Millaisia on viinakrampit?

kramppaa.

Hieman tullut tenutettua ja viekkarit painaa päälle. Keittoa on mennyt pari viikkoa suht runsaasti.

Millaisia on viinakrampit? Nyt tuntuu kuin vetäisi suonta tai jotain. Pohkeet on aivan jäykkinä. Ei liene vaarallista vielä. Millaisia ne pahat krampit oikeen on.. ekaa kertaa kun tuli tenutettua näin pitkään ja ei ole kokemusta kuin tärinä/oksennus krapuloista :(

46

19726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja siihen voi

      kuollakkin. Tee ihmeessä hallittu alas-ajo, äläkä lopeta sitä kuin seinään

      • Oolofi

        Hallittu alasajo ei ole mikään hyvä ratkaisu. Paras ratkaisu on oikeanlainen lääkitys ja lisäravinteet. Eli esim. päivystykseen, tiputukseen yms. Jos jatkaa dokaamista, niin on vaikeampi vaan päästä kiewrteestä irti.


    • ööööh..

      muistuttava kohtaus.
      Tulee yleensä selvänä vasta toisena tai kolmantena päivänä.
      Kovia kouristuksia. Henki voi lähteä.

      • Oolofi

        Toisena tai kolmantena päivänä. Alkoholi poistuu elimistöstä muutamassa tunnissa. Jos on kaksi tai kolme päivää ollut juomatta alkoholia, niin sitä on ihan kondiksessa, selvänä ja pirteä kuin peipponen.

        Tässä asiassa taiotavat jotkut lääkärikirjatkin kusettaa.


      • ....
        Oolofi kirjoitti:

        Toisena tai kolmantena päivänä. Alkoholi poistuu elimistöstä muutamassa tunnissa. Jos on kaksi tai kolme päivää ollut juomatta alkoholia, niin sitä on ihan kondiksessa, selvänä ja pirteä kuin peipponen.

        Tässä asiassa taiotavat jotkut lääkärikirjatkin kusettaa.

        ..kun et tiedä asiasta yhtään mitään.
        Nykäse ensin muutaman viikon tai kuukauden kuuri kossupullo päivässä-vauhdilla, ja sitten lopetat ryyppäämisen, niin viinakramppi voi tulla muutaman päivän päästä nimenomaan selvänä.

        Silminnäkijöille aivan kuin epileptinen kohtaus.
        Juoppo on jäykkänä kuin rautakanki, sätkii, nykii ja pomppii aivan hallitsemattomasti, ja vaahtoa tulee suusta. Voi purra kielensä ja hampaansa piloille.
        Eikä sen kokenut muista kohtauksestaan yhtään mitään.

        "Jos on kaksi tai kolme päivää ollut juomatta alkoholia, niin sitä on ihan kondiksessa, selvänä ja pirteä kuin peipponen."

        Tuostakin näkee, että itse ryyppäämisestäkään et tiedä mitään.


      • Oolofi
        .... kirjoitti:

        ..kun et tiedä asiasta yhtään mitään.
        Nykäse ensin muutaman viikon tai kuukauden kuuri kossupullo päivässä-vauhdilla, ja sitten lopetat ryyppäämisen, niin viinakramppi voi tulla muutaman päivän päästä nimenomaan selvänä.

        Silminnäkijöille aivan kuin epileptinen kohtaus.
        Juoppo on jäykkänä kuin rautakanki, sätkii, nykii ja pomppii aivan hallitsemattomasti, ja vaahtoa tulee suusta. Voi purra kielensä ja hampaansa piloille.
        Eikä sen kokenut muista kohtauksestaan yhtään mitään.

        "Jos on kaksi tai kolme päivää ollut juomatta alkoholia, niin sitä on ihan kondiksessa, selvänä ja pirteä kuin peipponen."

        Tuostakin näkee, että itse ryyppäämisestäkään et tiedä mitään.

        Itse et taida tietää.

        Jos oon joutunut sairaalaan 2 kertaa viinakrampin takia, niin miten voisin olla tietämättä asiasta mitään?

        Ja mieluummin olisinkin amatööri.


      • Lopettamisesta
        Oolofi kirjoitti:

        Itse et taida tietää.

        Jos oon joutunut sairaalaan 2 kertaa viinakrampin takia, niin miten voisin olla tietämättä asiasta mitään?

        Ja mieluummin olisinkin amatööri.

        Montako päivää meni kun sait krampin?


    • kollega.

      Pohkeiden ja muiden paikkojen nykimiset ja jäykkyys putken jälkeen on normaaleja oireita. Ne loppuu muutaman päivän kuluessa. Auttaa saattaa reilut annokset B-vitamiinia ja kalsiumia. Unettomuus saattaa myös iskeä.

      Hallittu alasajo on järkevää mutta se ei enää välttämättä auta, kun viekkarit on jo päällä. Voi kiihdyttää keskushermostoa entisestään, riippuu ihmisestä.

      Ei se kramppi näköjään herkästi iske, itse ajoin viime viikolla 16 päivän kaljaputken nopeasti alas ja kyllä pelotti muakin. 3 yön kitumisen jälkeen olo kuitenkin parani entiselleen. Pelotus kuuluu myös viekkareihin, joten koita vaan pysyä rauhallisena.

      Jos olo käy kuitenkin kestämättömäksi niin A-klinikalle tai lääkäriin.

    • Oolofi

      Jos pelkäät mosiia, niin kannattaa varmaan vähentää sitä viinin nauttimista, tai mitä nyt ikinä' nautitkin.,

      Kaverilta murtui selkä viinakrampin seurauksena. Että ei ole ihan leikin asia.

      Itsekin olen joutunut sairaalaan viinakrampin takia useammankin kerran(tai kaksi kertaa ainakin ,toisella kerralla pystyin menemään sinne itsem toisella ambulanssilla).

      Ei kannata myöskänä antaa MITÄÄN painoarvoa Validen jutuille, koska heillä ei ole varmasati omaa kokemusta. Ihminen voi pysyä täysin tajuissaan viinakrampin aikana, ja vaahtoa EI todellakaan tarvitse tulla suusta. Jos kovan tenutuksen seurauksena koko alakroppa esim. kramppaa, niin tuskin siinä tarvitsee olla mikään ruudinkeksijä tajutakseen mistä se mahtaa johtua.

    • kuuluu alkoholin

      liikakäytön oireisiin. Siellä tapahtuu jotain molekyylitasolla. Kuten päässäkin solutasolla kun juot. Mene AA:han ja saat lopettaa sen myrkyn latkimisen. Ihana elää ilman alkoa nykyisin. Siis siinä suhteessa, etten enää ole ruumiiltani sairas. Masennus vain jää. Paras kaveri eli alko kun jättää niin onpa siinä uuden kaverin etsinnässä hommaa. Mutta niitä on AA:ssa! Jihuu! Ja ne vieläpä ymmärtää sua. Vau. Kivaa sakkia. Kannattaa olla juoppo niin pääsee tosi fiksuun seuraan! KOKEILE EDES!

      • tämähän tästä

        ketjusta puuttuikin eli AA-mainostus. Aloituksessa kun ei vaan ollut kyse AA:sta vaan vieroitusoireista joten onko niin vaikeaa pysyä asiassa?


      • ..........................
        tämähän tästä kirjoitti:

        ketjusta puuttuikin eli AA-mainostus. Aloituksessa kun ei vaan ollut kyse AA:sta vaan vieroitusoireista joten onko niin vaikeaa pysyä asiassa?

        sarkasmia.


    • viides päivä

      Yleensä viinakrampit tulevat 3-5vrk kuluttua juomisen lopettamisesta.
      Silloin kaveri puhaltaa jo nollat ja huom. SAA AJAA AUTOA!

      Kun kramppi iskee autoa ajaessa, kroppa vääntyy krampatessa vasemmalle(kuten aina krampatessa), ja niin vääntyy vasemmalle vastaantulevien kaistalle myös auto.

      Lehdessä lukee sitten, "onnettomuusauto ajautui tuntemattomasta syystä vastaantulevien kaistalle".

      • nelikymppinen mies

        Itseltäni otettiin ajokortti pois niiden viinakramppien takia ja ehkä hyvä niin. Olen saanut lukemattomia kertoja niitä kramppeja mut onneksi ei koskaan auton ratissa ettei tapahtunut mitään kauheeta.


    • Anonyymi

      Voiko kramppi tulla yhdestä päivästä jos juo vain olutta ja muistaa syödä kunnolla?

      Sain krampin 3 päivän viinan ja kaljan juonnilla lopetin juomisen myös seinään. Hirvittävä kokemus. Purin myös kieleen ja kroppa oli viikon kuin rautakanki.

      • Anonyymi

        Tuttuni vouhotti kaverilleni, että oli ollut jo kaksi päivää ilman alkoholia, kunnes aivan seisaaltaan sai viinakrampin selkäänsä ja vääntyi kuin nopeutetussa videossa takavasemmalle ja halkaisi kallonsa lattiaan. Kuulemma koko lattia tärähti niin, että pölyt ja roskat pomppasi ilmaan 3 metrin säteellä pään osumakohdasta.

        Tyyppi joutui pysyvään koomaan , mutta oli tehnyt omahoitotahdon, ettei jäänyt makaamaan vuosikymmeniksi vihanneksena. Lopettivat keinotekoisen elintoimintojen ylläpitämisen, vaikka joku uskis kävikin riehumaan käytävällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttuni vouhotti kaverilleni, että oli ollut jo kaksi päivää ilman alkoholia, kunnes aivan seisaaltaan sai viinakrampin selkäänsä ja vääntyi kuin nopeutetussa videossa takavasemmalle ja halkaisi kallonsa lattiaan. Kuulemma koko lattia tärähti niin, että pölyt ja roskat pomppasi ilmaan 3 metrin säteellä pään osumakohdasta.

        Tyyppi joutui pysyvään koomaan , mutta oli tehnyt omahoitotahdon, ettei jäänyt makaamaan vuosikymmeniksi vihanneksena. Lopettivat keinotekoisen elintoimintojen ylläpitämisen, vaikka joku uskis kävikin riehumaan käytävällä.

        Aika jännä, että se tuttu kuitenkin vielä koomassa kykeni vouhottamaan kaverillesi.


    • Anonyymi

      oliko juonut montakin päivää? Käsittääkseni kramppi ei yhden päivän otosta tule jos ottaa pelkkää olutta.

      Korjatkaa jos olen väärässä.

    • Anonyymi

      Mulla kramppasikun katselin japanin sakepulloja.

    • Anonyymi

      Minulla kramppaa suoli. Krampin jälkeen sulkijalihas vapautuu ja siinä vaiheessa olisi hyvä istua pöntöllä.

    • Anonyymi

      Krampin aikana helpottaa niin ronkkia tapilla jolloin vaaleanruskea kaakeli roiskuu seinille ooooiiiih

    • Anonyymi

      Viinakramppi:
      Tietääkseni kyseessä epileptinen kohtaus. Eli sama kohtaus kuin epilepsiassa, mutta ilman epilepsia diagnoosia. Epilepsia diagnoosin saa kun kohtaukset toistuvat tarpeeksi usein (taipumus kohtauksiin on todettu).

      Toistuvat kohtaukset saattavat altistaa uusille kohtauksille(?)

      • Anonyymi

        Viinakrampin aiheuttamat kouristukset ovat paljon pahempia, kuin elilepsiassa. Eräs kaverini aiheutti viinakramppinsa takia bussin suistumisen tieltä, vaikka istui taa'immassa penkissä kuskista katsottuna. Se oli niin raju kohtaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinakrampin aiheuttamat kouristukset ovat paljon pahempia, kuin elilepsiassa. Eräs kaverini aiheutti viinakramppinsa takia bussin suistumisen tieltä, vaikka istui taa'immassa penkissä kuskista katsottuna. Se oli niin raju kohtaus.

        Aivan varmasti. Miten hän aiheutti bussin suistumisen tieltä? Krampatessaan käveli ja kävi kuskin päälle? :'D

        Mutta siis asiaan. VIinakrampit sekä muutenkin pitkän putken lopettaminen seinään on hengenvaarallista. Pitäisi aina joko hallittu alasajo taikka sitten bentsolääkitys niinkuin a-klinikalla on tapana tehdä. Risolid oli ainakin ennen käytössä alkoholin vierotusoireisiin taikka diapami.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan varmasti. Miten hän aiheutti bussin suistumisen tieltä? Krampatessaan käveli ja kävi kuskin päälle? :'D

        Mutta siis asiaan. VIinakrampit sekä muutenkin pitkän putken lopettaminen seinään on hengenvaarallista. Pitäisi aina joko hallittu alasajo taikka sitten bentsolääkitys niinkuin a-klinikalla on tapana tehdä. Risolid oli ainakin ennen käytössä alkoholin vierotusoireisiin taikka diapami.

        Se kouristus oli niin raju, että takarivin kolme penkkiä meni halki ja rekyyli aiheutti bussin perän luisumaan sivusuunassa. Tie oli jäinen. Kukaan ei kuollut onnettomuuden johdosta, ainoastaan itse kramppaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kouristus oli niin raju, että takarivin kolme penkkiä meni halki ja rekyyli aiheutti bussin perän luisumaan sivusuunassa. Tie oli jäinen. Kukaan ei kuollut onnettomuuden johdosta, ainoastaan itse kramppaaja.

        Yleensä ihminen kuolee siihen rekyyliin, koska se tahdosta riippumaton adrenaliini-potkaisu on niin raju. Olet ryypännyt kaksi viikkoa putkeen ja luontoäiti rankaisee todella voimakkaalla kouristuksella.


      • Anonyymi

        Voiko esimerkiksi hammaslääkärissä puudutteesta tullut juttu että leuat lyö loukkua, johtua mistä?
        Oli noin vuosi sitten kyllä viimeinen hammaslääkärireissu, kun puudutetaan.
        Otan noin 2 annosta alkoholia, keskimäärin, viikossa. Kyllä minua niin hävetti hammaslääkärissä. Taju ei mennyt, mutta pelkäsin että tohtori saa hampaani sormiinsa. enkä millään pystynyt sitä leukojen vapinaa saamaan loppumaan itse.
        Olin kertonut x tapahtumasta elämässäni muutaman sanan, tällekin hammaslääkärille. silti puudutti koepalan otttamisen vuoksi.


    • Anonyymi

      Aidon Kylmiksen agenda on niin selvä, vaikka itse ei ole selvää päivää nähnyt yli yhdeksään vuoteen. Se haluaa pelotella teidät takaisin veronmaksajiksi. En puhu ainoastaan tästä kyseisestä ketjusta.

      -Akat ja Kristian

      • Anonyymi

        Kyllä aito liika-alkoholinkäytön aiheuttama viinakouristus krapulassa sai jopa edesmenneen Kylmiksen huutamaan kurkkusuorana kivusta. Kouristus paljon pahempi, kuin pelkkä lihaskramppi. Videoillaan vain käytti erehdyksissään väärää sanaa.


      • Anonyymi

        Pelottelu alkoholismista on toki tärkeää valistustyötä, vaikka saarnaajalla olisikin henkilökohtainen agenda taustalla, kuten esimerkiksi ITSE saada ostettua ne kortilla olevat halpiskaljat kaupan spurgu-osastolta ilman kilpailijoita ja nyrkkitappeluita.

        -Tutkiva Journaholisti


    • Anonyymi

      Ryyppykaverilleni kävi huonosti tuossa taannoin. Hänelle iski viinakramppi napakymppiin, eli suoraan sydänlihakseen. Välitön kuolema, ennen kuin edes ehti tipahtaa maahan.

      Ruuminavauksesta eräs tuttu patologi paljasti, "pitkäaikaisen ryyppäämisen aiheuttama kouristus sydänlihakseen aiheutti koko sydämen vatkautumaan hetkessä kuin vispipuuroksi".

    • Anonyymi

      Mä ryyppäsin neljä kuukautta aamusta iltaan ja lopetin seinään. Eikä ole tullut kramppeja eikä muutakaan. Nyt olen ollut jo neljä viikkoa raittiina, joten tuskin enää tuleekaan?

      t. Oolofi (after 10 years)

    • Anonyymi

      Jos ei muista tai kykene syömään normaalisti huikkaputken aikana niin saattaa kramppis iskeä.

      • Anonyymi

        No siinähän se dilemma juuri onkin, kun syöt, sammut. Moni jättää syömisen väliin, kun on niin täpinöissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinähän se dilemma juuri onkin, kun syöt, sammut. Moni jättää syömisen väliin, kun on niin täpinöissään.

        Mitä tarkoittaa dilemma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa dilemma?

        No tässä tapauksessa sitä, että moni jättää syömisen väliin sen takia, että onnistui saamaan pirteän nousuhumalan aikaiseksi ja ei halua laskea sitä alas syömisellä. Tämä on vakava ongelma.


    • Anonyymi

      Pascakramppi iskee ja järkyttävät kaakelin turahdukset leviävät newkkukuutioni seinille sanoinkuvaamattoman hajun voimin

      as
      d

      • Anonyymi

        Siis mitä. Mie oon nyt juonut 9 päivää kossua ja yrittänyt lopettaa, ei pysty kun on kovat kouristukset olut ei mene alas ja jos juo vettä niin tulee suihkuna ulos. Nääkö on niitä viina kramppeja? Vaikka haluaa lopettaa se täytyy vaan kestää ja ottaa laimennettuna. :(


    • Anonyymi

      Ei vielä mitään hätää jos vasta suonenvetoa. Ei kannata katkaista hyvää putkea. Kyllä ne oikeat krampit tulevat aikanaan, kun olet tankannut riittävän pitkään. Sitten lopetat kuin seinään kertaheitolla, muutaman päivän sisällä saattaa krampata. Jos ei vielä silloinkaan, kannattaa kuuri aloittaa uudestaan, kyllä se sieltä tulee.

    • Anonyymi

      Olen juonut päivittäin kohta 20 vuotta enkä ole kohdannut viinakramppia.

      t. mies 39

    • Anonyymi

      Suolikrampit pahempi ongelma, litraa vetelää lojahtaa hapertuneille farkuille kassajonossa

      Asd

    • Anonyymi

      Mulla oli valehtelematta varmaan 3kk putki, tai no ainakin 2kk. Oli ehkä pari kertaa niin että pidin yhen päivän että en ottanut mutta seuraavana päivänä taas. Juon yleensä vaan siideriä, n. 2-4 päivässä joskus voi mennä 5. Perjantaina ja lauantaina viiniä yleensä n. Puoli litraa, joskus vähemmän joskus enemmän, ja silloin tosiaan juon ehkä vaan yhen sidukan. Mulla alkoi tulla kovia vatsa kipuja sunnuntaina ja kävin lekurissa, tämä siis tiistai päivänä. Lääkäri epäili haimatulehdusta. Tämä säikäytti niin paljon, että lopetin juomisen seinään (joka ei selvästikään ollut fiksua). Maksa arvot oli ihme kyllä normaalit, kuten monet muutkin kokeet eli haimatulehduksen voi sulkea pois, odottelen vastauksia mistä kivut johtuvat. Torstai iltana tuli siis kolmas päivä juomatta. Kivut oli jo vähän hellittänyt mutta silti ne vähän väliä oli mutta ei niin kovana. Sitten tuli toi vasen käsi tosi kipeeksi. Iltaan mennessä koveni enemmän, semmonen tosi puristava tunne. sitten jossain vaiheessa alkoi tuntua ihan siltä kun joku kuristaisi, kaulassa ja jotenkin leuassa? Tosi epämiellyttävä tunne mitä en koskaan ennen ole kokenut, tuli tosi pelottava olo ja jopa soitinkin läheisellleni tästä ja kerroin. Pystyin siis toimimaan, kävin jopa saunassa vaikka en tiedä oliko se kovin järkevää, mutta en voinut vaan jäädä paikalleen kun pelotti niin paljon. Onneksi minulla oli vanhoja opamoxeja mitä oli joskus respalla niin otin yhden semmosen. Jääkaapissa oli myös yksi puolen litran 5.5 siideri niin join sen tissutellen. Olo oli jotenkin niin epätodellinen, sitten kävin katsomassa sen pahimman kohtauksen aikana itseäni peilistä vessassa niin silmät olivat ihan punaiset, verisuonet katkenneet. Koko illan ja yön oli kyllä se käsi todella kipeä, ja semmonen outo olo johon se sauna ja opamoxi varmaan vähän auttoi mutta silti. Menin nukkumaan 1 yöllä ja aamulla ei sattunut enää ollenkaan. Oliko tuo viina kramppi jonka sain? Onko se sydämelle vaarallista jos on kerran saanut? Jokatapauksessa ostin tänään 4 siideriä vielä varmuuden vuoksi, täksi päiväksi 2 ja huomiseksi. Halu on kova lopettaa, että joisin vaan kerran tai pari viikossa tai kuukaudessa mutta pelottaa ne krampit niin paljon. Teenkö oikein jos juon nyt tänään noi pari ja huomenna ja lopetan, tuleeko kramppeja enää? Kiitos etukäteen.. niin ja olen kohta 29v nainen.

      • Anonyymi

        Ei ollut, tuskin oli lähelläkään. Huomaat kyllä kun kramppi tulee, ainakin sitten jälkeenpäin kun heräät lattialta ja ihmettelet mitä juuri tapahtui, jos heräät.


    • Anonyymi

      On tullu, lyhyin aika on 3 päivää tosi rankasti viinaa ja sit jos on ollu semmosia yli 10 päivän putkia. Kannattaa lähtee katkolle sairaalaan nii välttyy niiltä. Tosi tokkurassa oot kun heräät

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      voiko kolla

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe