Nyt viimeinkin olen saanut aikaiseksi päätöksen, että vietän tipattoman helmikuun.
Mä en enää jaksa olla aina alkuviikon väsynyt viikonlopun juhlimisen jälkeen.
Yleensä juuri tää keskiviikko on sellainen päivä, jolloin maailman alkaa nähdä värillisenä ja juuri se päivä jolloin alkaa tehdä mieli muutamaa olutta, jotka otan viimeistään perjantaina. Lauantai menee sit samaa rataa ja sunnuntai silleen kivasti loivennellessa.
Seuraavan kerran uskon että päätöstäni koetellaan tosissaan la 14.2, jolloin varmaankin menen juhlaan jossa olen tottunut ottamaan ja olemaan iloisesti humalassa.
Pidän tätä itselleni testinä, että jaksanko olla kuukauden juomatta. Tavoitteenani ei ole lopettaa kokonaan, tai ehkä senkin aika vielä tulee, mutta se tuntuu jotenkin liian lohduttomalta.
Nyt yritän sinnitellä tän kuukauden ilman, vaikka nyt jo tekisi mieli ottaa olut. Onneksi ensi viikon ma asti työt estää tehokkaasti ottamasta mitään.
Vähentäminen tai lopettaminen on ollut mielessäni jo varmaan viisi vuotta, joten tosi pitkä on tämä prosessi, kun pääsee ajatuksista tekoihin tai ainakin lupaukseen. No tämäkin on täällä nimettömän, mutta sen takia tämän kirjoitan, että tulee tehtyä jotain konkreettista ajatusten sijaan. Olisi kiva kuulla kommentteja muilta samassa tilanteessa olevilta.
Selvä helmikuu?
MIES44
2
176
Vastaukset
- roosamipitta
Kuulostaa tutulta.Itse kipuilin saman asian kanssa juodakko vaiko ei olin viikkoja juomatta ja sen jälkeen palkitsin itseäni "kohtuukäytöllä".Aika oli äärimmäisen kuluttavaa ja raskasta kun piti olla hampaat irvessä juomatta.23.6-08lopetin arpomisen ja paskan puhumisen itselleni lopetin juomisen "toistaiseksi" ja enkä ole päätöstä katunut..
- Oolofi
Tuohon kun pystysin itekin. Huikka on mulle enempikin tapa, ei mulla varsinaista viinanhimoa ole tällä hetkellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328