Uutta tietoa

tytär suruinen

10

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

      Linkkisi ei avaudu - mutta löysin tuon sivun kuitenkin. Siellä ei luvata mitään parannusta, vaan lisää työkaluja lääkeyhtiöille että voisivat testata lääkkeitään tehokkaammin. Ei mitenkään yllättävää - kun ovat rahan perässä, ja voivat siten rahoittaa tutkimuksia jotka tukevat heidän omia intressejään - mutta mitään Alzheimerin parantavaa tuossa uutisessa ei ole.

    • tytär suruinen

      Kokeilen toimisiko linkki näin.Siinä on uusia tutkimusmenetelmiä.Uskon että viiden vuoden kuluttua taudin mysteeri on selvinnyt ja sopivat hoidot aloitetaan.Tämänhetkisten tulosten valossa en näe esim.oman äidin hoidossa muuta mahdollisuutta kuin käyttää nykylääketieteen lääkkeitä,jotka tehoavat n.2 v?Sitten tulee romahdus.Olenkohan väärässä? http://www.utuonline.fi/sisalto/artikkeli/alzheimer09.html

    • tytär suruinen

      Huomenna suunnitelmissa,että veisin äidin uimahalliin ja sieltä kahville ja ostoksille.Varasin hänelle kännykän matkaan.Ostoskeskus vähän epäilyttää,kun hän katoaa aina omille teilleen.Tuollainen pieni ihminen on vaikea havaita.Sovimme että kun kännykkä soi,niin menisi kahvilaan odottamaan minua.Äiti on vanhankansan ihnmisiä,joka koneista viis veisaa,eikä hänen tarvi osata vastata kännykkään,kunhan kuulee hälärini.Katsotaan miten muisti pelaa.Otan kuitenkin varoitteeksi hänestä valokuvan mukaan,jos joudun mummelin etsintään vartijan kanssa.Oma panic-häiriö ei tykkää tästä,mutta mennään nyt kumminkin,kävi miten kävi.

      • sellaista.

        Sinun paniikkihäiriösi muuten - sekin on bakteerisairaus. Tekisit itsellesi hyvän diilin jos alkaisit puhdistamaan pois nuo bakteerit. Vai haluatko myös Alzheimerin taudin, tai jotain muuta myöhemmällä iällä?

        Missä maailmoissa te oikein elätte, kun tunnutte kuvittelevan että paniikkihäiriö olisi jotenkin itse aiheutettua.


      • tällaista elämää...
        sellaista. kirjoitti:

        Sinun paniikkihäiriösi muuten - sekin on bakteerisairaus. Tekisit itsellesi hyvän diilin jos alkaisit puhdistamaan pois nuo bakteerit. Vai haluatko myös Alzheimerin taudin, tai jotain muuta myöhemmällä iällä?

        Missä maailmoissa te oikein elätte, kun tunnutte kuvittelevan että paniikkihäiriö olisi jotenkin itse aiheutettua.

        Olen tottunut omaan tautiini.Sitä on kestänyt 40 v.Sairastuin 13 v:aana.Tai oikeastaan koko pienenikäni,niinkauan kuin muistan.Saattaahan olla bakteerin aiheuttama.Sairastuin lapsena vakavaan keuhkonkuumeeseen ja jouduin sairaalaan pitkäksi ajaksi.Koska olin niin pieni,en tiedä alkoiko panikointi silloin.Voi hyvinkin alkaa,mistä sen tietää.Ja muistini pätkii kokoajan,varsinkin väsyneenä.Stressinsietokykyni on olematon.Tätä on jatkunut pitkään.Ei voi mitään.Äidin kanssa mennään samaa"matkaa".Äitini on ihmeellinen nainen.Kysyi:Arvaas mitä tekisin,jos olisin nuori ja olisi paljon rahaa?Sanoin etten tiedä."Menisin kuuhun".Sanoin,miten sinä uskaltaisit,minä en ainakaan lähtisi:)


      • tytär suruinen

        Hei!Miten sait tuon aukeamaan?Minäkin sain :) Johtuuko siitä,kun minulla on Linux ,eikä Windows...Jokatapauksessa nyt toimii.Vanhin tyttäreni Turun yliopistosta lähetti minulle tuon linkin.Hyvin meni kauppareissu äidin kanssa,kumpikaan ei eksyny toisistaan.Äiti ei enää jaksanut käydä uimassa.Kahvilla käytiin 2 krt.Olisi mennyt karran lisää,mutta totesi ettei taida mennäkään.Suuri ihmetyksen aihe on tuo herkkujen syönti kahvin kera.Ostin kinkkusämpylän ja tarjosin hänelle puolikasta."Jos pienen palan.Mitä VIHREÄTÄ siellä näkyy?".Sanoin:Salaattia."Minähän EN REHUJA syö.ota se pois.Vanha kansakaan sei syönyt.Nauraisivat,jos näkisivät nuo rehut".Mikäpä siinä muu auttoi kuin ottaa salaatti omaan suuhuni .Ruokakaupassa ehdin kassasta ennen äitiä.Katselin kauempaa,kuinka selviää kassasta.Näin että ongelmia syntyi.Hivuttauduin avuksi.Kassa väitti ettei pankkikortti toimi.Olisin maksanut,mutta sitten myyjä kysyi saisiko laittaa maksun luottopuolelta.Sai.Siinä sitä oli ihmettelemistä,miksei kortti pelannut.Äitini on muutenkin pulassa,kun ei ole enää henkkareita-ajokortti poisotettu.Tietääkö joku millaisen hänelle kannattaisi hommata?Se miksei pankkikortti toiminut,selvisi vasta illalla.Tili on tyhjä.KELA ei ole maksanut as.lisiä 3:lta kk:lta.Äidin kanssa hoidimme loput cuokrat ajantasalle ja siinä rytäkässä tili näköjään tyhjeni.Kävimme KELASSA ja samalla kysyin missä mallissa as.tukihakemus on menossa.Virkailija kertoi että jonossa on 100 hakemusta.Viimeksi käydessäni mummun paperit piti olla OK,päätöstä vaille.Jokin tässä systeemissä tökkii,kun on kalliit tietokoneet ja silti "väsytystaistelua"KELAN kanssa.Tiedustelin vuokran määrää.Sain epämääräisen vastauksen.Varmistan vuokranantajalta,kun äitini ei muista mitä vuokra on.Hoh hoijaa...


      • tämä se?
        tytär suruinen kirjoitti:

        Hei!Miten sait tuon aukeamaan?Minäkin sain :) Johtuuko siitä,kun minulla on Linux ,eikä Windows...Jokatapauksessa nyt toimii.Vanhin tyttäreni Turun yliopistosta lähetti minulle tuon linkin.Hyvin meni kauppareissu äidin kanssa,kumpikaan ei eksyny toisistaan.Äiti ei enää jaksanut käydä uimassa.Kahvilla käytiin 2 krt.Olisi mennyt karran lisää,mutta totesi ettei taida mennäkään.Suuri ihmetyksen aihe on tuo herkkujen syönti kahvin kera.Ostin kinkkusämpylän ja tarjosin hänelle puolikasta."Jos pienen palan.Mitä VIHREÄTÄ siellä näkyy?".Sanoin:Salaattia."Minähän EN REHUJA syö.ota se pois.Vanha kansakaan sei syönyt.Nauraisivat,jos näkisivät nuo rehut".Mikäpä siinä muu auttoi kuin ottaa salaatti omaan suuhuni .Ruokakaupassa ehdin kassasta ennen äitiä.Katselin kauempaa,kuinka selviää kassasta.Näin että ongelmia syntyi.Hivuttauduin avuksi.Kassa väitti ettei pankkikortti toimi.Olisin maksanut,mutta sitten myyjä kysyi saisiko laittaa maksun luottopuolelta.Sai.Siinä sitä oli ihmettelemistä,miksei kortti pelannut.Äitini on muutenkin pulassa,kun ei ole enää henkkareita-ajokortti poisotettu.Tietääkö joku millaisen hänelle kannattaisi hommata?Se miksei pankkikortti toiminut,selvisi vasta illalla.Tili on tyhjä.KELA ei ole maksanut as.lisiä 3:lta kk:lta.Äidin kanssa hoidimme loput cuokrat ajantasalle ja siinä rytäkässä tili näköjään tyhjeni.Kävimme KELASSA ja samalla kysyin missä mallissa as.tukihakemus on menossa.Virkailija kertoi että jonossa on 100 hakemusta.Viimeksi käydessäni mummun paperit piti olla OK,päätöstä vaille.Jokin tässä systeemissä tökkii,kun on kalliit tietokoneet ja silti "väsytystaistelua"KELAN kanssa.Tiedustelin vuokran määrää.Sain epämääräisen vastauksen.Varmistan vuokranantajalta,kun äitini ei muista mitä vuokra on.Hoh hoijaa...

        oli linkin lopussa ylimääräinen tyhjä väli h tml, oikea muoto on html, koneessasi ei ole vikaa...
        Tyhjää tilaa voisit sensijaan mielellään laittaa kirjoituksiesi väliin, olisi helpompi lukea jos jaksottelisit hiukan. :)

        Jos tarkoitit äidillesi henkilötodistusta, niin kuvallinen henkilökortti poliisilaitokselta, olisi varmaan sopiva. Toivotaan, että linkki toimii.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/henkilokortit

        Kirjoittele vaan lisää, meitä on monia samassa tilanteessa, joilla jommalla kummalla vanhemmalla dementia, kuten myös minun äidilläni.

        T.Äidin poika.


      • tytär suruinen
        tämä se? kirjoitti:

        oli linkin lopussa ylimääräinen tyhjä väli h tml, oikea muoto on html, koneessasi ei ole vikaa...
        Tyhjää tilaa voisit sensijaan mielellään laittaa kirjoituksiesi väliin, olisi helpompi lukea jos jaksottelisit hiukan. :)

        Jos tarkoitit äidillesi henkilötodistusta, niin kuvallinen henkilökortti poliisilaitokselta, olisi varmaan sopiva. Toivotaan, että linkki toimii.

        http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/henkilokortit

        Kirjoittele vaan lisää, meitä on monia samassa tilanteessa, joilla jommalla kummalla vanhemmalla dementia, kuten myös minun äidilläni.

        T.Äidin poika.

        Kiiti vaan tiedosta.Esittelen asiaa äidilleni.Hänellä on meneillään passin uusiminen tulevan ulkomaanmatkan takia.Tietysti sekin käy henkkarista,mutta kuka sitä passi taskussa kulkee.Äitihän ei käytä naisten tavoin käsilaukkuja.Ei muutakuin lompakko taskuun,pipo päähän ja menoksi:) Tähän väliin pieni jaksotus. Ei enempää kallista palstatilaa:) Moi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe