Pikahaku
--------
Tein monta kertaa pikahauan, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Kanavat on edelleen entisillä paikoillaan, ja näkyvät, mutta teeman/urheilun ohjelmatiedot eivät näy, eikä uusi 8-kanava ilmestynyt. En tiedä toimisivatko esim. nykyiset teeman ohjelmien ajastukset...
Tehdasasetusten palauttaminen
-----------------------------
Ei huvittaisi tehdä tehdasasetusten palautusta, koska varmaan myös ajastusasetukset katoavat (niitä on aika paljon), ja hermo menee kirjoittaa ne ylös ja asetella ne uusiksi.
Boksin softapäivitys:
---------------------
Digiboksi on vajaan vuoden vanha, en haluaisi alkaa tehdä ohjelmistopäivityksiä (inhoan piuhahelvettiä ja purkkien siirtelyä). Mutta mahtaisiko ohjelmistopäivitys auttaa?
Ja IT-insinöörinä ihmettelen, miksei bokseja, joiden tehtävä on vastaanottaa digitaalista dataa (suuria määriä), ole suunniteltu päivitettäväksi samaa mediaa käyttäen. Jos jo(i)ltain kanavalta tulisi vaikka jatkuvana virtana koodattuna eri laitteiden softapäivityksiä (ja kukin boksi osaisi tunnistaa ja purkaa signaalista oman softapäivityksensä). Sen sijaan nyt pitää asentaa kannettavaan ajurit, hakea päivitykset ja leikkiä USB-piuhojen kanssa.
Miksi tällaisia typeriä kanavien uudelleenjärjestämisiä tehdään "huvin vuoksi". Eikö ne voisi jättää tekemättä tai säästää kunnes on jotain pakollista.
Koko kansakunta tekee hulluna taas kanavahakuja ja kiukustuu :)
Topfield tallentavan ongelmat
11
1635
Vastaukset
- tollasta
mulla 4poxia (2philipsin 1humaksin 1disionin)ei mitään vaikeutta,kanavahaku vain päälle ja muutaman sekunnin kuluttua kaikki OK
- palautusta, niin
tilanteesi jatkuu ennallaan. Valinta on sinun.
- Mitä virkaa pikahaulla?
Mitä järkeä on, että laitteessa on pikahaku, jos ei sillä ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
Milloin sitä on järkeä käyttää, jos ei se kerran hae kanavia? Toiminnon nimi nyt kuitenkin viittaa siihen kuin se osaisi jotain hakeakin. - ... (olen AP)
Mitä virkaa pikahaulla? kirjoitti:
Mitä järkeä on, että laitteessa on pikahaku, jos ei sillä ole mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
Milloin sitä on järkeä käyttää, jos ei se kerran hae kanavia? Toiminnon nimi nyt kuitenkin viittaa siihen kuin se osaisi jotain hakeakin.Minua kiinnostaa digiboksien sielunelämä täsmälleen saman verran kuin vanhan VCR-nauhurini. Eli ei yhtään. Haluaisin vaan että se toimisi ilman mitään ylimääräistä säätöä, vuosia ja vuosia (kuten vanha TV-tekniikkakin toimi). K.o. laite on vain passiivinen väline, se ei ole mielenkiintoinen.
Nyt joka vanhuksen pitää päivittää ja virittää ja ymmärtää liikaa digitekniikasta.
Ei kahvinkeitintäkään tarvitse päivittää tai virittää :) - Mummeli vaan
... (olen AP) kirjoitti:
Minua kiinnostaa digiboksien sielunelämä täsmälleen saman verran kuin vanhan VCR-nauhurini. Eli ei yhtään. Haluaisin vaan että se toimisi ilman mitään ylimääräistä säätöä, vuosia ja vuosia (kuten vanha TV-tekniikkakin toimi). K.o. laite on vain passiivinen väline, se ei ole mielenkiintoinen.
Nyt joka vanhuksen pitää päivittää ja virittää ja ymmärtää liikaa digitekniikasta.
Ei kahvinkeitintäkään tarvitse päivittää tai virittää :)"Ei kahvinkeitintäkään tarvitse päivittää tai virittää :) "
jos unohtaa pistää böönat keittimeen, niin kahvista tulee yhtä laihaa kuin YLEn nykyiset ohjelmat. - AP lähettäjä
Mummeli vaan kirjoitti:
"Ei kahvinkeitintäkään tarvitse päivittää tai virittää :) "
jos unohtaa pistää böönat keittimeen, niin kahvista tulee yhtä laihaa kuin YLEn nykyiset ohjelmat.Kahvinkeittimestä saa kahvia samasta kohdasta kuin ennenkin eli nokasta. Eikä siis esimerkiksi kaakaota kannun pohjasta.
(Kaakao/kahvi vs urheilu/teema
Nokka/pohja vs. kanavapaikka 7/9)
Vesi toimii, sama kahvinmerkki toimii (ei ole tarpeen päivittää kahvimerkkiä eikä hakea niistä tietoa netistä) ja sama virtalähde toimii.
Kahvinkeittimeen pitää tosiaan muistaa laittaa poroja ja ottaa ne pois, eli siinä mielessä huono vertaus. Mielestäni digiboksin osalta pitäisi riittää roudata se kerran paikalleen, virittää kerran, ajastaa ohjelmat kerran ja muistaa maksaa sähkölasku. - buuttaa
... (olen AP) kirjoitti:
Minua kiinnostaa digiboksien sielunelämä täsmälleen saman verran kuin vanhan VCR-nauhurini. Eli ei yhtään. Haluaisin vaan että se toimisi ilman mitään ylimääräistä säätöä, vuosia ja vuosia (kuten vanha TV-tekniikkakin toimi). K.o. laite on vain passiivinen väline, se ei ole mielenkiintoinen.
Ei kahvinkeitintäkään tarvitse päivittää tai virittää :)pari kertaa vuodessa että osaa keittää porot kahviksi.
- SmithChart
Ainakin TF5100:ssa voi poistaa toimimattomiksi jääneet duplikaatit kun menee valitsee "kaikki kanavat" tilan (siis ei FAV), valitsee kanavan jonka haluaa poistaa, painaa punaista ja valitsee menusta "poista". En tiedä toimiiko tämä kaikilla softaversioilla (sellainen muistikuva on jäänyt että ei) mutta näköjään ainakin meillä tällä hetkellä käytössä olevalla softalla toimii.
Jos on ongelmaa niin poista vaikka kaikki kanavat em. ohjeella ja tee kanavahaku uudelleen. Meillä tosin riitti pelkkä kanavahaku ja suosikkilistan päivitys ja taas toimii. Mutta palstan kirjoitusten perusteella on ainakin selvää se että nimenomaan kaapelitalouksissa on valtavasti ongelmia tämän asian kanssa...
Tehdasasetusten palautukselle ei ole olemassa mitään järkiperusteita, mikäli laitteesi vain sallii kanavien poistamisen yksitellen. Jos ei salli, niin sitten tehdasasetukset on toki ainoa (mutta tyhmä) vaihtoehto. Hyvin todennäköisesti tehdasasetusten palautus tyhjentää ainakin ajastinlistan ja mahdollisesti poistaa TAP-ohjelmia käytöstä (en sano varmaksi, koska itse en ole koskaan palauttanut tehdasasetuksia). Mitä enemmän olet boxia säätänyt oman maun mukaiseksi niin sitä enemmän on työtä tiedossa tehdasasetusten jälkeen. Kiintolevyllä olevat ohjelmat eivät tietenkään katoa.
Ohjelmistopäivitys voi auttaa, jos toiminto kanavien poistamiseksi puuttuu. On tosiaan muistikuva tästä että joissakin softaversioissa sitä ei ollut. Ohjelmistopäivitys on mahdollista myös on-the-air mutta käytännössä digitan hinta palvelulle on sellainen ettei sitä kukaan oikeasti käytä. Satelliittipuolella tilanne on aivan erilainen, erilaisia digiboxien päivityskanavia on jatkuvassa käytössä lukuisia.- AP lähettäjä taas
Kiitos!!
Olin jo luopunut toivosta, että joku oikeasti yrittäisi auttaa. Ja vastaus oli selkeä ja otit kantaa moneenkin asiaan.
(Taisin kyllä lähteä liikaa purnausasenteella liikkeelle jo alkupostauksessa :) - vanha softa
Moi, mulla on softaversio vuoden 2008 tammikuulta. Ja mielestäni on juuri tuo TopField 5100 malli (tarkan mallin unohdin varmistaa), ja siis kaapelimalli. En pysty poistamaan kanavia käsin.
Tässä on ollut tosi vähän aikaa mitään katsoa tai kokeillakaan kotona (muutama minuutti silloin tällöin), pitää palata asiaan viikonloppuna. Veikkaan että päädyn palauttamaan tehdasasetukset ja väkräämään ajastukset uusiksi :(
Kiitos vielä! - kaapelissa
vanha softa kirjoitti:
Moi, mulla on softaversio vuoden 2008 tammikuulta. Ja mielestäni on juuri tuo TopField 5100 malli (tarkan mallin unohdin varmistaa), ja siis kaapelimalli. En pysty poistamaan kanavia käsin.
Tässä on ollut tosi vähän aikaa mitään katsoa tai kokeillakaan kotona (muutama minuutti silloin tällöin), pitää palata asiaan viikonloppuna. Veikkaan että päädyn palauttamaan tehdasasetukset ja väkräämään ajastukset uusiksi :(
Kiitos vielä!Ihmettelin samaa, kun ei pikahaulla kaapeli-
Topppyssä Teema asettunut kohdalleen.
Tein tehdasasetusten palautuksen, hain pikahaulla kanavat uudestaan ja homma toimii. Ajatukset menetin mutta esim. tap plasmaepg ei hävinnyt - ainoa ongelma on se, että siellä otsikon Teema alla näkyvät Urheilukanavan ohjelmat. Katotaan miten käy, kun ajastin kuitenkin epg:stä Tuntemattoman sotilaan tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954