Oma pyöräni on Piaggio Hexagon 150. Eli kyseessä on siis kaksitahtikone ja siinä on alkuperäinen kaasutin. Ei siis mitään sähköisiä kaasuttimia tms.
Ihmetykseni aihe on pyörän kiihtyvyys koneen ollessa kylmä (esim. 15...20C). Välittömästi startin jälkeen pyörä kiihtyy todella iloisesti. Hetki tämän jälkeen (=ajoa pari sataa metriä) pyörä vastaa hetken aikaa huonosti kaasuun (booaa?). Tämän jälkeen pyörä vastaa taas kaasuun ihan kiltisti mutta kiihtyvyys putoaa. Eli esim. seuraavista liikennevaloista ei sitten enää kiihdykään niin hyvin.
Missä vika, kaasuttimessako? Kaasutinexpertit ja muutkin olkaa hyvät ja auttakaa, ajokausi lähestyy kovaa vauhtia...
Kiitos jo etukäteen...
Skootteri kiihtyy kylmänä hyvin
7
1977
Vastaukset
- etä olen aivan
väärässä mutta olisiko aika vaihtaa männänrenkaat. Kenties männätkin. Kaksitahtikone kun ei ole pitkäikäinen ilman osien vaihtoja. Toki syy saattaa olla ihan muuallakin.
- gurucara
Kylmänä rikastin päällä = saa reilusti kakkua.
Kuumana käy laihalla = liian vähän kakkua
Laita pykälää isompi pääsuutin - Pate1971
Kiitos vinkistä. Tuskinpa ne männänrenkaat aivan uutta vastaavat ovat, ne kun ovat luultavasti alkuperäiset eli vasta 13 vuotta vanhat :-)
Onko männänrenkaiden vaihto miten hankala operaatio? Variaattorin huolsin itse eikä se ollut mitenkään erityisen hankalaa, onkohan männänrenkaiden vaihto samaa vaikeustasoa? - Pate1971
gurucara kirjoitti:
Kylmänä rikastin päällä = saa reilusti kakkua.
Kuumana käy laihalla = liian vähän kakkua
Laita pykälää isompi pääsuutinMoi,
miten pääsuuttimen vaihto vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? Jotenkin kuvittelisin että se helpottaa käynnistämistä erityisesti pakkasella? Pyörällä on tosiaan ollut sellaistakin ominaisuutta että pakkasella se ei lähde helposti käyntiin -vaikka akku olisi aivan täysi.
Muistankohan väärin mutta oliko pääsuuttimen koko merkitty itse suuttimeen? Jotenkin minulla on sellainen muistikuva että pyörässä voisi nyt olla kasikymppinen suutin, kuulostaako uskottavalta? - zöf
Pate1971 kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Tuskinpa ne männänrenkaat aivan uutta vastaavat ovat, ne kun ovat luultavasti alkuperäiset eli vasta 13 vuotta vanhat :-)
Onko männänrenkaiden vaihto miten hankala operaatio? Variaattorin huolsin itse eikä se ollut mitenkään erityisen hankalaa, onkohan männänrenkaiden vaihto samaa vaikeustasoa?Kansi irti ja pytty pois. Siiten ei muuta kuin vanhat renkaat varovasti poies männän ympäriltä ja uudet tilalle samalla lailla kuin vanhatkin ovat olleet.
Tuo männänrenkaitten vaihto jakaa mielipiteitä, toisten mielestä se on hölmöläisen hommaa ja toiset puoltavat, tiedä sitten mikä on oikein. - zöf
Pate1971 kirjoitti:
Moi,
miten pääsuuttimen vaihto vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? Jotenkin kuvittelisin että se helpottaa käynnistämistä erityisesti pakkasella? Pyörällä on tosiaan ollut sellaistakin ominaisuutta että pakkasella se ei lähde helposti käyntiin -vaikka akku olisi aivan täysi.
Muistankohan väärin mutta oliko pääsuuttimen koko merkitty itse suuttimeen? Jotenkin minulla on sellainen muistikuva että pyörässä voisi nyt olla kasikymppinen suutin, kuulostaako uskottavalta?Suutin vaikuttaa ainoastaan lähellä täyskaasua. Kaasun puolivälissä vaikuttaa kaasarin neula ja tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntisuutin.
Kaasari siis toimii näiden kolmen välisen seikan kohtuullisella yhteispelillä, eli tämä tarkoittaa että seos ei juuri koskaan ole täysin oikea, ainoastaan sinnepäin.
Nykyaikaisessa tietokoneohjatussa polttoaineensuihkutuksessa päästään jatkuvasti hyvin lähelle optimia mihin kaasari ei koskaan yllä. - sen takia
zöf kirjoitti:
Kansi irti ja pytty pois. Siiten ei muuta kuin vanhat renkaat varovasti poies männän ympäriltä ja uudet tilalle samalla lailla kuin vanhatkin ovat olleet.
Tuo männänrenkaitten vaihto jakaa mielipiteitä, toisten mielestä se on hölmöläisen hommaa ja toiset puoltavat, tiedä sitten mikä on oikein.männärenkaitten vaihtoa tai ainakin tarkistaa moottorin puristukset mikä 2-tahtikoneessa pitää olla kunnossa. Väljähtänyt moottori omien kokemuksien kautta toimii kylmänä mutta lämmetessä puristukset häviää ja puhti katoaa.Toki aloittajan pelissä voi vika löytyä muualtakin. Esimerkiksi rikastin jää päälle vaikka kone lämmennyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää422210Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten652078Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211940HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363921696Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1041655Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241484Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821102Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75935
- 27899