Nyt tulee oma napa valitusta.
Ollaan ykköstä yritetty puoli vuotta (lämpöjen mittailua ja ovulaation bongailua tikuilla), mutta 1v. ennen sitä jo jätettiin ehkäisy pois.
Kävin lääkärillä papa kokeessa ja samalla juttelin lääkärin kanssa tästä yrityksestä ja hän päätti laittaa lähetteen TYKSiin tutkimuksiin.
Nyt tuli aika sinne, ja miten kävi....mies ei ole valmis lähtemään hoitoihin vielä, haluaa ensin loppuvuoteen "normaalisti". Yritin selittää että pelkään että minulla on putket kiinni jne., ja että itsellä on ikää (mieheni 8v. minua nuorempi) sen verran että alkaa olla kiire (38v.), mutta ei se kässää. Hirmuisesti en alkanut jänkkäämään, kun en halua sille paineita tästä eli lämmin mielisesti ja varovasti ilmoitin lähetteestäja että päästäisiin alku tutkimuksiin (miehen simpat tutkittu yksityisellä eli sinne suostui syksyllä, ihan ok).
Voiko tuonne ensikäynnille mennä yksin? Eli voivatko tutkia ensin naisen? Ja sit vasta myöhemmin loppuvuodesta mennään yhdessä...
mies ei valmis hoitoihin
4
417
Vastaukset
- yksin...
Voithan sinä tutkituttaa vain itsesi, varsinkin jos miehen simpat on jo tutkittu. Jos jotain vikaa ilmenee, ehkä miehesi on suostuvaisempi hoitoihin. Sinun iässäsi ei kuitenkaan kannata mielestäni enää odotella liian kauan.
- ...ei halua tutkimuksiin
Miksi miehesi ei halua tutkimuksiin/hoitoihin?
Itse en ollut halukas hoitoihin aiemmin, koska pelkäsin hoitoja ja oireita kovasti luettuani näitä palstoja sekä lääketieteellisiä kuvauksia esim. punktiosta, kuinka kaikki sattuu järkyttävästi ja hormonpistokset aiheuttavat oireita järkyttävistä mielialavaihteluista kivuliaaseen turvotukseen ja kaikkea siltä väliltä... Lisäksi olen ollut todella neulakammoinen. Mieheni sai minut kuitenkin nätisti "taivuteltua" vastaanotolle.
Olin hämmästynyt, kuinka vaivattomia hoidot lopulta olivat ainakin fyysisesti. Itsensä pistäminenkin on mennyt hienosti, jopa punktio meni todella helposti, kerroin etukäteen peloistani hoitohenkilökunnale ja sain juuri sopivat rauhoittavat ja kipulääkkeet, ei ollut lainkaan kipuja, mutta mieli oli kirkas.
Jos olisin tiennyt, kuinka oireettomia hoidot ovat olleet, olisin lähtenyt aiemmin ja olisi kannattanutkin, sillä olin 39 v. kun menimme Väestöliitton ensi kerran, kohta täytän 41 v. ja onnistunuttta raskautta ei ole vielä ollut, vaikka kaksi kertaa olen tullutkin raskaaksi hoitojen aikana.- Milena-dalia
No tuo mieheke ei näe sen vielä olevan ajankohtaista, oli vaan sitä mieltä että loppuvuoteen vielä yritetään normisti.
Se on hieman ujoa sorttia, ja ehkä se kaikki avoimesti lääkärillä puhuminen on sille vastenmielistä.
Yritin kysellä jos täyttäisi tuon miehen osuuden edes (eli TYKSistä tuli molemmille sellainen lappu jossa on tiedot miehestä ja naisesta), mutta kieltäytyi täysin, tai siis heitti lekkeriksi ja leikiksi eikä suostunut riipustamaan siihen mitään, sanoi ottavansa talteen loppuvuotta varten ja tuovansa sen minulle sitten synnytyssaliin :). - mies mukana
Milena-dalia kirjoitti:
No tuo mieheke ei näe sen vielä olevan ajankohtaista, oli vaan sitä mieltä että loppuvuoteen vielä yritetään normisti.
Se on hieman ujoa sorttia, ja ehkä se kaikki avoimesti lääkärillä puhuminen on sille vastenmielistä.
Yritin kysellä jos täyttäisi tuon miehen osuuden edes (eli TYKSistä tuli molemmille sellainen lappu jossa on tiedot miehestä ja naisesta), mutta kieltäytyi täysin, tai siis heitti lekkeriksi ja leikiksi eikä suostunut riipustamaan siihen mitään, sanoi ottavansa talteen loppuvuotta varten ja tuovansa sen minulle sitten synnytyssaliin :).Kun meillä aloitettiin lapsettomuustutkimukset, aloitin niin että ekaksi tutkittiin minut (löydettiin kysta munasarjoista, joka poistettiin ja samalla oikea munasarja myös), sit kun ei muuta syytä minusta löytynyt lapsettomuuteen lähti mies sperma-analyysiin, ei mitään vikaa niissäkään. Sitten kolme inssiä, 1 IVF-tuoresiirto josta plussa, joka meni kesken ja nyt pakastealkion siirto. Kaikki paperityöt olen tehnyt itse, (myös miehen laput täyttänyt) ottanut siltä sit allekirjoitukset. Kaksi lääkärilläkäyntiä se on ollut mukana, koska kun aletaan suunnittelemaan IVF:hoitoa pitää sen olla eka kerralla mukana ja sit sain sen mukaan kun tehtiin munasolujen keräys kun olin niin kipee hormonipistoksista. Lähinnä se oli kuuntelijan osassa ja henkisenä tukena. Inssit on tehty niin että se on antanu tavarat purkkiin kotona. Alussa "tökki" tosi paljon saada mies mukaan hommaan, mutta nyt se on täysillä jo mukana valitteli kun en ole hänelle tarpeeksi kertonut hoitoasioista. Kun ajattelin etten niillä häntä "rasita". Oli se kova paikka selvästi sillekkin kun eka raskaus meni kesken. Harmittaa nyt kun en ottanut sitä alusta asti enemmän mukaan tähän lapsettomuusasiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756