Erittäin masentavassa vl-avioliitossa

elän......

Voi tätä masentavaa aviliittoa. Lapsen kirkuu, yötä päivää vaipan vaihdossa, kotonani. Mies töissä ja iltoisin työ-tai harrastuksissa. Ja paska väkivaltainen mies vielä onkin.

Seuroissa kehutaan, kuinka esimerkillinen vl-perhe olemme.

Luulen, että kohta lähden, paskausko masentaa vielä lisää. On aivan turha väittää, että odottakaa, kilvoitelkaa jne.

10

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jes-mies

Pistät topin niille miehes iltamenoille. Pari iltaa viikossa riittää vallan mainiosti ja rupeet ottamaan itsellesi aikaa, esim. yhtenä tai kahtena iltana viikossa, jolloin miehesi hoitaa kersat.

Et sinä ole mikään miehesi orja, vaan te yhdessä hoidatte perhettä tasavertaisina vanhempina.

Jos miehesi ei sitä tajua, niin sitten vaikka asumusero sellaisesta.

• naisihminen....

Hyvä Jes-mies! Noin sitä pitää. Täytyy muistaa sekin, että jos miehellä on kaksi iltaa viikossa harrastuksia, tulee naisellakin olla mahdollisuus samaan. Mutta sitten taitaa kyllä perheillat jäädä vähiin jos neljä iltaa viikossa menee pelkkiin harrastuksiin...

• Jes-mies
        naisihminen.... kirjoitti:

Hyvä Jes-mies! Noin sitä pitää. Täytyy muistaa sekin, että jos miehellä on kaksi iltaa viikossa harrastuksia, tulee naisellakin olla mahdollisuus samaan. Mutta sitten taitaa kyllä perheillat jäädä vähiin jos neljä iltaa viikossa menee pelkkiin harrastuksiin...

Se on ihan totta, että perheelle ei tahdo jäädä paljon aikaa muulloin kuin viikonloppuna. Näin se tahtoo olla meilläkin, vaikka meillä tämä nyt jotenkin toimii. Vaikka itse en luuhaakkaan missään harrastuksissa, niin meidän illoista ei voi puhua "perheiltoina" kyllä se on käytännössä työntekoa, eli talouden ylläpitotöitä. Ei siinä paljon ehdi lasten kanssa aikaa viettää.

Viikonloppuisin sitten muutaman tunnin.

Siis miehen (kuten myös naisenkin) pitäisi tajuta se, että kun ollaan menty naimisiin, niin ei silloin voi enää mennä ja tulla niinkuin on ennen voinut. Silloin täytyy panostaa siihen perheeseen.

• minä vaan

hei.

Laki ei saa aikaan mitään muuta kuin pettymystä ja turhautumista avioliitossa jonka tulisi perustua rakkaudelle ja yhteiselle sopimukselle siitä, että toisista pidetään huolta niin ettei kumpikaan pääse rasittumaan ylivoimiensa.

Se on hyvä, että mies käy töissä mutta jos hän viihtyy muutenkin enemmän muualla kuin kotona niin siinä on jotakin pielessä.

Ei ole olemassa mitään oikeutusta sille, että ei olla kotona ja osallistuta lasten hoitoon sekä kodintöihin.

Vaimonkin täytyy saada LEVÄTÄ ja miehen tulee pitää hänestä huoli ja järjestää omat menonsa niin, että se toteutuu myös käytännössä.

Itse olen neljän lapsen isä. Omakohtaisesti olen kokenut sen kiron mikä seuraa siitä, että ei olla tarpeeksi kotona perheen kanssa.

Onneksi koin mielenmuutoksen ko. asiassa ja perheeni tuli minulle jälleen tärkeämmäksi kuin työ ja muut menot.

Ymmärrän hyvin "paskauskonnon" ja "masentavan avioliitto" ilmaisun.

Jotenkin uskonto tuntuu vievän naiselta oikeuden olla oma itsensä ja rakastettava puoliso jolla on omiakin ajatuksia ja tarpeita elämässään.

Ihan kuin miehen vaimosta tulisi "palvelija, melkeinpä orja" uskonnon pakottamana.

Todellinen usko lähentää puolisoita ja auttaa heitä ymmärtämään asioita samalla tavalla.

Se laittaa molemmat osapuolet samalle viivalle jossa on syvä luottamus ja turvallinen katse tulevaan.

Jos miehesi on väkivaltainen niin hae apua. Soita turvakotiin ja mene sinne lapsesi kanssa. Siellä ymmärretään ja saat levätä.

Miehesi tulisi myöskin hakea apua itselleen jos aikoo jatkaa elämäänsä sinun kanssasi.

Seuroissa voivat sanoa mitä haluavat mutta sinä ja miehesi tiedätte kuitenkin miten asiat todella on.

ETSI apua! Puhu asiasta jonkun kanssa johon voit luottaa mutta ÄLÄ puhu pahaa miehestäsi kodin ulkopuolisille sillä siitä ei hyvää seuraa ... asiat menee vain huonommaksi.

Et ole yksin kipujesi kanssa, teitä on paljon ja määrä lisääntyy jatkuvasti.

Tärkeintä on nyt löytää apua tilanteeseen ja ruveta purkamaan ongelmien vyyhtiä. Kun se onnistuu palauttakaa mieliinne omansuunne sanat:

Niin vasta kuin myötä-mäessäkin kunnes kuolema eroittaa.

Olette joka-tapauksessa menneet avioon ja teidän tulisi suhtautua toisiinne sen mukaan, että te elätte yhdessä elämänne loppuun saakka. Se on teidän omassa päätösvallassanne, että haluatteko elää sen riidellen vaiko onnellisina.

Sen kirjoitan vielä, että mies rakastakoon vaimoaan kuin omaa ruumistaan KIRJAIMELLISESTI.

• Jes-mies

Puit sanoiksi ne ajatukset mitä minä en jaksanut alkaa miettimään. Asioita pitäisi hoitaa juuri niinkuin kuvailet.

• "lammasten vaatteissa...

Raadella ja hajoittaa laumaa.
      Näitä näkyy ilmaantuvan.

• sinä siellä

sutesi, ihan itseksesi. Nämä ovat arkipäivää nykyisin. Eikä vl-miehet ole sen parempia kuin muutkaan!

• wendy
        sinä siellä kirjoitti:

sutesi, ihan itseksesi. Nämä ovat arkipäivää nykyisin. Eikä vl-miehet ole sen parempia kuin muutkaan!

on lihaa ja verta kuten muutkin urokset. Naisen tehtävä on pitää mies kurissa ja nuhteessa. On typerää alistus miehen mielivaltaan. Jos mies on väkivaltaionen, siihen pitää puuttua ulkopuolisen. Asioista pitää puhua niiden kanssa, jotka pystyvät siihen vaikuttamaan, eikä täällä retostella. Jos olet feikki, häpeä, mutta jos olet oikeasti vl-äiti, pane asiat ojennukseen!

• pehmopappa
    • Pahanolonpoistaja

Käyt kuitenkin seuroissa,hyvä niin. Kuka kehuu ja miksi olette esimerkillinen perhe? Tarkoitat että pidätte kulissia yllä,vai?

Jos on väkivaltainen, oikeasti...tai vaikkei olisikaan, etsi ihminen jolle purat pahan olosi.

Mielenterveys toimistosta saat apua...sinne rohkeasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4856
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4355
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      3976
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3800
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3348
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      84
      3073
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      61
      2920
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      22
      2666
    Aihe