Silja vai Viking kummassa..

Parempi meno

moi

Oon lähössä 20.2 pe helsingistä ruotsiin kummassa laivassa on parempi meno siljalla vai Vikingillä.....

28

3370

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukiolaisia

Siljalla on pe 20.2. lähdöllä paljon lukiolaisia, joten meno on hurjaa........
      Erikoislähtö: Paljon lukiolaisia laivalla *Många gymnasieelever på båten*Many high schoolers onboard

• Omasta kokemuksesta

Viikkarilla on rennompi meininki, parempi palvelu, kaikki toimii. Ollaan tykätty kovasti. Lisäpisteitä siitä, että vanha kaupunki Tukholmassa on pienen kävelymatkan päässä. Ulkoilu tekee hyvää, jos on tullut vähän valvottua...

• kokemusperäisesti

Siljalla viihtyisämpi meininki kun on uudemmat laivat ja ne avarat promenadit, palvelu hienoa ja toimivaa. Tykkäämme kovasti etenkin kun Tukholman keskustaankin pääsee kätevästi kun lähin metro asema on 500 metriä Silja terminaalista.

Kävely matka keskustaan on molemmilta terminaaleilta täsmälleen yhtä pitkä. Harva sinne etenkään talviseen aikaan kyllä kävelee...Tukholmassa kun aina tuulee kylmästi...

• Party boy

Ainakin viime perjantaina Serenade oli ihan täpösen täynnä, joten kyllä Siljallakin menoa riittää. Mukavaa oli.

• myötähäpeä
      • menoa

laivalla virolaisen siljan aikana

• ............
        menoa kirjoitti:

laivalla virolaisen siljan aikana

linjoilla joidenkin matkustus. Ei kyllä johdu siitä maksaako varustamo veronsa mannerSuomeen niinkuin TallinkSilja vai Ahvenanmaalle niinkuin Viking.

• tuollaista
        ............ kirjoitti:

linjoilla joidenkin matkustus. Ei kyllä johdu siitä maksaako varustamo veronsa mannerSuomeen niinkuin TallinkSilja vai Ahvenanmaalle niinkuin Viking.

olet saanut päähäsi, verot mannersuomeen, salli mun nauraa, buuuuuaaaaaaahhh, sanos pätkä

• ttttttttttttttttt
        tuollaista kirjoitti:

olet saanut päähäsi, verot mannersuomeen, salli mun nauraa, buuuuuaaaaaaahhh, sanos pätkä

TallinkSiljan kotipaikka on Espoo. Ja näin maksavat myös veronsa tänne. Näin on kyllä asia.

• samat tuet,
        ttttttttttttttttt kirjoitti:

TallinkSiljan kotipaikka on Espoo. Ja näin maksavat myös veronsa tänne. Näin on kyllä asia.

tuoton mennessä muualle, tämän tärkeän asian unohdit

• yhteiskunnallisesti
        samat tuet, kirjoitti:

tuoton mennessä muualle, tämän tärkeän asian unohdit

kovin merkittäviä sinänsä. Merkittävää on se mihin yritykset sen laittaa ja yleensäkin sijoittaa omaa tai laina rahaa. Tallinkilla on ollut voimakas rakentamisen ja investoimisen kausi, mm kuusi uutta laivaa Suomesta.

Minusta ainakaan Siljan myyminen Tallinkille ei ollut ollenkaan huono ratkaisu, koska yhtiö on osoittanut olevansa noin sitoutunut alueen toimintaan ja kehittämiseen.

Suomessa on hiukan pysähtynyttä yritysten toiminta. Ollaan hiukan käpertyneitä, vaikka resursseja voisi ollakin. Nuorien valtioiden, kuten Baltian maiden rohkeudesta ja innokkuudesta voisi olla hyötyä Suomelle jos vain emme sorru kyynisyyteen.

• watford
        ttttttttttttttttt kirjoitti:

Tallink on emoyhtiö jonka verot eestiin-jokin osa- TallinkSilja tytäryhtiö ja verot suomeen.

• What Ford
        watford kirjoitti:

Tallink on emoyhtiö jonka verot eestiin-jokin osa- TallinkSilja tytäryhtiö ja verot suomeen.

Yritin kahtoa taloussivuilta verotietoja.en onnistunut.Tiedätkö linkkejä...

• ttttttttttttt
        What Ford kirjoitti:

Yritin kahtoa taloussivuilta verotietoja.en onnistunut.Tiedätkö linkkejä...

Tallink Siljan kotipaikka on Espoo. Siis pääkonttorin. Laskutuksen kotipaikka on Turku. Matkavarausten pääpisteet ovat Kuopiossa ja myös Tampereella Turussa ja Helsingissä matka myymälä. Helsingissä ja Turussa on tietenkin terminaalienkin takia muitakin toimintoja.

Viking Line Abpn kotipaikka on Mariehamn. Ja Ahvenanmaalla on oma verotus. Myymälöitä tietysti Vikingillä on mannersuomessakin.

Pienenä kuriositeettina: Tallink Silja vie Turun linjojensa liinavaatteet pestäväksi Turkuun, Viking Line vie Turun linjojen likapyykin pestäväksi Viroon. Ynpäri mennään yhteen tullaan....

• enemmän..

itänaapureita..:)

• ole kiinni

porukasta eikä ympäristöstä. Baareja löytyy kaikista laivoista ihan riittävästi.

• halvempi, joten

halvempi väki käyttää sitä.

Mutta kyllä Siljankin autokannen alla örveltävää, oksentavaa paskasakkia makaa läävässään.

• ja laatua

Siljalla on tehty, mistä luultavasti et kyllä mitään ymmärrä, paljon ns. tehostamistoimenpiteitä, jotka näkyy kaikessa muussa, paitsi ei palvelussa. Yhä suurempi osa henkilöstöä on virolaisia joten...

Tossahan on nyt vähän semmosta meininkiä kuin tyypit tappelee siitä, että köyhät matkustaa Kanarian saarille ja rikkaat Thaimaahan.
        Tosi vitsikästä.

Molemmat laivayhtiöt on koettu, turhasta ei makseta ja Viikkari on noista ylivoimaisesti tänä päivänä laadukkaampi. Piste.

• Mielipide..........
        ja laatua kirjoitti:

Siljalla on tehty, mistä luultavasti et kyllä mitään ymmärrä, paljon ns. tehostamistoimenpiteitä, jotka näkyy kaikessa muussa, paitsi ei palvelussa. Yhä suurempi osa henkilöstöä on virolaisia joten...

Tossahan on nyt vähän semmosta meininkiä kuin tyypit tappelee siitä, että köyhät matkustaa Kanarian saarille ja rikkaat Thaimaahan.
        Tosi vitsikästä.

Molemmat laivayhtiöt on koettu, turhasta ei makseta ja Viikkari on noista ylivoimaisesti tänä päivänä laadukkaampi. Piste.

Tuo on Sinun mielipide. Jos olet jumala, niinkuin kirjoitus tyylilläsi annat ymmärtää, niin pliis lopeta ne tappelut ensin. Jos olet ihminen niin hieman toisten arvostusta, kiitos.

• keskustelupalstoille,
        Mielipide.......... kirjoitti:

Tuo on Sinun mielipide. Jos olet jumala, niinkuin kirjoitus tyylilläsi annat ymmärtää, niin pliis lopeta ne tappelut ensin. Jos olet ihminen niin hieman toisten arvostusta, kiitos.

jos ei kestä kritiikkiä.

• hyviä kokemuksia...

Joka ikinen kerta kun olen ollut viikkarilla, on vain tullut uusia hyviä kokemuksia toisin kuin taas siljalla 6:sta kerrasta 4:llä oli jotain moitittavaa.

Ja jos menoa etsii niin ainakin itse huomasin ,että porukka on huomattavasti nuorempaa viikkarilla kun taas siljalla.
      Siljalla vanhat mummot ja papat ovat rattoisia eläkepäiviään viettämässä, on niitä toki viikkarillakin eikä siinä mitään pahaa mutta, viikkarilta löytää myös nuorisoa sitten niitten vanhempien ihmisten lisäksi.

Palvelussa on minun mielestä kaikkein suurin ero kuitenkin, viikkarilla se on ollut ainakin tähän asti suomen kielistä ja on jotain ymmärtäny kun taas siljalla saa joskus änkyttää niin kauan, että omatkin hermot menee kun ei ymmärrä kun yrittää selittää esimerkiksi että hytin ovi ei aukea niin siljalla nainen sanoi vaan että "työnnä kortti sisaan ja veda ulos"
      yritin kyllä sanoa että kyllä minä tiedän miten se toimii, 10 minuutin selityksen jälkeen vihdoin hän ymmärsi tulla avaamaan oven, että semmoinen stoori.

• kokemusta........

Minulla taas on Siljalta pelkkiä hyviä kokemuksia. Ja aina on ollut viihdyttävä ja mukava risteily. ja jos olen etsinyt menoa on sitä löytynyt. Valintojen kirjo on myös ollut aina laaja. Aina vauhdikkaasta Midnight Showsta huimaavan korkean promenade kävelykadun akrobaatti esityksiin. Puhumattakaan uudemmista ja tyylikkäämmistä laivoista Siljalla.

Minun mielestäni palvelu on ollut aina todella hyvää ja ystävällisen tuttavallista Siljalla. Kaikki on sujunut leppoisasti ja hyvässä hengessä. Palvelusta minulla taas on laivoilla ainoat huonot kokemukseni Vikingiltä, en tosin ole kovin usein siellä reissannut, mutta suhteessa siellä minulla on ikäviä kokemuksia.

• TuuLI....................
        kokemusta........ kirjoitti:

Minulla taas on Siljalta pelkkiä hyviä kokemuksia. Ja aina on ollut viihdyttävä ja mukava risteily. ja jos olen etsinyt menoa on sitä löytynyt. Valintojen kirjo on myös ollut aina laaja. Aina vauhdikkaasta Midnight Showsta huimaavan korkean promenade kävelykadun akrobaatti esityksiin. Puhumattakaan uudemmista ja tyylikkäämmistä laivoista Siljalla.

Minun mielestäni palvelu on ollut aina todella hyvää ja ystävällisen tuttavallista Siljalla. Kaikki on sujunut leppoisasti ja hyvässä hengessä. Palvelusta minulla taas on laivoilla ainoat huonot kokemukseni Vikingiltä, en tosin ole kovin usein siellä reissannut, mutta suhteessa siellä minulla on ikäviä kokemuksia.

viikkarille vaan,,,, ja tuulipuku päälle...
        siljallahan se on vakio et kansalla on tuulipuku...

• Kokemusta todella paljon

Mikään ei muutu täällä. Aina sama laulu, yksitoikkoinenkin kaiken lisäksi, kertautuu!

• kommentista

lahjakortti on jo postissa. terv hra Mehtonen.

• Provottaja

Eli yhteenvetona kaikki edelliset viestit näin ulkopuolisin silmin.. Molemmilta botskeilta löydäät huonoa ja hyvää menoa riippuu omasta asenteesta, kukkarosta, viinapäästä, sosiaalisesta statuksesta eli omista mieltymyksistä pohjimmiltaan.. Molemmilta linjoilta rahat menee ulkomaille ja kotimaahan.. Molemmilta saat huonoa ja hyvää palvelua..

Eli suodattimen läpi valitse jompikumpi ja muista kattoa esiintyjät jos vaikka tykkäisit jostain..

Ja ne jotka nyt aikoo vastata tähän että älä mee siljalle/viikingille kun olin kerran nönönönööö voi jättää ne sanomatta voin sanoa että ihan takuuvarmasti molemmilta laivoilta on saatu p*skaa palvelua kuitenkin jotkut ovat saaneet sieltä hyvää palvelua. Ei niistä firmoista kummankaa purkit siellä lilluis jos ois pää osin p*skat vesileikit=)

• Laivoja-neljä

Silja ja Viking ovat matkanjärjestäjiä, eivät laivoja.

• Anonyymi

Testaa ensin kumpikin alus ja tee sitten valintasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe