Rakkaus valhettako?

Minanoita

valheet katsovat minua
kauniisti silmiin
asettelevat mokomat kasvoilleen
sirpaleista hymyään

tyhjällä elämänviivallani
yritän pyyhkiä näkyvää
näkymättömäksi

oikeutettua epäolennaisuutta
tusinatunteiden taajuudella
josta tuhannet kirjani kirkuen
puhuvat

rakkaus kävelee kuolleena
lävitseni

23

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flaika

      sulla on mun sielu

      :o

      Aikuistenoikeesti kosketti ja meni lävitse kuin juna.

      • Minanoita

        Palautteesi meni minusta
        lävitse kuin höyryveturi =)

        Pillin vihellys ja Kiitos!

        Tähän runooni laitoin
        sitä mustaa mönjää
        joka aina toisinaan raapii
        ulospääsyä pääni nokisesta padasta..


        Noits


    • kaaru

      ...sivun ylälaitaan, kun tulin kurkkaamaan nukutaanko täällä:)))

      "tyhjällä elämänviivallani
      yritän pyyhkiä näkyvää
      näkymättömäksi "

      hienosti sanottu, mutta mahdoton toteuttaa.

      Elämä olisi helppoa
      jos kaikelta pahalta
      valheita ja kieroilua
      voisi olla näkemättä

      rakkaus rakentuu usein valheelle
      satuttaa rakastunutta
      kävelee ohi jättäen taakseen
      riutuneita sydämiä
      meren täyttäviä kyyneleitä

      mutta mitä on rakkaus
      miten se määritellään
      taitaa olla parempi Noitiz
      että hypätään luudalles
      lennetään sinne "lootusmaahan"
      unelmoimaan mitä sen pitäs olla:)))

      • Minanoita

        Kieltämättä se lootusruno
        oli paljon iloisempi kuin
        tämä, mutta joskus täytyy
        tyhjentää tällaisiakin ajatuksia,
        ettei pää menisi ylikierroksille
        (hmm ainahan se silti on heh)


        Sinua Kaaru frendi
        kovast kiittelen!


    • Sinun täytyy vain taistella.

      Ja lopulta huomaat, miten lähellä se on.

      • Minanoita

        Totta on että rakkaus
        ei koskaan kuole mutta
        sanoilla siitä voi maalata
        vaikka kuolleen, päivän fiiliksen
        mukaan...


        Sinua kiitän tuntematon
        palautteestasi =)


    • ...Rakkaus kävelee kuolleena
      lävitseni...
      Rakkaus on ikuista, elämän kiertokoulussa,
      se voi vain vaihtaa kohdettaan.
      Kertakaikkisen upea runo.

      • Minanoita

        Ilahtuneena vierailustasi
        Sinua kiitän =)

        Ja niin, melkoisen synkkä
        oli tämä runo, mutta lopputulokseen
        olen kuitenkin hyvin
        tyytyväinen itsekkin=)))))


    • Miekko

      Huippuruno! Olet elämäsi iskussa!

      Jokaiseen säkeistöön sisältyi mahtavia kielikuvia. Mukavaa lukea jotakin tällaista, johon on uhrattu niin paljon.

      Kovasti eletyn elämän tuntu tässä runossa on. tuttua on tuo yritys pyyhkiä näkyvä näkymättömäksi. Eipä se mihinkään lähde. Parasta hyväksyä totuus, vaikka valheella onkin kaunis katse.

      "Oikeutettu epäolennaisuus tusinatuotteiden taajuudella" on hienosti muotoiltu... Minulle tämän runon huippukohta. Tottahan tämä on, ja vaikea olla tähän virtaan hyppäämättä.. Se on helpompi tie ja oiva pakopaikka siitä todellisesta..

      Viimeinen kappale vetää hiljaiseksi.

      • Minanoita

        Itsekkin olen melkoisen
        tyytyväinen tähän värsyyni, mutta
        se iskussa oleminen on hiukan
        kyseenalaista(en ole muuten tainnut
        koskaan yhtään huonekalua iskusta ostaa=)))))))

        Tämä on yksi niistä harvoista
        runoistani jonka olen tehnyt oikein
        ajan kanssa ja miettinyt mitä kaivan
        pääni sisältä, mitä haluan sanoa, niin
        että jokainen voi tulkita se hyväksi/pahaksi katsomallaan tavalla.

        Olen ilahtunut että pidit!

        (ja maitolaituri alkaa olla
        säkäkorkeudessaan, ehkä madallan sitä
        vielä hiukan=)))))


    • "Käsissämme särkyy kaikki kaunis"

      Olen joskus lyhyesti todennu
      rakkauden takana,
      aina väijyy miekka.

      Minänoita

      Rakkaus ei ole valhetta
      rakkauden jäljittelijät erijuttu.
      Sienienki sekaan tiedätkös,
      soluttautuu niin melkein samannäkösiä,
      ne jo onki myrkyllisiä.

      Liisa uskoo rakkauteen
      Sinun iltaas lämmin ajatus.

      • Minanoita

        kyllä minäkin uskon
        rakkauteen joskus
        vain on hetkiä jolloin se
        on todella vaikeaa..

        Sinua ystäväni kiitän
        kallisarvoisesta palautteestasi!


    • valheiden vilkkuvat silmät
      lumoten asettavat katseitaan
      kopiasti askeleiden äänistä

      sirpaleisistä
      elämänviivoistaan rakentaen
      lintukotoaan vahvaan perustaan

      jotta nähty ja koettu
      tunnottomaksi muuttuisi

      epäolennaisuuden säveliä
      olennaisuuden harteille
      taakkaansa kantamaan

      tunteiden pohjattomat
      taajuudet risteilevät
      monimuotoisilla kirjaimilla

      jotka huutelevat
      vastarannoillaan

      ja tuo Rakkaudenkerä
      purkautuen viereeni
      - kajahtaa -

      niitä tuottamia
      reviirien metsästyksiä

      Ja ääni

      häipyen valheisiinsa
      hukkuu

      Ja reviiri jää.

      • Minanoita

        Vastarunosi sai minut
        mykistymään...

        Ja sinulle lähtee nyt
        kaunein kiitos mitä lausua
        osaan!

        Kiitos Dolan ja hymyjä
        päivääsi =)))))


      • Minanoita kirjoitti:

        Vastarunosi sai minut
        mykistymään...

        Ja sinulle lähtee nyt
        kaunein kiitos mitä lausua
        osaan!

        Kiitos Dolan ja hymyjä
        päivääsi =)))))

        Kuule - muistanet mitä lie
        dolan virkkanut,että
        Itellaa odotan,jotta voinen
        .... niinpä sala koodittaa.
        Vaiko
        kiireesi tai muu
        esteenä 3000 m.esteiden
        osallistumisen...

        Joten hurjat on nuo
        G-voimat...


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        Kuule - muistanet mitä lie
        dolan virkkanut,että
        Itellaa odotan,jotta voinen
        .... niinpä sala koodittaa.
        Vaiko
        kiireesi tai muu
        esteenä 3000 m.esteiden
        osallistumisen...

        Joten hurjat on nuo
        G-voimat...

        G-sfäärit ylittävät
        3000metrin esteitä
        solkenaan..

        noita vaan raukkanen
        valmistautuu jo
        pääsiäis koitokseen
        puurtaa töitä
        aamusta iltamyöhäseen...

        Lienevätkö
        vaikeita käytöltään
        nuo G-alkuiset?


      • Minanoita kirjoitti:

        G-sfäärit ylittävät
        3000metrin esteitä
        solkenaan..

        noita vaan raukkanen
        valmistautuu jo
        pääsiäis koitokseen
        puurtaa töitä
        aamusta iltamyöhäseen...

        Lienevätkö
        vaikeita käytöltään
        nuo G-alkuiset?

        Ai niin en muistanutkaan että
        noidat hyppivät tai lentävät
        luutineen esteitten yli,kun
        meillä muilla ei ole
        sellaisia apuvälineitä.

        Sinulle lienee annettu liikaa
        kansalaisvelvoitteita,minua
        ihan hävettää,että toiset
        joutuu raatamaan toistenkin
        puolesta.
        Nyt vielä tällä vaivaan,taidan
        olla liikaa painona elämässäsi,
        että pitäiskö dolanin
        jättää nämä nyt väliin tykkänään.

        Hitsi että nyt yötuimaan teit vaikean
        kysymyksen,ei nyt riitä ÄO,kun on alle
        50. Hyvää yötä osaan sanoa tässä.


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        Ai niin en muistanutkaan että
        noidat hyppivät tai lentävät
        luutineen esteitten yli,kun
        meillä muilla ei ole
        sellaisia apuvälineitä.

        Sinulle lienee annettu liikaa
        kansalaisvelvoitteita,minua
        ihan hävettää,että toiset
        joutuu raatamaan toistenkin
        puolesta.
        Nyt vielä tällä vaivaan,taidan
        olla liikaa painona elämässäsi,
        että pitäiskö dolanin
        jättää nämä nyt väliin tykkänään.

        Hitsi että nyt yötuimaan teit vaikean
        kysymyksen,ei nyt riitä ÄO,kun on alle
        50. Hyvää yötä osaan sanoa tässä.

        On kuules suurempiakin
        painolasteja kuin
        Dolanvastaukset, että
        älä ole huolissasi...


        Etelätuulen lämpimiä
        puhalluksia Sinulle!


      • Minanoita kirjoitti:

        On kuules suurempiakin
        painolasteja kuin
        Dolanvastaukset, että
        älä ole huolissasi...


        Etelätuulen lämpimiä
        puhalluksia Sinulle!

        Hyvä kuulla etten aivan liikoja
        harteillesi heitä mutta kyllä
        minä itseni hallinnassa
        yritän pitää - ellen - määrään
        koneeni lukituksi ja poistunen
        määräämättömäksi ajaksi.

        Tuulet on juuri sopivat,jos
        vielä lämpiävät niin joko
        villiintyy tai jää lauteille
        hikoilemaan.

        Joten lauantai-illan loppu
        huipennusta odottaen ja
        tyyli vapaa,että myös hiljaisuus
        sopii vallan mainiosti.


    • tomppa2006

      ...ei se mitään valhetta ole, olen omin silmin nähnyt ja korvin kuullut, vielä maistanut ja haistanut...tuntenut...

      Runosi on niin voimakas, että vastareaktioni hämmästyttää itseänikin?

      Pidin runollisesta runostasi.

      • Minanoita

        Minä pidin palautteestasi
        joka sai iloiseksi=)

        Muutaman päivän kieltämättä
        voimaa tähän runooni mieleni
        päältä hain...

        Sinua hymyten kiitän!


    • rokulimies

      Oho ! sanoo sanaton mies,mieletön vetaisu sinulta

      • Minanoita

        Sanoo noita jolla on
        sana hallussa vai oliko
        se hatussa?!

        Sinua palautteesta
        mr rokuliman kiittää
        noita!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe