Suora lainaus Ilta Sanomien paperiversiosta päivämäärällä 28.1.2009.
"Aselakiuudistukset ovat vielä Kauhajoen kouluammuskelun jälkeenkin pahasti kesken, vaikka poliitikkojen puheista voisi saada toisenlaisen käsityksen. Vireillä ne kuitenkin ovat, vakuuttaa hallitusneuvos Jouni Laiho sisäasiainministeriöstä.
Suomi ei aio kokonaan kieltää lyhyiden aseiden myöntämisjärjestelmää.
Sen sijaan KAIKKIEN UUSIEN lupien saaminen tulee tiukkenemaan.
Myös rajoituksia JO MYÖNNETTYIHIN HALLUSSAPITOLUPIIN eli aseenkantolupiin kaavaillaan JÄLKIKÄTEEN.
Tärkeimpiä uudistuksia ovat Laihon mielestä suunnitelmat lupien määräaikaisuudesta ja siitä, että ampumaharrastuksen "vakavuudesta" vaaditaan tiettyjen valtuutettujen henkilöiden antama tarkka selonteko.
Kohta ei enää riitä aseiden hankintaan ja käyttöön henkilön pikaliittyminen ampumaseuraan.
"Räiskijät" pyritään eliminoimaan joukosta.
Myöhemmin kaavaillaan myös ampumaratauudistuksia ja rajoituksia eräiden vaarallisten aineiden ja esineiden käyttöön.
Tulilinjalle tulevat mm. laseraseet, jousiaseet, kaasuaseet ja heittotähdet.
Lopuksi kajotaan myös siihen, kuinka hoidetaan lupa-asioiden käsittelyn resurssikysymykset, toteaa Laiho.
Uudistukset tulevat lopullisesti voimaan 2010-2011.
Lupakäytäntöä on jo nyt kiristetty niin, että hakijaa puhuttaa kaksi lupahallinnon työntekijää.
Hakijan on myös esitettävä lääkärintodistus."
Tuossa siis suora lainaus Ilta Sanomien lehtiversiosta päivämäärältä 28.1.2009.
Suurensin nuo kohdat jotka ovat mielestäni merkittäviä, eli kaikkien uusien lupien saaminen tulee tiukkenemaan.
Toinen kohta mikä pisti silmään oli, että jo myönnettyjä lupia aiotaa "avata" ja tehdä mahdollisia muutoksia siis jälkikäteen.
Jutusta kävi ilmi myös se, että KAIKISTA MYÖNNETYISTÄ LUVISTA tulee MÄÄRÄAIKAISIA, EI SIIS VAIN KÄSIASELUVISTA, vaan myös näemmä metsästysaseiden luvista, eli ns. pitkille aseillekkin saa tulevaisuudessa vain määräaikaisen hallussapitoluvan.
Joten jutut, että "mikään ei muutu", niin ne voitte unohtaa.
P.S.
Samassa lehdessä samalla sivulla Poliisiylijohtaja Mikko Paatero kommentoi seuraavaa, suora lainaus:
" -Ohjeet ovat radikaalisti kiristäneet käsiaseiden hankintaa.
Myös poliisilaitosten yhdistämisellä 90:stä 24:ään on varmistettu, että asiat hoidetaan kunnolla ja yhtenäisemmin."
Suora lainaus loppuu.
Aika raju leikkaus muuten poliisilaitosten määrään on tiedosssa, onko se hyvä vai huono asia, en tiedä.
Merkittäviä muutoksia
16
1135
Vastaukset
- Myöhemmin
Suomi muuttuu aseettomaksi kansaksi. Sitä soppii kukin ajatella, miltä tuntuu elää maassa, jossa kansa on pelkästään virkamiheiä varten, eikä toisinpäin.
Suomeksi sanottuna, Vituiks meni koko talvisota!- vaikuttaa....
"Suomi muuttuu aseettomaksi kansaksi."
Tähänhän se näyttää väistämättä johtavan.
Monet eivät huomaa "Big picturea", eli suurempaa, laajempaa kuvaa.
Aseriisunta tehdään pikkuhiljaa ja ovelasti.
Ja valtion ei tarvitse maksaa tuosta riisunnasta mitään, koska määräaikaislupia ei sitten enää uusita, milloin mihinkin asiaan vedoten.
Koko ajan on tulossa uusia lakeja ja mitä enemmän on lakeja, niin luonnollisesti tulee enemmän lain rikkojia, kun uudet lait ovat niin mielivaltaisia.
Myös kun tietosuojaa ja yksityisyydensuojaa kavennetaan, niin tulevaisuudessa sinusta ja sinun tekemisistäsi tiedetään lähes kaikki, joihin vedoten on helppo evätä aselupa.
Esimerkki tulevaisuudesta:
Kun lainaat kirjastosta nykyään kirjan, niin siitä jää jälki muistiin, eli viranomaiset pystyvät halutessaan katsomaan mitä kirjoja olet lainannut.
Sanotaanko, että olet lukenut sotaromaaneja.
Tulevaisuudessa tämä voidaan katsoa niin, että olet militaristinen henkilö ja näin siis vaarallinen henkilö, jolle aselupaa ei voi myöntää.
Älkää aliarvioiko "päättäjiä", he eivät ole tyhmiä.
EU:han on tämän kaiken aseriisunnan takana.
EU:sta ollaan tekemässä liittovaltiota ja lakien pitää olla EU:ssa samanlaisia kaikissa osa-valtioissa.
Monet puhuvat "että minä palautan sotilaspasssini, jos aselupani evätään", no, siinähän palautatte, sitähän "päättäjät" haluavatkin.
Nimittäin on jo suunniteltu, että asevelvollisuus puretaan pikkuhiljaa suomesta ja suomeen tulee palkka-armeija, joten reserviläisillä ei ole enää mitään merkitystä.
Eli ei ole tulevaisuudessa hyötyä, vaikka harrastaisi reserviläisammuntaa, sillä ei ole enää mitään funktiota maanpuolustuksessa, jos suomella on palkka-armeija. - Totta.
vaikuttaa.... kirjoitti:
"Suomi muuttuu aseettomaksi kansaksi."
Tähänhän se näyttää väistämättä johtavan.
Monet eivät huomaa "Big picturea", eli suurempaa, laajempaa kuvaa.
Aseriisunta tehdään pikkuhiljaa ja ovelasti.
Ja valtion ei tarvitse maksaa tuosta riisunnasta mitään, koska määräaikaislupia ei sitten enää uusita, milloin mihinkin asiaan vedoten.
Koko ajan on tulossa uusia lakeja ja mitä enemmän on lakeja, niin luonnollisesti tulee enemmän lain rikkojia, kun uudet lait ovat niin mielivaltaisia.
Myös kun tietosuojaa ja yksityisyydensuojaa kavennetaan, niin tulevaisuudessa sinusta ja sinun tekemisistäsi tiedetään lähes kaikki, joihin vedoten on helppo evätä aselupa.
Esimerkki tulevaisuudesta:
Kun lainaat kirjastosta nykyään kirjan, niin siitä jää jälki muistiin, eli viranomaiset pystyvät halutessaan katsomaan mitä kirjoja olet lainannut.
Sanotaanko, että olet lukenut sotaromaaneja.
Tulevaisuudessa tämä voidaan katsoa niin, että olet militaristinen henkilö ja näin siis vaarallinen henkilö, jolle aselupaa ei voi myöntää.
Älkää aliarvioiko "päättäjiä", he eivät ole tyhmiä.
EU:han on tämän kaiken aseriisunnan takana.
EU:sta ollaan tekemässä liittovaltiota ja lakien pitää olla EU:ssa samanlaisia kaikissa osa-valtioissa.
Monet puhuvat "että minä palautan sotilaspasssini, jos aselupani evätään", no, siinähän palautatte, sitähän "päättäjät" haluavatkin.
Nimittäin on jo suunniteltu, että asevelvollisuus puretaan pikkuhiljaa suomesta ja suomeen tulee palkka-armeija, joten reserviläisillä ei ole enää mitään merkitystä.
Eli ei ole tulevaisuudessa hyötyä, vaikka harrastaisi reserviläisammuntaa, sillä ei ole enää mitään funktiota maanpuolustuksessa, jos suomella on palkka-armeija.Eniten pelottaa ajatella mahdollista tulevaisuutta, missä lapseni joutuu kasvamaan, sekä elämään.
Onko EU hissunkissun lipsumassa totalismiin tai muuhun ratkiriemukkaaseen happy horseshit meininkiin.
Piileekö tulevaisuudessa riski, että EU määrää mahdollisen Suomen palkka-armeijan kääntämään aseensa Suomen omaa kansaa päin?
Kysymyksiä on monia, mutta vastaukset harvassa.. - tänäkin päivänä
Totta. kirjoitti:
Eniten pelottaa ajatella mahdollista tulevaisuutta, missä lapseni joutuu kasvamaan, sekä elämään.
Onko EU hissunkissun lipsumassa totalismiin tai muuhun ratkiriemukkaaseen happy horseshit meininkiin.
Piileekö tulevaisuudessa riski, että EU määrää mahdollisen Suomen palkka-armeijan kääntämään aseensa Suomen omaa kansaa päin?
Kysymyksiä on monia, mutta vastaukset harvassa..poliisin virka-apupyynnöllä armeija lähtee tänäkin päivänä ja tuskin menee ulkomaille!
Esim sellainen piru kuin Hitler ei päästänyt sitä varsinaista armeijaa tavallisissa poliisiasioissa poliisin avuksi!
EU on totalitäärinen järjestelmä! - peri suomalainen jurnutus
Ollaan keskusteltu ko.asiasta kavereiden kesken.
-Joitakin esimerkkejä vastavetona voisi olla irtisanoutuminen vpk-toiminnasta,vapaaehtoisesta pelastuspalvelusta,yms yms jotka luokitellaan vapaaehtoiseksi.
Tokihan tämä kohdistuu ns.viattomiinkin mutta mikäli lain-kuuliaisilta kansalaisilta kielletään/vaikeutetaan harrastus niin menkööt sitten muutkin harrastukset,sehän on "vain ajanhukkaa"? - Tai.
Minä en ainakaan aseestani luovu olkoon aselaki mikä tahansa, ampumaharrastus saattaa loppua ja ajanmyötä loppuukin mutta ei aseen hallussapito, jokainen päättäköön itse mitä oman laillisesti hankkineensa aseen kanssa tekee eli luovuttaako kiltisti sen poliisi sedälle vai pitääkö sen itsellään.
Jotkut Paaaterot ja Homlundit eivät saa minua luopumaan omasta omaisuudestani, ts. aseestani. - vaikuttaa.
Totta. kirjoitti:
Eniten pelottaa ajatella mahdollista tulevaisuutta, missä lapseni joutuu kasvamaan, sekä elämään.
Kysymyksiä on monia, mutta vastaukset harvassa.."Eniten pelottaa ajatella mahdollista tulevaisuutta, missä lapseni joutuu kasvamaan, sekä elämään.
Onko EU hissunkissun lipsumassa totalismiin"
Vastaus on, että kyllä, EU:sta on tulossa totaliristinen järjestelmä, tosin vallanpitäjät sitä kutsuvat "demokratiaksi".
No, olihan Neuvostoliittokin NL vallanpitäjien mukaan demokratia.
Katsokaa nyt vähän ympärillenne, mitä tapahtuu.
Kreikassa on ollut suuria mellakoita, myös Isossa Britanniassa on ollut mellakoita.
Tottakai EU-eliitti haluaa riisua kansan aseista.
Suomi ollaan liittämässä pakolla NATOon ja sitten suomeen tulee palkka-armeija, kuten Suomea paljon suuremmassa Puolassa on.
"Piileekö tulevaisuudessa riski, että EU määrää mahdollisen Suomen palkka-armeijan kääntämään aseensa Suomen omaa kansaa päin?"
Tottakai piilee!
EU:n "nopean toiminnan" joukot on muuten suunniteltu tukahduttamaan sisäisiä levottomuuksia"
Historiasta pitäisi oppia jotakin.
Diktatuurit ja totalirismit eivät ole ikinä sietäneet, että kansalla on jotain kättä pitempää, eli omia aseita.
Nykyteknologian avulla, EU:sta on tulossa todella tehokas diktatuuri, koska vallanpitäjät pystyvät valvomaan lähes kaikkea mitä kansa tekee.
Kaiken kulmakivi on tuo Lissabonin-sopimus, katsokaa miten EU-"demokratia" menetteli tuon asian kanssa.
Irlanti ainoana järjesti tuosta EU:n tulevasta perustuslaista kansanäänestyksen ja tulos oli EI.
EU-vallanpitäjien mukaan tulos oli väärä, joten ratkaisu on, "kansa äänestäköön uudestaan", kunnes se oikea tulos, eli KYLLÄ voittaa.
Ja Irlannin kansa painostettiin äänestämään uudelleen tuosta perustuslaista.
Tuo Lissabonin-sopimus menee muuten sitten Suomen perustuslain yli, jos se tulee voimaan, joten jos se tulee voimaan, niin Suomi on valtiona historiaa ja vain EU:n yksi osavaltio, jonka kaikki päätökset tehdään Brysselissä. - hyvin vähän
Tai. kirjoitti:
Minä en ainakaan aseestani luovu olkoon aselaki mikä tahansa, ampumaharrastus saattaa loppua ja ajanmyötä loppuukin mutta ei aseen hallussapito, jokainen päättäköön itse mitä oman laillisesti hankkineensa aseen kanssa tekee eli luovuttaako kiltisti sen poliisi sedälle vai pitääkö sen itsellään.
Jotkut Paaaterot ja Homlundit eivät saa minua luopumaan omasta omaisuudestani, ts. aseestani.Kansalainen voi hyvin vähän vaikuttaa muulla kuin joukkovoimalla. Onkin että NRA:lle tulisi saada poliittista päätösvaltaa...
EU-kiimassa nykyiset politikot syövät oman kansan edut ja kun katsoo sitä aahyn punasena ähöttävää "selittelijää" tulee mieleen että "piru istuu lähioksalla".
Tulevaisuudessa saa varautua massiivisiin kotietsintöihin joita poliisi tulee suorittamaan, viedään samalla se paljon puhuttu kotirauha.
Että sellainen on tulevaisuuden KOTI,USKONTO ja ISÄNMAA. - Pajazzo
peri suomalainen jurnutus kirjoitti:
Ollaan keskusteltu ko.asiasta kavereiden kesken.
-Joitakin esimerkkejä vastavetona voisi olla irtisanoutuminen vpk-toiminnasta,vapaaehtoisesta pelastuspalvelusta,yms yms jotka luokitellaan vapaaehtoiseksi.
Tokihan tämä kohdistuu ns.viattomiinkin mutta mikäli lain-kuuliaisilta kansalaisilta kielletään/vaikeutetaan harrastus niin menkööt sitten muutkin harrastukset,sehän on "vain ajanhukkaa"?Kävin 22 kertaa verenluovutuksessa vuoden 1999 jälkeen. En käy enää. Kannoin elintenluovutuskorttia lompsassani vielä kauemmin. Se kortti meni roskiin.
Tämä "aseet pois köyhiltä"-laki on tyypillistä päättäjien toimintaa. Luvataan sormet ristissä ja tehdään juuri päinvastoin. Ampumaharrastuksesta ei pitänyt lain voimalla tehdä pelkästään eliitin oikeutta, kumminkin näillä muutoksilla nimenomaan siihen pyritään. - Mutta.
hyvin vähän kirjoitti:
Kansalainen voi hyvin vähän vaikuttaa muulla kuin joukkovoimalla. Onkin että NRA:lle tulisi saada poliittista päätösvaltaa...
EU-kiimassa nykyiset politikot syövät oman kansan edut ja kun katsoo sitä aahyn punasena ähöttävää "selittelijää" tulee mieleen että "piru istuu lähioksalla".
Tulevaisuudessa saa varautua massiivisiin kotietsintöihin joita poliisi tulee suorittamaan, viedään samalla se paljon puhuttu kotirauha.
Että sellainen on tulevaisuuden KOTI,USKONTO ja ISÄNMAA.Eihän NRA:lle anneta mitään poliittista päätösvaltaa, heita ehkä kuunnellaan mutta siihenpä se sitten jää, tästä aiheestahan on kirjoitus NRA:n sivuillakin ( Vanhanen ja kumppanit kuuntelivat mielenkiintoisina kun kamerat kävi, kun kamerat sammui mielenkiinto loppui siihen jne. )
Minä en noihin meidän päättäjiin usko enään pätkääkään, luottamus meni jo siinä vaiheessa kun Holmlund sanoi lehtihaastattelussa että käsiaseille määräaikainen lupa, EU direktiivissä käsiaseella tarkoitetaan kivääriä, haulikkoa, revolveria ja pistoolia, tosin, en omista kivääriä tai haulikkoa, vain yhdenkäden aseen, viime kesänä asia näytti ihan toiselta, minullekkin sanottiin että kun määräaikainen hallussapitolupani umpeutuu ja jos on näyttöä harrastuksesta niin sitten annetaan toistaiseksi lupa, vitut! nyt sitä ollaan sitten koko loppuelämä määräaikaisella luvalla eli tavallaan tarkkailun alaisena ja ase voidaan ottaa helposti pois koska lupa on määräaikainen. Ressu rynkky myös kiinnostaisi mutta enpä taida moista hankkia kun en tiedä minkälainen lupa siihen annetaan, huom. olen reserviläiset ry:n jäsen ja harrastan ammuntaa.
Myös nettiadressi minua ihmetyttää, onko ammunanharrastajat, reserviläiset, metsästäjät jne. niin saamattomia etteivät viihti laittaa nimeä siihen. Toisaalta taitaa tuokin adressi mennä paperisilppurin läpi sitten kun se luovutetaan. - ase....
Tai. kirjoitti:
Jotkut Paaaterot ja Homlundit eivät saa minua luopumaan omasta omaisuudestani, ts. aseestani.Näin minäkin olen asian miettinyt.
Kun tulee päivä jolloin minun pitää aseestani luopua, hitsaan sen niin suureen rautaan kiinni, että kaksi miestä tarvitaan kantamaan.
En anna aseitani poliisin huutokauppaan markkinoitavaksi heidän tutuilleen pilkkahinnalla. - entinen puolueen jäsen
Mutta. kirjoitti:
Eihän NRA:lle anneta mitään poliittista päätösvaltaa, heita ehkä kuunnellaan mutta siihenpä se sitten jää, tästä aiheestahan on kirjoitus NRA:n sivuillakin ( Vanhanen ja kumppanit kuuntelivat mielenkiintoisina kun kamerat kävi, kun kamerat sammui mielenkiinto loppui siihen jne. )
Minä en noihin meidän päättäjiin usko enään pätkääkään, luottamus meni jo siinä vaiheessa kun Holmlund sanoi lehtihaastattelussa että käsiaseille määräaikainen lupa, EU direktiivissä käsiaseella tarkoitetaan kivääriä, haulikkoa, revolveria ja pistoolia, tosin, en omista kivääriä tai haulikkoa, vain yhdenkäden aseen, viime kesänä asia näytti ihan toiselta, minullekkin sanottiin että kun määräaikainen hallussapitolupani umpeutuu ja jos on näyttöä harrastuksesta niin sitten annetaan toistaiseksi lupa, vitut! nyt sitä ollaan sitten koko loppuelämä määräaikaisella luvalla eli tavallaan tarkkailun alaisena ja ase voidaan ottaa helposti pois koska lupa on määräaikainen. Ressu rynkky myös kiinnostaisi mutta enpä taida moista hankkia kun en tiedä minkälainen lupa siihen annetaan, huom. olen reserviläiset ry:n jäsen ja harrastan ammuntaa.
Myös nettiadressi minua ihmetyttää, onko ammunanharrastajat, reserviläiset, metsästäjät jne. niin saamattomia etteivät viihti laittaa nimeä siihen. Toisaalta taitaa tuokin adressi mennä paperisilppurin läpi sitten kun se luovutetaan.Enpä tiedä meneekö tuolla adressilla niinkään huonosti. Kun suosituimpien adressien listaa katselee niin noin 500 allekirjoittajaa vielä tarvittaisiin perintöveroadressin ohi kirimiseen ja se on sentään yli 2 vuotta vanhempi adressi. Aseadressilla on ikää vasta runsaat 4 kuukautta. Aseiden totaalikieltoa vastustava adressi on selvästi nuorin siinä eniten suosittujen adressien joukossa. Eihän tuollaista adressien allekirjoittelua kuitenkaan kaikki harrasta.
Mutta tuo lupapelleily on tosiaan masentava ilmiö. Uskoa poliitikoihin minulla on aiemmin ollut aika runsaastikin, olen uskonut että he kuitenkin yrittävät olla kansan asialla. Nyt näyttää vahvasti siltä että eivät ole ainakaan tavallisen kansan asialla.
"Asepuolue" olisi kova sana, mutta uuden yhden asian puolueen perustaminen ei taida auttaa, sillä voi olla että se saisi kannatusta kovin hitaasti. Pitäisi olla erikoisen valovoimaisia johtohahmoja koska politiikka on niin pitkälle henkilöytynyttä. Asiat eivät ratkaise, vaan ihmisten naamat.
Minusta olisi terveempää jos vain aseen käyttämiseen tarvittaisiin lupa, ei sen omistamiseen. Varsinkin nyt kun aseen käyttämisen kustannuksia hilataan ylöspäin, niin pitäisi olla taloudellisesti edullinen vaihtoehto jota käyttäen voisi säilyttää aiemmin hankkimansa aseet "seisontavakuutuksessa" kesäauton tapaan, parempia aikoja odotellessa.
Minun mielestäni tavallistenkin ihmisten pitäisi saada ajatella että ase voi olla myös eräänlainen koriste tai muistoesine, jolla ei välttämättä tarvitse ampua joka vuosi. Minulla on kaapeissa toistakymmentä asetta, osa isältä perittyjä, osa mustaruutiaseita. Tuntuu järjettömältä että kaikilla niillä pitäisi jatkuvasti ahkerasti ampua tai muussa tapauksessa ne muka ovat ympäristölle hengenvaarallisia! - Pajazzo
ase.... kirjoitti:
Näin minäkin olen asian miettinyt.
Kun tulee päivä jolloin minun pitää aseestani luopua, hitsaan sen niin suureen rautaan kiinni, että kaksi miestä tarvitaan kantamaan.
En anna aseitani poliisin huutokauppaan markkinoitavaksi heidän tutuilleen pilkkahinnalla.Olen joskus leikkinyt ajatuksella miten toimisin jos joku aseista tosiaan pitäisi luovuttaa poliisilaitokselle. Yksi vaihtoehto olisi painaa töissä prässillä ase litteäksi. Toinen konsti olisi purkaa ase niin pieniin osiin kuin mahdollista ja viedä osat kenkälaatikossa. Baikalin kohdalla tämä ei toimisi, siinä kun ei turhia ylimääräisiä osia juuri ole, mutta esimerkiksi tuo walther olisi melkoinen palapeli.
Ehkä paras vaihtoehto olisi luovuttaa vain luvanvaraiset osat, eihän sille mitään mahda jos jouset, ruuvit, kahvat sun muut ovat hukkuneet aikojen saatossa. - vain kaiva
ase.... kirjoitti:
Näin minäkin olen asian miettinyt.
En anna aseitani poliisin huutokauppaan markkinoitavaksi heidän tutuilleen pilkkahinnalla.aseitasi maahan ja sano, että ne varastettiin. Siinäpähän poliisit sitten etsiskelevät...
- luultavasti aseeseen
Pajazzo kirjoitti:
Olen joskus leikkinyt ajatuksella miten toimisin jos joku aseista tosiaan pitäisi luovuttaa poliisilaitokselle. Yksi vaihtoehto olisi painaa töissä prässillä ase litteäksi. Toinen konsti olisi purkaa ase niin pieniin osiin kuin mahdollista ja viedä osat kenkälaatikossa. Baikalin kohdalla tämä ei toimisi, siinä kun ei turhia ylimääräisiä osia juuri ole, mutta esimerkiksi tuo walther olisi melkoinen palapeli.
Ehkä paras vaihtoehto olisi luovuttaa vain luvanvaraiset osat, eihän sille mitään mahda jos jouset, ruuvit, kahvat sun muut ovat hukkuneet aikojen saatossa.Ajettelit varmaan niin, että josko joudut luovuttaamaan aseen, niin poliisisetä myy sen ja kääriin rahat liivinsä.
Luultavasti mekanismi on se, että sinulta evätään hallussapitolupa ja saat ensin itse hankkiutua eroon aseesta. Myyt sen tai lahjoitat pois, omapa on asiasi. Jos et saa sitä minnekään menemään, assen voi sitten kiikuttaa poliisille. Jo tänäpäivänä homma kuolinpesän hallinnoimien aseiden suhteen toimii näin.
Minulta katosi mysteerisesti kuusiokoloavainsarja, joka sitten löytyi kompostin pohjalta. Se oli ruostunut yhdeksi suureksi klimpiksi. Työnnä se Baikal kompostiin ja kahden kuukauden jälkeen siitä ei aseeksi ole. - Pajazzo
luultavasti aseeseen kirjoitti:
Ajettelit varmaan niin, että josko joudut luovuttaamaan aseen, niin poliisisetä myy sen ja kääriin rahat liivinsä.
Luultavasti mekanismi on se, että sinulta evätään hallussapitolupa ja saat ensin itse hankkiutua eroon aseesta. Myyt sen tai lahjoitat pois, omapa on asiasi. Jos et saa sitä minnekään menemään, assen voi sitten kiikuttaa poliisille. Jo tänäpäivänä homma kuolinpesän hallinnoimien aseiden suhteen toimii näin.
Minulta katosi mysteerisesti kuusiokoloavainsarja, joka sitten löytyi kompostin pohjalta. Se oli ruostunut yhdeksi suureksi klimpiksi. Työnnä se Baikal kompostiin ja kahden kuukauden jälkeen siitä ei aseeksi ole.Entäs kaapit ja varusteet. Lain vaatimat asekaapit hommattuna, ja jos uusia lupia ei kenellekään myönnetä ei niitä kaappejakaan voi kenellekään myydä. Metallinkeräykseen tonnin kaappi. Laukut, telineet, täpät, mömmöt ja rassit roskikseen. Jos pääsisin joskus suljettuun huoneeseen matti vanhasen ja josef fritzlin kanssa, luulenpa että jälkimmäinen säilyttäisi koskemattomuutensa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770