Katsokaapa tänään FST5: Koira kauppatavarana klo 21.00
Mielen kiitoista
5
178
Vastaukset
- Pukeli 1
Voi, kun ihmiset ymmärtäisivät olla ostamatta pentuja näiltä trokareilta.
Yksi syy kuitenkin on tähän, kotimaisten pentujen ylihinnoittelu.
Joissakin suosituissa roduissa ja missä pentumäärä on suuri, kasvattajan nettopotti on huikea varrattuna esim. johonkin muuhun 2 kuukautta kestävään työsarkaan.- minäkin...
vaikka katsomattakin tiedetään että "Nuo ohjelmat ovat erittäin yksipuolisia ja sensaatio hakuisia."
Mutta jos joku siitä huolimatta haluaa sen katsoa se on nähtävillä Yle Areenalla... Jaa ylihinnoittelu...
Minä olen toivonut saavani upouuden tietynmerkkisen maasturin.Toistaiseksi ei ole moista tullut,johtuen aikas tyyriistä hinnasta.
Mutta,eipä ole käynyt mielessä sellaista kyseenalaisin keinoinkaan hankkia.
Moraalikymysys nääs.- Pukeli 1
molossi kirjoitti:
Jaa ylihinnoittelu...
Minä olen toivonut saavani upouuden tietynmerkkisen maasturin.Toistaiseksi ei ole moista tullut,johtuen aikas tyyriistä hinnasta.
Mutta,eipä ole käynyt mielessä sellaista kyseenalaisin keinoinkaan hankkia.
Moraalikymysys nääs.trokaus on välistävetoa.
Vaan eihän se ole hullu joka pennusta pyytää tolkuttomia summia, vaan se on hullu joka maksaa.
Vedotaan korkeasti palkittuihin vanhempiin. Kuka voi taata, että pennusta tulee edes näyttelykelpoista vaikka kuinka olisi "kuninkaallista" sukua? Minulla on siitäkin kokemusta.
Minun mielestäni tuollainen 800 euroa olisi maksimi hinta rotukoirasta ja kaikki siitä ylimenevä on kasvattajan kiskurihintaa. Pukeli 1 kirjoitti:
trokaus on välistävetoa.
Vaan eihän se ole hullu joka pennusta pyytää tolkuttomia summia, vaan se on hullu joka maksaa.
Vedotaan korkeasti palkittuihin vanhempiin. Kuka voi taata, että pennusta tulee edes näyttelykelpoista vaikka kuinka olisi "kuninkaallista" sukua? Minulla on siitäkin kokemusta.
Minun mielestäni tuollainen 800 euroa olisi maksimi hinta rotukoirasta ja kaikki siitä ylimenevä on kasvattajan kiskurihintaa.Joo,trokaus on kökköä.Tosi kökköä.
Mutta,sitä miltä ostaa,sen toimintaa kannattaa,oli kyseessä trokaus,oikealta kasvattajalta osto ym.Ja niin kauan sitä arveluttavaa toimintaa on,kun sitä toimintaa kannatetaan.
Ei voi kukaan taata yhtään mitään.Korkeintaan voi tietyillä asioilla olettaa olevan,ja usein onkin suurempi mahdollisuus toteutua.
Mutta pitäis avata tästä ihan oma aihe,sen verran laaja aihe.
Silti minun mielestä koiran osto arveluttavasta paikasta tai arveluttavasti on moraalikysymys.Tosin ehkä hyyyyvin harvoin voi puhua inhimillisestä erehdyksestä näin tiedonsaannin aikakautena.
Jos ajattelee esim,kaikkia rotujani,niin ne on aina olleet aikas kalliita.Ekan koiran ostin säästämällä.Ja yhä edelleen niin tekisin,jos olis tarvis,tai sitten en ostaisi lainkaan.
Vähän huono heitto,mutta menköön,mutta tarviikos saada mersu,jos ei ole varaa kuin Ladaan.Minun mielestä ei.
Jos ihminen oikeasti ostaa pennun kyseenalaisesti vaan sillä perusteella,että halvalla saa tai halvemmalla,niin se on moraalikysymys.Jos kantti antaa myöden sillä perusteella, "Että mä haluun", tukea kyseenalaista toimintaa,niin kannattaisi kattoa peiliin.
Ja onhan monet rodut melko kalliita.Se on ihan tosi.Mutta sekin on taas oman juttunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2578870IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076176Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661320Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61277- 1091091
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.75923Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60847Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43758MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk310680Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23666