Oulun kokouksesta asiaa.

alpomurberger

Niin sanotusta ”Oulun kokouksesta” asiaa.
Ymmärrän, saatuani useita vastauksia avaukseeni, että:
En voi yhtyä moiseen ”sekasotkuun”, jossa ateistit ja monenlaiset eri – uskontosuuntia edustavat ”kristityt” kokoontuivat eräänlaiseen palaveriin.

Otan kerrankin kantaa - rehellisesti. Siis, mikä oli kokouksen perimmäinen tarkoitus?

En usko, että tarkoituksena olisi ollut ”vanhoillislaestadiolaisuuden maahan paneminen”.
Ymmärrän silti, jos mukana oli myös niitä, jotka olivat syvästi katkeroituneet koko SRK:n komentoon.

Itse näen vanhoillislaestadiolaisen uskonsuunnan eräänlaisena ”hakuammuntana”. Sieltä kun löytyy jos minkälaista ”kilvoittelijaa”.

Totta kai kaikki haluavat päästä Taivaan Kunniaan.

Ko. kokouksessa, vaikka en valitettavasti voinut olla mukana, (pitkän – yli 1500 kilometrin matkan vuoksi) ilmeni – nimenomaan se,
Hakomajapalstalta lukemani, että ei ollut kyse minkäänlaisesta yhtymisestä, yhdeksi seurakunnaksi.
Oli vain ”rupattelua” – kahvittelua ja lopputoteamuksena – niin, mikä?

Ymmärrän, vähäpätöisen, vanahan miehen ymmärryksen jälkeen, että Oulun kokouksessa ei etsitty SITÄ AINOAA OIKEAA, Jumalan Sanan totuutta.
Yritettiin vain sopeuttaa – epäusko, jonkinlaiseen, sopivaan, kaikkiin eri käsityksiin sopivaan muottiin.

Haloo, te jotka uskallatte puolustaa totista Jumalan Sanaa. Mitä mieltä Te olette kyseisistä kokouksista? Ovatko ne siunauksellisia jos tarkkailemme niitä Jumalan Pyhän Sanan jälkeen?

Otan sen riskin, että minutkin tuomitaan ”helvetin” kadotukseen, mutta en silti voi luopua aletusta uskostani, Jeesuksen Kristuksen kaikki täyttävään armoon.

Uskon siis edelleen siihen, mihin synnyin,tehdessäni parannuksen parannuksen. Eli – minulle saarnattiin KAIKKI synnit anteeksi, Herramme Jeesuksen nimessä ja veressä.

Sitä lupausta ei kukaan voi minulta riistää.

Siispä, jatkan samaa raskasta ”korpitaivalta”, joka alkoi silloin, kun minut – SRK:n päätöksellä julistettiin pannaan.

Rauhaa teille kaikille kiusatuille ”korven matkalaisille”, toivottaa veljenne Alpo Murberger.
Uskokaa ainoastaan, niin kaikki muukin teille annetaan!

Jumalan Rauhan terveisin – veljenne Alpo.

15

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alpomurberger

...ehkä monet ymmärtävät, että olen pohjimmiltaan edelleenkin vanhoillislaestadiolainen, vaikka en hyväksykään ns. hoitokokousjulmuuksia.

En siis hyväksy minkäänlaista ekumeenista yhtymääkään, jossa vallitsee kaikkinainen hajaannus, koska se on täyttä utopiaa.
      On olemassa VAIN yksi Jumalan valtakunta.

Uskon siis ainoastaan, ja edelleenkin siihen, mihin aikoinaan tein parannuksen, eli kun kinulle saarnattiin:
      "Syntisi ovat anteeksiannetut, Jeesuksen nimessä ja veressä, rauhaan ja vapauteen asti.

Mitä muuta osaisin toivoa?

Terveisin, veljenne Alpo Murberger.

• uskokin tarvitsee

hoitoa ei ole itsestäänselvyys että pysyy sitä pitää hoitaa armoevankeliumilla matkan varrella tulee vikoja ,katkeruutta ja muuta

• sellainen uususkonto,

että kelpaa niin hinduille, buddhalaisille kuin varsinkin länsimaisille ateisteille. Eksytyksen uskonto. Sano mun sanoneen.

"Yritettiin vain sopeuttaa – epäusko, jonkinlaiseen, sopivaan, kaikkiin eri käsityksiin sopivaan muottiin."

Ainoat, jotka panevat vastaan, on islaminuskoiset ja sitten alkaakin päitä pudota tosi tihiään tahtiin muuallakin kuin siellä, missä nyt.

• tavalla SRK

on julistanut sinut pannaan? Tuskin ne sellaista tekevät. Eikö jokainen saa kaltaisenaan tulla Jumalan valtakuntaan ja uskoa synnit anteeksi?

• alpomurberger

...liian nuori, ymmärtämään mitä julmuuksia SRK aikoinaan järjesti!

Katso vaikkapa Hannu Karpon, elävä arkisto, jos haluat kuulla totuuksia SRK:n hoitomenetelmistä.

Terv. Alpo

• sinun...
        alpomurberger kirjoitti:

Katso vaikkapa Hannu Karpon, elävä arkisto, jos haluat kuulla totuuksia SRK:n hoitomenetelmistä.

Terv. Alpo

ikäisesi. SRK ei tietääkseni ole julistanut ketään pannaan. Jos on, julistus luonnollisesti on mitätön.

• ystäväiseni,
        alpomurberger kirjoitti:

Terv. Alpo

takerru toisten virheisiin ja erheisiin. Minulla on sellainen usko, että en yksin jaksais kilvoitelle , ellen kuulisi Jumalan valtakunnan seuroissa aina uudelleen ja uudelleen epäilevälle ja joskus ihan uupuneelle uskolleni tuota virvoittavaa evankeliumia.Minusta tuntuu, että minulla on itselläni niin paljon aina vikoja ja syntejä, etten jaksa toisten tekemisiä muistella. joskus loukkauksiakin, mutta ne haluan antaa anteeksi, enkä niihin jää tuijottamaan.Me oomme kaikki ihmisiä vikoinemme ja puutoksinemme. Kuitenkin itse toivon aina , että jos jotakuta olen loukannut, tämä tulisi siitä minulle puhumaan , jotta voisin korjata ja pyytää anteeksi.Onko Alpo sinulla niin vahva usko, ettet tarvi ollenkaan Jumalan valtakunnan saattomiehiä. t. lyyleri

• Oulun tapaamisessa ollut enemmänkin kyse eräänlaisesta SRK:n päähänpotkimien vertaistukitapaamisesta kuin uskonnollisten tai opillisten näkemysten yhdistämisestä.

Harkitsin minäkin sinne menemistä, mutta kun olen vielä työelämässä mukana, jossa yhteydessä olen paljon tekemisissä myös vanhoillislestadiolaisten kanssa, ajattelin, että jos naamani siellä näytän, se saattaisi vaikeuttaa työtehtävieni hoitoa, mikä taas olisi huonompi juttu. Juorut kun vl-piireissä leviävät lähes ajatuksen nopeudella.

• leviävät

vl piireissä nopesti haha eikö muka muualla

juorut leviä voi hyvänen aika nuita juttujas ja toisaalta eiköhöhän sinutkin jo aika moni tiedä ilman kuvaakin

• leviävät kirjoitti:

vl piireissä nopesti haha eikö muka muualla

juorut leviä voi hyvänen aika nuita juttujas ja toisaalta eiköhöhän sinutkin jo aika moni tiedä ilman kuvaakin

toki muuallakin, mutta eivät aivan niin nopeasti.

Minut tuntee aika moni, mutta Joosuaa eivät.

• leviää aika
        Joosua kirjoitti:

toki muuallakin, mutta eivät aivan niin nopeasti.

Minut tuntee aika moni, mutta Joosuaa eivät.

nopsasti myös ei vl joukossa ja vai eivät joosuaa tunne tai tiedä ,saattaapi vaikka tietääkii

• leviää aika kirjoitti:

nopsasti myös ei vl joukossa ja vai eivät joosuaa tunne tai tiedä ,saattaapi vaikka tietääkii

kenenkään tietävän, kuka Joosua-nimimerkin takana kirjoittelee näitä tyhmyyksiä. Jos tiedät, älä kerro muille. ;-)

• ku mie ooon
        Joosua kirjoitti:

kenenkään tietävän, kuka Joosua-nimimerkin takana kirjoittelee näitä tyhmyyksiä. Jos tiedät, älä kerro muille. ;-)

kuullu muilta ja varmalta pojalta mutta ollaan hilijoo

• >> Siis, mikä oli kokouksen perimmäinen tarkoitus? > Ymmärrän, vähäpätöisen, vanahan miehen ymmärryksen jälkeen, että Oulun kokouksessa ei etsitty SITÄ AINOAA OIKEAA, Jumalan Sanan totuutta. > Yritettiin vain sopeuttaa – epäusko, jonkinlaiseen, sopivaan, kaikkiin eri käsityksiin sopivaan muottiin.

• ydin"

on juuri tuossa! Sillon kun minut teilattiin kososlaisena väärähenkisenä yli laidan, ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisin toiseen "ainoaan oikeaan" porukkaan siirtynyt. En ikinä enää halua kuulua porukkaan, joka sanoo olevansa oikeassa! Olen myös sitä mieltä, ettei tuollaisessa tapaamisessa tarvitse olla "seuroja" tai yleensäkään muuta ohjelmaa, kuin osallistujien kokemukset. Jospa uskaltaisin ensi kerralla minäkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      30
      11194
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      52
      8825
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5425
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3724
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3628
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3584
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3308
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2628
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      66
      2326
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      31
      1872
    Aihe