Käyn usein eräässä kaupunkimme sivukirjastossa.
Niin tänäänkin, iltapäivällä. Menin kävellen jonne noin 11 minuutin kävelymatka kotoamme.
Oli ihana aurinkoinen ilma, pikkutiput liversivät; nuo seikat saivat hymyilemään. Kävely kirjastoon kestikin siis hieman kauemmin kuin yleensä. Koska vähän välliä pysähdyin ja suljin silmäni ja kohotin kasvoni kohti aurinkoa.
Oli tyyntä. Pakkasta joku kolmisen astetta.
Siis ihanempaa säätä talvella ei voi olla.
Saavuin kirjastoon ja ylistin ihanaa ilmaa mukavalle kirjastonjohtajalle, jonka kanssa on kiva jutella. Hän hymyilee iloisena tervehtiessään. Koskaan en ole nähnyt häntä happamana.
Palautin jotain lainaamiani kirjoja.
Menin katsomaan mitä uutuuksia on.
Vaikka sivukirjasto onkin niin siellä on paljon uutuuksia; mielenkiintoisia uusia kirjoja siellä on paljon.
Kirjastonjohtajalla hyvä näkemys millaisia kannattaa tilata.
Sitten kirjoja katsottuani ja joitakin valittuani menen lukemaan sanomalehtiä, lehtienluku"paikkaan".
Minun mielestäni kirjasto on hyvä ja tarpeellinen yhteiskunnan palvelu.
Toki pääkirjasto on isompi kuin sivukirjasto mutta sinne pitäisi mennä autolla.
Käytättekö muut kirjaston palveluja ja oletteko tyytyväisiä kirjaston palveluihin ja valikoimiin?
Kirjasto systeemi
11
473
Vastaukset
- ,..///\\\\
Nuorena luin kotikylän biblioteekin ns. läpi. Piti alkaa ostamaan kirjoja, kun kunnalla oli rajallisesti rahaa ja tarjonta ei riittänyt. Hyvät muistot jäi, sain lainata käsikirjastostakin kaikenlaista, vaikka niitten lainaaminen olikin periaatteessa kiellettyä.
Tahti oli, kirja illassa, viikonloppuisin yhteensä vain viisi, oli muutakin tekemistä.
Sen jälkeen olen toki asioinut ajoittain kirjastoissa. Ikävä on se, haluan omistaa kirjan, tykkään katella kirjahyllyjä ja muistella jotain romskua, jonka selkä sattuu silmiin. Kirjat ovat äärettömän halpoja käytettynä nykyisin. Painattaminen on nimittäin tosi halpaa. Tota, tiksin kierrätyskeskuksesta saa ottaa viisi ilmaiskirjaa kerrallaan. Välttelen sitä paikkaa.
Nykyään en työhuoneeseen juuri viitsi edes mennä. kirjakasoja pitkin lattioita, kun hyllyihin ei enää mahdu. Tota, en mieluusti netissä kerro tarkemmin itsestäni, mutta. Vaimo on suorittanut yliopistotasoiset opinnot kirjastotieteistä sivuaineena. Ollut kirjastonjohtajanakin joskus. Mitenkäkö on kotikirjasto luokiteltuna.. ei sieltä löydä yhtään mitään. Hah.
Viime vuosina on tullut lainattua lähinnä musiikkia. Kas kun kaikessa ei ole kopionsuojaukset kohdillaa ja niitä voi polttaa kotiarkistoon. Pitänyt vähentää sitäkin, ei mahdu enää räkkiin. Olen keskittynyt enenpi kiertelemään kirppiksiä ja ostamaan vinyylilevyjä. Tyypillisesti, levysoitin on ollut rikki jo vuosia, eipä tule levyjä kuunneltua siis.
Minun tarpeisiini kirjasto ei nykyaikana kovin vastaa. Toivon toki, toiminta jatkuu. Pelkään vähän tulevaisuutta. Netti vie käyttäjiä ja informaatiotulva on suunnaton eri medioissa. Pahimmassa tapauksessa kirjastoista tulee vain kaunokirjallisen aineiston museoita. Tiedon saanti on tuoreempaa ja nopeampaa mistä tahansa muusta lähteestä kuin kirjastosta.
Nyt on vanhuusnäköä, ei ole viitsinyt investoida rilleihin. Ei tule juurikaan luettua muuta. kuin ammattikirjallisuutta ja joitain lehtiä. Oikein piti muistella viimmeksi lukemaani kirjaa. Taisi olla Gustaff Häglundin muistelmat.
=DW=- miljoonapulu
Ahaa, olet siis lukenut paljon. Mä en osta kuin keittokirjoja silloin tällöin muita en osta koska en kuitenkaan lukisi niitä kuin kerran läpi. Ja tilamme ovat rajalliset. Ikäänkuin kämppä olisi pienentynyt kun pikku oravamme ovat kasvaneet. Isompi kämppä pitäis hankkia.
Luit aika paljon jos kirja illassa. Itse en tuohon yllä.
Mikä on tiksin kierrätyskeskus? Missä sellainen on?
Sulla on sitten viisas vaimo.
Jos sulla hirveästi kirjoja niin voisitte vaimon kanssa perustaa kirjaston? :)
Kyllä mäkin lainaan musiikkia. Viimeksi lainasin kaksi Himin cd.tä ja samaten kaksi AC/DC.n cd.tä.
Meillä kanssa meni levysoitin rikki.
Emme voi kuunnella älppäreitä siis.
Kyllä mä uskoisin, että kirjastojen toiminta jatkuu. Ja toivon ettei rakasta sivukirjastoamme lakkauteta. Koskaan ei tiedä.
Kyllä kirjasto on mulle ihan tarpeellinen juttu.
On rentouttavaa mennä lukemaan sanomalehtiä.
Ja mielestäni hesarin viikkoliite on hyvä ja aina sielläkin on ollut jotain mielenkiintoista luettavaa. Samoin hesarissa on aina luettavaa.
En ole lukenut ko muistelmateosta. - ///,.
miljoonapulu kirjoitti:
Ahaa, olet siis lukenut paljon. Mä en osta kuin keittokirjoja silloin tällöin muita en osta koska en kuitenkaan lukisi niitä kuin kerran läpi. Ja tilamme ovat rajalliset. Ikäänkuin kämppä olisi pienentynyt kun pikku oravamme ovat kasvaneet. Isompi kämppä pitäis hankkia.
Luit aika paljon jos kirja illassa. Itse en tuohon yllä.
Mikä on tiksin kierrätyskeskus? Missä sellainen on?
Sulla on sitten viisas vaimo.
Jos sulla hirveästi kirjoja niin voisitte vaimon kanssa perustaa kirjaston? :)
Kyllä mäkin lainaan musiikkia. Viimeksi lainasin kaksi Himin cd.tä ja samaten kaksi AC/DC.n cd.tä.
Meillä kanssa meni levysoitin rikki.
Emme voi kuunnella älppäreitä siis.
Kyllä mä uskoisin, että kirjastojen toiminta jatkuu. Ja toivon ettei rakasta sivukirjastoamme lakkauteta. Koskaan ei tiedä.
Kyllä kirjasto on mulle ihan tarpeellinen juttu.
On rentouttavaa mennä lukemaan sanomalehtiä.
Ja mielestäni hesarin viikkoliite on hyvä ja aina sielläkin on ollut jotain mielenkiintoista luettavaa. Samoin hesarissa on aina luettavaa.
En ole lukenut ko muistelmateosta.Tiksin kierrätyskeskus on Tikkurilan kierrätyskeskus. Vanhat kirjat ovat pikkuhiljaa roviotavaraa, kuin Bradbyryllä konsanaan. Energia-arvo on pian suurempi kuin kultturellinen arvo.
Ykköspainoksia sieltä ei juuri löydä, mutta varsin laajasti kaikkea muuta. Ite en sillain ole fanaattinen keräilijä, kerään scifiä ja milloin mitäkin. Menee vähän aikakausittain, mutta jos sattuu eteen, joku perhokalastusaiheinen kirja tarttuu varmasti liiviin jos sattuu jossain vastaan. Niin, en ole heittänyt perhoa vuosiin itse...
Tota, oon joskus kirjoittanutkin tänne aiheesta. Kun tulee puolentoista vuoden kuluttua viiskymmentä mittariin, pidän mökillä pikku jamit. Lupasin juovuksissa laulaa ekan piisin. AC/DC Let there be rock. Noh, jos tälle iälle ei ole oppinut munaamaan itseään. niin eipä paljoa ole elosta oppinut.
Tule messiin, muista ottaa kuulosuojat ja buranat mukaan. Asu vapaa, mutta suositeltava (vanhoja alastomia akkoja ei kukaan viitsi katella).
=DW= - miljoonapulu
///,. kirjoitti:
Tiksin kierrätyskeskus on Tikkurilan kierrätyskeskus. Vanhat kirjat ovat pikkuhiljaa roviotavaraa, kuin Bradbyryllä konsanaan. Energia-arvo on pian suurempi kuin kultturellinen arvo.
Ykköspainoksia sieltä ei juuri löydä, mutta varsin laajasti kaikkea muuta. Ite en sillain ole fanaattinen keräilijä, kerään scifiä ja milloin mitäkin. Menee vähän aikakausittain, mutta jos sattuu eteen, joku perhokalastusaiheinen kirja tarttuu varmasti liiviin jos sattuu jossain vastaan. Niin, en ole heittänyt perhoa vuosiin itse...
Tota, oon joskus kirjoittanutkin tänne aiheesta. Kun tulee puolentoista vuoden kuluttua viiskymmentä mittariin, pidän mökillä pikku jamit. Lupasin juovuksissa laulaa ekan piisin. AC/DC Let there be rock. Noh, jos tälle iälle ei ole oppinut munaamaan itseään. niin eipä paljoa ole elosta oppinut.
Tule messiin, muista ottaa kuulosuojat ja buranat mukaan. Asu vapaa, mutta suositeltava (vanhoja alastomia akkoja ei kukaan viitsi katella).
=DW=Ahaa, kiva kun kerroit.
Ai sä keräät scifiäkin? Keräätkö jotain sarjiksia myös? MM. Tex Willer ym?
Nuorena luin pikkuveljeni sarjiksia ja just mm Tex Willereitä.
Ai perhokalasusaihe kiinnostaa? Se on mielenkiintoista.
Ahaa sulla 50 vuoden ikä lähestyy. Onko mitään viidenkympin villityksiä havaittavissa?
Laulat juovuksissa, et selvänä?
Diggaatko AC/DC bändin musaa? Vai onko tuo kappale valinta sattumaa?
Mulla AC/DC on uus kohde. Sanoisinko alle puol vuotta oon fanittanut.
Kiitos kutsusta, mutta taidan jättää väliin sun pippalot. Vai saisinko ottaa siippani mukaan?
Juu luonnollinen asiahan on, että asu on suositeltava.
Koitn eilen illalla vastata jo mutta jostain hiivatin syystä tietokoneemme ei suostunut yhteistyöhön. Sun(kin) juttusi luin jo eilen mutta kone tökki. Meinasin heittää koko hiton rakkineen päin seinää kun yli puol tuntia koitin saada yhteyttä. Sitten päätin luovuttaa...Grrrrr...
- Putkivalo
lisäksi meillä käy kirjasto-auto, todella hieno palvelu. Sen kautta voi varata kirjoja, ei tarvi itse hakemalla hakea. Ja kirjastonhoitaja on niin ammattitaitoinen, että osaa suositella samantapaisia kirjoja kun kyselee. Samalla voi moikata naapureita ja kysellä kuulumisia :))
- miljoonapulu
On muuten hyvä palvelu toi kirjastopalvelu. Fiksu juttu.
- tomppa2006
...olen varsinainen lukutoukka...
Vähintään kerran viikossa poikkean kirjastoon. En aina lainaa kirjoja, joskus sitten taas useampiakin. Luen kotipaikkakuntani lehdet, kahvittelen ja lainaan joskus myös musiikkia.
Kirjasto on erittäin tarpeellinen ja olen tyytyväinen palveluihin.- miljoonapulu
Jaaha sulla sama juttu kun mullakin näköjään.
Kahviota meidän sivukirjastomme lehtienlukusalissa ei ole enkä sitä kaipaakaan, koska en juo ollenkaan kahvia. - Hanna
miljoonapulu kirjoitti:
Jaaha sulla sama juttu kun mullakin näköjään.
Kahviota meidän sivukirjastomme lehtienlukusalissa ei ole enkä sitä kaipaakaan, koska en juo ollenkaan kahvia.eli paikkoja joissa käyn useimmin.
Tykkään kotikirjastostani, jossa tunnen kaikki virkailijat. Eilenkin poikkesin hakemassa luettavaa. - miljoonapulu
Hanna kirjoitti:
eli paikkoja joissa käyn useimmin.
Tykkään kotikirjastostani, jossa tunnen kaikki virkailijat. Eilenkin poikkesin hakemassa luettavaa.Joo, se on kivaa kun virkailijat siellä tuntee.
Meilläkin täällä päin sivukirjastossammekin on hyvä valikoima luettavaa. Vaikka ns ahkera lukija olenkin niin siellä on paljon lukematonta vielä ja uutta kirjaa tulee kokoajan melkein.
- oikees-ti
kirjastohan on ihan must, sen ansiosta Suomen kansa on perin juurin sivistynyttä
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481279Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131143
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3915Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763