Kavala äitipuoli joka oli vain pesän ilmoittaja tyhjensi kuolinpesän pankkitilit isäni jälkeen , vaikka leskellä ei ollut kuolinpesän valtakirjaa ja väitti, että varat ovat menneet pesän juokseviin kuluihin ja hautauskustannuksiin. Helsingin syyttäjäviraston syyttäjä teki asiassa syyttämättäjättämispäätöksen, koska vilpillisen syyttäjän mukaan teolla ei ollut yhteiskunnallista merkitystä.
Pesän rikosella kärsimä vahinko oli 10.000 euroa.
Pankit Nordea ja Sampo eivät reagoineet tilisiirtoihin ja käteisnostoihin. kun kavala leski väitti olevansa pesänhoitaja. Samoin toimi Helsingin vertoimisto, kun leski ilmoitti oman tilinsä isäni veronpalautusille.
Mitä opimme tästä? Pankkitilit olisi tullut sulkea tehokkaammin rikoksen estämiseksi. Valitettavasti pankkitilit ja teot tulivat pesän osakkaille selville vasta perunkirjoituksessa ja sen jälkeen. Lesken tekemät rikokset olivat tapahtuneet ennen perunkirjoitusta isäni kuoleman jälkeen.
kuolinpesässä huomioitavaa
6
957
Vastaukset
- rikollista toimintaa
Olin sisareni perunkirjoituksessa tällä viikolla. Veljeni oli ollut asianhoitajana, koska asuu lähellä, minä kaukana. Kaikki tilitositteet hän oli vienyt joten en tiedä, paljonko hän on tileitä pöllinyt. Ei suostunut näyttämään niitä minulle ja kahdelle sisarelleni. Tiedämme hänet entuudestaan erittäin epärehelliseksi tyypiksi.
Menimme perunkirjoitukseen, jonka piti pankinjohtaja, veli tervehti: "Mehän olemmekin jo vanhat tutut." Niin olivat. Tilit lopetettiin vasta perunkirjoituksessa yhtä lukuunottamatta, koska velipska halusi sinne jäävän 6000 euroa hautakiveen ja kynttelikköihin. Hah, eivät ne niin paljon maksa. Siellä lähellä asuva toinen sisareni tuntee hautaustoimiston pitäjän (on vuokrannut maansa hänen miehelleen) ja aikoi käydä kysymässä kun hautakivi on paikoillaan, paljonko maksoi. Olen lähes varma, ettei sisko sitä tee, elää veljen pelossa kuten aina.
Minä asun sieltä toisella puolen maata enkä voi ottaa niin helposti asioista selvää. Perunkirjoituksessa pankinjohtaja/lakimies katsoi koko ajan veliääliötä. Kun tuli tärkeä asia, joka koski minua, sanoin, että KATSO HENKILÖÄ, JOTA ASIA KOSKEE äläkä tuota "kaveriasi". Veli tuumasi:"Oo hiljaa", minä sanoin, että en todellakaan ole hiljaa kun minun osuudestani puhuttaessa katsotaan toista ihmistä.
Oli se kauhea perunkirjoitus! Tiedämme, että veli oli varastanut rahoja, mutta emme, miten paljon. Senkun vieköön rahanahne ääliö, saimme me kuitenkin kohtuullisesti.
Sanoin hänelle viime sanoikseni, että ahneella ja varkaalla on paskanen loppu, meni mykäksi.
Onneksi siinä pankissa, jossa sisareni tilit (4) olivat, on toimihenkilönä koulukaverini ja hän kyllä hankkii minulle ne tilitiedot ja veljeni omat otot kunhan seuraavan kerran menen sille paikkakunnalle.
Huh noita rikollisia.
Sisareni, jotka asuvat sielläpäin tiesivät, että vainajalla oli paljon enmmän säästöjä, minulle kertoivat, mutta raukat pelkäävät veljeä eivätkä vaadi tilitositteita "ettei tule riitaa". Sanoin heille, että totuus pitää kertoa ja heittää tuollainen veli pois tuttavapiiristä kuten minä olen tehnyt n. 25 vuotta sitten.- nasse-setä
>>Sanoin heille, että totuus pitää kertoa ja heittää tuollainen veli pois tuttavapiiristä kuten minä olen tehnyt n. 25 vuotta sitten.
- reppanaa
nasse-setä kirjoitti:
>>Sanoin heille, että totuus pitää kertoa ja heittää tuollainen veli pois tuttavapiiristä kuten minä olen tehnyt n. 25 vuotta sitten.
Olipas älytön vastaus asialliseen viestiin, meitä on moneksi. Toisilla on älliä ja toisilla improbatur loppuarvosanana elämänsä loputtua. Kirjoittaja valitettavasti jää jopa vajaaksi improbaturista.
- sinä toimit
Allekirjoititko kaikki paperit kiltisti mitä "veli" pankinjohtaja eteesi laittoi. Jos kaiken allekirjoitit niin mitä enää vihoissasi ryvet. Jos et allekirjoittanut niin eipä kai pankinjohtaja voinutpesää jakaa. Ihmettelen sitäkin että et pankissa kerran jo olit kysynyt "herra" pankinjohtajalta tiliotteita nähtäviksi. Mitä sinä niillä enää vuosien päästä teet kun kenties seuraavaksi paikkakunnalle menet sisaresi hautajaisiin.
- nasse-setä
reppanaa kirjoitti:
Olipas älytön vastaus asialliseen viestiin, meitä on moneksi. Toisilla on älliä ja toisilla improbatur loppuarvosanana elämänsä loputtua. Kirjoittaja valitettavasti jää jopa vajaaksi improbaturista.
>>Olipas älytön vastaus asialliseen viestiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780