Diagnoosi keuhkopolilta on Z57.3, Työperäinen altistuminen muille ilman epäpuhtauksille. Allergia todettu pölypunkit, varastopunkit (4kpl), ulkohomeet ja kosteusvauriohomeet (aspergillus f. ja penicillium ex.). Oireilu voimakasta, reagointi on nopeaa ja pitkäkestoista. Astmaa ei ole, peffit tosin laskevat altistuksen yhteydessä. Ensimmäinen sairastuminen kymmenen vuotta sitten edellisessä työpisteessä, nykyinen oireilu alkoi neljä vuotta sitten. Työsuojelu ja työterveyshuolto ovat sitä mieltä, että työpiste ei minulle sovi, mutta esimies on sitä mieltä että minun on vielä kerran kokeiltava, voinko tuossa työpisteessä olla. Olen kohta vuoden ollut eri työpisteissä ja nyt neljä kuukautta vihdoin paikassa, jossa en oireile juuri ollenkaan. Onko minulla muuta vaihtoehtoa, kuin mennä sinne taas kerran kokeilemaan? Tiedän useita sairastuneita samasta rakennuksesta, mutta koska tilaa ei ole tutkittu, siellä ei mitään työnantajan mielestä voi olla. Jos esimies ei ole tähänkään asti uskonut minua tai lääkäreitä, miksi menisin taas sairastumaan ja väittelemään samoista asioista? Rakennus on aivan seula, siellä on ollut useita vesivahinkoja, joista jotkut on kuivattu ja jotkut ei, rakenteita ei ole korjattu, mutta pinnat on muutamassa kohtaa laitettu uusiksi. Muutaman kerran vesi on mennyt 2-3 kerrosta alaspäin, osa on ollut viemärivuotoja.
Mitä tuo saamani diagnoosi vaikuttaa esim. ammattitautiepäilyn saamiseksi?
Auttakaa vähän
5
375
Vastaukset
- työsuojelupiiriltäsi
kirjallinen lausunto siitä, että täyttääkö työtilasi hengitysilma lain vaatimukset.
- paha_bob
Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin ja jos työpaikalla on noheva työsuojeluvaltuutettu, niin häneen myös. Lisäksi voi mahdollisesti ottaa yhteyttä kunnan terveysvalvontaan, mutta tässä on hyvin suurta vaihtelua paikkakunnittain toimenpiteiden suhteen. Ilman ulkopuolisen tahon väliintuloa ei tilanne varmastikaan ratkea.
- huggie
Kiitos asiallisista kommenteista. Soitan sinne työsuojelupiiriin huomenna.
Onko kellään tietoa tuosta saamastani diagnoosista?
- kai siitä
onko kyse oireilusta, vai onko jo sairastunut johonkin ammattitautiin.
Jos sinulla olisi todettu altistumisen lisäksi sairaus, voisi saada lähetteen ammattitautitutkimuksiin.
Nykyinen diagnoosisi riittää syyksi kieltäytyä altistumasta, sairautta ei kannata toivoa. - ggdgdf
dfgfdfgdfgddg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1218454
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1415364Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333745Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1283582Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352624Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581552Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981547Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376