itsarin suunnittelu

ei huolestuttavaa....

Kävinpä tänään lääkärissä, ihan psykiatrin vastaanotolla. Sitä helposti ajattelee silloin olevansa erikoislääkärin pakeilla ja voisi olettaa saavansa apua ongelmiinsa. Mutta se ei olekaan niin yksinkertaista ei. Lekuri kysyi mm. että olenko koskaan yrittänyt itsemurhaa. Vastasin rehellisesti että en. Olenko koskaan ottanut pillereitä yliannostusta? No en. Pienen tauon jälkeen kysyin että siis itsemurhan suunnittelua ei sitten lasketa? Ei! Just.....
Nimittäin olen minä suunnitellut itsaria parin viimeisen vuoden ajan varsin tarkkaan....
tekotavan, missä ja miten, mikä on se tilanne jolloin sen teen jos teen, mitä alkuvalmisteluja se vaatii jne. Kaikki on mietitty valmiiksi. Nimittäin sitten kun aika tulee, se sitten ei jää yritykseksi. Mutta sillä ei näköjään ole merkitystä....
Tämä seikka alkoi minua siinä vastaanotolla suorastaan hymyilyttämään niin paljon että minun oli ihan vaikeuksia sen jälkeen enää suhtautua kovinkaan vakavasti kyseiseen lääkäriin....
Toisaalta hän saa sappeni kiehumaan ja adrenaliinin virtaamaan missä tilassa maamme terv eydenhuolto on, minkälaista empatian puutetta näillä lääkäreillä on ja ylipäätään kykenemättömyyttä ymmärtää potilaitaan. Koko vastaanoton ajan hän oli mielestäni ihan pihalla tilanteestani, mutta tuo oli se kaiken huippu!
Toisaalta hän pelasti päiväni koska olen saanut hymyillä tuolle tapaukselle koko ajan koska olen ironian ja mustan huumorin suuri ystävä :)
Että semmoinen päivä tänään!

13

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elina.

jollain muulla menee huonommin kuin sinulla,
      noilla jotka eivät tajunneet, eivät osaa "lukea" sinua. :D

Älä anna sille tunteelle valtaa, jokainen varmaan joskus miettii vastaavaa, minäkin, mutta en koskaan ole ajatellut toteuttaa.

Mieti mitä menettäisit. Tulevaisuuden joka voi olla valoisampi. Mulla on hyvä esimerkki. Poikani oli vielä viime vuoden lopulla ihan maassa monista syistä, mitkä oli osin itse aiheuttanut suunnitellessaan tulevaisuutta ja liian tiukkaa aikataulua. Kaikki alkoi kaatua päälle.
      Olin todella huolissani, mutta yhtäkkiä hän rakastui. Tunteet heitti laakista toiseen ääripäähän.

Mitä tästä opimme? Jos hän olisi tehnyt itselleen jotain, ei hän olisi koskaan rakastunut.

Jotenkin vain jokainen luo oman elämänsä sellaiseksi kuin haluaa. Kannattaa pyytää apua, kysyä neuvoa, olla nöyrä ja joskus vaatia. Pitää itsestä huolta, sillä ei kukaan tule kotiovelle - välttämättä - tarjoamaan apuaan. Olet selvästi kuitenkin ajatellut itseäsi käydessäsi (tässä tapauksessa) "asiantuntijan" juttusilla.

Olen huono neuvomaan, mutta jos sinulla ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmaa, et tunne olevasi hyödyllinen, etkä ymmärrä (?) että jos lähtisit, moni jäisi kuitenkin kaipaamaan ja saattaisi tehdä saman perässä. Monen elämä tuhoutuisi. Sitä vain ei tiedä ennen kuin on myöhäistä.

Tulevaisuutta voi suunnitella monin tavoin; harrastus, uudet ystävät, elämäntapojen muutokset
      jne. kannattaa kokeilla jotain, mikä ei ole niin peruuttamatonta.

Tsemppiä, jokainen sitä joskus tarvisi. :)

• ihan kaiken...

Nimenomaan,
        aionkin tehdä sen vasta sitten jos menetän kaiken sen mikä merkitsee minulle jotain ja antaa minulle voimavaroja.
        Kiitos vastauksesta.

• jälkeen jäävistä

ja todellakaan minua ei jäädä kaipaamaan eikä kenenkään elämä tuhoudu minun katoamisestani.
        siksi kirjoitankin tänne yksinäisyys-palstalle. kun minulla ei ole ketään. vanhempani ovat kuolleet. minulla ei ole sisaruksia. ei puolisoa, ei lapsia. ei ainuttakaan ystävää. entiset ystäväni ovat tehneet kaikkensa karistaakseen minut pois elämästään. joten siitä asiasta ei todellakaan ole huolta.

• hae ystävää
        jälkeen jäävistä kirjoitti:

ja todellakaan minua ei jäädä kaipaamaan eikä kenenkään elämä tuhoudu minun katoamisestani.
        siksi kirjoitankin tänne yksinäisyys-palstalle. kun minulla ei ole ketään. vanhempani ovat kuolleet. minulla ei ole sisaruksia. ei puolisoa, ei lapsia. ei ainuttakaan ystävää. entiset ystäväni ovat tehneet kaikkensa karistaakseen minut pois elämästään. joten siitä asiasta ei todellakaan ole huolta.

itsellesi. Olet näköjään intelligentti ihminen ja siinäkin oikeassa, ettei kaikki psykologit hoida tehtäviään kunnolla, monelle se on tuntityö vapaa-aikaa odotettaessa. Entäs, jos päättäisit opiskella, ja hakisit niissä puitteissa itsellesi ystävän.-Sinulla on tähän mennessä ollut huonoja ystäviä, sellaisia on, eikä heiltä voi enempää odottaa. Mutta on niitä hyviäkin. -Kuitenkin sinun pitäisi lopettaa nuo destruktiiviset ajatukset ja panna energiasi, jota sinulla kyllä on, elämäsi järjestelyyn hyvään suuntaa. Onnea!!

• keskusteluklubi,

samaan tapaan kuin treffiklubit. On niin paljon yksinäisiä, jotka eivät olisi yksinäisiä, jos he tapaavat toisen yksinäisen!!

• noin vain
        hae ystävää kirjoitti:

itsellesi. Olet näköjään intelligentti ihminen ja siinäkin oikeassa, ettei kaikki psykologit hoida tehtäviään kunnolla, monelle se on tuntityö vapaa-aikaa odotettaessa. Entäs, jos päättäisit opiskella, ja hakisit niissä puitteissa itsellesi ystävän.-Sinulla on tähän mennessä ollut huonoja ystäviä, sellaisia on, eikä heiltä voi enempää odottaa. Mutta on niitä hyviäkin. -Kuitenkin sinun pitäisi lopettaa nuo destruktiiviset ajatukset ja panna energiasi, jota sinulla kyllä on, elämäsi järjestelyyn hyvään suuntaa. Onnea!!

Kiitos kohteliaisuudesta :)
        Olen kokopäivätyössä joten opiskelu ei onnistu. Eikä minulla olisi masennukseni vuoksi voimavarojakaan opiskella.
        Masennuksen vuoksi käyn silloin tällöin vastaanotolla mutta asia ei tunnu etenevän mihinkään.
        Mistä päättelet että minulla on energiaa?
        Minä tavallaan viihdynkin yksin, en tarkoita ruikuttaa sitä. Mutta olisihan se mukavaa jos edes joskus olisi joku jolle laittaa ruokaa tai juoda yhdessä kahvit...
        Mutta että hakea aktiivisesti? En jaksa liikuskella yksin ympäriinsä ja etsiskellä mistään erityisemmin enää ketään...

• Elina.

Minulla on oikeastaan kohtalaisen hyvin asiat, mitä nyt vanhempani ovat kuolleet ja kaksi sisarusta ihan pieninä. Perhe mulla kyllä on, mutta mahdoton avomies,jot a en ymmärrä. Vois ja sais asiat olla paremminkin. Niin ja olen persaukinen... ja vituttaa joka päivä kaikki.

Jos sulla ei ole ystäviä, niin mieti, mitä tekisitkään sellaisilla hemmetin huonoilla ystävillä? joillakin on monia ja niistä on vain riesaa! Hanki yksi tai kaksi kunnon ystävää,
        vaikka jonkin harrastuksen kautta. Elämä voi oikeasti muuttua hetkessä, ei pitäisi luovuttaa.

• Suomessa

ei tehdä mitään ennen kuin jotain on jo tapahtunut. Näin on myös poliisien kohdalla.

• Kysy aina miksi

Miksi halauksen sijaan haluat ittarin?

Jos haudot sitä, niin kerro toki miksi?
      Voi olla, että olet kuvitellut syyn, ettei sinulla oikeasti ole mitään syytäkään?

• nyt ottaa

Mielenkiintoista miten jotkut täällä koko ajan hokee että hanki ystäviä. Olen ollut avioeron jälkeen yksinäinen jo monta vuotta. Eron myötä meni ystävät ja kaikki. Ja tuli talousvaikeudet. Vaikka olen töissä, rahat ei riitä mihinkään. En voi koskaan käydä leffassa, kahvilassa, yhtään missään. Joka päivä helvetinmoinen laskeminen että mitä ostaisin tänään kaupasta ruuaksi parilla eurolla. Välillä pitää ostaa hygieniatuotteita ja muuta sellaista myös ja ne maksaa sitten jo vähän enemmän.
        Elämä on yhtä kituuttamista päivästä toiseen.
        Ainoat ilon aiheeni ovat kotini ja työni. Jos kohta menetän työni, menetän myös asuntoni. Ja se on sitten menoa...

• NoHappy
        nyt ottaa kirjoitti:

Mielenkiintoista miten jotkut täällä koko ajan hokee että hanki ystäviä. Olen ollut avioeron jälkeen yksinäinen jo monta vuotta. Eron myötä meni ystävät ja kaikki. Ja tuli talousvaikeudet. Vaikka olen töissä, rahat ei riitä mihinkään. En voi koskaan käydä leffassa, kahvilassa, yhtään missään. Joka päivä helvetinmoinen laskeminen että mitä ostaisin tänään kaupasta ruuaksi parilla eurolla. Välillä pitää ostaa hygieniatuotteita ja muuta sellaista myös ja ne maksaa sitten jo vähän enemmän.
        Elämä on yhtä kituuttamista päivästä toiseen.
        Ainoat ilon aiheeni ovat kotini ja työni. Jos kohta menetän työni, menetän myös asuntoni. Ja se on sitten menoa...

Joo...tiedän tunteen....oltiin eukon kans kimpas...ensin tuli kaikenlaisia yllätyksiä,mistä jouduin maksaa myöhemmin rahaa ja sydän suruja,masennusta ja paljon....mulle jäi suhteesta tv ja koira...kaikki meni kun muutettiin keski suomeen..ja tavarat kummas jäi sinne,kunnes tavarat palo...hups...no,siintä takas koti kaupunkiin...mistä alko toinen riesa.kaikki entiset kaverit oli kimpus ku ex-akka oli sotkenut kaiken...nyt asiasta menny 5v. välis oli 2 eukkoo..vielä 1kk sitten sain yhden 'Ysävän'kiinni,kun oli varastanut minun lääkkeitäni...nyt Ystäviä on alta kourallinen...ja 10v. sitten kuvittelin että kun olen reilu ystäviäni kohtaan, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...Ja V****t!!!Se kel onni on se onnen kätkekööt....viiminen niitti oli kyl se että menetin ex-naiseni 2v seurustelun jälkeen hänen parhaalle kaverille,joka on tietysti nainen....Mutta kai tämä tästä...elämä yllättää....???!!!

• ei rangaistavaa...

Suomessa ei rikoksen suunnittelukaan ole rangaistavaa, joten miksi tuo olisi? Tosin aika monet psykiatrit ottavat tuommoiset uhkaukset kyllä vakavasti ja saattavat tehdäkin asialle jotakin... Mut riippuu tosiaan yksittäisistä henkilöistä...

• t455

Sun kannattaa avautua tästä myös sille psykiatrille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      6970
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5145
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      112
      3396
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3292
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      33
      2449
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1776
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1431
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1372
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1286
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1044
    Aihe