valkovuoto ruskeaa ??!

ihmejakumma.-

Heippa!

Jostain syystä valkovuotoni on ollut nyt n. 4-5 päivää ruskeaa, menkat loppui n. 11-12 päivää sitten, joten enää ei pitäisi tula ruskeena se, eikä edes alkaa uusia menkkoja näin nopeesti.

Ei oo koskaan enne tullut ruskeena sitä välipäivinä, ja viimeisten menkkojen jälkeen tuli ihan normaalin väristä, kunnes se tosiaan muuttui ruskeeksi 4-5 päivää sitten. Mitä kummaa??

Ja se ei oo niin tummaa, vaan semmosta vaaleen ruskeeta, ja sitten tulee välillä normaalin väristä samana päivänä kun sitä tulee myös ruskeena.. Jos joku tajus..

Kiitti hei ´jos joku osaa vastailla :)

11

622

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

Tiputteluvuotoa :] Kun menkkaverta tulee vielä hieman, värjää se valkovuodon rusehtavaksi. Uskoisin sen loppuvan piakkoin, sillä se ei yleensä kauaa kestä. Eipä tarvitse huolestua, normaalia vain.

• et voi tietää

Niin sinähän et lääkäri ole, joten et voi tietää onko kyseessä esimerkiksi tulehdus tai sukupuolitauti. Tuo voi olla oire kummasta tahansa.

Aloitajan olisi syytä käydä lääkärissä jos tuota ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Aina pitää ensin selvittää onko mitään syytä huoleen ja vasta sitten jatkossa tulkita itse omat oireensa aiempien tietojen perusteella.

• mayura
        et voi tietää kirjoitti:

Niin sinähän et lääkäri ole, joten et voi tietää onko kyseessä esimerkiksi tulehdus tai sukupuolitauti. Tuo voi olla oire kummasta tahansa.

Aloitajan olisi syytä käydä lääkärissä jos tuota ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Aina pitää ensin selvittää onko mitään syytä huoleen ja vasta sitten jatkossa tulkita itse omat oireensa aiempien tietojen perusteella.

Anteeksi, jos tunteitasi loukkasin :) Piti vain sanoa, että useimmissa tapauksissa se on noin, eikä mitään kuolemanvakavaa. Mistä tiedät ettei aloittajalla ole juuri alkaneet menkat? Ehkä ne ovat yhä epäsäännölliset?

Itse odottaisin ja katsoisin loppuuko ruskea vuoto, ennen kuin rahojani tuhlaisin lääkärikäyntiin. Kaikilla tapansa, siitä ei voi kiistellä.

• mutta...
        mayura kirjoitti:

Anteeksi, jos tunteitasi loukkasin :) Piti vain sanoa, että useimmissa tapauksissa se on noin, eikä mitään kuolemanvakavaa. Mistä tiedät ettei aloittajalla ole juuri alkaneet menkat? Ehkä ne ovat yhä epäsäännölliset?

Itse odottaisin ja katsoisin loppuuko ruskea vuoto, ennen kuin rahojani tuhlaisin lääkärikäyntiin. Kaikilla tapansa, siitä ei voi kiistellä.

En tiedäkään, mutta et tiedä sinäkään tilanteen todellista laitaa, koska aloittaja antoi erittäin puutteelliset tiedot. Niiden pohjalta ei pitäisi mennä varomattomasti neuvomaan, ettei ole mitään huolta. Huoli voi olla suurikin.

Ylimääräiset vuodot pitäisi AINA tarkistuttaa lääkärissä.

• mayura
        mutta... kirjoitti:

En tiedäkään, mutta et tiedä sinäkään tilanteen todellista laitaa, koska aloittaja antoi erittäin puutteelliset tiedot. Niiden pohjalta ei pitäisi mennä varomattomasti neuvomaan, ettei ole mitään huolta. Huoli voi olla suurikin.

Ylimääräiset vuodot pitäisi AINA tarkistuttaa lääkärissä.

Olen vain sitä mieltä, että pitäisi ennen itse koittaa hieman päätellä mistä voisi olla kyse (jos esim. pelkkää tiputteluvuotoa), kuin rynnätä suoraa päätä tuhlaamaan 26 euroa polimaksuihin lääkärissä. Uskon, että jokaisella naisella tulee jossain vaiheessa ruskeaa vuotoa, ja sehän on yleistä. Eikä _aina_ vakavaa.

Minulla on tukijoitakin näemmä tässä asiassa. :)

• tukijoihin
        mayura kirjoitti:

Olen vain sitä mieltä, että pitäisi ennen itse koittaa hieman päätellä mistä voisi olla kyse (jos esim. pelkkää tiputteluvuotoa), kuin rynnätä suoraa päätä tuhlaamaan 26 euroa polimaksuihin lääkärissä. Uskon, että jokaisella naisella tulee jossain vaiheessa ruskeaa vuotoa, ja sehän on yleistä. Eikä _aina_ vakavaa.

Minulla on tukijoitakin näemmä tässä asiassa. :)

Se, että joku on samaa mieltä kanssasi, ei tarkoita, että sinun diagnoosisi on oikea. Usko ja päättely eivät vaikuta siihen, mitä asia todellisuudessa on. Ei ole aina vakavaa. Mistä tiedät onko nyt? Olet varmaan valmis ottamaan vastuun toisesta ihmisestä ja hänen terveydestään.

Eikä tuo 26€ ole mikään vakio.

• mayura
        tukijoihin kirjoitti:

Se, että joku on samaa mieltä kanssasi, ei tarkoita, että sinun diagnoosisi on oikea. Usko ja päättely eivät vaikuta siihen, mitä asia todellisuudessa on. Ei ole aina vakavaa. Mistä tiedät onko nyt? Olet varmaan valmis ottamaan vastuun toisesta ihmisestä ja hänen terveydestään.

Eikä tuo 26€ ole mikään vakio.

Oho, eipäs olekaan joo :) Mutta polimaksu on jotain tuohon suuntaan. Olen kuullut sen olevan isoissa kaupungeissa vain 13 euroa, mutta silti kallis lysti jos ei olekaan mitään.

Tarkoitan, että ensin pitäisi käyttää maalaisjärkeä! Ettei ala joka asiasta ravaamaan lääkäreille. Tulee heillekin vain turhaa paperityötä. Jos vuoto ei lopu, sitten lääkäriin. Ruskea vuoto on kuitenkin hyvin yleistä, ja se voi alkaa huolimatta kauanko menkat ovat olleet. En väitä tietäväni, mutta vahva uskomus on. Minusta on silti outoa, että heti pitäisi juoksennella lääkäreille.

• ihmejakumma.-

Voiko sitä tiputteluvuotoa tulla tosiaan vielä puoltoista viikkoa menkkojen jälkeenkin ? aika outoa.. Mutta ei, menkkani alkoivat jo 13-vuotiaana, nyt olen 17.

Kaameeta, pitää pelkää joka koulupvä et menkat vois alka minä hetkenä hyvänsä :S

Mulla on ollut muistaakseen vaan kerran takkuilua menkkojen kanssa, kun ne alkoi jo 2viikon jälkeen edellisistä. Sillon kyllä taisi johtua siitä mun todella huonosta sen ajan ruokavaliosta. Nyt on kyllä eri ajat.. hmm hmm kumma juttu.

• mayura

Itselläni (korostan _itselläni_ ettei tule valittamisen aihetta) tiputteluvuotoa saattaa tulla juuri tuo puolitoista viikkoa. E-pillerit hillitsivät sitä sitten, vaikka nyt on pieni paussi meneillään.

Käytä vaikka pikkuhousunsuojaa, jos vuoto ei ole aivan nestemäistä.

Käy lääkärissä jos siltä tuntuu, enpä minä estele. :)

• ulpuu

En minäkään usko, että kyseessä on mitään kummempaa. Tuollaisia tulee joskus ja kerta se on ensimmäinenkin.

Odottele rauhassa seuraavia kuukautisia ja jos senkin jälkeen on ruskeaa vuotoa niin kysäise terkalta tai lääkäriltä asiasta, ettei kyse ole tulehduksesta tms.

• Muija(:
        ulpuu kirjoitti:

En minäkään usko, että kyseessä on mitään kummempaa. Tuollaisia tulee joskus ja kerta se on ensimmäinenkin.

Odottele rauhassa seuraavia kuukautisia ja jos senkin jälkeen on ruskeaa vuotoa niin kysäise terkalta tai lääkäriltä asiasta, ettei kyse ole tulehduksesta tms.

Kannattaa kysyä esim. terkalta, ihan vaan saadaksesi mielenrauhan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66