Yritin etsiä haulla, mutta vaikka tästä aiheesta on paljon keskusteltu, niin en löytänyt vastausta tähän nimenomaiseen ongelmaan. Eli siis minulla ei yleensä juuri ole ongelmia finnien kanssa, mutta aina joskus harvoin tulee yksi isompi finni, tällä kertaa nyt sitten näköjään kaikkien aikojen pahin. Tyhmyyksissäni menin sitä sörkkimään, joten oma vika se on, että se paheni.
Nyt kuitenkin ongelma on se, että tuo finni ja sen ympäristö n. 3cmx3cm kokoiselta alueelta on aivan turvonnut niin, että silmänaluskin on aivan turvonnut. Laitoin näpyn päälle salisyyligeeliä, joka näyttää hillinneen sitä ärtyneisyyttä (ei punoita niin paljon ja pieneni ehkä hieman), mutta tuo paha turvotus on yhä päällä. Eli ongelmana ei niinkään ole se itse näppy, vaan tuo turvotus.
Ajattelin nyt vaan odotella, jos se siitä vaikka laskisi itsestään. Vai kannattaisiko hakea vaikka apteekista jotain siihen turvotukseen (jos, niin mitä)? Tämän päivän ajattelin ainakin sitä tässä kotona katsella, jos huomiseen mennessä ei ole tapahtunut edistystä niin sitten varmaan kannattaa mennä lääkäriin, vai mitä mieltä muut on?
Tulehtunut finni ja turvotus
3
4584
Vastaukset
- ---------
Tiedän, että tää on vanha keskustelu, mutta mulla on täysin sama ongelma! Eikö kukaan osaa auttaa tähän? Mulla on se finni siitä kadonnut oikeastaan kokonaan, mutta iho on edelleen turvonnut! Tosin alue on mulla vaan semmonen 1x2 cm ja se ei NIIN kauheesti oo turvonnut, mutta silti niin että ihon huomaa kohonneen, eli nyt leuassa on semmonen kohonnut kohta :X
Tuntuu vähän tyhmältä miettiä mitään ihotautilääkäriiä tämmösen takia... Mut tää on ollut tässä jo pitkään eikä nähtä lähtevän mihinkään :( Helpottais edes jos tietäis mistä tämmönen on tullut ja mikä tää on, koska mulla ei ennen ole iho alkanut kohoamaan näin.- saman kokenut
Kävin lääkärillä saman syyn takia, koska jos sitä ei hoida ni tulehdus voi levitä aivoihin,joten kannattaa suoraan mennä käymään terveyskeskunlääkärillä! Sieltä saat viikon antibiootti kuurin, mä ainakin sain. Lääkkeen nimi on Kefexin ja otetaan aamulla yks ja illalla yks. Mulla toi finni oli tosssa aika lähellä oikeeta silmää ja siitä se silmä sitte turpos tosi pahasti .. nii nyt ei enää turpoa vaan antibiootit todella auttavat :)
- saman kokenut
saman kokenut kirjoitti:
Kävin lääkärillä saman syyn takia, koska jos sitä ei hoida ni tulehdus voi levitä aivoihin,joten kannattaa suoraan mennä käymään terveyskeskunlääkärillä! Sieltä saat viikon antibiootti kuurin, mä ainakin sain. Lääkkeen nimi on Kefexin ja otetaan aamulla yks ja illalla yks. Mulla toi finni oli tosssa aika lähellä oikeeta silmää ja siitä se silmä sitte turpos tosi pahasti .. nii nyt ei enää turpoa vaan antibiootit todella auttavat :)
Vielä sen verran, että lääkkeelle hintaa tuli n. 20 e ja tosiaan kannattaa lääkäriin mennä kun ei tiiä että onko se tulehdus levinny aivoihin! Mullakin lääke annettiin sen takii et estettäis se leviiminen sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856