea mahdollista, e-pillereitä, antibiootteja, 2 roa kuuria, avitcidia, differiniä, kosmetologin bion-sarjaa, kaiken maailman ravintolisiä (kalaöljyä, vitamiineja, astavitaa yms) mistään ei ollut pysyvää apua. Nyt vasta tuntuu että oon oikealla tiellä.
- roan syönyt
roan syönyt kirjoitti:
itse kokeillu myös kaikkea mahdollista, e-pillereitä, antibiootteja, 2 roa kuuria, avitcidia, differiniä, kosmetologin bion-sarjaa, kaiken maailman ravintolisiä (kalaöljyä, vitamiineja, astavitaa yms) mistään ei ollut pysyvää apua. Nyt vasta tuntuu että oon oikealla tiellä.
itsellä viimeisestä roa kuurista 4kk, ja kk sit akne palasi n. parissa päivässä rajuna otsaan, otsa oli jossain vaiheessa ihan tulehtunut! Roa on auttanut siinä mielessä että ei tullut muualle kasvoille finnejä (ennen oli pääosin leuassa ja otsassa), mutta kyllä tuo tulehtunut otsa sai mut niin paniikkiin että aloitin ton vhh:n, vaikka en ennen uskonut että pystyn noudattaa jtn ruokavaliota, mutta ihan helpolta se on tuntunut. Nyt enää tulee yksittäisiä finnejä (välillä oon sortunut kiellettyihin tuotteisiin kuten limsaan/sokeripitoiseenalkoholiin kavereiden luona/baarissa ja se kyllä näkyi naamassa seur. päivänä), iho näyttää enemmänkin epäpuhtaalta enää, kuin aknenaamalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413898Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3523015Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101655Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23811- 44784
- 67779