Onhan näitä

Taneli-W

Onhan näitä asioita jo ennenkin täällä moneen kertaan mälvätty. Ja valmiiksikin olisi saatu, ellei eräällä P.N:llä olisi niin kova pää ettei siihen uppoa mikään uusi asia. Tässäpä nämä faktat ovat taas kertaalleen:

http://www.geekzone.co.nz/foobar/6201

10

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sir-Francis-Drake

Niin. Entä jos syy Linuxin muodostamaan uhkaan koetaankin juuri tässä tiivistetyssä lausekkeessa?

"Low system requirements: I have a tough time running Windows XP on my system and Vista needs 1-2 GB RAM to work properly. On the other hand, Ubuntu boots and runs perfectly fast on this low configuration PC. "

Kysymys: Miksi laitevalmistajat/ajuritehtailijat vasta pelätessään huonoa imagoaan ovat avanneet lähdekoodinsa Linux/Open Source-yhteisölle?

Vastaus: Niiden etujen mukaista on että koneita, laitteita, piirejä,muistia ym. tilpehööriä ostetaan jatkuvasta ja että kuluttajat vaihtaessaan toistuvasti käyttöjärjestelmäänsä lopulta väsyvät ja - OSTAVAT KOKONAAN UUDEN KONEEN.

Linux muodostaa uhkan laitevalmistajille, sillä GNU/Linux-käyttöjärjestelmä koneessa voi merkitä sitä, että konetta voidaan käyttää jopa 10 vuotta. Esim itselläni 5.vuosi menossa koneella ja tutkailu tuleviin Ubuntu-distroihin (ennakkotiedot laitteistovaatimuksista) viittaavat siihen että vielä seuraavakin esim. Ubuntu LTS tulee pyörimään aivan hyvin koneessani.

Linux on egologinen ratkaisu, mutta ympäristösaastuttajien etua se ei palvele.

• Nykyinen 8.04 vaatii 384Mt toimiakseen, Ubuntu 6.06 tykitti 256Mt muistilla.

Itse kyllä suosittelen sitä, että ei osteta ylitehokkaita prossuja ja näytönohjaimia mutta muistin määrästä ei tarvitse pihtailla.

• Penguin
        M-Kar kirjoitti:

Nykyinen 8.04 vaatii 384Mt toimiakseen, Ubuntu 6.06 tykitti 256Mt muistilla.

Itse kyllä suosittelen sitä, että ei osteta ylitehokkaita prossuja ja näytönohjaimia mutta muistin määrästä ei tarvitse pihtailla.

Ei se mikään ihme ole, että aikaansa seuraavan käyttiksen muistivaatimus nousee välillä hieman.
        Väite ei tosin pidä paikkaansa, nimittäin vain se Livecd vaatii tuon verran. Alternatella asennettaessa riittää tuo 256Mt.

Jos ei ole tuon vertaa tai haluaa muuten vain kevyemmän käyttiksen, kannattaa vaihtaa. Sen takia niillä on tarjota esimerkiksi xubuntu. Siihen Ubuntuunkin voi tietenkin vaihtaa työpöytäympäristöä tai muuta halutessaan.

Itse en tuohon 256Mt koneeseen Ubuntua laittaisi. Muutenkin tykkään kevyemmästä. Nyt tosin on vaihteeksi tämä nykyinen 8.10 Ubuntu käytössä omassa koneessa.

Juu ei kyllä muistista tarvi näillä hinnoilla pihtailla.

• .................

1. Free
      Mitä sitten? Ei minulle ole mikään este ikinä ollut Windowsistakaan maksaa.

2. Linux distributions are COMPLETE
      No jes, ja viitsii mainita jonkun pdf-lukijankin jopa

3. Virus, Spyware, Adware?
      Rootkittejä sitten riittääkin. Kannattaisi tarkistaa välillä haittaohjelmia linuxissakin eikä elää siinä kuvitelmassa, että palomuurilla ei ole väliä ja matoja ei voi olla.

4. Low system requirements
      Itse en ainakaan ole laitevaatimuksia seurannut enää aikoihin. Olisiko muidenkin jo aika päivittää koneet tälle vuosituhannelle.

5. Much Stable
      Sanoisin vain stable, ei much, koska nykywindowsitkaan eivät kaadu.

6. Programming tools
      C :aa ja Javaa itse teen. Ei ole työkalujen puutetta

7. Faster release cycles
      Pointti meni vähän ohi

8. Helpful community
      jooo... "rtfm noob"

9. You can run Linux along with Windows
      "11 reasons to switch to Linux". Ja winekin mainitaan.. Varsinainen pointti hukassa ehkä taas.

10. A new learning experience
      Jipii terminaali

11. Linux is truly free, as in freedom
      Se on vapaa, ilmainen, vähintäänkin edullinen, vapaa, mainittiinkohan jo että vapaa? The freedom yeah

• lisää?

>Rootkittejä sitten riittääkin.

Sama kysymys TAAS kerran: Kerro yksikin toimiva?

LOL

• niitä

• Penguin
        niitä kirjoitti:

http://www.chkrootkit.org/#tests

Mutta to vain näyttää listan niistä, mitä kyseinen softa tunnistaa. Kerro toki, mikä noista toimii vaikkapa minun koneessani. Tai jos annan helpomman niin vaikka LAMP (python) palvelimessa.

Osa noista on täällä jo puitu läpi. (slapper, lion...)

• ..............
        Penguin kirjoitti:

Mutta to vain näyttää listan niistä, mitä kyseinen softa tunnistaa. Kerro toki, mikä noista toimii vaikkapa minun koneessani. Tai jos annan helpomman niin vaikka LAMP (python) palvelimessa.

Osa noista on täällä jo puitu läpi. (slapper, lion...)

Mistä minä sinun koneestasi tietäisin. Omaan debianiini on kerran murtauduttu jonkun madon ansiosta, joka oli tullut jonkun lamp-systeemin aukon kautta. En jäänyt ottamaan selvää mikä oli kyseessä.

• .............. kirjoitti:

Mistä minä sinun koneestasi tietäisin. Omaan debianiini on kerran murtauduttu jonkun madon ansiosta, joka oli tullut jonkun lamp-systeemin aukon kautta. En jäänyt ottamaan selvää mikä oli kyseessä.

"En jäänyt ottamaan selvää mikä oli kyseessä"

Eli mitään niin tärkeätä ei serverillä ollut että asiaa olisi kannattanut selvittää? Oliko mitään sen verran tärkeää että turvapäivitykset oli huolehdittu ajan tasalle? Mitä sitten teit, vaihdoit huipputurvalliseen IIS-serveriin vai?

• ...............
        exergy kirjoitti:

"En jäänyt ottamaan selvää mikä oli kyseessä"

Eli mitään niin tärkeätä ei serverillä ollut että asiaa olisi kannattanut selvittää? Oliko mitään sen verran tärkeää että turvapäivitykset oli huolehdittu ajan tasalle? Mitä sitten teit, vaihdoit huipputurvalliseen IIS-serveriin vai?

Otin backupit ja uudelleenasensin saman. Päivityksien asentamisessa saattoi siinä tosiaan joidenkin päivien viive olla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5930
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3319
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2541
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2125
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2075
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1639
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1232
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe