Terkkari vuotaa kuin seula

sivusta kuuntelin

Miten huonosti meillä terkkarilla sekä osaston että muullakin puolella työntekijät pitävät kiinni vaitiolovelvollisuudesta?? Työntekijät puhuvat käytävillä vieraille ihmisille (itsekkin sain kokea tuon) pois lähteneet ja ketä oli tuotu hoidettavaksi. Pahimmissa tapauksissa työntekijät ovat soittaneet puhelimella kavereilleen, että oletkos kuullut tämän jne... Ajattelevatko he ollenkaan miltä läheisiltä ihmisistä tuntuu? Vaitiolo velvollisuus ei toimi!

32

3694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntaan

      palautetta, kyllä ne ruotuun porukan laittaa

    • turvat tukkoon

      Ei pelkästään terkkari, myös Kela vuotaa. Vaitiolovelvollisuus unohtunut.

      • miehitetty

        terkkari, niin mitä muuta voi odottaa? Ongelma ollut vuosikausia.

        Todistetuista tapauksista valitukset vain kuntaan! Rotia on saatava!

        Käpymantsissa minua on aina ihmetyttänyt tämä hillitön juoruilu- ja paskanpuhumisvalmius.
        Valjastettaisiinpa sekin energia johonkin hyödyllisempään!


      • ihan miten vaan

        Mitenkäs ne parturi/kampaajat? Nehän ne vasta salaisuuksia pitävätkin..kerrotaan edelliseltä seuraavalle jne ja luottamuksella tietenkin =). Jää terkkarilaisetkin hopeelle.


      • Anonyymi
        miehitetty kirjoitti:

        terkkari, niin mitä muuta voi odottaa? Ongelma ollut vuosikausia.

        Todistetuista tapauksista valitukset vain kuntaan! Rotia on saatava!

        Käpymantsissa minua on aina ihmetyttänyt tämä hillitön juoruilu- ja paskanpuhumisvalmius.
        Valjastettaisiinpa sekin energia johonkin hyödyllisempään!

        Valitus kuntaan?Aivan turhaa kun pelastavat kieroudellaan toistensa töppäilyt.


    • Tällukka

      nostaa syytteen.

    • ikäviä kuullu

      että onko se meillä eri laki kuin muualla...? sieltä vain pitäis muutama saada kiinni mut,toteen näyttö aika hankalaa.... mut välillä tuntuu et kylillä tiedetään paremmin kuin itse oma terveys,,, itsellä sellainen mielipide että jos epäilisin sairastavani jotain vakavaa niin hakeutuisin muualle,osittain juuri tuon räikeän vaitiolovelvollisuuden rikkomisen tähden...

    • veronmaksaja 3

      ilomantsinkunnan palvelukseen kaksi pääsyvaatimusta suhteita päättäjiin osaa puhua pahaa lähimmäisistä

      • ovat

        Niin tämän palstan p....n jauhajat varmaan kutsutaan kuntaan töihin


      • Anonyymi

        Sisäisessä haussa on paikka, eikun hakemaan.


    • vetelihtijä

      kuulut henkilökuntaan. Sanot meillä terkkarilla.... Sinulla on varmaankin sisäpiirin tietoa asiasta. Ymmärrän, miksi on vaikeuksia nostaa syyte. Vai oletko se työtoverien selkäänpuukottaja?

      • ........

        Töissä tai ei, vuotajat VASTUUSEEN kielenkantojen löysyydestä!!!!


      • vetelihtijä
        ........ kirjoitti:

        Töissä tai ei, vuotajat VASTUUSEEN kielenkantojen löysyydestä!!!!

        puuttua. Ihmisten asioiden ruotiminen julkisesti ei anna hyvää kuvaa palveluntarjoasta. Vaitiolovelvollisuus on ehdottomasti pidettävä.


    • hoitaja

      mitäpä muutakaan voi odottaa uteliailta ilomantsilaisilta, kun tälläistä toimintaa.Ruoditaan toisten sairauksia ja muitakin asioita pitkin kylää.Jos ollaan hoitoalalla töissä niin pitäisi jo opiskeluaikaan mennä selkärankaan VAITIOLOVELVOLLISUUS!Jos kuulisin henkilökohtaisesti itse tälläisiä juttuja, niin kyllä ottaisin yhteyttä johonkin ylempään tahoon.

      • vetelihtijä

        asiaa jotka täytyisi saada hakattua näiden sisar hento valkoisien päähän. Kylällä kovasti kuulee työpaikkahengestä.


      • lähihoilaaja
        vetelihtijä kirjoitti:

        asiaa jotka täytyisi saada hakattua näiden sisar hento valkoisien päähän. Kylällä kovasti kuulee työpaikkahengestä.

        Ja kun mie vannottelin sille että, ethän vuan kerro kellenniin.


      • mikä voisi
        vetelihtijä kirjoitti:

        asiaa jotka täytyisi saada hakattua näiden sisar hento valkoisien päähän. Kylällä kovasti kuulee työpaikkahengestä.

        työpaikkahenkeä nostattaa. Kun on jatkuva vaje työntekijöistä, liikatarjontaa potilaista, vastuut ja velvollisuudet painavat - kuka enää jaksaa hyvää me-henkeä pitää yllä? Vaihtuvuuskin eri työntekijäryhmissä on suurehko. Nyt varmasti mielesi tekisi kommentoida, että "itsepä olet ammattisi valinnut", totta niin. Ammatti on ihan ok, mutta pakkotahdilla tehtynä tappava. Pitää olla ammattitaitoa, pitää pitää yllä ammattitaitoa, pitäisi olla ihminen ja pitäisi riittää vielä itselleenkin ja läheisille.

        Erikoissairaanhoito taitaa kutsua?

        Ja se vaitiolovelvollisuus vielä: voinpa itse omakohtaisesti kertoa, että eipä huvita enää töiden jälkeen "jurista" kenenkään sairasrekisteriä. Itse olen päivystyksessä kuullut, kun moni potilas ihan omaehtoisesti vierustoverille vaivansa selittää - voisiko tätäkin kautta asiat levitä? Toki meitä ammattilaisiakin on monenlaisia - joillakin kielenkantimet ovat höllemmässä kuin toisilla. Jos niin pääsee tapahtumaan, että vaitiolovelvollisuuden alaisia asioita kerrotaan kylillä, se on rikos. Siitä vain valitusta tekemään. Terkkarin ylilääkäri, perusturvajohtaja tai perusturvalautakunta lienevät oikeat osoitteet.


      • ei tieotoa
        mikä voisi kirjoitti:

        työpaikkahenkeä nostattaa. Kun on jatkuva vaje työntekijöistä, liikatarjontaa potilaista, vastuut ja velvollisuudet painavat - kuka enää jaksaa hyvää me-henkeä pitää yllä? Vaihtuvuuskin eri työntekijäryhmissä on suurehko. Nyt varmasti mielesi tekisi kommentoida, että "itsepä olet ammattisi valinnut", totta niin. Ammatti on ihan ok, mutta pakkotahdilla tehtynä tappava. Pitää olla ammattitaitoa, pitää pitää yllä ammattitaitoa, pitäisi olla ihminen ja pitäisi riittää vielä itselleenkin ja läheisille.

        Erikoissairaanhoito taitaa kutsua?

        Ja se vaitiolovelvollisuus vielä: voinpa itse omakohtaisesti kertoa, että eipä huvita enää töiden jälkeen "jurista" kenenkään sairasrekisteriä. Itse olen päivystyksessä kuullut, kun moni potilas ihan omaehtoisesti vierustoverille vaivansa selittää - voisiko tätäkin kautta asiat levitä? Toki meitä ammattilaisiakin on monenlaisia - joillakin kielenkantimet ovat höllemmässä kuin toisilla. Jos niin pääsee tapahtumaan, että vaitiolovelvollisuuden alaisia asioita kerrotaan kylillä, se on rikos. Siitä vain valitusta tekemään. Terkkarin ylilääkäri, perusturvajohtaja tai perusturvalautakunta lienevät oikeat osoitteet.

        ole. Kysytäänkö ihan päispäin, miksi minun sairausasiani on kiinnostavia ja kenen mielestä


      • hmmmmm......
        mikä voisi kirjoitti:

        työpaikkahenkeä nostattaa. Kun on jatkuva vaje työntekijöistä, liikatarjontaa potilaista, vastuut ja velvollisuudet painavat - kuka enää jaksaa hyvää me-henkeä pitää yllä? Vaihtuvuuskin eri työntekijäryhmissä on suurehko. Nyt varmasti mielesi tekisi kommentoida, että "itsepä olet ammattisi valinnut", totta niin. Ammatti on ihan ok, mutta pakkotahdilla tehtynä tappava. Pitää olla ammattitaitoa, pitää pitää yllä ammattitaitoa, pitäisi olla ihminen ja pitäisi riittää vielä itselleenkin ja läheisille.

        Erikoissairaanhoito taitaa kutsua?

        Ja se vaitiolovelvollisuus vielä: voinpa itse omakohtaisesti kertoa, että eipä huvita enää töiden jälkeen "jurista" kenenkään sairasrekisteriä. Itse olen päivystyksessä kuullut, kun moni potilas ihan omaehtoisesti vierustoverille vaivansa selittää - voisiko tätäkin kautta asiat levitä? Toki meitä ammattilaisiakin on monenlaisia - joillakin kielenkantimet ovat höllemmässä kuin toisilla. Jos niin pääsee tapahtumaan, että vaitiolovelvollisuuden alaisia asioita kerrotaan kylillä, se on rikos. Siitä vain valitusta tekemään. Terkkarin ylilääkäri, perusturvajohtaja tai perusturvalautakunta lienevät oikeat osoitteet.

        vai "paikallisessako" niitä sairauksia puidaan...!?!


      • vetelihtijä
        lähihoilaaja kirjoitti:

        Ja kun mie vannottelin sille että, ethän vuan kerro kellenniin.

        Vaikka leikiksi pistitkin, Luullaan että kiusaajaa aina suojellaan. Vaitiolovelvollisuus ei koske työpaikalla huonoa kohtelua. Hyvässä ilmapiirissä jokaisen työpanos on varmasti tuottavampi.


      • on se...
        vetelihtijä kirjoitti:

        Vaikka leikiksi pistitkin, Luullaan että kiusaajaa aina suojellaan. Vaitiolovelvollisuus ei koske työpaikalla huonoa kohtelua. Hyvässä ilmapiirissä jokaisen työpanos on varmasti tuottavampi.

        kun akkoja talo täynnä, ni selän takana paskaa puhutaan!!!!


      • pellava
        hmmmmm...... kirjoitti:

        vai "paikallisessako" niitä sairauksia puidaan...!?!

        kuinka hän käyttäytyy. Jotkut voivat keskittyä siihen, mitä varten ovat työpaikalla. Joillekin taas on muut asiat tärkeämpiä.


      • Akkoja osoitella
        on se... kirjoitti:

        kun akkoja talo täynnä, ni selän takana paskaa puhutaan!!!!

        Kyllä tuolla herraseurassakin juttu lentää. Tietyn huoltoaseman pyöreä pöytä on oikea herrain juorupöytä ja katsokaahan Ilomantsin näiltä sivuilta, mitä uhoa löytyy. Naidaan joukopäätöksellä toisen omaa niin paljon, ettei edes tältä naispololta aika edes riitäisi sittenkään, vaikka koko 24 tuntia vuorokaudessa käyttäisi. Sitten on kannanottoja, jotka voi leimata miehen kirjoittamaksi sukupuolielimen koosta (> naiset harvemmin koollaan kehuvat). Sitten on ohuiden seinien takaa "mölinöintiä", joka naapureiden mukaan merkitsee sitä ihan ihtiään sekin. Väliin jotkut isot ilmoittavat tulostaan - ja yhtä kaikki meillä on pantu kaikki pantavaksi kelpaavat. Sitten valitetaan, vikistään ja syytetään päättäjiä päin - itsepähän olemme ne valinneet. Jos virkamiehet eivät hoidoa hommiaan tai vetävät kotiin päin, niin valitusta ylös päin. Tuntuu, että kaikista asioista pitää saada vain mahdollisimman kelju ja hankala. Ja hoitamatta jättäminen on sitten se tulos, jolla keljuutta mitataan. Siis kun itse jätetään hoitamatta. Nämä sivut veisivät asioita enemmän eteenpäin, jos nämä olisivat asiasivuja. Kerrottaisiin epäkohta ja koettaisimme yhdessä löytää sille ratkaisua.

        Minä ehdotan tähän terkkari-ilmiöön seuraavaa: Emme kerro oireistamme kenellekään muulle kuin vastaanottavalle hoitajalle ja lääkäille. Emme edes naapurille tai muulle tutulle. Kun menemme labrakokeisiin, niin käymme siellä vain hiljaa, emmekä kerro, mitä epäillään. Kuunnellaan puhelimen välityksellä tai nenäkkäin lääkärin kanssa tulokset. Ja ehtona jälleen, että ei kerrota vieläkään kenellekään tutulle.

        Minun sairauteni eivät ole kävelleet minua vastaan kylillä enkä ole kuullut niistä puheita. Ja ystävieni kanssa olen ne kuitenkin jakanut ja perheeni kanssa tietysti.

        Kokeilkaapa.


      • mielessä ja vastaanotolla
        ei tieotoa kirjoitti:

        ole. Kysytäänkö ihan päispäin, miksi minun sairausasiani on kiinnostavia ja kenen mielestä

        Kiinnostaa kyllä. Autankin kykyjeni mukaan. Työaikana vielä. Toivon, että saan S-marketissa tehdä ostokseni, eikä kukaan tule kysymään neuvoja mihinkään vaivaansa. Silloin olen vapaalla. Ja että ei juurikaan illalla soitettaisi tai jopa tultaisi sairausasioissa käymään. Ei riitä rahkeet.

        Ja jos kaupassa sairaushistoriansa selittää ruuhka-aina, ei mitään vaitiolovelvollisuutta rikkoonnu. Toiset asiakkaat vain kuulevat. Näin se on ja jutut leviävät.


    • asiakas....

      Onko henkilökunta teidän muiden mielestä ollu nykyisin tylyä?

      • Anonyymi

        Ilomantsin terkkarilla on todella tylyä hoitohenkilökunta.aikoja ei saa ,ei vastata puhelimeen ei vastata soittopyyntöihin,juorutaan toisten sairauksista VAITIOLOA RIKOTAAN,VAITIOLON RIKKOMINEN ON RIKOS.JA VAKAVA SELLAINEN.B- todistukset kestää kelalle kuukausi kaupalla ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilomantsin terkkarilla on todella tylyä hoitohenkilökunta.aikoja ei saa ,ei vastata puhelimeen ei vastata soittopyyntöihin,juorutaan toisten sairauksista VAITIOLOA RIKOTAAN,VAITIOLON RIKKOMINEN ON RIKOS.JA VAKAVA SELLAINEN.B- todistukset kestää kelalle kuukausi kaupalla ym.

        Kuulemma aikoinaan joku ulkopuolinenkin pääsi lueskelemaan potilaskertomuksia terkkarin tietokonelta ja tietojahan sitten kyläläiset kuuli ja ihmetteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma aikoinaan joku ulkopuolinenkin pääsi lueskelemaan potilaskertomuksia terkkarin tietokonelta ja tietojahan sitten kyläläiset kuuli ja ihmetteli.

        Olen kuullut samaa. Jos niin moni on tämän omin silmin nähnyt niin miksi tämä ulkopuolinen selvisi kuin kapinen piski aidanraosta??? Jos kerran on valituksiakin tehty ja ne eivät ole johtaneet toimenpiteisiin...silloin vika on jo päättäjissä. Surkeita luusereita ovat tämmöset urkkijat. Oma elämä niin köyhää. Valitettavasti henkilöllisyys on kylällä tiedossa. En tiedä miksi seuraumuksia ei ole tullut. No, jospa se tietosuoja paranee kun terkkarirakennus puretaan. Omiakin potilastietoja on vissiin urkittu, sain sen selville vasta vuosien päästä. Tiedän keitä kiitän tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut samaa. Jos niin moni on tämän omin silmin nähnyt niin miksi tämä ulkopuolinen selvisi kuin kapinen piski aidanraosta??? Jos kerran on valituksiakin tehty ja ne eivät ole johtaneet toimenpiteisiin...silloin vika on jo päättäjissä. Surkeita luusereita ovat tämmöset urkkijat. Oma elämä niin köyhää. Valitettavasti henkilöllisyys on kylällä tiedossa. En tiedä miksi seuraumuksia ei ole tullut. No, jospa se tietosuoja paranee kun terkkarirakennus puretaan. Omiakin potilastietoja on vissiin urkittu, sain sen selville vasta vuosien päästä. Tiedän keitä kiitän tästä.

        Ne on Äly ja Väläys ollu asialla :))


    • Anonyymi

      Ilomantsissa kun ei älytä vaitiolovelvollisuutta ja muutenkaan olla puuttumatta toisten asioihin.Kaupan kassallakin vaihdetaan työpäivän kuulumisia.Kieroa porukkaa.Ja lääkärin saneluja "konekirjoittaja"on muutellut.

    • Anonyymi

      Taitaa pankkialalla toimia vaitiolovelvollisuus loistavasti!! Jos todella noin leväperäistä on terkkarin työntekijöiden vaitiolovelvollisuuden laita., niin eikö SOTE:n
      esimiehet ym.virkaatekevät puutu tuollaiseen epäkohtaan?

      • Anonyymi

        Puoli vuotta sinnittelin Ilomantsin tk:asiakkaana. Sitten ajelin kiltisti toistasataa kilsaa "oikealle" terveysasemalle toisen puoli vuotta. Ennenkuin muutin pois paikkakunnalta. Parit muistutukset oli Siun sotelle tehtävä. Ovatpahan ainakin tilastomerkintöinä, jossain taulukossa. Tyly asenne koko henkilöstöllä ja lisäksi suoranaista valehtelua muistutusten vastineissa. Nooh, onneksi ei tartte olla enää missään tekemisissä heidän kanssaan!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe