Katselin tuossa Kastellin talopaketteja ja näyttävät hienoilta, mutta jos oikein ymmärsin niin ovat aika tiiviiksi rakennettuja töllejä.
En löydä sivuilta tarkempia teknisiä tietoja taloista. Muutenkin vähän heikot esittelyt taloista.
Millanen ilmanvaihto noissa taloissa on?
Kuvista vois päätellä, että pelkällä koneellisella poistolla ilmavirtoja liikutellaan.
Kastelli-talojen IV
5
2068
Vastaukset
- Tiiviys on ok
Kastelli on puutalopaketti joka tarkoittaa sitä, että ihan samoihin tiiviyslukemiin ei päästä kuin valetuissa kivitaloissa. Huolellisella työllä lukemat saadaan kyllä lähelle.
Uusissa taloissa on poikkeuksetta koneellinen ilmanvaihto lämmön talteenotolla. Säästää energiaa ja tekee paljon plussaa asumismukavuuteen. Ei kai kukaan jatkuvassa vedossa halua asua? Eivät taida ensi vuoden rakennusmääräyksetkään enää sallia tuulitunneleita.- viis välitän
Meille on kyllä tulossa uusi Kastelli-talo, mutta ei näissä entisissäkään ole mitään vikaa ollut (mm. 80-luvun talot). Hatara rakenne ei tarkoita samaa kuin veto (vedosta valittavat muutenkin lähinnä 70 vuotiaat immeiset). Ainakin painovoimaisella ilmanvaihdossa varustetuissa on suorastaan pelastus, että ovat hataria.
Vähän pelottaa tuo uusien talojen (vaikka onneksi ei vielä tarvitse tehdä 2010 määräysten mukaan!) tiiveys minuakin, mutta kai se ilmanvaihtokone hommansa hoitaa ja toki rakenteiden oikealla järjstyksellä on tärkeä asema myös.
Mieluummin kyllä vieläkin tekisin talon vanhan ajan tyyliin: ilmavat rakenteet ja ei mitään koneellisia ilmanvaihtoja.
- ....
Kyllähän tuolla sivuilla on toimitussisällöt, mistä nätkee, mitä tulee ja mimmosia. Ja itse ainakin olen löytänyt muun muassa seinärakennetta kuvaavan sivun noilta sivuilta.
Koneellinen lämmöntalteenottava ilmanvaihtohan taitaa nykyään olla lähes jokaisessa talossa. - ei aina myydä
osana pakettia vaan tilaaja joutuu sen itse hommaamaan ja suunnitelmat teettämään.
Valmiskastelleissa se toisn lienee valmiina.
Siksi talokirjat ei kerro siitä mitään.- saa myös
Jep. Tosin Kastelli Tukku tarjoaa lisähintaan (edullisesti) myös ilmanvaihtokoneita putket ja tällöin IV-suunnittelu tulee mukana. Mutta sitä ei ole pakko ottaa, on asiakkaan valinta käyttääkö ulkopuolista firmaa tuohon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027