Turun lentoasema kehittyy. Viime päivien ajan on ilmoitettu uusista reiteistä Turun lentoasemalta. Uusia reittejä ovat TNT:n rahtireitti Tallinnaan. Myös finavia ilmoitti että Turusta aloitetaan tämän kuun sisällä suorat lennot Thaimaaseen. Myös Turun ja Pietarin välille ehkä avataan lentoreitti.
http://www.finavia.fi/lentoasema_turku?pg=news&nid=73711
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=118626&nodeid=23
Turun lentoasema...
10
1023
Vastaukset
- Ajssmd
Ainoo mikä kehittyy on rahtipuoli, esim. TNT:llä koko Suomen lentorahti kulkee Turun kautta.
Thaimaan lennot ovat chartereita ja niitä on lennetty aikaisemminkin ja niitä lähtee myös monilta muiltakin maakuntakentiltä, esim. Porista. - Rähmäkäpälä
Hyviä uutisia,toivo elää, koska myös Blue 1 on ilmoittanut jatkavansa lentoja Turusta entiseen malliin.
- pöllökustaa korkki
on kohta yleisempää kuin autoilu.Olen suorastaan ihmetellyt,miksi Turku,joka pitää itseään melko suurena kaupunkina,ei kehitä lentokenttäyhteyksiä.Aivan hullua lähteä linja-autolla tai omalla autolla Helsinkiin,jos omassa kaupungissa on lentokenttä.Suoraan sanoen jättäkää hyvät ihmiset ne kaikenmaailman parkkitalot,rakennushaaveet,parkkihallit ja muut hullutukset pois ja suurentakaa nyt herran tähden meille kunnon lentokenttä Turkuun.Pikku piipperikoneita lentelee silloin tällöin Turusta johonkin.Mitäs täällä ujostellaan,häh?
- Rähmäkäpälä
Valtionyhtiö Finnair on päättänyt keskittää lentotoiminnan Helsinkiin. Sitä kaikki noudattakoon. Onneksi meillä on vielä Blue 1 ja Wizzair. Turun kyllä pitäisi laittaa kakkosterminaali kuntoon. Danskissa on hieno lentoasema. Hävettää kun sieltä ihmisiä tuodaan Turun 2. terminaalin kaltaiseen persläpeen.
- Simo Vaatehuoneelta hei
Rähmäkäpälä kirjoitti:
Valtionyhtiö Finnair on päättänyt keskittää lentotoiminnan Helsinkiin. Sitä kaikki noudattakoon. Onneksi meillä on vielä Blue 1 ja Wizzair. Turun kyllä pitäisi laittaa kakkosterminaali kuntoon. Danskissa on hieno lentoasema. Hävettää kun sieltä ihmisiä tuodaan Turun 2. terminaalin kaltaiseen persläpeen.
Kakkosterminaali on yksinkertainen mutta siisti.
Vessat esimerkiksi ovat yhtä siistit kuin ykkösterminaalissakin.
Mielummin lennot Gdanskiin alle 20€ kuin modernilla terminaalilla hinta popsahtaisi reilusti.
Tyhmät turkulaiset eivät ole ottaneet omakseen tätä lentoreittiä. Mielummin mennään kalliisti Stadingradiin ja sieltä Tallinnaan ostamaan viinaa ja samaa paskaa tavaraa mitä Suomestakin saa. - kunnossa?
Simo Vaatehuoneelta hei kirjoitti:
Kakkosterminaali on yksinkertainen mutta siisti.
Vessat esimerkiksi ovat yhtä siistit kuin ykkösterminaalissakin.
Mielummin lennot Gdanskiin alle 20€ kuin modernilla terminaalilla hinta popsahtaisi reilusti.
Tyhmät turkulaiset eivät ole ottaneet omakseen tätä lentoreittiä. Mielummin mennään kalliisti Stadingradiin ja sieltä Tallinnaan ostamaan viinaa ja samaa paskaa tavaraa mitä Suomestakin saa.Missä on Stadingrad?
Viking Xpressiltä näet Kustaanmiekan ja Kuninkaanportin! - Simo Vaatehuoneelta hei
kunnossa? kirjoitti:
Missä on Stadingrad?
Viking Xpressiltä näet Kustaanmiekan ja Kuninkaanportin!Stadingrad on Helsinki.
Pääkaupunkimme missä ei ole mitään pääkaupunkimaista. Hyvin Venäläistyyppinen. - Max 2h motaria
Rähmäkäpälä kirjoitti:
Valtionyhtiö Finnair on päättänyt keskittää lentotoiminnan Helsinkiin. Sitä kaikki noudattakoon. Onneksi meillä on vielä Blue 1 ja Wizzair. Turun kyllä pitäisi laittaa kakkosterminaali kuntoon. Danskissa on hieno lentoasema. Hävettää kun sieltä ihmisiä tuodaan Turun 2. terminaalin kaltaiseen persläpeen.
Finnair on hinnoitellut mm. Tku-Hki -syöttöliikenteen helposti oivallettavaksi.
Finskillä ei itsellään ole trippiin sopivaa kalustoa, ja syöttöliikennealiahankkijan on pärjättävä omillaan. Finskin sisäinen pakettisubventointi on ATR-historiaa.
On helppo vaatia kunnilta, Ilmailulaitokselta, lentoyhtiöiltä jne. yksilöllistä palvelua, mutta
ainoa toimiva keino palvelun ylläpitämiseksi on ostaa sitä palveluntarjoajan/-tarjoajien kannalta riittävän paljon ja jatkuvasti.
Motari Turusta Hki-Vantaalle ottaa kelistä sekä vuoden- ja vuorokaudenajasta riippuen 100-115 minsaa!
Kansainvälisesti verrattuna ylellisen vähän.
Pitäisiköhän jonkun yrittäjän kehitellä ajatusta.
Business-luokka pitää tietysti turkulaisille olla noinkin pitkälle matkalle. - Lentopakko, laivalla ei ehdi.
Pöllökustaa sekoittaa lentoliiketoiminnan yhteiskunnan sosiaalipalveluihin.
Se on kylläkin kantava juoni turkulaisten lentokenttäihmettelyssä.
Hieman hintavertailua:
Vapaasti vaihdettava one way-lentolippu Tku-Hki maksaa nykyään n. 200-250€, kiinteäaikainen two way jotain 170£€.
Taksi Tku-Hki n. 250€, YHDELTÄ henkilöltä, ovelta ovelle.
Perusaritmetiikalla on laskettavissa kustannustehokkuus/henkilömäärä/matka-aika.
Tietysti bussi on yhdeltä henkilöltä tehokkain, mutta huomioiden lähtöpisteen kokoontumiskustannukset, leikkaa taksi varsin pienellä henkilömäärällä bussinkin.
Tämä siis Tku - Hki-Vantaa. Turusta Arlandaan ja Kastrupiin pääsee asiallisesti. Kohta esim. Pohjois-Suomeen kohtuullisin vaihto on Arlandassa, veikkaisin.
- kirjoitetaan
Suomessa sanotaan Thaimaahan eikä Thaimaaseen, pitäisi jo korvakuulolta huomata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529