Aamulehdestä tänään: Joka neljäs työtön yh elää tuilla paremmin kuin pienellä palkalla.
Kovasti mettässä ollaan...
Joka neljäs yh
20
914
Vastaukset
- palkka on
niin pieni, että sen päälle pitäisi vielä hakea muita tukia, niin kyllä siinä palkkajärjestelmässä on jotain vialla, jos sillä ei elä.
Juu, kovasti mettässä ollaan... - ja syvällä!
En siis ole ainut joka kiinnitti huomiota tohon asiaan.
Niin kuin kerroitte, niin mettässä ollaan ja pahasti! - Ex pienipalkkainen
Niinhän se menee ettei työnteko aina kannata.
Varsinkin naisvaltasilla aloilla on palkka pieni.
Joskus vaan on niin että pärjää paremmin kotona makoilemalla mitä että menis töihin, niin tyhmää kun se onkin.
Jos ajatellaan vaikka yh:ta jolla kaksi lasta, saa tukia varmasti enemmän kuin että menis osa-aikaiseksi kaupan kassalle töihin.
palkka noin 1000e/kk.
Itse just syksyllä ollessani lomautettuna laskin tuota ettei työnteko kannata jos palkka jää kovin pieneksi. Ja kyllä se vaan harmitti, mieluummin olisin itse tienannut rahat elämiseen mutta kun tukia sai enemmän ei mikään pienipalkkainen homma kiinnostanut, kyllä siitä työstä pitää saada taloudellistakin hyötyä, ei se muulloin kiinnota.
Onneksi kävi hyvä tuuri ja pääsi oman alan hommiin. Mutta kyllä sitä silloin mietti tarkkaan että mikä kannattaa ja mikä ei. - mutta kyllä
pienipalkkainen työssäkäyväkin saa esim asumitukea ja toimeentulotukea, jos vain viitsii hakea niitä. Ei työtön yksihuoltaja saa kuin toimeentulominimin, sen, mikä kuuluu kaikille kansalaisille.
Eri asia on, jos puolisolla on suuret tulot niin kuin minun puolisollani on. Itse tienaan sivutoimisena tuntiopettajana vain noin 500e käteen/kk. - näin eteenpäin:
Ja juttu jatkui, että JOKA VIIDES kahden aikuisen perhe on samalla "loukussa".
Ei se, että ei valehtele, mutta että ei kerro koko totuutta.......- ap.
Se mistä tuon pongasin, ei ollut näköjään koko juttu.
Tarkoitus ei ollut näinollen valehdella, kuten kirjoituksen omavaltaisesti tulkitsit;)
- niin yritetään yhessä
pois sieltä metästä!;)))
- ap.
Ja pieni palkkaisessa työssä. Mutta mielumin pieni palkkainen työssäkäyvä, kun tuilla elelevä.
Ehkä tyhmyyttä, mutta itselle mielekäs työ ja sitä kautta tulevat sosiaaliset kontaktit, sekä myös esimerkki lapselle, ovat tärkeitä. - onko
ap. kirjoitti:
Ja pieni palkkaisessa työssä. Mutta mielumin pieni palkkainen työssäkäyvä, kun tuilla elelevä.
Ehkä tyhmyyttä, mutta itselle mielekäs työ ja sitä kautta tulevat sosiaaliset kontaktit, sekä myös esimerkki lapselle, ovat tärkeitä.pienipalkkaisessa työssä oleminen mikään sen kummoisempi esimerkki lapselle, kuin kotona oleminenkaan. Oppii vaan sen, että ei töihin kannata mennä kun ei siellä mitään tienaa.
- he, jotka
ap. kirjoitti:
Ehkä tyhmyyttä, mutta itselle mielekäs työ ja sitä kautta tulevat sosiaaliset kontaktit, sekä myös esimerkki lapselle, ovat tärkeitä.ovat kotona lasten kanssa ovat taas sillä kannalla että parasta lapselle on se, että vanhempi on kotona pienen lapsen kanssa. Miksi luulet että näitä tukia jaetaan pienten lasten vanhemmille? Suomessa kannustetaan pienten lasten vanhempia olemaan kotona. Kaikilla ei ole mahdollista. Itse olen kokopäivä töissä, lapset hoidossa ja koulussa. Pomo ei tykkää kun olen paljon poissa kun lapset sairastavat. Tunnen kokoajan olevani kahden tulen välissä. Tärkeämpää kuitenkin lapset.
- neitihoitajatar
onko kirjoitti:
pienipalkkaisessa työssä oleminen mikään sen kummoisempi esimerkki lapselle, kuin kotona oleminenkaan. Oppii vaan sen, että ei töihin kannata mennä kun ei siellä mitään tienaa.
Mutta jokainen tyylillään:)
- pakko
ap. kirjoitti:
Ehkä tyhmyyttä, mutta itselle mielekäs työ ja sitä kautta tulevat sosiaaliset kontaktit, sekä myös esimerkki lapselle, ovat tärkeitä.tähän väliin tunkea!
nimenomaan olen minäkin sitä mieltä,että lasten täytyy olla päivähoidossa,saada kodin ulkopuolista elämää!
ja äitin myös. kodin ulkopuolista elämää!
ja parempi pienpalkkasessa ku ei ollenkaan. siitä se ura urkenee, on edes mahdollisuus vaikuttaa omiin tuloihin.
- huomannut
ettei töitä ole enää noin vaan saatavilla? Luuletko että kun jonnekin avautuu yksi paikka, siihen otetaan kahden lapsen yksinhuoltaja??? Hehheehhh.
- ap.
Sitäpä ei tarvitse haastattelussa kertoa, että on yksinhuoltaja:)
Eikä tarkoitus ollut arvostella, ikävä jos sinusta tuntui siltä. - PiWi
ap. kirjoitti:
Eikä tarkoitus ollut arvostella, ikävä jos sinusta tuntui siltä.ootan et pääsen äkkii takas töihin.. Keväällä ois mahis päästä takas. Pari kuukautta ku jaksas.
Tällä hetkellä tulot on lapsilisä elatus0 300e/kk =D liiton rahoja ootellessa. joutuu aika tavalla lainailee rahaa ympäriisä et pärjää viel kuukauden..liitossa kauhee ruuhka..prkl - Kokenut kysymyksen
ap. kirjoitti:
Eikä tarkoitus ollut arvostella, ikävä jos sinusta tuntui siltä.Kun kumminkin perheasioista kysytään, vaikka ei saisi.
Mitenkäs sen kysymyksen ohitat?
Jos sanot, niin kuin asia on että olet yh, niin ei paikkaa tipu.
Jos sanot, ettei moisia saisi kysyä, niin tuskin paikkaa saat silloinkaan.
Asian eteenpäin vieminen on yhtä tyhjän kanssa.
Vaikka olisitkin oikeassa, tuskin sitä duunipaikkaa saat kuitenkaan ja jos saisit, niin tuskin menisit, kun ei sua sinne edes kaivata.
Ps. Multa kahdessa paikassa kysytty perheestä, molemmissa kerroin. Toisessa ehdittiin sanoa, että tervetuloa töihin, mutta kun tuli perhe puheeksi niin sainkin vaan "soitellaan kuule sulle kolmeen mennessä"
Ei ole soiteltu, tästä jo pari vuotta aikaakin...
Yhdessä työhaastattelussa nuorempana kysyttiin jopa että onko lapsia, onko suunnitteilla, onko poikaystävää ja en kai vaan ole raskaana.
Sellast. - Yksinäiti minäkin
Kokenut kysymyksen kirjoitti:
Kun kumminkin perheasioista kysytään, vaikka ei saisi.
Mitenkäs sen kysymyksen ohitat?
Jos sanot, niin kuin asia on että olet yh, niin ei paikkaa tipu.
Jos sanot, ettei moisia saisi kysyä, niin tuskin paikkaa saat silloinkaan.
Asian eteenpäin vieminen on yhtä tyhjän kanssa.
Vaikka olisitkin oikeassa, tuskin sitä duunipaikkaa saat kuitenkaan ja jos saisit, niin tuskin menisit, kun ei sua sinne edes kaivata.
Ps. Multa kahdessa paikassa kysytty perheestä, molemmissa kerroin. Toisessa ehdittiin sanoa, että tervetuloa töihin, mutta kun tuli perhe puheeksi niin sainkin vaan "soitellaan kuule sulle kolmeen mennessä"
Ei ole soiteltu, tästä jo pari vuotta aikaakin...
Yhdessä työhaastattelussa nuorempana kysyttiin jopa että onko lapsia, onko suunnitteilla, onko poikaystävää ja en kai vaan ole raskaana.
Sellast.Onpa kurjaa. Itselläni ei ole koskaan työpaikka jäänyt saamattta yksinhuoltajuuden takia. Olen myös vastannut haastatteluissa rehellisesti, että olen lapsen kanssa yksin. Olen myös kuitenkin painottanut sitä, että läheisten verkosto on laaja, vaikka ei ehken ihan olekaan.
Minulla on myös onni, että lapseni ei sairasta juuri ollenkaan. Viiden vuoden aikana olen hänen sairastelujensa takia ollut pois n. 14 päivää.
- dxxxxxxna
Kertokaa ihmeessä minulle mistä se raha tippuu kuin taivaanlahjana?? Olen selvästikin jättänyt jotain tärkeää huomaamatta.
Olen nimittäin nyt töissä,NETTO 1000€/kk,lapsilisä 150,ei asumistukea omistus asuntoon.
Työnantajalla menee heikosti,työttömyys uhkaa.Saisin liitosta NETTO 640€,lapsilisä edelleen 150€,asumistukea n.100,kelan laskurilla arvioituna.
Elarit pysyvät samana,työttömyys ei vaikuta.
Mun laskukaavalla tappiolle jään 260€/kk.
Eli mistä se raha mulle tipahtaisi?
En ole koskaan ollut työttömänä paria kuukautta kauempaa,joten en tiedä..- luulisin
Moni laskee sen varmasti niin, että tuon verran kuussa menee hoitomaksuihin ja bensakuluihin.
- asdfsdgjhklöjhdfgsa
jos työ on huonosti palkattua ja työssäkäynti edellyttää vielä maksullista hoitoa lapselle niin kyllähän se on ihan kiva jos jää työttömäksi ja huomaa, että rahaa jääkin vähän enemmän. Oletettavasti joku tekee tiukkoja laskelmia ja toteaa, ettei kannata mennä töihin. Siinä on puolensa. Pienilapsi tarvitsee äitiään ja kotona on hyvä kasvaa jos siellä on kaikki hyvin. Kyllä minusta on järkevää käyttää yhteiskunnan kotihoidon tukia hyväkseen silloin kun niitä on tarjolla. Kun lapsi kasvaa ei työtön yh enää saa mitään erityisiä tukia. Tarjolla on ihan tavallinen työttömyyspäiväraha ja mahdollisesti asumistuki. Osa saa toimeentulotukea, mutta eivät suinkaan kaikki. Täytyy olla todella pieni palkka, että kouluikäisen lapsen yh:n tai parisuhteessa elävänkään kannattaa jäädä kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770