Hämärän kaunis seuralainen

Miekko

Hämärä kolkuttaa ovelle
ei tiedä tunnussanaa, enkä muutenkaan
välittäisi tavata näin myöhään.
Mutta sinä olet sen kaunis seuralainen
joten suon audienssin.

Sinä olet hämärän kirjoittama tarina
jonka sivuhenkilöistä
minä olen epäuskottavin.
Kai se joskus on myönnettävä
mutta ei tässä hetkessä vielä
minulla on muuta työtä.

Tänä yönä saman pöydän ääressä
eilinen ja huominen
vihamieliset rakastavaiset.
Nämä kaksi minun pitäisi saattaa yhteen.

Pimeys ei ole myötämielinen
vaikka lähestyn kunniallisin aikein.
Haluaisin vain jatkaa työtäni
unen ääripäästä toiseen
kunnes jossakin vaiheessa juna pysähtyy
ja saapuu aamu.

Huominen kruunaa sinut taas Miss Maailmaksi
ja haluan hiuskiehkurasi
sekä kainon toiveen maailmanrauhasta.
Teet vain täydellisiä tekoja
joten maapallo voi jatkaa kiertoaan.
Siihen pyörryttävään liikkeeseen
en totu koskaan.

Hämärän tullen kaipaan sinua työkseni.
Puhun yötä pimeämmäksi.
Annan sanavälien kasvaa.
Säilyt tässä lauseessa pitkään.

14

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

Pidin tästä runostasi, rytmi oli hyvä ja jotenkin rauhallinen..
      Kiitos siis sinulle Murukulta-vilkutuksin! :)

• Miekko

Hei! Kävinkin sinua juuri kiittelemässä omasta runostasi, myös yöaiheinen... Se kosketti minua puolestaan.. taidamme olla yön verkoissa molemmat...

• * * * * * *

hämärässä on hyvä olla ja miettiä rauhassa.
      eilinen avaa oven huomiselle. vain vallanvaihtoa.
      eivät ne sovi yhteen

on vain aika, joka menee eteenpäin. on pysyttävä
      mukana...

• Miekko

Kiitos, tähtönen! Niin, eilinen kuitenkin liittyy minulla myös huomiseen.. Huominen määrittyy sen kautta, millainen suhde eiliseen on.. Huominen voi olla kaipausta tai jotain muuta, mutta yhteys on olemassa. Pysyn eilisen tahdissa huomennakin, ainoastaan niin pääsen eteenpäin....

• kaaru

kolme yötä olet ollut seuralainen
      yön hämäryydessä ja hiljaisuudessa
      olet lohduttanut minua
      hellinyt lohduttavin käsin

kun pimeys on saapunut
      pyydät aina minulta
      saatko tulla luokseni
      kuiskannut korvaani helliä sanoja

ja minun on sylissäsi ollut hyvä olla
      turvallinen olo yön hämäryydessä

tein Sinusta ritarini
      ja kun olen hetkeksi rauhoittunut
      hellässä sylissäsi
      niin aamun aurinko herättää

hymyilen onnellisena
      olin saanut taas rakkautta
      keskustellut kanssasi läpi yön
      jaksan taas tämän päivän
      saavuthan taas luokseni
      kun uusi yö kohta koittaa
      Sinua...Sinua tarvitsen
      hämärän komea seuralainen

Taas Miekko mahtava...koskettava runo.
      Kiitos!

• Miekko

Kiitos... huh!.. mutta vastarunosi oli kyllä alkuperäistäni parempi! Hengästyttävä kiihko tuossa...

Sain idean kun katselin eilen "Järki ja tunteet"-sarjaa. Siinä neitoset antoivat miehille hiussuortuviaan, tai oikeammin miekkoset saksivat itse: "Kuinka sattuikaan, minulla onkin pienet sakset mukana". Haluan hiussuortuvan! Pakko saada! Tahtoo tahtoo tahtoo!!!

• Minanoita

Miekko, Miekko, vallan tyrmistyttävä
      runo sinulta taas

"unen ääripäästä toiseen
      kunnes jossakin vaiheessa juna pysähtyy
      ja saapuu aamu". (kuulin korvissani maitojunan
      pillin vihellyksen)

Ja viimeinen säkeistö kruunaa
      koko komean runon!

"Hämärän tullen kaipaan sinua työkseni.
      Puhun yötä pimeämmäksi.
      Annan sanavälien kasvaa.
      Säilyt tässä lauseessa pitkään"

Wau!

• Miekko

Kiitos, Minänoita! Joo, mietin tuota junaa kun sitä on jo runossa ollut.. jättääkö pois... mutta kun se kuvaa sitä juttua just nyt niin pakkohan se oli taas laittaa... Sukua maitojunalle, kyllä... oikean vihellyksen kuulit :)

Loppu kuvaa ajatuksiani aika hyvin, ei siihen oikein lisättävää ole... Kiva, että tykkäsit :)

• kerppulintu

Sinun runoissasi on syvyyttä. Minusta on ihanaa lukea runoja, joita joutuu avaamaan pohdiskelemalla.
      Kirjoittajan maailmaa ei voi kuitenkaan tuntea. Se on yksi kiehtova puoli runoissa, kukin liittää ne omaan sielunmaisemaansa. Ja runoilijan sielu jää lopulta kuitenkin hämärään.

Kerppuli

• Miekko

Kiitos, Kerppulintu! Joo, joskus laitan tarkoituksella sellaista joka avautuu ehkä vain Hänelle, sellaista kahdenkeskistä, intiimiä... Jonkinlainen ristiriita ehkä tässä on, kun aiheet syntyvät siitä kun tunnen niin paljon hellyyttä tätä ihmistä kohtaan, mutta kirjoitan sen sitten jotenkin pohdiskelevaan sävyyn... Muta kiva, että tykkäsit!

• Keltainen-toukokuu

.. ihmisestä taas kirjoitat, kauniisti kuten aina, eihän kukaan täydellinen ole.:)

Vanhemmiten ihminen alkaa aina paremmin tunnistaa epätäydellisyytensä. Runoilukaan ei enää tuota samaa iloa kuin ennen, joten taitaa olla viisaampi tarttua toiseen harrastukseen. Pääsee samalla korpitkin oksillen, täällä kun näyttää noita nokkijoita riittävän, tekemisen puutetta vai kateutta, tiedä häntä, toisarvoista kuitenkin ja merkityksetöntäkin. Tarkoituksellista pahansuopuutta on mahdotonta kitkeä pois, on vain elettävä omien arvojensa mukaan, välittämättä.

Tuskin on vihaa ja rakkautta paketissa, niinkuin eilistä ja huomistakaan, on vain tänään. Surulliseksi teki runosi minut, mahdottomalta näyttää tuo yhtälö, ratkaisuna päättymätön luku. Edes pyöristämällä ei saa arvoksi kahta.

Otanpa siveltimen käteeni seuraavaksi, josko siitä syntyisi jotakin säilytettävää. Parempia aikoja odotellessa. Adios amigo mio y vaya con Dios.:)

http://www.youtube.com/watch?v=m5_fiVnuAh4

• Miekko

Niin, epätäydellisyytensä näkee päivä päivältä yhä selvemmin... Tuttuja tuntoja haastat..

Mikähän saa korpitkin nokkimaan.. jotakin olen havainnut, mutta en ole ymmärtänyt syytä, ehkä olen ollut niin vähän aikaa vasta.. Sekin luo vähän onton tunteen, kun ei tiedä mitä täällä on tekeillä.. Jotenkin ajattelin, että riittää kun kirjoitan rakkausrunoni.. helppo, kiva harraste.. mutta pitääkö tässä ottaa kanta asioihin, valita puolensa.. Ei kai rakkausruno sittenkään ole sen helpompi asia kuin rakkauskaan...

Joo, olet kyllä oikeassa! Mahdoton yhtälö! Parempi niin, alkaakin suunnitelma B hahmottua mielessäni.. Runoilla on/oli silti paikkansa.. sai tunteet kohdalleen, jos näin voi sanoa. Ehkä hyvinkin myös jotakin säilytettävää.

Hyvän linkin laitoit.. "Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin"...

Maalaamiseen keskityt... Älä unohda meitä. Aina voit palata. Miten käy, jos ei ole Keltaista toukokuuta? Ei kukaan voi ottaa paikkaasi. Ison aukon jätät palstalle ja sydämeen.

Minun tulee ikävä runojasi. Minun tulee ikävä ihmistä runojen takana. Minun tulee ikävä sinua.

• AmandaK

Me jaamme selkeästi saman mielen ja runollisen kielen, jos suot tällaisen pienen riimityksen tähän :D

Mä tykkäsin tästäkin runosta lujaa.

Joskus sitä haluaa hetken olla ajattelematta, tehdä muuta työtä. Minä näen tässä halua olla luopumatta tai vaihtoehtoiseti sitten toinen ääripää, eli totaali luopuminen. Kummin päin vain, mutta sen hyväksyminen ehkä siirretään kauemmas tästä hetkestä? Mutta ei vielä, vaan sitten kun siihen on voimia.

Näin minä sitä katsoin, ja katsoi sitä miten päin vain, tää runo koskettaa.

• Miekko

Kiitos kauniista sanoistasi, Amanda.

Joo, tosiasiat on joskus parempi sysätä odottamaan parempaa hetkeä, unelmissa eläminen voi tässä hetkessä olla lohduttavampaa.

Luopumattamuus tai totaali luopuminen.. heitän vielä sellaisen välimuodon tähän, luopua tietoisesti kokonaan koska haluaa aloittaa ihan puhtaalta pöydältä kaiken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe