Hei,itselläni on tällä hetkellä väsymys. Kysynkin teiltä kuinka paljon/usein teitä muita väsyttää ja mistä saatte voimia? Itselläni on tullut myös fyysisiä oireita, olen kai ollut niin uupunut. Onko teitä muita äitejä joiden mies on viikot pois kotoa, esim. armeija/työt/opiskelut? Miten selviätte arjesta? Onko teitä muita jotka asutte lapsinenne kaukana kaupungin keskustasta ja mies paljon pois kotoa? Miten pärjäilette? kertoilkaa, kiitos. Itselläni on 2 lasta ja asutaan 15 km päässä kaupungin keskustasta. Mies on viikot armeijassa mutta pääsee sentään viikonloppuisin ja välillä yövapaille kotiin.
väsymys
5
384
Vastaukset
- selvä...
Asutaan 7km päässä kaupungista, mies on kolme viikkoa merillä töissä ja kolme viikkoa sitten taas kotona..
Hyvin ollaan pärjätty, työvuoroissa on vähän sumplimista aina jos on iltavuoro kun ei lapsilla ole vuoropäivähoitopaikkaa mutta muuten menee jees..välillä jopa henkisesti helpompaa kun on yksin kun tietää tasan tarkkaan sen pvärutiinin ja tietää ettei sitä kukaan tule sotkemaan, mutta sitten kun mies on kotona, on toinenkin otettava huomioon(yllättävää eikö ;) ) ja päivärutiinit ja rytmit menee sekasin ja sit menee itellä hermot kun asiat on ihan sekasin...mut on se kyl kivaa sitte kun ei traviikkaan viiä lapsia hoitoon aamulla ja saa nukkua tunnin pitempään kun tietää että mies jää antamaan aamupalaa ja vaikka lapsi sairastuis ni ei haittaa ja vaikka ois mitä vuoroja töissä ni ei haittaa ja joskus pääsee jopa yksin kauppaan tai vaikka kirppareita kiertämään..
Jos sua väsyttää niin mee mittauttaa hemoglobiini, jos johtuis siitä ja jos et käy paljoa ulkona niin meeppäs.. - ......
oisko sulla ketään kaveria tai sukulaista joka vois silloin tällöin tulla teille vaikka yöksi kun mies on poissa? minulla auttoi yksinäisyyteen kun sisko silloin tällöin tuli meille yöksi kun mies oli reissussa. kun lapset saatiin nukkumaan, pystyi myöhään yöhön juttelemaan aikuisten juttuja ja syömään herkkuja:). piristi aina kummasti!
- äiti 87 ja poika 4,5kk
moi.. Mulla on kans mies armeijassa ja olen pojan kanssa kotona. Mullakin tuli jossain vaiheessa väsymystä , lähinnä siitä kun on vain "yksin" ja hoitaa lasta ja kotitöitä, ihan kun ei olis muuta. Ja illat varsinkin tuntui tosi yksinäisiltä kun lapsi oli jo nukkumassa, telkkari tuntui helpolta ajatukselta ja sit väsytti enemmän.. Mut sit ajattelin asiaa näin.. Nyt mun on mahdollisuus tehdä myös semmoisia asioita mitä en tee kun mies on kotona, itsensä hemmottelua.. Mä tein kunnon jalkahoidon itselleni yks ilta, ostin jumppapallon ja oon sen kanssa pyöriskellyt, sit mä ostin kasan naisten hömppä kirjoja ja olen niitä lukenut. Illalla kun uppoutuu peiton alle lukemaan jotain shoppailu ja mies suhde juttuja niin siinähän aika kuluu. Eikä väsytä samallalailla kun tvtä katsellessa.. Ja ulkoilu tekee kans hyvää.. Sit tottakai vitamiinit. Osta jotain lisäravinteita.. Ne kans auttaa tässä kylmässä eteenpäin. Toivottavasti helpottaa kun kevättä kohti ollaan kuitenkin menossa ja kohta on lämmin ja aurinko paistaa.. :)
- enkeli82
Missäpäin asustelet? =) vastauksesi tuntui tosi kivalta, ois kiva tutustua. Asun itse huittisissa.
- tietäisit!
eli oon yhden lapsen äiti.
lapsi on jo iso, mutta minua vaivaa suunnaton väsymys koko arjen pyörityksestä!
En ole yh, olen naimisissa.
Toivon vaan ihan tavallisia asioita (että saisi joskus juoda kahvikupin ihan rauhassa, että saisi joskus ottaa pienet unet kenenkään häiritsemättä)
Jotenkin tuntuu että arki vie kaikki mehut ja viikonloppuna (kun pitäisi viettää mukavaa aikaa perheen kanssa) olen niin väsynyt, etten jaksa mitään :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865269
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784704Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232494Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241901- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851318