Mulla on ollut silmälasit melkein viiskyt vuotta, joka päivä aamusta iltaan.
Taas silmälääkäriasemat kauppaa ihmisille näön korjaavaa laser-leikkausta. Oletko harkinnut sellaiseen menemistä vakavasti? Tai oletko sellaisessa jo käynyt.
No järjellä ajatellen sellainen rahallisesti pidemmän päälle kannattaisi. Mulla kun uudet lasit maksaa jo nyt tonnin pintaan.
Mutta mutta...
Olen niin jänishousu etten koskaan uskalla siihen mennä. Pelko siitä että se epäonnistuu ja sitten on se vähäinenkin näkökyky mennyt.
En ole koskaan kokeillut edes piilolinssejä. Lasit ei suuremmasti haittaa jokapäiväisiä töitäni. Mutta ilmankin voisin olla. Eri asia sitten on osaisinko vai tuntuisiko että jotain puuttuu, että on niinkuin alasti jos ei rillit ole nokalla!
Suunnitteletko laser-leikkausta?
8
589
Vastaukset
- kävi jo 15v
sitten ja oli tyytyväinen. Mutta kun oli nuori mies...
En uskalla, pelkään samaa, että tosiaan menee sekin vähä näkö!
Ja kun ei näistä silmistä voi tehä ku toinen näkee lähelle ja toinen kauas...tottuuko siihenkään!
Tuo sankajuttu on pienin ongelma, kakkulat voi hommata ilman hiontaa olevin linssein, "näön vuoksi".
Mutta en uskalla.
Jos ajatellaan, että meillä on 30v elianaikaa vielä, siis teoriassa,vois kokeilla mutta mutta ...jänishousu mikä jänisousu! - O - Orvokki
viivyttelemättä jos itse haluaisit, eikä pelon lisäksi ole muita esteitä.
Nuoremmat ovat tyytyväisinä kertoneet, että leikkaus kesti yllättävän vähän aikaa, eikä ollut ollenkaan niin epämiellyttävä kokemus kuin olivat pelänneet. Kuulin, että leikkaus saatettaisiin joutua uusimaan kymmenen vuoden päästä tai myöhemmin. Aikaväliä en muista. Kannattaisi varmaan kysyä lääkäriltä.
Itse en ole ollut kiinnostunut, koska olen selvinnyt lukemisesta aina ilman laseja ja ikänäön tultua voin halutessani käyttää myös vain yhtä piilolinssiä nähdäkseni sekä lähelle että kauas. Pitää vain tietää, kumpaan silmään piilolinssin laittaa. Nyt manaan silmälääkäriä, joka ei maininnut asiasta ja olin kokeillut piilolinssiä "väärässä" silmässä. Olin jo hankkinut kaksitehoiset aurinkolasitkin kaikilla herkuilla ennenkuin asia tuli sattumalta esille uuden optikon luona. Poikkesin ohimennen sovittamaan hyvän näköisiä kehyksiä ja pyysin ostaa yhden kertakäyttöpiilolinssin nähdäkseni kunnolla, jolloin hän tarkisti asian yksinkertaisella tempulla. Minusta piilolinssit ovat tosi mukavat, joten pitää varmaan ostaa vielä uudet aurinkolasit ilman tehoja.
Oletko kuullut, että jonkun laser-leikkaus olisi epäonnistunut? Luulin, että leikkauksia pidettäisiin turvallisina. Voisitko ehkä leikkauttaa yhden silmän kerrallaan?
Jos mietit ulkonäkökysymystä, etkä näe itseäsi kunnolla peilistä ilman laseja, valokuvan ottaminen voisi olla hyvä idea, jos sinulla on digikamera. Jos otattaa useampia kuvia, kuva valehtelee vähemmän kuin peili.;))olen kuullut ja lukenut, että leikkaukset onnistuvat hyvin.
Ehdottomasti teettäisin operaation jos näköni sellaista vaatisi, mutta minulla on vielä liian hyvä näkö leikkausta ajatellen.
Kuulemma ei tehä liian hyvä(n)näköisille *:/* hi..
Mitä sanoit, ettäkö vain toiseen silmään piilolinssi, toimisikohan se yhdessä yksiteholasien kanssa?- O - O
Pirrejuupas kirjoitti:
olen kuullut ja lukenut, että leikkaukset onnistuvat hyvin.
Ehdottomasti teettäisin operaation jos näköni sellaista vaatisi, mutta minulla on vielä liian hyvä näkö leikkausta ajatellen.
Kuulemma ei tehä liian hyvä(n)näköisille *:/* hi..
Mitä sanoit, ettäkö vain toiseen silmään piilolinssi, toimisikohan se yhdessä yksiteholasien kanssa?ikänäön kehityttyä enää nähnyt lukea piilolinssit päässä, joten tarvitsin lukulasit nähdäkseni lähelle. Lääkäri sanoi, että selviäisin käyttämällä vain yhtä piilolinssiä ja tottuisin pian tilanteeseen.
Kun kokeilin toiseen silmään, tuntui kuin olisin ollut pikkuhuppelissa, koska siinä silmässä on joku taittovirhe. Vasta optikon testauksen jälkeen laitoin piilolinssin toiseen silmään ja huomasin, etten mitään kaksiteholinssejä olisi koskaan hankkinutkaan, jos olisin tiennyt miten hyvin pärjään yhdellä piilolinssillä. Voit arvata,että harmitti ihan turha "sijoitus" erilaisiin kaksiteholaseihin.
Kysymykseesi en osaa vastata. Ehkä kannattaisi ohikulkiessan kysyä optikkoliikkeestä. Toisaalta hyvännäköinenkin voi joskus piristää päiväänsä hyvännäköisillä silmälasinkehyksillä:;)) Olen kuullut paristakin tapauksesta jotka on epäonnistuneet.
Nuorimmalle tyttärelle tehtiin laser-leikkaus kolme vuotta sitten. Operaatio kesti joitain kymmeniä sekunteja, kaikkine puudutuksuneen vain jokusen minuutin. Mutta kipeät oli silmät! Voi hyvänen aika sentään! Ja pahin homma oli ottaa ne hoitopiilarit pois muutaman päivän perästä. Mutta on tyytyväinen kun pääsi laseista eroon. Menisi kuulemma uudelleenkin.
Eihän me naiset sitä kipua pelätäkkään, onhan tuota selvinnyt synnytyksistäkin hengissä.
En mieti sitä ulkonäköjuttua vaan sitä etten osaa olla ilman kakkuloita. Että jos tuntuu koko ajan että jotain puuttuu ja alvariinsa yrittää niitä nostella.
Pitänee kaikesta huolimatta vielä harkita josko sitä uskaltaisi mennä. tai sitten ostaa taas uudet kalliit lasit...- Pirre*
O - O kirjoitti:
ikänäön kehityttyä enää nähnyt lukea piilolinssit päässä, joten tarvitsin lukulasit nähdäkseni lähelle. Lääkäri sanoi, että selviäisin käyttämällä vain yhtä piilolinssiä ja tottuisin pian tilanteeseen.
Kun kokeilin toiseen silmään, tuntui kuin olisin ollut pikkuhuppelissa, koska siinä silmässä on joku taittovirhe. Vasta optikon testauksen jälkeen laitoin piilolinssin toiseen silmään ja huomasin, etten mitään kaksiteholinssejä olisi koskaan hankkinutkaan, jos olisin tiennyt miten hyvin pärjään yhdellä piilolinssillä. Voit arvata,että harmitti ihan turha "sijoitus" erilaisiin kaksiteholaseihin.
Kysymykseesi en osaa vastata. Ehkä kannattaisi ohikulkiessan kysyä optikkoliikkeestä. Toisaalta hyvännäköinenkin voi joskus piristää päiväänsä hyvännäköisillä silmälasinkehyksillä:;))on plussalasit kaksitehoisina, lasien alapuolella vain hieman enemmän plussia..
Pitänee pistäytyä minunkin silmälääkärissä, - kiitos vinkistä :) - O - O
piive kirjoitti:
Olen kuullut paristakin tapauksesta jotka on epäonnistuneet.
Nuorimmalle tyttärelle tehtiin laser-leikkaus kolme vuotta sitten. Operaatio kesti joitain kymmeniä sekunteja, kaikkine puudutuksuneen vain jokusen minuutin. Mutta kipeät oli silmät! Voi hyvänen aika sentään! Ja pahin homma oli ottaa ne hoitopiilarit pois muutaman päivän perästä. Mutta on tyytyväinen kun pääsi laseista eroon. Menisi kuulemma uudelleenkin.
Eihän me naiset sitä kipua pelätäkkään, onhan tuota selvinnyt synnytyksistäkin hengissä.
En mieti sitä ulkonäköjuttua vaan sitä etten osaa olla ilman kakkuloita. Että jos tuntuu koko ajan että jotain puuttuu ja alvariinsa yrittää niitä nostella.
Pitänee kaikesta huolimatta vielä harkita josko sitä uskaltaisi mennä. tai sitten ostaa taas uudet kalliit lasit...kertakäyttöisillä piilolinsseillä, miltä kehyksetön olo tuntuu. Niitä kokeilupakkauksia saa kuulemma hyvin edullisesti.
Muistan, miten oma varhaismurkkuni aikoinaan sanoi ulkonäköni kärsivän, kun suunnittelin ensimmäisten piilolinssien hankkimista. Hänkin muutti myöhemmin mielensä ja minusta oli tosi mukavaa, ettei tarvinnut pelata silmälasien kanssa ja näki hyvin. "Varalaseina" kertakäyttö piilarit ovat keveät ja kivat. Samoin uidessa ja erityisesti avantoon mennessä piilolinssi ei huurru, eikä putoa päästä - jos putoaisi, siitäkään ei suurta vahinkoa tulisi.
Perusteellisesta pohtimisesta ei varmaan ole haittaa, vaikka kai silmälaseja voisi ostaa ilman tehojakin pelkäksi koristeeksi.;))
- edes jäähän
koskaan suunnitellut laserleikkausta ja silmä on kyllä arkapaikka ja epäilen että ei taidot iitä vaikka automaattisen koneen vahtina saisin leikkauksen suorittaa. En siis edes kuvittelee suunnittelevani laserleikkausta.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264