tietääkö joku, saako spinaalipuudutuksen vielä jos on yli 6 cm auki kun menee sairaalaan? odotan toista rv 40 2 ja eilisessä tarkastuksessa oli jo 4 cm auki. Viimeksi kun lähdön hetki koitti, sairaalaan päästyäni olin jo 10 cm auki, ilmoittivat vaan, että mitään puudutuksia et saa, nyt vaan ponnistamaan. eilen laittoivat vielä sairaalasta kotiin.
kysymys
2
301
Vastaukset
- mut
ponnistusvaiheessa voisit kokeilla ilokaasua, mua se auttoi.Mutta sitä maskia täytyy pitää aika kauan suun edessä ja hengittää kun viimeistä päivää:) ite en osannu(=ehtinny) supistusvaiheessa ottaa tarpeeksi ajoissa ja luulin ettei siitä oo mitään apua, mutta kun toinen kätilö piti maskia ja käski vetää kännit niin se auttoi. vinkiksi vaan jos et saa spinaalia enää.
- ...
Synnytin tossa vuosi sitten toisen lapseni, ja muistelisin että olin jotain 6-7 cm auki kun sain spinaalipuudutuksen. Se auttoi heti! Torkahdinkin, kunnes sitten heräsin kun tunsin vauvan liikkuvan alaspäin, ja sit saikin jo ponnistaa. Siinä vaiheessa puudutus oli jo vähentynyt huomattavasti, mikä helpotti ponnistamista.
Luulisin että spinaalipuudutuksen saaminen riippuu myös anestesialääkärin saatavuudesta, jos synnytys etenee nopeasti. Itse jouduin odottelemaan puudutusta kun anestesialääkäri oli "kiinni" jossain toisella osastolla. Yöaikaankin voi olla hitaampaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261