Hei, kauan on jo mielessä ollut lääkärikäynti. Haaveenani on tunnustaa jollekin olevani sairas, ja että siitä alkaisi parantuminen. Olen nimittäin todennut, että yksin se on aivan mahdotonta. Taistelu oman mielen kansssa ei ole helppoa :) Välillä tuntuu että olen oikeasti tulossa hullluksi, tarve kertoa jollekin on suuri ja lopettaa tämä taistelu itseään vastaa.
Mutta siis kysymykseni on, voinko vain astella kenentahansa lääkärin luo ja sanoa että hei mulla on syömishäiriö? Tuntuu jotenkin vaikealta tällaisesta asiasta noin vain ilmottaa, vaikka toki lääkärit joutuvat kuulemaan kaikenlaista. Eli onko siis lääkäriasema ja tavallinen yleislääkäri oikea paikka?
Nyt on pakko tehdä asialle jotain, sillä en jaksa enää elää tämän sairauden ja siitä aiheutuvan pahan olon kanssa.
Lääkäriinkö?
2
349
Vastaukset
- coffin
juu, eiköhän se lääkäri ole oikea paikka......itellä vaan niin huonoja kokemuksia asiasta kun oon psykologeille, hoitajille ja psykiatrille kertonu niin ei ne oo ole noteeranneet mitenkään niin oon luovuttanu :S ehkä pitäis painaa 28kiloo et puututtais asiaan.
toivottavasti sulla on parempi onni. - ......
Yleislääkäri on ihan hyvä vaihtoehto, erikoistumisella ei liene vaikuttavasti merkitystä. (mutta jos taas johonkin ovat erikoistuneet, niin valita heistä miel. yleislääketieteeseen tai tietyntyyppisiin sisätauteihin erikoistunut)
Yksityisellä ja terveyskeskus- puolella suurin ero lienee se miten potilaisiin suhtaudutaan. Yksityispuolella kuunnellaan potilasta ja suhtaudutaan hänen ongelmiinsa keskimääräistä vastuullisemmin, jonka vuoksi suosinkin tästedes yksityisiä tietyntyyppisten ongelmieni kanssa. Mutta ennenkuin suuntaa (kalliimmalle) yksityiselle, käy suorittamassa verikokeet sun muu tarvittava tavallisessa terveyskeskuksessa.
Ensin tietysti kannattaa kokeilla tavallista terveyskeskusta, ja jos kaivattua apua ongelmaan ei saa, suuntaa sitten yksityiselle.
Mikäli olet vähintään normaalipainoinen, voisit lääkärille avautumisesi jälkeen kysellä onko mahdollista saada kokeiltavaksi "sitä yhtä lääkettä", joka voisi tuoda vähän helpotusta viemällä ruokahalua/makeannälkää.(jota käytetään tämäntyyppisten sairauksien hoidossa, lääkkeen nimeä en nyt muista)
Tarpeen vaatiessa psykiatriselta puolelta mielialalääkettä, joka veisi vähän ruokahalua, eikä aiheuta painonnousua, kuten useimmat kys. lääkkeistä. (minulle tälläinen toimiva lääke oli Cymbalta, mutta yksilöllistähän se.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314