Mukava huomata että lapsettomuushoidoissa on myös yli 40 vuotiaita. Itse olen 39 vuotias ja takana 3 inssiä ja 1 IVF, tuoresiirto ja 1 pas. Myös 1 raskaus IVF:stä joka meni kesken. Antaa toivoa että on vielä aikaa yrittää muutama vuosi. Hoitojen alussa ajattelin että olen auttamatta myöhässä ja olisi pitänyt aloittaa jo aikaisemmin, mutta kun yritti mahdollisimman pitkään luonnollisesti.
Hyvä kun en ole ainut "vanha"
34
1398
Vastaukset
- 38 vuotias kohta 39 vuotias
olen kanssa tänä vuonna 39 v.täyttävä ja ensimmäistä hakemassa,liian pitkään mekin luomuiltiin ja kaiken maailman suhde kriisiäkin pukkasi kun 10 vuotta ollaan yhdessä oltu niin elämä ei aina ruusuilla jne...
mutta nyt onneksi kaikki hyvin ja rakkautta piisaa mutta lapsi ollut haaveissa jo pitkään 5-6 vuotta ja ei koskaan plussaa ei koskaan..toistaiseksi selittämätön diagnoosilla mennään ja innssit kanssa kokeiltu samoin clomit..
julkiselle jonotan ivf mutta epävarmaa pääsenkö näin vanhana enään joten ensi viikolla takas yksityiselle fertinovaan helsinkiin ivf kokeiluun väestöliitossa enne inssit,ja pelottaa josko näin vanhana enään mahollista ja kuinka monta hoitoa ennen kun tärppää kun tuota rahaa ei ole paljoa..
ja painokin minun ongelma jota koko ajan enemmän ja vähemmän yritän pudottaa mutta tuskaa sekin on..
mutta todella ihanaa että näin vanhojakin kamuja löytyy jakamaan kanssani tämä lapsihaave.- eka ivf
Täällä 39v, syksyllä 40v, eka IVF menossa ja Fertinovalla ollaan! Eka ivf-kierros takana, piinapäivillä ollaan (testin saan tehdä maanantaina). Jännäillään tässä onnaako heti vai jatkuuko urakointi.
Julkisellekin kyllä pääsee vielä 38/39-vuotiaana joten sulla on mahiksia sinnekin. Yksityisellä kuitenkin etenee nopeemmin, suosittelen! Fertinovasta meillä on hyvät kokemukset tähän asti. Maksun kanssa voinee sopia, kannattaa kysyä.
Kaipa se vanhanakin on mahdollista, toivottavasti =) Se eka hoitohan maksaa eniten, kun lääkkeetkin maksaa, mutta Kelan katto tulee nopeesti täyteen ja sen jälkeen lääkkeet on käytännössä lähes ilmaiset. Jos alkioita saadaan pakkaseen, ei pakastettujen alkioiden siirto (PAS) maksa enää niin paljon kuin eka IVF.
Tsemppiä yrityksiin, pidetään peukut pystyssä! - ja onnea....
eka ivf kirjoitti:
Täällä 39v, syksyllä 40v, eka IVF menossa ja Fertinovalla ollaan! Eka ivf-kierros takana, piinapäivillä ollaan (testin saan tehdä maanantaina). Jännäillään tässä onnaako heti vai jatkuuko urakointi.
Julkisellekin kyllä pääsee vielä 38/39-vuotiaana joten sulla on mahiksia sinnekin. Yksityisellä kuitenkin etenee nopeemmin, suosittelen! Fertinovasta meillä on hyvät kokemukset tähän asti. Maksun kanssa voinee sopia, kannattaa kysyä.
Kaipa se vanhanakin on mahdollista, toivottavasti =) Se eka hoitohan maksaa eniten, kun lääkkeetkin maksaa, mutta Kelan katto tulee nopeesti täyteen ja sen jälkeen lääkkeet on käytännössä lähes ilmaiset. Jos alkioita saadaan pakkaseen, ei pakastettujen alkioiden siirto (PAS) maksa enää niin paljon kuin eka IVF.
Tsemppiä yrityksiin, pidetään peukut pystyssä!kerro heti sitten miten kävi testin kanssa,ai olet myös fertinovassa juu sinne ensi viikolla aika ekaan suunnitteluun,en jotenkaan usko että julkinen mua ottaa pitäs kesäkuussa tulla 1/2 vuotta täyteen jonotus ja samalla täytän 39 vee ja tota painoakin viä,mutta maaliskuus sinne aika katotaan mitä sanovat...
millaiset lääkkeet sait ekaan hoitoon ja kattoko taisi heti täyttyä,joo kyselinkin fertinovasta osamaksua ja se kuulemma passaa..jäikö teille muuten pakkaseen mitään.. - eka ivf
ja onnea.... kirjoitti:
kerro heti sitten miten kävi testin kanssa,ai olet myös fertinovassa juu sinne ensi viikolla aika ekaan suunnitteluun,en jotenkaan usko että julkinen mua ottaa pitäs kesäkuussa tulla 1/2 vuotta täyteen jonotus ja samalla täytän 39 vee ja tota painoakin viä,mutta maaliskuus sinne aika katotaan mitä sanovat...
millaiset lääkkeet sait ekaan hoitoon ja kattoko taisi heti täyttyä,joo kyselinkin fertinovasta osamaksua ja se kuulemma passaa..jäikö teille muuten pakkaseen mitään..Joo, täytyy muistaa käydä laittamassa testin tulos tänne... Ihan karsee paniikki päällä on koko ajan..
Mä sain lääkkeeks Puregon (follikkelien stimulointiin), Orgalutran (jarru ennenaikaista irtoamista vastaan), Pregnyl (munisten irrotuspiikki) ja Lugesteron (LH-vaiheen tukihoito). Kaikki nää on sopinu mulle ihan hyvin, ja annos oli ihan ok. Se kun määräytyy iän ja painon mukaan muun muassa. Kelan katto tuli täyteen tällä ekalla IVF-kierroksella, ja niistä on tulossa palautustakin jonkin verran.
Pakkaseen jäi 9 alkiota, aika jees :) Musta Fertinovassa on tosi ihanat lekurit, hoitajat ja kätilö. Mulla oli sen punktion jälkeen aivan tajuton kahvin himo, kun aamulla ei saanu juoda kahvia ennen keräystä. Tää kätilö oli niin ihana että keitti mulle vielä lisää kahvia kun oltiin kahden muun emännän kans tyhjennetty se eka pannu... - melkein 39 vee
eka ivf kirjoitti:
Joo, täytyy muistaa käydä laittamassa testin tulos tänne... Ihan karsee paniikki päällä on koko ajan..
Mä sain lääkkeeks Puregon (follikkelien stimulointiin), Orgalutran (jarru ennenaikaista irtoamista vastaan), Pregnyl (munisten irrotuspiikki) ja Lugesteron (LH-vaiheen tukihoito). Kaikki nää on sopinu mulle ihan hyvin, ja annos oli ihan ok. Se kun määräytyy iän ja painon mukaan muun muassa. Kelan katto tuli täyteen tällä ekalla IVF-kierroksella, ja niistä on tulossa palautustakin jonkin verran.
Pakkaseen jäi 9 alkiota, aika jees :) Musta Fertinovassa on tosi ihanat lekurit, hoitajat ja kätilö. Mulla oli sen punktion jälkeen aivan tajuton kahvin himo, kun aamulla ei saanu juoda kahvia ennen keräystä. Tää kätilö oli niin ihana että keitti mulle vielä lisää kahvia kun oltiin kahden muun emännän kans tyhjennetty se eka pannu...sullahan jäi kiva määrä pakkaseenkin oikein hyvä,monta follia kerättiin,montako hedelmöitty jne..mulla sit varmaan extra suuri määrä lääkettä kun olen lihavakin apua..clomeista kun söin 50 mg 1 tbl folleja tuli kamalasti ja inssiä ei suostunut tekee sit tiputti puolikkaaseen clomiin mutta ei mitään,mullahan luomustikin tulee ovis ja olen tyytyväinen kun veriarvot hyvät eikä ns.vaihdevuosiakaan viä lähelläkään ja menkat kellon tarkkuudella lyhyt kierto vaan 24-25 pvä ja ovis aina kp 11-12,mut sithän sen näkee mun soluni onko niitä edes..
onko mitään tuntemuksia sulla nyt?? - eka ivf
melkein 39 vee kirjoitti:
sullahan jäi kiva määrä pakkaseenkin oikein hyvä,monta follia kerättiin,montako hedelmöitty jne..mulla sit varmaan extra suuri määrä lääkettä kun olen lihavakin apua..clomeista kun söin 50 mg 1 tbl folleja tuli kamalasti ja inssiä ei suostunut tekee sit tiputti puolikkaaseen clomiin mutta ei mitään,mullahan luomustikin tulee ovis ja olen tyytyväinen kun veriarvot hyvät eikä ns.vaihdevuosiakaan viä lähelläkään ja menkat kellon tarkkuudella lyhyt kierto vaan 24-25 pvä ja ovis aina kp 11-12,mut sithän sen näkee mun soluni onko niitä edes..
onko mitään tuntemuksia sulla nyt??Joo, siis 21 follia, 17 munista, 12 hedelmöitty ja lähti jakaantumaan. Kolme siirrettiin (kaksi huippuhyvää ja joukon heikoin kaveri) ja tässä sitä nyt sitten ootellaan, PP 11...
Mulla kans ylipainoa, puregonia määrättiin alkuun 200 ja nostettiin 300:een viiden ekan päivän jälkeen. Ei noista hormoneista mulle mitään ihmeellistä tullut, fiilisten kannalta siis :) Ihan normiolo koko ajan. Fyysiset oireet oli sitten tietty et rinnat pinkeet ja arat, alavatsa turvoksissa ja mitä lähemmäs punktiopäivää mentiin niin sitä turpeemmalta tuntui.
Nyt sitten piinaillessa on ollut kaikenlaisia oireita, huono olo jne, alavatsanipistyksiä jotka hieman tuntuu menkkakivuilta mut ei ihan. Ja turvokki jatkuu. En jaksa edes analysoida näitä oireita enää, ootan vaan maanantaita... Kun vois nukkua maanantai-aamuun saakka... Ja herätä sit tekemään se testi =) - luulisi nyt tärpin....
eka ivf kirjoitti:
Joo, siis 21 follia, 17 munista, 12 hedelmöitty ja lähti jakaantumaan. Kolme siirrettiin (kaksi huippuhyvää ja joukon heikoin kaveri) ja tässä sitä nyt sitten ootellaan, PP 11...
Mulla kans ylipainoa, puregonia määrättiin alkuun 200 ja nostettiin 300:een viiden ekan päivän jälkeen. Ei noista hormoneista mulle mitään ihmeellistä tullut, fiilisten kannalta siis :) Ihan normiolo koko ajan. Fyysiset oireet oli sitten tietty et rinnat pinkeet ja arat, alavatsa turvoksissa ja mitä lähemmäs punktiopäivää mentiin niin sitä turpeemmalta tuntui.
Nyt sitten piinaillessa on ollut kaikenlaisia oireita, huono olo jne, alavatsanipistyksiä jotka hieman tuntuu menkkakivuilta mut ei ihan. Ja turvokki jatkuu. En jaksa edes analysoida näitä oireita enää, ootan vaan maanantaita... Kun vois nukkua maanantai-aamuun saakka... Ja herätä sit tekemään se testi =)käyvän toivotaan ja tosi hyvä määrä noita mollukoita tuli,varmaan kamalaa toi odottelu hui hui..no kohta mullakin edessä..ai sinullakin ylipainoa,sanoivatko siitä mitään??
mä pelkään että tää ylipaino syynä vaikka kaikki hormoonit ja menkat ym. toimiikin ja pco tai endoa ei ole,mutta pakko se on yrittää ei tää luomuna tuo mitään tulosta,mutta onnea kamalasti ja kerro heti maanantaina kuinka kävi..
oiskohan parempi mahku onnistua kun kolme laitettiin.
monentenako päivänä piikit alko menkoista ja monta päivää pistit ja onko tuo 200-300 päivän annos?? kiitos kun jaksat vastailla - eka ivf
luulisi nyt tärpin.... kirjoitti:
käyvän toivotaan ja tosi hyvä määrä noita mollukoita tuli,varmaan kamalaa toi odottelu hui hui..no kohta mullakin edessä..ai sinullakin ylipainoa,sanoivatko siitä mitään??
mä pelkään että tää ylipaino syynä vaikka kaikki hormoonit ja menkat ym. toimiikin ja pco tai endoa ei ole,mutta pakko se on yrittää ei tää luomuna tuo mitään tulosta,mutta onnea kamalasti ja kerro heti maanantaina kuinka kävi..
oiskohan parempi mahku onnistua kun kolme laitettiin.
monentenako päivänä piikit alko menkoista ja monta päivää pistit ja onko tuo 200-300 päivän annos?? kiitos kun jaksat vastaillaOdottelu on kyllä sen verran kamalaa että vaikka se punktio mulla sattuikin niin kyl tää on pahempaa...
Kyl se lääkäri kommentoi mun painoindeksiä, sanoin vaan hälle että kyllä mä tässä parhaani yritän ja oon ruvennu jumppaamaankin. Ei hän sen kummemmin sitten ole mun kiloista maininnut. Pari kiloa mulla jo lähtikin sen ensikäynnin jälkeen, mut en tiedä onko tullu takas... Mä en uskalla mennä vaa'alle =)
Ylipaino voi olla yksi syy ettei raskaudu joten jos säkin vaikka muutaman kilon saat pois niin helpottaa hommaa. Sun miehellä on kaikki ok simppojen kans? Ja sitten ei kaikille edes löydy syytä miksei tule raskaaksi, vaikka kaikki näyttäisi olevan ok. Toivottavasti sä raskaudut sitten hoitojen tuloksena!! Pidetään peukkuja =)
Kierron toisena päivänä alko piikittäminen, 9 päivää kaikenkaikkiaan pistin, plus sitten irrotuspiikki. Viisi ekaa päivää laitoin puregonia 200 yksikköä, loput 4 pv 300, kun lääkäri arveli että saadaan sitten useampi iso follikkeli aikaisiksi. Niinpä totisesti saatiin...
Paremmathan nuo mahkut voi olla kun on 3 sisässä, saas ny nähä...
Mä palaan maanantaina areenalle, ollaan just lähdössä viikonlopuks maalle. Toivottavasti saan siellä ajatukset muualle....
Mukavaa viikonloppua ja tsemiä sullekin hoitoihin! - eka ivf
eka ivf kirjoitti:
Tsemppiä yrityksiin, pidetään peukut pystyssä!Raskaustesti oli positiivinen. Verikokeeseen menin ja sen tulos tulee sitten iltapäivällä....
- ihanasti onnea onnea
eka ivf kirjoitti:
Raskaustesti oli positiivinen. Verikokeeseen menin ja sen tulos tulee sitten iltapäivällä....
nyt minunkin usko nousee jos sinäkinh niin kyllä minäkin,haluan kuulla tuloksen ja tietty alku ultran lapsi "luvun" kerta kaikkiaan mahtavaa onko millaisia tuntemuksia??? terkuin kohta 39 vee
- eka ivf
ihanasti onnea onnea kirjoitti:
nyt minunkin usko nousee jos sinäkinh niin kyllä minäkin,haluan kuulla tuloksen ja tietty alku ultran lapsi "luvun" kerta kaikkiaan mahtavaa onko millaisia tuntemuksia??? terkuin kohta 39 vee
Kiitos kovasti, itse maltan vielä ootella puhelinsoittoa ennenkuin alan hihkua innosta ja onnesta =) JOS verikoekin on positiivinen niin eka ultra ois joskus maaliskuun alussa.
Joka tapauksessa olen varmasti ainakin raskautunut tämän hoidon aikana, verikoetuloksesta sitten nähdään olenko yhä raskaana. Oli tulos kumpi vaan niin antaahan tämä nyt toivoa!
Tuntemuksia nyt on ollut koko hoidon ajan, rinnat tosi arat ja pinkeät ja alkion siirron jälkeen vielä alavatsalla erilainen olo kuin normaalisti. Mulla on yleensä aika voimakkaat PMS-oireet joita ei nyt ole ollut, mutta se voi johtua lugesteron-hoidostakin ettei PMS ole nyt.
Näistä tuntemuksista ja oloista ei oikein voi mitään päätellä, kun ne on jokaisella erilaiset, joten luotan vaan siihen mitä hoitaja sitten mulle sanoo kun soittaa tuossa noin 3 tunnin päästä...
On tää raskautuminen yhtä odottamista! - antaa uskoa vanhoillekin...
eka ivf kirjoitti:
Kiitos kovasti, itse maltan vielä ootella puhelinsoittoa ennenkuin alan hihkua innosta ja onnesta =) JOS verikoekin on positiivinen niin eka ultra ois joskus maaliskuun alussa.
Joka tapauksessa olen varmasti ainakin raskautunut tämän hoidon aikana, verikoetuloksesta sitten nähdään olenko yhä raskaana. Oli tulos kumpi vaan niin antaahan tämä nyt toivoa!
Tuntemuksia nyt on ollut koko hoidon ajan, rinnat tosi arat ja pinkeät ja alkion siirron jälkeen vielä alavatsalla erilainen olo kuin normaalisti. Mulla on yleensä aika voimakkaat PMS-oireet joita ei nyt ole ollut, mutta se voi johtua lugesteron-hoidostakin ettei PMS ole nyt.
Näistä tuntemuksista ja oloista ei oikein voi mitään päätellä, kun ne on jokaisella erilaiset, joten luotan vaan siihen mitä hoitaja sitten mulle sanoo kun soittaa tuossa noin 3 tunnin päästä...
On tää raskautuminen yhtä odottamista!jee kerro kuiteskii mitä koe näytti ja tule se ultrakin kertomaan kun aikanas sinne menet..
mulla kanssa kamalat pms oireet noin viikko muutama päivä enne menkkoja siitä olen aina tienny et kihta alkaa,kamala vitutus,masennus ja siivoan kun hullu hammasharjalla ja kaikki tuottaa tuskaa,mies,koira,kissat,työ,naapurit ihan kaikki ja maailma kaatuu ja romahtaa just,kun menkat sit alkaa kaikki häviää ja ihmettelen kuinka se elämä noin kamalaa taas muka oli...
mulla loppu clomi ovis päällä pupuiltiin pakkohan viä viime hetkillä ennen ivf
mulla niin kamala pelko et mun munikset huonoja paskoja vanhoja jne...
mutta sulla todella ihanat oltavat se on varma et raskaus on alkanut ja alkio/alkiot kiinnittynyt.... - eka ivf
antaa uskoa vanhoillekin... kirjoitti:
jee kerro kuiteskii mitä koe näytti ja tule se ultrakin kertomaan kun aikanas sinne menet..
mulla kanssa kamalat pms oireet noin viikko muutama päivä enne menkkoja siitä olen aina tienny et kihta alkaa,kamala vitutus,masennus ja siivoan kun hullu hammasharjalla ja kaikki tuottaa tuskaa,mies,koira,kissat,työ,naapurit ihan kaikki ja maailma kaatuu ja romahtaa just,kun menkat sit alkaa kaikki häviää ja ihmettelen kuinka se elämä noin kamalaa taas muka oli...
mutta sulla todella ihanat oltavat se on varma et raskaus on alkanut ja alkio/alkiot kiinnittynyt....Kerron sitten =)
Mikähän siinä on että meidän naisten pitää kärsiä tällasista PMS-oireista!?! Mulla on kans just tollasta: vituttaa aivan tajuttomasti, ja välillä tuntuu että räjähdän ihan just vaikkei mitään aihetta ole... Musta tulee kans ihan himosiivooja :D
Toivotan onnea jos teillä näillä viimisillä klomeilla vaikka tärppäis :) Tuskin sun munikset mitää huonoja on, kyl niistä vielä jotain kehittyy!
Musta tuntuu että mä meen nyt siivoomaan jotain siiheks kunnes hoitsu soittaa ja kertoo tulokset... - eka ivf
antaa uskoa vanhoillekin... kirjoitti:
jee kerro kuiteskii mitä koe näytti ja tule se ultrakin kertomaan kun aikanas sinne menet..
mutta sulla todella ihanat oltavat se on varma et raskaus on alkanut ja alkio/alkiot kiinnittynyt....Jees, raskaana ollaan, mahdollisesti kaksoset, mut se selviää ultrassa tän kuun lopussa. Palaan sitten asiaan lisätiedoin...
Mut aattelepa, et tosiaan voi 39v (melkeen 40) tulla tälleen raskaaksi, ei tosiaan ole mahdoton juttu! Ja vaikka vielä ylipainoakin on =)
Mitähän miehen lopputyöpäivästä tulee... :D Mahtaa olla miehellä ajatukset sekaisin ;) - jeeeeee
eka ivf kirjoitti:
Jees, raskaana ollaan, mahdollisesti kaksoset, mut se selviää ultrassa tän kuun lopussa. Palaan sitten asiaan lisätiedoin...
Mut aattelepa, et tosiaan voi 39v (melkeen 40) tulla tälleen raskaaksi, ei tosiaan ole mahdoton juttu! Ja vaikka vielä ylipainoakin on =)
Mitähän miehen lopputyöpäivästä tulee... :D Mahtaa olla miehellä ajatukset sekaisin ;)paljo oli lukema hcg???
saanko olla utelias paljon sun pituus ja paino ja bmi mulla 164 ja 100 eli bmi oisko jotakin 33-35....mahtavaa uskoa tuot meitillekin...haluan pyytää 3 alkiota kanssa,ehdotitko muuten ite vai hekö ehdotti..tai en voi viä pyytää mitään kuha nyt alkuun pääsen..ja onnea miehellesikin varmasti on hääkin täpinöissään... - eka ivf
jeeeeee kirjoitti:
paljo oli lukema hcg???
saanko olla utelias paljon sun pituus ja paino ja bmi mulla 164 ja 100 eli bmi oisko jotakin 33-35....mahtavaa uskoa tuot meitillekin...haluan pyytää 3 alkiota kanssa,ehdotitko muuten ite vai hekö ehdotti..tai en voi viä pyytää mitään kuha nyt alkuun pääsen..ja onnea miehellesikin varmasti on hääkin täpinöissään...hCG oli n. 850... Viitearvon yläraja 500 tässä vaiheessa....
Mulla on BMI yli 30, oisko 31 tai jotain (en oo uskaltanu käydä vaa'alla hetkeen).
Ne yleensä laittavat maksimissaan kaksi, ei enempää. Tän kolmannen laittoivat ikäänkuin tueksi kavereille, kolmas alkio oli joukon heikoin yksilö, hitain jakaantuja. Me pyydettiin kahta alkiota, ja varmaan tän iän takia se oli lääkärille ok heti, varsinkin kun oon tosi hyvässä kunnossa ylipainoa lukuunottamatta.
Mä en meinannu saada nukuttua viime yönä... Ja tuntuihan tuo ukkelikin vähän levottomasti nukkuvan :) Mun pitäs kuulemma jo alkaa miettiä nimiä :D Kunhan nyt eka se ultra katotaan ja ollaan ohitettu RV 12....
Millois sulla nyt onkaan ne käynnit siellä klinikalla? - kohta 39 vee
eka ivf kirjoitti:
hCG oli n. 850... Viitearvon yläraja 500 tässä vaiheessa....
Mulla on BMI yli 30, oisko 31 tai jotain (en oo uskaltanu käydä vaa'alla hetkeen).
Ne yleensä laittavat maksimissaan kaksi, ei enempää. Tän kolmannen laittoivat ikäänkuin tueksi kavereille, kolmas alkio oli joukon heikoin yksilö, hitain jakaantuja. Me pyydettiin kahta alkiota, ja varmaan tän iän takia se oli lääkärille ok heti, varsinkin kun oon tosi hyvässä kunnossa ylipainoa lukuunottamatta.
Mä en meinannu saada nukuttua viime yönä... Ja tuntuihan tuo ukkelikin vähän levottomasti nukkuvan :) Mun pitäs kuulemma jo alkaa miettiä nimiä :D Kunhan nyt eka se ultra katotaan ja ollaan ohitettu RV 12....
Millois sulla nyt onkaan ne käynnit siellä klinikalla?24.2 eka käynti klinikalla ja varmaan maakis menkoista alotan hoidot..
minäkin hyvässä kunnossa paitsi paino,ja ukon simpat priimaa samoin minussa ei vikaa..
mutta jos sit solutasolla jotain häikkää...
se oliskin ihanaa et heti natsais mut olen koviv pessimisti,en voi uskoa et juuri minun onneni..
mut toivotaan et sulla kaikki jatkossakin hyvin,eikö kaksoset pelota,itsekin halun kaksi kerralla mielummin kuin ei ollenkaan,kuha edes yhen..
odottelen ultra kuulumisiasi mielenkiinnolla ja jännityksellä..hip hei - eka ivf
kohta 39 vee kirjoitti:
24.2 eka käynti klinikalla ja varmaan maakis menkoista alotan hoidot..
minäkin hyvässä kunnossa paitsi paino,ja ukon simpat priimaa samoin minussa ei vikaa..
mutta jos sit solutasolla jotain häikkää...
se oliskin ihanaa et heti natsais mut olen koviv pessimisti,en voi uskoa et juuri minun onneni..
mut toivotaan et sulla kaikki jatkossakin hyvin,eikö kaksoset pelota,itsekin halun kaksi kerralla mielummin kuin ei ollenkaan,kuha edes yhen..
odottelen ultra kuulumisiasi mielenkiinnolla ja jännityksellä..hip heiKaksoset ois aivan ihkut :) Tavallaan pelottaa, mut toisaalta ei... Enempi tässä vaiheessa jännää sitä että alkiot pysyy tiukasti kii Mamman kohdussa :)
Sitä en tiedä, kun ei oo suvussa eikä kaveripiirissä monikkoraskauksia, että miten kaksosten kans homma etenee, mut systerillä kun on kaksi lasta (6 ja 2 v), niin hällä on jollain tavalla "helpompaa" kun lapsista on toisilleen seuraa. Leikkivät jo vähän keskenäänkin. Ruusunpunaisten lasien läpi katsellessani näen jo, kuinka kaksosilla olisi toisistaan kovastikin iloa... :D :) Totuus on kuitenkin se, että siinä on kaksin verroin työtä (ja meikä ihan hiestä märkänä vaihtaa vaippaa kun ei muuta ehdi..)..
Kyllä tää vielä tässä vaiheessa hymyilyttää, vaan kattotaas sit ultran jälkeen... - eka ivf
jeeeeee kirjoitti:
paljo oli lukema hcg???
saanko olla utelias paljon sun pituus ja paino ja bmi mulla 164 ja 100 eli bmi oisko jotakin 33-35....mahtavaa uskoa tuot meitillekin...haluan pyytää 3 alkiota kanssa,ehdotitko muuten ite vai hekö ehdotti..tai en voi viä pyytää mitään kuha nyt alkuun pääsen..ja onnea miehellesikin varmasti on hääkin täpinöissään...Kaksosethan ne siellä =) Näimme ultrassa kaksi alkiota, molempien sydämet sykkivät mukavasti siellä... Liikuttava hetki, varmaan esikoisen syntymän ohella yksi liikuttavimpia elämässäni!!
Torstaina onkin sitten eka neuvola. Hauskaa :)
- eka ivf
Kyllä tässä vielä muutama vuosi mennään ihan kivasti... :) Mikä sulla on tilanne tällä hetkellä? Oletko paussilla vai jännäiletkö tällä hetkellä?
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, joten voimia ja halauksia ja mahottomasti onnea jatkoon :)- kohta 40
Aloittajalla tilanne: Pas siirto oli 30.1, ja virallinen testipäivä olisi ollut perjantaina, mutta en malttanu enää odottaa vaan tein testin tänään. Tulos = raskaana. Pitänee vielä testata perjantaina uudelleen ennenkuin tämän uskon ja tilata aika verikokeeseen. Nyt sit alkaa taas pelko keskenmenosta, kun meni edellisen kerran ihan alussa kesken. Vatsanpohjassa lentelee "perhosia".
- eka ivf
kohta 40 kirjoitti:
Aloittajalla tilanne: Pas siirto oli 30.1, ja virallinen testipäivä olisi ollut perjantaina, mutta en malttanu enää odottaa vaan tein testin tänään. Tulos = raskaana. Pitänee vielä testata perjantaina uudelleen ennenkuin tämän uskon ja tilata aika verikokeeseen. Nyt sit alkaa taas pelko keskenmenosta, kun meni edellisen kerran ihan alussa kesken. Vatsanpohjassa lentelee "perhosia".
Ihanaa kun en ole ainoa joka testailee etukäteen.. :) Ja ONNEA plussasta!! Pidetääs peukkuja että kaikki menee hienosti ja kaveri pysyy kyydissä :) Onnitteluhalaus!
- 40 lähestyvä
eka ivf kirjoitti:
Ihanaa kun en ole ainoa joka testailee etukäteen.. :) Ja ONNEA plussasta!! Pidetääs peukkuja että kaikki menee hienosti ja kaveri pysyy kyydissä :) Onnitteluhalaus!
Piti se vielä tänäänkin testata ja tulos oli edelleenkin positiivinen. Kai se on uskottava että raskaana ollaan. Tilasin ajan verikokeisiin perjantaiksi.
- eka ivf
40 lähestyvä kirjoitti:
Piti se vielä tänäänkin testata ja tulos oli edelleenkin positiivinen. Kai se on uskottava että raskaana ollaan. Tilasin ajan verikokeisiin perjantaiksi.
Jes! Perjantaina sitten tarkempi tulos... Käyhän laittamassa sitten tulokset :)
- ...ja ikää 38v:)
eka ivf kirjoitti:
Olen lueskellu täällä teijän iloisia uutisia ja saanut muutenkin aivan mahtavaa "vertaistukea"!!! Meillä vasta odotellaan kuukautisia että saataisiin hoidot aloteltua, mutta kummasti antaa tälläselle pessimistille ajattelun aihetta, kun lukee että kyllähän se saattaa olla ihan mahdollista raskautuakkin!! Onnea kovasti teille plussanneille!!
- eka ivf
...ja ikää 38v:) kirjoitti:
Olen lueskellu täällä teijän iloisia uutisia ja saanut muutenkin aivan mahtavaa "vertaistukea"!!! Meillä vasta odotellaan kuukautisia että saataisiin hoidot aloteltua, mutta kummasti antaa tälläselle pessimistille ajattelun aihetta, kun lukee että kyllähän se saattaa olla ihan mahdollista raskautuakkin!! Onnea kovasti teille plussanneille!!
Mukavaa että meidän plussista saa voimaa, mahtava homma! Ei tämä ikä mikään este raskautumiselle ole, vaikka sitä niin tulee ajatelleeksi kun joka paikassa lukee että 35v jälkeen hedelmällisyys laskee kuin lehmän häntä. Se on niin yksilöllistä, kaikki on mahdollista...
Nämä hoidot on sen verran rankkoja, että tietynlainen jalat maassa -ajattelu on ihan paikallaan kaikista ihanista vauvatoiveista huolimatta. On niin monta odotusvaihetta. Ensin odotetaan kuukautisten alkua, sitten odotetaan ekan ultran tuloksia, sitten irroituspiikkiä, munasolujen keräystä, sitä monta löytyi ja monta hedelmöittyy ja monta lähtee jakautumaan ja monta saadaan siirrettyä... Ja sitten se pahin, kahden viikon piina - olenko raskaana, ja sitten odotus vaan jatkuu, toivottavasti sen n. 9 kk :)
Pitää yrittää elää vaihe kerrallaan ja nauttia jokaisesta onnistuneesta vaiheesta, sillä jokainen onnistuminen on positiivista informaatiota tällä rankalla tiellä vanhemmuuteen. Varsinkin piinaviikoille on todella hankala keksiä muuta ajateltavaa, ja erityisen vaikea on olla tekemättä raskaustestejä etukäteen =)
Etukäteen ei kannata murehtia tuloksia.
Toivon teille oikein erinomaisesti onnistunutta hoitokierrosta, plussatuulia ja tsemppiä - ja ennen kaikkea VOIMIA :) *HALAUS* - 40 lähestyvä
eka ivf kirjoitti:
Verikoe näytti tulosta 1168, joka hoitajan mukaan on "huippu", eli raskaana vielä ollaan. Nyt alkaa sit piina odottaa ekaa ultraa. Viimeksi todettiin ekassa ultrassa menneen ihan alussa raskauden kesken. Eikä ole mitään muuta oireita kun älytön turvotus ja rinnat arkana.
- eka ivf
40 lähestyvä kirjoitti:
Verikoe näytti tulosta 1168, joka hoitajan mukaan on "huippu", eli raskaana vielä ollaan. Nyt alkaa sit piina odottaa ekaa ultraa. Viimeksi todettiin ekassa ultrassa menneen ihan alussa raskauden kesken. Eikä ole mitään muuta oireita kun älytön turvotus ja rinnat arkana.
oo, tosi hyvä tulos!! Onnittelut!! =)
Mulla on vielä muutama päivä aikaa ekaan ultraan... Jännittää perhanasti mitä siellä näkyy... - sarina13
eka ivf kirjoitti:
oo, tosi hyvä tulos!! Onnittelut!! =)
Mulla on vielä muutama päivä aikaa ekaan ultraan... Jännittää perhanasti mitä siellä näkyy...olen todella iloinen teidan raskautetuiden ;) puolesta! Ja toki myos itseni, koska ika samaa luokkaa ja myos tuota ylipainoa, niin kertomuksenne todella antaa toivoa. Itsellani ensimmainen tuoresiirto pitaisi olla huomenna. Jannittaahan tuo vahan, mutta koitetaan ottaa kaikki mahdollisimman rennosti ja turhia miettimatta,stressaamaatta. Tsemia kaikille!
- 38 kohta jo 39 vee
sarina13 kirjoitti:
olen todella iloinen teidan raskautetuiden ;) puolesta! Ja toki myos itseni, koska ika samaa luokkaa ja myos tuota ylipainoa, niin kertomuksenne todella antaa toivoa. Itsellani ensimmainen tuoresiirto pitaisi olla huomenna. Jannittaahan tuo vahan, mutta koitetaan ottaa kaikki mahdollisimman rennosti ja turhia miettimatta,stressaamaatta. Tsemia kaikille!
kiva kun taas joukossa "vanhojakin" lisää ja ihanaa kun jo olet tuoresiirtoon päässy,mulla vasta alkamassa maalikuun menkoista eka ivf ja tosiaan ylipainoa ja tota ikää kesäkuussa 39 plakkarissa ja olen todella pessimisti siis todella en usko ollenkaan meijän onnistumiseen kun just tätä painoa ja ikää,vaikka tähän asti mitään ns.vikaa ei ole kummassakaan ,ukon simpat priimaa,ovuloin normisti ja hormooneissa ei häikkää,ei pco ei mittää...
mutta mitä kauheuksia löytyykään ivf apua olen paniikissa jo...
missä olet hoidossa ja paljon sinulla painoa jos saan udella??
paljonko tuli muniksia ja millä lääkemäärällä kasvatettiin??onko muita hoitoja ollenkaan kokeiltu ja onko selvinnyt lapsettomuuden syy..kamalsti kysymyksiä,mutta kun samoissa ollaan niin kovasti haen samankaltaisia naikkosia..kiitos - Liian vanha
38 kohta jo 39 vee kirjoitti:
kiva kun taas joukossa "vanhojakin" lisää ja ihanaa kun jo olet tuoresiirtoon päässy,mulla vasta alkamassa maalikuun menkoista eka ivf ja tosiaan ylipainoa ja tota ikää kesäkuussa 39 plakkarissa ja olen todella pessimisti siis todella en usko ollenkaan meijän onnistumiseen kun just tätä painoa ja ikää,vaikka tähän asti mitään ns.vikaa ei ole kummassakaan ,ukon simpat priimaa,ovuloin normisti ja hormooneissa ei häikkää,ei pco ei mittää...
paljonko tuli muniksia ja millä lääkemäärällä kasvatettiin??onko muita hoitoja ollenkaan kokeiltu ja onko selvinnyt lapsettomuuden syy..kamalsti kysymyksiä,mutta kun samoissa ollaan niin kovasti haen samankaltaisia naikkosia..kiitosOlen 35 v. Kerran oliemme olleet julkisella puolella hoidoissa, josta ei toivottua tulosta. Yksikään soluista ei jakautunut toivotulla tavalla.
Verikokeet tehtiin heti ja nyt tuli ilmoitus, että julkinen ei hyväksy meitä enää hoitoihin, koska kokeiden arvot ovat liian korkeat ja suoraan sanottuna paikat on jo liian vanhat.
Mitään suoraa selitystä asiaan ei ollut, pitää varmaan pyytää ne lausunnot kotiin, jotta voin selvitellä tilannetta kaikessa rauhassa.
Shokissa ollaan vieläkin, oliko se siinä? Kaikki ohi kertaheitolla? Ilmeisesti ei mitään toivoa omista lapsista. - 40 vuotta lähestyvä
Liian vanha kirjoitti:
Olen 35 v. Kerran oliemme olleet julkisella puolella hoidoissa, josta ei toivottua tulosta. Yksikään soluista ei jakautunut toivotulla tavalla.
Verikokeet tehtiin heti ja nyt tuli ilmoitus, että julkinen ei hyväksy meitä enää hoitoihin, koska kokeiden arvot ovat liian korkeat ja suoraan sanottuna paikat on jo liian vanhat.
Mitään suoraa selitystä asiaan ei ollut, pitää varmaan pyytää ne lausunnot kotiin, jotta voin selvitellä tilannetta kaikessa rauhassa.
Shokissa ollaan vieläkin, oliko se siinä? Kaikki ohi kertaheitolla? Ilmeisesti ei mitään toivoa omista lapsista.Tosi kurja juttu. Olin itse 37 kun aloitin lapsettomuushoidot, pääsin silloin julkiselle 3 inssiin. IVF hoitoon menin yksityiselle 39 vuotiaana, tulin raskaaksi mutta se meni kesken. Nyt olen raskaana yksityisellä tehdystä PAS:siirrosta ja ikää 39. Valitettavasti julkisella on nuo ikärajat, mutta älä vielä luovuta vaan siirry yksityiselle. Valitettavasti se maksaa paljon enemmän.
- Liian vanha
40 vuotta lähestyvä kirjoitti:
Tosi kurja juttu. Olin itse 37 kun aloitin lapsettomuushoidot, pääsin silloin julkiselle 3 inssiin. IVF hoitoon menin yksityiselle 39 vuotiaana, tulin raskaaksi mutta se meni kesken. Nyt olen raskaana yksityisellä tehdystä PAS:siirrosta ja ikää 39. Valitettavasti julkisella on nuo ikärajat, mutta älä vielä luovuta vaan siirry yksityiselle. Valitettavasti se maksaa paljon enemmän.
Miten olette hoitaneet rahoituksen? Meillä on molemmilla työpaikat ja palkaa on kohtalainen, mutta tuntuu, että joudumme ottamaan lainaa. Mitä laitoitte lainahakemukseen, jos olette sellaisen tehneet?
Ihana kuulla, että olette saaneet alulle pienen lapsen :) Paljon onnea ja kiitos kannustuksesta! - sarina13
38 kohta jo 39 vee kirjoitti:
paljonko tuli muniksia ja millä lääkemäärällä kasvatettiin??onko muita hoitoja ollenkaan kokeiltu ja onko selvinnyt lapsettomuuden syy..kamalsti kysymyksiä,mutta kun samoissa ollaan niin kovasti haen samankaltaisia naikkosia..kiitosHuh, kyllapa tuli kysymyksia :) Vastailen parhaani mukaan. Hoidossa Tayssilla. Ja painoa about 20kg painonvartijoiden suosituspainon ylarajalta. Aloitin naet siella, mutta punktion jalkeen en ole mennyt. Jos ei nyt tarppaa menen sinne takaisin. Jaksaisihan tuon mahdollisen raskaudenkin paremmin kun ei niin paljon ylipainoa. Minulla muniksia 14, joista 9 lahti hedelmoittymaan, mutta lopulta vain 2 hyvaa, jotka molemmat sitten siirreettiin. Pistelin puregonia, annos 200. Minulla ei muita hoitoja kokeiltu, koska molemmat munanjohtimet tukossa. Tama ainoa toivo. Sinun tilanteesi kylla kuulostaa ihan hyvalle. Ei mitaan estetta ettet voisi raskautua. Tsemppia hoitoihin ja kerrohan kuulumisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847