Entä jos jälkikasvusi...

seurustelisi vanhemman kanssa?

Millaiset fiilikset teissä vanhemmissa herättäisi jos jälkikasvunne alkaisi seurustella itseään esim. 7-9 v vanhemman kanssa? Miten reagoisitte? Uskotteko sielunpuolikkaan löytymiseen iästä riippumatta?

16

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhä yksinkertaisuus

Mieti tätä ja ihmettele itseksesi. Nainen olisi 27-vuotias, myyntisihteeri ja mies 35-vuotias osastopäällikkö. Satuhäät tulisi

• viivi-amaldiina

ovat jo aikuisia päättämään omasta elämästä, ei siinä olisi lapsien vanhemmilla mitään sanomista.
        Tuon ikäiset tietää jo mitä tekevät, ei heidän onneaan vois mennä rikkomaan.

Jos nyt ymmärsin oikein tulkintasi, et pidä ikäerosta, vai.........

• entä jos

Mieti tätä ja ihmettele itseksesi. MIES olisi 27-vuotias, myyntisihteeri ja NAINEN 35-vuotias osastopäällikkö. Satuhäät tulisi...-ko...????

Kumpikin aikuisia ja lapsiakin vielä voisi tehdä. Mutta mikä ihme mättääkään siis ympäristön mielipiteissä? Tähän jos mihin, voisi sanoa voisi jo että pyhä yksinkertaisuus...!!!?

• Pyhä yksinkertaisuus

Kuinka kirjoitettu teksti voi viedä harhaan. Ihmettelin aloitusta, miksi 7 - 9 -vuoden ikäero parisuhteessa on ihmeteltävää. Minusta aloitus oli lähinnä huvittava.

• jälkikasvun iästäkin, mutta jos parikymppinen seurustelisi vaikka kymmenenkin vuotta vanhemman kanssa, en näkisi siiä mitään kummallista, ainakin tyttöjen ollessa kyseessä, - en oikein osaa sanoa miten se poikien kohalla toimisi..en kai tykkäisi erikoisemmin..

• Tässähän se tulikin

Eli sillä onko kyseessä vanhempi nainen on merkitystä enemmän, kuin jos suhteessa mies on vanhempi...

• Mies Etelästä

Ikäero ei sinänsä välttämättä mitenkään merkityksellistä. Tarkoitan siis vanhemman kannalta, jokainen pohtii ikäeron merkitystä erikseen omassa suhteesaan.

Omassa suhtautumisessa lapsen suhteeseen olennaista on, minkäikäisistä on kyse. Jos esim. 22-vuotias tytär seurustelisi 29-vuotiaan pojan kanssa, ajattelisin, että hyvä, saattavat henkisesti olla samalla tasolla. Mutta jos 14-vuotias tytär seurustelisi 21-vuotiaan pojan kanssa, pelästyisin ja puuttuisin varmaankin jotenkin asiaan. Ei väliä kumpi olisi minun lapseni. Miehenä minulla olisi mielessä epäilyt pojan aikeista. Toisaalta 14-vuotias tyttö on siinä määrin lapsellinen, ettei kyse ole tasaveroisesta suhteesta.

Yleisesti olen sitä mieltä, että vaikea ulkopuolisen sanoa, mikä on oikea ikäero, etenkin toisille. Rakkaus on seikka, johon ei ulkopuolisten pidä sekaantua. Ei edes vanhempien.

Olen "huuli pyöreänä" ihmetellyt suoranaista vihaa, jota jotkut ovat tunteneet Saulia ja Jenniä kohtaan. Jos kaksi täysi-ikäistä, joista nuorempikin on 31-vuotias, avioituvat, ei siihen ole mitään sanottavaa. Ei, vaikka olisin Jennin isä, enkä itse kohdaltani voisi ajatella avioituvani 29 vuotta nuoremman naisen kanssa!!

• alima

ovat jo molemmat löytäneet puolisonsa ja ovat naimisissa vain muutaman vuoden ikäerolla olevien puolisoidensa kanssa.
      Kymmenenkin vuoden ikäero ei tuntuisi missään, mutta jos jälkikasvu olisi haluamassa puolisokseen mun ikäistä ihmistä, niin siinä kohtaa kyllä varmasti tökkisi.
      Siltikään en voisi asiaan mitään sanoa, siihen olisi vain sopeuduttava.
      Puolison valinta on jokaisen henk.koht asia. Itselleenhän se puoliso otetaan, eikä suvulle.
      Olen onnellisessa asemassa, että molemmat lapseni ovat saaneet mitä mukavimmat puolisot, joiden kanssa on helppo tulla toimeen ja sopeutuvat luontevasti meidän perheeseen. Myös tulemme hyvin toimeen heidän vanhempiensa kanssa.

• jos ei niin

Hankkikaa elämä. Minulle tärkeintä lasteni suhteen on että he tulevat toimeen minun kanssani.
      Näkeehän lapsesta onko onnellinen. Muista viis.

• mikähän

vitsi tuossakin lienee muka.

• samaa mieltä.

Toivoisi ihmisten elävän omaa, ei lastensa elämää.

Ja mikä muka tuo ikäero on, meidän ikäisten lapset alkavat itsekin pian lähennellä keski-ikää.

• on 'pientä säätöä'

noin kaksi kertaa itsensä ikäisen tyypin kanssa. Olen kyllä hienovaraisesti kannustanut etsimään hieman ikäisempäänsä seuraa. Mutta toistaiseksi kaikki on ollut vielä hyvin viatonta ja niin kauan kun sellaisena pysyy, ei minun tarvitse mihinkään puuttua.

• Huoleton!

Kyllä olisi elämä täydellistä jos muuta mietittävää ei olisi.

Poikamme elinkumppani on 6-vuotta nuorempi.
      Asia ei minulle kuulu ja vaikka yrittäisinkin pohtia sitä niin melko luonnollinenhan tuo ikäero on.
      Naisenpuolikin on sopivasti nähnyt elämää joten kokemattomien teinirakkaudesta ei ole kyse.

• jauhaa ikäeroja. Onko muut aiheet jo loppuun käsitelty ja aletaan taas roundi alusta. Ensin ikäerot ja kelvottomat miehet sitten kelpaamattomat plus viisikymppiset naiset.

• henrii

tasajalkaa, sitten vauhditonta kolmiloikkaa, takapihalla.

• potkukelkkakorjaaja......

mutta jos ulkomaalaisen kanssa.
      putsaisin aseet. :=D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5990
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3446
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2641
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2129
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1252
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1095
    Aihe