Mikä ihmeen ovulaatiotesti?

*?*

Minua ihmetyttää jatkuva jauhaminen jostain ihmeen ovulaatiotesteistä. En edes tarkasti tiedä mikä se on ja toivon, ettei minun ikinä tarvitse perehtyä moiseen kapistukseen. Mutta on minulla pieni käsitys laitteesta, se vissiin ilmoittaa milloin on otollisin aika tulla raskaaksi.
Mutta mihin ihmeeseen sellaista tarvitaan? Vai eikö nyky pariskunnat rakastele? Onhan se nyt ihan luonnotonta, että joku testi kertoo päivän ja silloin vain touhuillaan. Saattais parisuhteissakin mennä hieman paremmin, jos rakasteltais säännöllisesti (useita kertoja viikossa). Ja kylläpä se hedelmöittyminenkin erittäin todennäköisesti tapahtuisi.

6

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta..

kun kierto vaihtelee eikä tunnista oireita, milloin ovulaatio on,pakko käyttää testiä. No minä en edes kerro miehelleni että käytän testiä. Siinä vois mennä hänellä halut, jos tietäis. Kun muutenki kärsii suorituspaineista eikä pysty jos olen aloittava osapuoli:)

• myös tarkotus

haen ovistikut, ENKÄ kerro miehelle. Paineita kans ottaa, kun meillä minä haluisin useimmin pupuilla. Mutta peukut pystyyn että tärppää..tiukkujen kans tai ilman!

• .........

Joillekkin suositellaan esim viikko ilman seksiä niin sitten kun sitä harrastaa niin pitää olla varmasti oikea päivä! Jos on ongelmia tulla raskaaksi siis.. Ja jos tehdään inseminaatio (esim kotona) niin sitten tarvitsee tietää tarkalleen milloin on ovulaatio. On paljon eri syitä miksi niitä tarvitaan.

Esim hedelmöityshoitoihin ei kannata lähteä jos on vaan rakastellut aina sillon tällön eikä ole tullut raskaaksi. Kannattaa kokeilla ensin testeillä ovuloiko nainen ollenkaan.

• mmmmmmmm

Miten olet ajatellut että inseminaatio voidaan tehdä kotona?!? Inseminaatio tarkoittaa sitä, että kohtuun ruiskutetaan katetrilla spermaa, joka useimmiten on pestyä. Kotioloissa ei mitenkään saa spermaa kohtuun.

• persus...
        mmmmmmmm kirjoitti:

Miten olet ajatellut että inseminaatio voidaan tehdä kotona?!? Inseminaatio tarkoittaa sitä, että kohtuun ruiskutetaan katetrilla spermaa, joka useimmiten on pestyä. Kotioloissa ei mitenkään saa spermaa kohtuun.

Hyvin onnistuu! Sperma otetaan purkista ruiskuun ja työnnetään pilluun ja ruiskutetaan sinne! Ootko vähän vajaa???

• testaajataaja

Ovulaatiotesti on usein liuskatesti (saman näköinen kuin raskaustesti) jolla mitataan Luteinisoivan hormoonin määrää elimistössä.

LH piikki kertoo munasolun irtoamisesta.

Ovulaatiotestejä käytetään raskauden mahdollisuuden maksimoinnissa. Monesti ne tulevat kyseeseen, jos raskautta ei ala kuulumaan.

Ovulaatiotestillä voidaan mm. havaita, jos nainen ei ovuloi. Ovuloimattomuuteen on monia syitä ja tieto siitä, ettei ovulaatiota tapahdu auttaa kartoittamaan lapsettomuuden syitä.
      Ovuloimattomuuteen on lääkkeitä, mutta miten niitä voitaisiin määrätä jos ei ole tietoa ovulaatiosta tai ovuloimattomuudesta.

Jokaisella varmasti on omat syynsä käyttää testejä ja jokainen varmasti osaa itse päätellä, onko niiden käyttäminen tarpeetonta tai tarpeellista juuri itselle.

Hyvä juttu, jos sinulle raskautuminen on helppoa. Älä silti tuomitse niitä, joille se ei ole ja jotka ovat enemmän kiinnostuneita tarkkailemaan itseään kuin sinä.

Kaikki olemme yksilöitä ja hyvin erilaisia.

Ja testin toiminnasta vielä sen verran, että se ei todellakaan varmasti kerro, että tapahtuuko ovulaatio. Se kertoo vain hormonituotannosta.
      Mutkia voi tulla matkaan missä vaiheessa tahansa, mutta sillä tiedolla että hormonitoiminta on kunnossa ja ovulaation pitäisi tapahtua, päästään jo eteenpäin yrityksissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4369
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3253
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      989
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      21
      899
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      31
      890
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    Aihe