Doctagon

Lissu

Mietin tässä että onko kellään kokemusta Doctagonin kotilääkäreistä? vaarini ei suostu lähtemään terveyskeskukseen ja olen miettinyt jos hänelle pyytäisi kotilääkärin kotiin.

13

6263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekkin miettii...

      Ystävälläni on kokemusta Doctagonin kotilääkäreistä. Hän oli tyytyväinen käyntiin. Verikokeetkin otettiin kotona. Hintahan on korkeampi kuin julkisella puolella mutta yksityinen maksaa aina enemmän, ja saahan siinä rahalle vastinettakin.

    • useita

      noista Doctagonin lääkäreistä ja nämä tietämäni henkilöt ovat ainakin mukavia ja kohteliaita.

    • on ja ne on

      hyviä. Olen kaksi kertaa kutsunut lähes saattohoitovaiheessa olevan potilaan akuuttiin tilanteeseen Doctagon-lääkärin koska on tuntunut toivottomalta lähteä päivystykseen jonottamaan antibioottia.

      Lääkärit ovat olleet kilttejä ja asiantuntevan oloisia ja jotenkin mukavasti rentoja. Noin tunnin parin kuluttua soitosta lääkäri on ollut ovella. Jälkimmäisellä kerralla lääkäri otti verikokeetkin kotona ja soitti tulokset seuraavana päivänä.

      Kallista tämä on mutta jos olisi rahaa niin antaisin koko potilaan hoidon Doctagonille. Heillä on myös kotisairaala. Kaikkien ties kuinka monien päivystys- yms. jonotusten jälkeen tuntuu luksukselta se että lääkäri vaan tulee kotiin ja hoitaa homman.

      • satunnainen kulkija

        ...kuullostavat Doctagonin piilomainonnalta! Ihan hyvä yrittää tätäkin kautta markkinoida, mutta aika teennäistä ja läpinäkyvää.


    • doctagonista

      doctagonin lääkäri. Kalliimpaa kuin kunnallinen, ihan niin kuin yksityiset on. Palvelu kuitenkin hyvää ja ripeää. Suosittelen.

    • Huolestunut omainen

      Meillä on valitettavasti huonompi kokemus Doctagonista. Iäkkään äitini keuhkoödeema odotti hoitamista lähes 12 tuntia, kun ensin piti aamuöisen lääkärinkäynnin jälkeen odottaa sairaanhoitajaa ottamaan verikokeet, joiden tulokset saatiin iltapäivällä ja diagnoosina oli alhainen hemoglobiini ja lääkärinmääräyksenä kiireettömän ambulanssin kutsu sairaalaan vietäväksi. Ambulanssinkuljettajat sitten mittasivat hapetuksen, joka oli erittäin alhainen ja lopputuloksena se, että keuhkot olivatkin täynnä vettä ja tilanne erittäin kriittinen.
      Onneksi äiti selvisi 9 päivän tehohoidon avulla, vaikka hoitoonpääsy viivästyi lähes puoli vuorokautta.

      Ihmettelin jälkikäteen, miksi lääkäri ei kutsunut ambulanssia heti aamuyöstä, kun jo tuolloin epäiltiin keuhkokuumetta ja miksi piti ottaa verikokeita ja antaa ajan kulua. Potilas ei kuitenkaan pystynyt hengittämään kuin hyvin pinnallisesti. Minun on vaikea tämän jälkeen suositella näitä lääkäreitä.

    • Ulkoistettu vai oma?

      Valitusta ei kai virallista tietä em. tapauksessa ole tullut kun onneksi potilas selvisi - monessako tapauksessa etähoidon aiheuttamat viivästymät johtavat potilaan kuolemaan välillisesti?
      Entä sellaisissa kunnissa, jossa kunnallinen hoito korvataan etälääkäreillä (Hanko, Porvoo, Sipoo)? Niissä kunnissa kuntalaisella ei olekaan tuota valinnanvaraa että haluanko pikaista ja kallista hoitoa vai tyydynkö kunnan terveyskeskukseen. Eihän siinä nimittäin ole mitään vikaa jos on "pinkka kunnossa" ja haluaa yksityislääkäripalveluja ostaa - kyseenalaista on jos kunnan oma palveluntuotanto ajetaan alas, hoitajat ja lääkärit työttömäksi ja sitten ihmetellään mitä palvelun tarjoaminen kunnalle tulee maksamaan jatkossa...

    • Hyvää oli

      Itse olen kerran käyttänyt Doctagonin kotilääkäripalvelua ja minusta palvelu oli hyvää ja lääkäri miellyttävä mies. Ja asiat hoituivat kotona hyvin.

      Lääkäri tuli saman päivän aikana ja oli välineet ja laukut mukana jne.

      Ainoa negatiivinen puoli oli, että palvelu on erittäin kallista, mutta jos on rahaa niin mikä ettei palvelua voisi käyttää.

      Tällaista palvelua voisi olla julkisellakin puolella mummoille ja vaareille edullisempaan ja laadukkaaseen hintaan. Eikä kolkkoa ei oota kahden viikon odotusajalla ja päälle vielä puhelinnauhojen keskustelua tunnista toiseen.
      Julkisen terveydenhuollon tulee uudistua ja rajusti, että hoito olisi hyvää ja inhimillistä.

      Voin suoistellaDoctagonia koska omakokemukseni oli positiivinen!
      Lääkäri oli lähellä ihmistä ja osasi asiansa.

      Kun yleensä julkisilla hoitajat ja lääkärit juoksevat karkuun kun heiltä kysyy jotain, eikä heillä ole aina riittävää osaamistasoa asioiden hoidossa.

      • Huolestunut omainen

        Kokemusta on. Kaupunki ottanut vanhuksille kyseisen palvelun, joka tarkoittaa sitä, että vanhus hoidetaan puhelimessa. Omaiseni sairastaa Parkinsonin tautia ja heti hoidon piiriin tultaessa alettiin muutella lääkitystä jonka neurologi oli määrännyt. Doctagonin lääkäri jopa totesi, että he voi muutella. Heillä ei ollut tässä systeemissä neurologia vaan he konsultoi ceriatria. Kävimme neurologilla joka ihmetteli lääkityksen muutoksia. Omaisen kunto oli romahtanut heti kun yksi kerta lääkettä poistettiin. Lisäksi määrättiin rauhoittavia joita ei olisi pitänyt yhteisvaikutuksen takia määrätä. Seuraus oli sekavuutta. Neurologi määräsi lääkkeet annettavaksi tiettynä aikana ja pyysi soittamaan heti jos tulee jotain. Kaksi viikkoa omaiseni kunto parani silmissä, käveli jopa ilman rollaa, söi itse, puhe parani, vapina loppui ja elämä oli elämisen arvoista. Sitten tuli pieni poissaolo kohtaus. Doctagonin lääkäri puhelimessa muutti lääkityksen takaisin entiseen. Kunto romahti heti, pyörätuolissa jne. Lääkäri oli myös määrännyt hermokipuun 10 Norspan laastarin ja omainen alkoi valittaa oksettavaa oloa ja pääkipua useina päivinä, kunnes huomasin laastarin. Taistelun jälkeen ja soitettuani neurologille lääkitys muutettiin takaisin. Hoitajat ihmetteli omaisen hyvää kuntoa. Omaiseni ei ole ainoa neurologista sairautta sairastava joka joutunut Doctagonin kynsiin. Miten voi olla mahdollista, että neurologista sairautta sairastavia hoidetaan puhelimessa ja muutellaan lääkitystä näkemättä potilasta. (epilepsia,ma, jne) Omaiseni saa vielä käydä neurologilla puolen vuoden välein, pelkään onko turhaa, kun Doctagon ja hoitopaikan hoitaja voi silti päättää lääkityksen. Onkohan tämä enää laillista, oma valinta lain mukaan ei täyty vanhuksilla.


      • Surkeaa
        Huolestunut omainen kirjoitti:

        Kokemusta on. Kaupunki ottanut vanhuksille kyseisen palvelun, joka tarkoittaa sitä, että vanhus hoidetaan puhelimessa. Omaiseni sairastaa Parkinsonin tautia ja heti hoidon piiriin tultaessa alettiin muutella lääkitystä jonka neurologi oli määrännyt. Doctagonin lääkäri jopa totesi, että he voi muutella. Heillä ei ollut tässä systeemissä neurologia vaan he konsultoi ceriatria. Kävimme neurologilla joka ihmetteli lääkityksen muutoksia. Omaisen kunto oli romahtanut heti kun yksi kerta lääkettä poistettiin. Lisäksi määrättiin rauhoittavia joita ei olisi pitänyt yhteisvaikutuksen takia määrätä. Seuraus oli sekavuutta. Neurologi määräsi lääkkeet annettavaksi tiettynä aikana ja pyysi soittamaan heti jos tulee jotain. Kaksi viikkoa omaiseni kunto parani silmissä, käveli jopa ilman rollaa, söi itse, puhe parani, vapina loppui ja elämä oli elämisen arvoista. Sitten tuli pieni poissaolo kohtaus. Doctagonin lääkäri puhelimessa muutti lääkityksen takaisin entiseen. Kunto romahti heti, pyörätuolissa jne. Lääkäri oli myös määrännyt hermokipuun 10 Norspan laastarin ja omainen alkoi valittaa oksettavaa oloa ja pääkipua useina päivinä, kunnes huomasin laastarin. Taistelun jälkeen ja soitettuani neurologille lääkitys muutettiin takaisin. Hoitajat ihmetteli omaisen hyvää kuntoa. Omaiseni ei ole ainoa neurologista sairautta sairastava joka joutunut Doctagonin kynsiin. Miten voi olla mahdollista, että neurologista sairautta sairastavia hoidetaan puhelimessa ja muutellaan lääkitystä näkemättä potilasta. (epilepsia,ma, jne) Omaiseni saa vielä käydä neurologilla puolen vuoden välein, pelkään onko turhaa, kun Doctagon ja hoitopaikan hoitaja voi silti päättää lääkityksen. Onkohan tämä enää laillista, oma valinta lain mukaan ei täyty vanhuksilla.

        Juuri näin. Siinä missä äitini on, on tapahtunut vähän samanlaista. Hän käveli itse, söi, puhui selkeästi ja oli ollut erikoisneurologian vastaanotolla, magneettikuvaus oli otettu, ei poikkeavaa. En pystynyt "vahtimaan" hänen lääkitystä enkä hoidosta puoleen vuoteen, mutta kaupunki käytti Doctagonin palveluita ja sen jälkeen äitini istui pöyrätuolissa, oli sekava, sekä lääkäri oli "tavannut" häntä PUHELIMESSA ja KIRJOITTANUT lääkärintodistuksen, että äitini on niin "pahasti dementoitu ettei häntä enää voi kuulla", siis tarkoittaa että äitini yhtäkkiä ei olisi tiennyt yhtään mitään mistään!!! Eikä kenenkään tarvinnut kuunnella mitä hän itse tahtoi! Eikä tämä kaikkea. Lääkitystä oli muutettu niin, että oli näitä laastareita sekä hurjan määrä särkylääkkeitä päivittäin. Mutta ne lääkkeet, mitä hän olisi tarvinnut, oli vähennetty tai otettu pois. Eli lakea ei noudata, kun kyseessä on vanhuus! Se selvisi ainakin. EN SUOSITTELE DOCTAGONIA!!!


    • Halle1

      Olen joutunut kutsumaan Doctagonin lääkärin isääni katsomaan palvelutaloon. Lääkäri on tullut 1-2 tunnin kuluttua, hoito on ollut hyvää ja asiantuntevaa. Suosittelen heidän palveluksiaan.

    • Anonyymi

      Äidilleni otettiin doctagon-sopimus. Kerran kuussa piti tulla SAMA lääkäri katsomaan äitiäni. Itse olin mukana näissä palavereissa. Lääkäri (joka kerta eri) tutki läppäriään ja sanoi, että jatketaan samalla tavalla. Itse ehdotimme, että äidiltäni vietäisiin lääkkeitä "turvaan" kun otti öiseen aikaan jopa tuplaten. Oltiin hyvin pettyneitä. Äiti menehtyi ja kylläpä saatiin odotella vuoteen äärellä, jotta päivystävä lääkäri tulisi tekemään kuolintodistuksen. Viimeinen niitti oli kun pari kuukautta äitini kuoleman jälkeen minulle tuli viesti haluanko jatkaa sopimusta ??? Eikö tieto kulje että potilas on kuollut. En todellakaan suosittele kenellekään

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe