Siinä

Me nyt ollaan, istutaan
ladon ovisuula.
Aurinkoki paistaa niin
järven selkä kimmeltää.

Lehdon kehdossa
kuuluu vain lintujen laulu.
Lempeän tuulen hivelyy
silkinohuenki heinän
mukaansa ottaa ja tuudittaa.

Tuuli tuo viestejä
on kypsyneet mesimarjat.
Täyttyneet on maljat
heränneen rakkauden.

Avoin taivas
mesimarjani marjani.
Ajanpatinan korvat kuuntelee
kynnyksellä kyyhkyläisnä
ollaan elämässä.

8

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ja tuplasit nyt hellit Murukultaa runoillasi! :)
      Ihanasti kuin samaa sarjaa ja näissä onkin niin upeaa viipyä!
      Jos puhutaan lukemisen nautinnosta, runoissasi se on niin kohdallaan kuin olla voi.

      Ei voi kuin kauniisti kiittää sinua Liisa,
      kun avasit kauniit runosi meille kaikille! :)

      • Ties jo monesko päivä me nyt ollaan oltu,
        kiirekki taakse jäi almanakkaki samoin.
        Tänne ei kiire löydä tietä,
        vihdoinki tärkeysjärjestys elämään.

        Me aamukahvia juotu missäs muualla,
        kuin kynnyksellä siinä samalla
        katseltu katiskanjärvelle.
        Kalaa aateltiin tänää,
        eihän rakastuneena oo oikeastaan nälkäkää.

        MURUKULTA
        Sinä osan saat nyt meidän rakkaudesta,
        hymyjä meiltä molemmilta.
        Rakkaudella ladonkynnykseltä. Liisa


    • kaaru

      ...luot silmiini tuon ladon oven
      auringon välkkeen joen pinnalla
      kahvi maistuu heinätöiden lomassa
      mielessä vain Sinä
      joka rakkauden sanoja lausut

      oi...ja mesimarjat
      onko niitä enää

      Kiitos Liisa taas hellyttävästä hetkestä:)

      • On hyvä istua elämän kynnyksellä.
        Mis ei kukaa aja takaa,
        saa olla vaain ja katsella.
        Mesimarjojen aikaa kesää,
        ojan penkat onhan ne vielä
        mesimarjojen kasvualustaa.

        Tuoki heinän teko,
        miten sekii meiltä sujuu.
        Rivakka on tuo mies,
        viikate käsissä kaarevia liikkeitä tekee.
        Minä harava kädessä heiniä kerään,
        samalla katselen miehen selkäpuolta ja hymyilen.

        kaaru
        Meillä nyt tää hellyttävä aika tullu
        ei me enää täältä tullakkaa pois.
        Sinulle osoite on linnuntietä,
        mesimarjoja me yhdessä tarjoillaan...Liisa


    • nyt sain liisalta idean
      alan pongailla latoja

      katoavaa kansanperinnettä
      &:))

      ..
      kesäisen tuoksuva
      ajatuksissa piirtyy heinäladon kuva
      maalaismaisemaa
      ei voi unohtaa

      • Silmä lepää aina kun nään heinäladon.
        Ne on niin maisemaammekki sopivia,
        heinät sinne sisään, ovi suljettiin.
        Minulla on tuo yks lato, se kyyhöttää
        metsän reunassa suojassa.

        Sinne on tieni usein vieny ja nyt taas vei.
        Sielä hiljaisuudessa koskemattomuudessa,
        sydän elää ja kukkia kerää ja syö noita,
        mesimarjoja joita kasvoi ojan penkoilla.

        Tähän on niin hyvä kanein rakkaus liittää,
        jos vielä, niin sielä kokea sen tahtoisin.

        j.uni

        Olipas kiva, kun idean sait,
        katseella vain tuon niin romattisen
        paikan heinäladon, jos löytäis vielä.

        Liisa kiittää ja hymyilee


    • Minanoita

      Taas ihastuttavaa
      luonnosta ja sen pienistä
      ihmeistä kertovaa runoutta
      Sinulta! Siinä,,,oi miten
      niin monella tavalla rakkautta
      voi kuvailla =)))))

      • Lähdin maailmalle minulla oli pieni
        pahvinen matkalaukku.
        Sinne aarteeni kalleimmat keräsin ja
        punaisella rusetilla laukun suljin.

        See laukku matkassa kulunu jo puhki,
        niin on ollu kuluttavaa tää elämän menoo.
        Onneks on nyt paikka minne tieni johtaa,
        sydän vain kaipaa rauhaa ja rakkautta.

        Luojalle kiitosta miten onkaa
        rakastannu minua ja jaksannu kantaa.
        Elämänkynnyksellä sydän avoin,
        tunnen minua rakastetaan.

        Luonnonlaps olen aina ollu, ei kaupungin
        kiviset talot kadut vedä vertoja sille.
        Mitä olen lapsena saanu imeä maaäidin
        niin tuntevasta povesta.

        Minänoita
        Lämmin halii kiitos, rakkaus kantakoon ja
        antakoon sitä mitä sydämes janoaa..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe