Kipua joka puolella

Kipuilija

Minulla on jo kolmen kuukauden ajan ollut kipuja rintalihaksessa (lähinnä oikea puoli), kyljissä ja vatsassa. Tämän lisäksi tuntuu vähän väliä jomotusta käsissä ja jaloissa (ihan varpaissa ja sormissa asti)sekä joskus myös nivusissa.

Lääkäri laittoi OMT-fysioterapiaan, mutta siellä tehty käsittely (esim. manipulaatio) vain lisäsi kipua ja fysioterapeutti palautti takaisin lääkäriin.

Lääkäri laittoi lähetteen fysiatrian erikoislääkärille, jolle menen ensi viikolla.

Monia tutkimuksia on tehty ja mitään erityistä vikaa ei minussa kuulemma ole eli lääkärit epäilevät, että tämä on tuki- ja liikuntaelinongelma. Onko muilla vastaavia oireita / kokemuksia ja miten pääsitte niistä eroon? Olisi mukavaa kuulla muiden kokemuksia. Kiitos jo etukäteen.

5

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta

Kuulostaa tosiaan tuki- ja liikuntaelinongelmalta,niinkuin sulla on epäiltykkin.
      Mulla meni selkä ihan täydellisesti jumiin.Oireili selän lisäksi molempiin jalkoihin erityyppisillä kivuilla,ja välillä myös käsiin. Loppujen lopuksi koko ongelma oli mun lantiossa,joten aikamoista tutkimustyötä mullakin tehtiin ennenkuin selvis.

Mulla tuli manipulaatiossa myös kipuja,mutta uudelle alueelle. Se kuitenkin auttoi alkuperäisiin kipuihin pikku hiljaa,joten onneksi sain apua siitä.Tätä ennen olin rampannut eri lääkäreillä,magnettikuvauksessa,fysioterapiassa ja muissa testeissä. Niistä ei selvinnyt mitään ja lääkärit vain arvuuttelivat. Onneksi kuitenkin sain apua naprapaatilta,joka tunnisti ongelman heti. Pitkä oli paranemis prosessi mutta nyt ollaan voiton puolella.Ikävä kyllä joudun olemaan tarkkana ettei koko juttu uusi.

Kipuja oli ollut jo 8kk ennen tuota naprapaattia niin etten ollut työkuntoinen ollenkaan. Sen jälkeen kesti noin 3kk vielä että pääsin töihin. Jokin asteisia kipuja oli kuitenkin tästä eteenpäin varmaan vuoden verran,mutta pärjäsin niin että ei tarvinnut töistä olla pois. Mutta vapaa-aikana ei sitten enää pystynytkään mitään tekemään.

Henkisesti oli niin raskasta aikaa,että vieläkin nyt vuosien jälkeen on rankkaa muistella tätä aikaa.

• toinen kipuilija

Aivan kuin omaa tekstiäni tällä hetkellä.

Joulusta saakka ollut rintakipuja ja ei voi johtua sydämestäkään, rasitustesti tehty reilu vuosi sitten, joka oli ok. ja kivut vaihtaa kokoajan paikkaa ja vaihtelee muutenkin ihan liikaa ollakseen sydämestä peräisin.

Niitä on ajoittain myös makuulla ollessa. Joskus yöllä saattaa puutuilla myös jompikumpi käsi.
      Asennon vaihto auttaa jonkun verran. Eilen vihlaisi kerran jostain (samaan aikaan, kun hengitin sisään) tosi kovasti, kun käänsin kylkeä. Tiedä mistä sekin sitten johtui, oli vain se yksi kerta.
      Aamuyöstä en voinut nukkua toisella kyljellä ollenkaan.
      Herätessä oli kipeänä oikean puolen niska ja jostain solisluiden kohdalta.
      Aiemmin kipuja on ollut enimmäkseen vasemmalla puolella, mutta nyt näyttää liikkuvan taas tuonne oikeallekin.
      Välillä on kuin joku pistäisi puukolla vasemmalle selkään, tai sitten kahden alimman kylkiluun väliin.
      Välillä tuntuu myös ruokatorvi kramppaavan. Vatsatähystyskin oli kuitenkin ihan ok.
      Välillä kipuilee myös lonkat ja varpaat ja sormet ja sääret. Paikallisten kipupisteiden ohella myös hermokipuja, jotka vaihtaa paikkaa ja puutumisia.
      Joskus huimaa.

Multa on otettu varmaan kaikki mahdolliset verikokeet, mutta missään ei mitään.
      Jotain vaikutusta oireiden pahenemiseen näyttäis kyllä olevan myös hormonikierrolla.

Nikamissa on kuulema yliliikkuvuutta. Selässä lievää skolioosia, kaulassa kulumaa, samoin toisessa isossavarpaassa, yhdessä sormessa ja alaselässä. Hermojuurikanavissa ollut ahtaumia, mutta niille ei ole tehty vielä mitään.

Fysioterapiassa olen käynyt, mutta oireet palaa aina takaisin. OMT-fysiosta ollut ehkä pidempään hyötyä, mutta sinne on matkojen takia täältä vaikea päästä säännöllisesti.
      Nyt olen kylläkin menossa pitkästä aikaa kiropraktikolle. Saa nyt sitten nähdä mitä hän näistä sanoo.

• Kipuilija

Oli kiinnostavaa lukea vastauksia. Nimim. toinen kipuilija, tilanteemme kuulostaa varsin samankaltaiselta. Itsekin olen harkinnut kiropraktikolla käyntiä. Katson ensin kuitenkin, mitä fysiatrian erikoislääkäri sanoo. Olisi mukavaa jakaa edelleen kokemuksia eli kirjoitteletko vielä tänne jatkossakin. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä kiropraktikko sanoo sinulle.

• toinen kipuilija
        Kipuilija kirjoitti:

Oli kiinnostavaa lukea vastauksia. Nimim. toinen kipuilija, tilanteemme kuulostaa varsin samankaltaiselta. Itsekin olen harkinnut kiropraktikolla käyntiä. Katson ensin kuitenkin, mitä fysiatrian erikoislääkäri sanoo. Olisi mukavaa jakaa edelleen kokemuksia eli kirjoitteletko vielä tänne jatkossakin. Olisi kiinnostavaa kuulla, mitä kiropraktikko sanoo sinulle.

Kävin siis kiropraktikolla ja vikaa oli kuulemma parissa kohdassa selkärankaa ja jossain (vasemmalla puolella) kaulan ja olkapään välillä.
        Kaularanka on jonkun verran oiennut ja se vaikuttaa oireistoon.
        Niskat käsiteltiin ainoastaan sellaisella naputtelusysteemillä.
        Myös oikean lonkan seutu käsiteltiin.
        Oli kiertymää ja sen sellaista...

Ns. "yliliikkuvuutta", mistä kaikki fysioterapeutit on aina puhuneet, ei kuulemma mulla ole, vaan tuo on kuulemma hieman vikatermi, eikä em. henkilöt ole tienneet mistä ovat puhuneet. Näin sanoi kiropraktikko.
        Notkeutta mulla kuitenkin on aika paljon, mutta tuo on kuulemma vielä ihan normaalin rajoissa (samaa mieltä oli kyllä terveyskeskuslääkärikin).

Nuo vinkurallaan olleet kohdat on kuulemma saaneet koko rintakehän ihan vika-asentoon jne.
        Nuo mun kulumatkaan ei kuulemma mitään varsinaisesti sinällään haittaa, niitähän tulee vähän kaikilla iän myötä.
        Jumissa olevat paikat voi tietysti aiheuttaa lisää kulumia.
        Liikkua pitäis vaan kunnolla, sauvakävelyä ja sen sellaista suositeltiin.

No, edellisenä päivänä, kun olin tuolla kiropraktikolla, kävin myös fysioterapiassa.
        Mulla oli sinne mennessä jo hieman sellainen olo, että hermosto käy ylikierroksilla (jotain hormonijuttuja ilmeisesti...?).
        Kesken käsittelyn tuli yhtäkkiä huono olo ja sydän alkoi hakkaamaan ihan villisti, mutta sain sen sitten rauhoittumaan.
        Aiemmin ei ole koskaan tullut käsittelyssä tuollaista.
        Kummia juttuja...

Kiropraktikkokäynnin jälkeen oli tosi hyvä olo koko loppupäivän, mutta sen jälkeen (siitä on nyt pari-kolme päivää) on ollut taas ihme tuntemuksia rinnassa, lievää päänsärkyä, huimausta ja huonoa oloa ja jonkunasteista kolotusta niskassa ja selässä ym.. Kurkussa tuntuu siltä kuin joku kuristaisi (johtuukohan siitä, että panikoin nyt näitä oireita...?).

En tiedä onko nämä tuntemukset nyt vaan jotain näiden hoitojen jälkimaininkia.
        Joskus aiemminkin fysikaalisen jälkeen on mennyt kahta kauheammaksi pariksi päiväksi, mutta pitäis kai tämän pian jo muuttua paremmaksi...

Käsien (tai oikeammin sormien) yölliset puutumiset kyllä lakkasivat tuon kiropraktikkokäsittelyn jälkeen kuin seinään.
        Siellä oli jossain ylempänä hermot olleet puristuksissa.

• Krampissa

Ihan samaa. Minä itse sairastuin Kosteusvaurio-homeille työpaikalla 10-vuotta sitten. Nuo oireet tuntuvat tutuilta... tarkkaile ympäristöäsi. Terveys kun kerran luiskahtaa käsistä niin ei sitä enää takaisin saa. Lääkärit kieltävät mielellään homesairauksien olemassaolon, ota asiasta kuitenkin selvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe