Ristin hullutus

kalikka.

Viime päivien puheenvuorot näillä palstoilla osoittavat Jumalan Sanan totuuden yhä tänään:

"Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka kadotukseen joutuvat" (1 Kor 1:18)

15

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teologian opiskelija

kehiin mielisairas Paavali, joka oli ärtynyt siitä, etteivät varsinkaan juutalaiset ottaneet hänen horinoitaan todesta.

• Ihmetellen

Kuinka voit kirjoittaa sellaisesta asiasta josta et tiedä mitään?

• kalikka.

Oletko koskaan miettinyt, miten kertoisit upeasta auringonlaskusta sokealle ystävällesi. Ja vaikka miten kuvailisit, toinen vain hokisi: Valehtelet, sinun täytyy olla mielisairas.

Tai hieman lievempi tapaus: ystäväsi on täysin värisokea. Hän näkee kyllä kirkkaudenvaihtelut auringonlaskussa, mutta hänellä ei ole mitään aavistusta siitä väririemusta siellä.

Juuri tästä on kysymys ristin hullutuksesta. Juuri tästä puhuu Paavali.

Sinäkin voit pysähtyä ja nöyrästi pyytää Jumalalta, anna minulle ymmärrystä, anna minulle uskoa. Se on lahja. Sitä ei voi itselle ottaa. Sellainen, jolla ei sitä ole, ei voi sitä ymmärtää.

Rukoilen puolestasi.

• Teologian opiskelija

• Ihmetellen
        Teologian opiskelija kirjoitti:

enemmän kuin sinä. Suvussani on neljä teologia ja kohta minäkin olen sellainen.

Lue edes tämä kirja, niin tiedät asiasta edes jotain:
        http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510174227&lang=SE

Jokainen kirjoittamasi sana paljastaa vääjäämättä sen, että sinä et tiedä mitään iankaikkiseen autuuteen johtavasta tiestä.

• Ihmetellen
        kalikka. kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, miten kertoisit upeasta auringonlaskusta sokealle ystävällesi. Ja vaikka miten kuvailisit, toinen vain hokisi: Valehtelet, sinun täytyy olla mielisairas.

Tai hieman lievempi tapaus: ystäväsi on täysin värisokea. Hän näkee kyllä kirkkaudenvaihtelut auringonlaskussa, mutta hänellä ei ole mitään aavistusta siitä väririemusta siellä.

Sinäkin voit pysähtyä ja nöyrästi pyytää Jumalalta, anna minulle ymmärrystä, anna minulle uskoa. Se on lahja. Sitä ei voi itselle ottaa. Sellainen, jolla ei sitä ole, ei voi sitä ymmärtää.

Rukoilen puolestasi.

Ihminenhän lankesi nimenomaan syntiin jonka nimi on ylpeys. Ylpeä ei voi koskaan päästä ahtaasta portista sisälle. Siinä näet joutuu luopumaan kokonaan lankeemuksessa tuhoutuneesta luonnollisesta ymmärryksestään.

Siksi vähintään 80% luoduista ihmisistä päätyy helvettiin. Kauhistuttava tosiasia.

Olen joskus katsellut ja kuunnellut tiedotusvälineistä kuinka jotkut papit alkavat kiemurtelemaan kuin mato kuumassa tuhkassa, kun joku kysyy heiltä helvetistä. Kyllä riittää valheita ja etevästi sommiteltuja sanakäänteitä, joilla yritetään selittää ettei helvettiä ole olemassa.

Suurin kaikista petoksista on selittää, ettei hyvä Jumala heitä juuri ketään helvettiin.

Eihän hyvä Jumala ketään heitäkään helvettiin, mutta ihmisen omat teot tuomitsevat hänet vääjäämättä kadotukseen. Siksi Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen, ettei kukaan joka HÄNEEN USKOO, joudu kadotukseen.

Ongelma on siis siinä etteivät ihmiset usko Jeesukseen, vaan menevät ihan itse omilla teoillaan ansaitsemaansa kadotukseen nahkoineen ja karvoineen. EPÄUSKO erottaa ihmisen vääjäämättä Jumalasta.

• sivusta seurannut
        kalikka. kirjoitti:

Rukoilen puolestasi.

oikein kunnolla päähän, niin potaskaa, niin potaskaa kirjoitat.

Taatusti ei sokea väitä sinua valehtelijaksi, jos kuvailet hänelle jotain. Tuo vertaus sopii hyvin teihin taikauskoihin suggestoituihin; te uskotte kaiken hölynpölyn Raamatusta, koska teillä ei kykyä omaan ajatteluun, ts. olette sokeita.

Eikö sinulla ihmisraukka ole muuta tekemistä?

• Ihmetellen
        sivusta seurannut kirjoitti:

oikein kunnolla päähän, niin potaskaa, niin potaskaa kirjoitat.

Taatusti ei sokea väitä sinua valehtelijaksi, jos kuvailet hänelle jotain. Tuo vertaus sopii hyvin teihin taikauskoihin suggestoituihin; te uskotte kaiken hölynpölyn Raamatusta, koska teillä ei kykyä omaan ajatteluun, ts. olette sokeita.

Eikö sinulla ihmisraukka ole muuta tekemistä?

Teihin taikauskoisiin se kalikka on osunut, ja helvetti häämöttää sinunkin tulevaisuudessasi, ellei parannusta tule. Matkasi voi päättyä jo tänään, siksi Jumalan palvelijana kehoitan sinua, - tee parannus usko evankeliumi.

• Jaana Takala
        Ihmetellen kirjoitti:

Ihminenhän lankesi nimenomaan syntiin jonka nimi on ylpeys. Ylpeä ei voi koskaan päästä ahtaasta portista sisälle. Siinä näet joutuu luopumaan kokonaan lankeemuksessa tuhoutuneesta luonnollisesta ymmärryksestään.

Siksi vähintään 80% luoduista ihmisistä päätyy helvettiin. Kauhistuttava tosiasia.

Olen joskus katsellut ja kuunnellut tiedotusvälineistä kuinka jotkut papit alkavat kiemurtelemaan kuin mato kuumassa tuhkassa, kun joku kysyy heiltä helvetistä. Kyllä riittää valheita ja etevästi sommiteltuja sanakäänteitä, joilla yritetään selittää ettei helvettiä ole olemassa.

Suurin kaikista petoksista on selittää, ettei hyvä Jumala heitä juuri ketään helvettiin.

Eihän hyvä Jumala ketään heitäkään helvettiin, mutta ihmisen omat teot tuomitsevat hänet vääjäämättä kadotukseen. Siksi Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen, ettei kukaan joka HÄNEEN USKOO, joudu kadotukseen.

Ongelma on siis siinä etteivät ihmiset usko Jeesukseen, vaan menevät ihan itse omilla teoillaan ansaitsemaansa kadotukseen nahkoineen ja karvoineen. EPÄUSKO erottaa ihmisen vääjäämättä Jumalasta.

Horukseen, ainoaan oikeaan Aurinko-Jumalaan?

Jeesus on vain kalpea plagio Hänestä.

Olet siis matkalla sinne eyptiläisten ja kreikkalaisten ideoimaan helvettiin (aluksi se oli hades).

• teutatess

Sillä jos jo jotain tietäsit, olisit äskenkin sanonut Jos Jumala suo minustakin voisi tulla.

• tetetete

Kerro, missä opiskelet ja mikä on pääaineesi
        ja kuka sen opettaja.

• teutatess
        Jaana Takala kirjoitti:

Horukseen, ainoaan oikeaan Aurinko-Jumalaan?

Jeesus on vain kalpea plagio Hänestä.

Olet siis matkalla sinne eyptiläisten ja kreikkalaisten ideoimaan helvettiin (aluksi se oli hades).

Mutta se on hyvä että , Helvetti on olemassa . Ilmansitä ei teitä saisi aisohin. Eikö tuo Horus ollut haukka, miten Jeesus oli kalpea plagio haukasta . Tottakai Aleksanteri Suuren vallattua Egyptin tehtiin Aleksanterin kaupunki. Niilin suiston siihenosaan jossa se sijaitsee vieläkin.
        Siellä käännettiin kaikki sen ajan Raamatut .

• analysointia teologiassa?

Se kaikki mikä ei miellytä tai mitä ei ymmärrä, ei ole mielisairautta.

• !mutmut

Nimittäin kadotukseen matkaaville.

Hengellisesti "juutalaiset", kuten esimerkiksi Esa T. etsivät tunnustekoja.
      - Siksi he eivät ikinä voi tulla tuntemaan Jumalaa joka pelastaa ihmisen uskon kautta ilman lain tekoja.

Room. 4:4   Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
      Room. 4:5   mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
      Room. 4:6   niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
      Room. 4:7   "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
      Room. 4:8   Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

Sana rististä on hullutus Esalle. Hän toteaa, "haistakaa te hullut ristinkantajat (= syntiset ihmiset) pitkä paska, ja tehkää niin kuin minä teen, myös teoissanne pyhiksi."
      Hän elää valheessa uskoen Jeesuksen sijasta paisuneeseen egoonsa.

Mutta meille jotka pelastumme, se (risti, jolle kaikki se, mitä meissä on, myös omakunnia, on naulittu), on Jumalan voima.

1. Kor. 1:19   Onhan kirjoitettu:

"Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

1. Kor. 1:20   
      Missä ovat viisaat?
      Missä kirjanoppineet?
      Missä tämän maailman älyniekat?

Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

1. Kor. 1:21   Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma

- ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa,

- niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

1. Kor. 1:22   koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

1. Kor. 1:23   me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,

• mittää

mist kirjotat,pelkkää tyhjää toistamista!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7492
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      104
      5274
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3471
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      353
      1515
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      57
      1330
    Aihe