En tiedä, kehtaako tällaista edes tunnustaa ettei ole vielä seurustellut vaikka ikää on jo 26 vuotta. Vuodet on kuluneet nopeasti ja alkaa pelottaa jos ei koskaan löydä hyvää kunnollista poikaystävää. Jännitän kovasti uusien ihmisten tapaamista ja en luota itseeni kovin hyvin. Paniikki ja sosiaalisten tilanteiden pelko on tuttua. En uskalla kertoa ihastumisestani kohteelle. Jotenkin tuntuu että on syntynyt väärään aikaan, kun kaikki on niin kovaa ja vaatimukset on vaan koventuneet.
Pelkään etten koskaan löydä
6
1133
Vastaukset
- miespuolinen kohtalotoveri
Samassa junassa ollaan, mutten ole vielä pyyhettä heittäny kehään. Tulevaisuus kuitenkin pelottaa ja ikääkin on kohta niin paljon että onkohan jo liian myöhästä. Ainahan sanotaan ettei koskaan ole liian myöhäistä mutta pelkään pahinta.
- sitten on
sulle se hyvä kunnollinen poikaystävä?
Komea, varakas, sosiaalinen naistenmies vai ehkä enemmän jotakin vähän vaatimattomampaa?
Naisille tuo ei ole niin suuri ongelma mutta jos mies pelkää niin hän ei todennäköisesti naista tule saamaan.
Samassa tilanteessa olevia miehiäkin on mutta sellaisia tuskin huolitte? - Yleinen vuodattaja
Ymmärrän hyvin pelkosi. Emme voi tietää, jäämmekö yksin. Olen miettinyt, miten vaikka itse pääsen naimisiin ja saan perheen ilman naista. Voiko näin tasa-arvon aikana mennä kirkossa naimisiin itsensä kanssa? Siksi, jos ei löydä, tai siis ei ole kelvannut kenellekään kumppaniksi. Ja joutuuko lapsettomuusongelman ratkaisemaan adoptoimalla lapset?
Sosiaalisten tilanteiden pelko on vaikea taakka. Sellaisesta kärsivänä minunkin on vaikeaa käyttäytyä avoimesti ja huomata naisten kiinnostukset. - kukaan ei huoli....
mä pelkään kans etten voi koskaan seurustella. se ajatuskin tuntuu mahdottomalta, et seurustelisin. oon aina ollu kauheen syrjäänvetäytyvä ja huomaamaton. silti ihastun usein, mut kun en voi tehdä asian eteen yhtään mitään. sit musta vaan tuntuu et se poika on ihan varmaan huomannu et oon ihastunu siihen ja aattelen et se miettii et "ei kai tommonen vaan oo ihastunu muhun". tää on kauheen ahdistavaa ja pelottavaa. kun kaikki vielä kyselee, et onko sulla jo poikaystävä? mä en jaksa tällästä enää pitkään. mut en tiiä sit, ei kai mua vaan oikeesti kukaan haluu. musta oikeestaan tuntuu et pelkään ihmisiä.
- vain yhden ihmisen
Kuten aiemmistakin vastauksistakin huomaa, et ole ollenkaan yksin tämän asian kanssa. Eli yritä ainakin karistaa tuo ajatus, että on noloa ja häpeällistä ettei ole seurustellut. Olisiko se sitten parempi, jos olisi ollut jotain epämääräisiä irtosuhteita periaatteella kunhan on joku?
Kuten jo otsikkoonkin laitoin, lopulta kaikki on kiinni siitä että tapaa sen oikean ihmisen. Joillakin se valitettavasti voi kestää kauemmin kuin toisilla. Kirjoitit, että et uskalla kertoa ihastumisesi kohteelle. Olisko mahdollista, että voisit ensin pyytää tätä henkilöä kahville tai jotain muuta tällaista pientä ja helppoa, siis ihan vaan sellaista mitä ketkä tahansa ihmiset tekevät? Potentiaalista seurustelukumppania on hyvä lähestyä ihan kaveripohjalta, jos vain mahdollista. Sen jälkeen ystävyyssuhde voisi kehittyä eteen päin jos on kehittyäkseen.
Tilanteeni muistuttaa kovasti omaani muutaman vuoden takaa. Minäkin häpesin kokemattomuuttani ja olin todella ujo. Tapasin erään miehen, jonka seurassa minun olikin yllättäen heti alusta alkaen helppo olla, vaikka normaalisti jännitän ihmisiä (vielä nykyäänkin) todella paljon. Meidän ystävyys alkoi juurikin kahvikuppien ääreltä, josta se lopulta kehittyi rakkaudeksi ja vuosien saatossa avioliittoon saakka.
Älä menetä toivoa. Se oikea ihminen saattaa tulla vastaan missä ja milloin vain!- pekkaa79
Samaa mieltä!Ei se arvoa millään tavoin lisää jos on monta suhdetta takana..päinvastoin voi miettiä,mikä meni vikaan ku ei suhteet kestä.no ehkä vähän kärjistettyä!Olen myös ollut sinkkuna kauan,enkä ole epätoivoinen,nautitaan nyt yksinolosta!tiedän kyllä sinkkuuden haittapuolet joten yltiöpositiivinen en ole..kunhan muistaa ettei kukaan kotiovelta tule hakemaan!!ihmisten ilmoille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse654444Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky983697Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083331Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.211896Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 88861
- 49821
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105817Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23774