Onko mahdollista vanhoista paperikuvista!!! saada kuvia tietokoneelle. jos ni miten? Onko esim. valokuvausliikkeessä mahdollisuutta teettä ne ja mitähän mahtaisi tulla hinnaksi?. Mikähän olis hintatasoltaan ja laadultaan Tampereella hyvä valokuvausliike? (löydän kyllä tietoa päinvastaisesta toiminnasta.)
Olisin kiitollinen tiedosta.
Ansku
Paperikuvista!! siirto tietokoneelle
7
1912
Vastaukset
- papparazzori
Koskaan kuullut laitteesta nimeltä skanneri?
Alle 50€ hintaan saa nykyään noita monitoimilaitteita, joissa on siis skanneri,tulostin ja "kopiokone" samassa.
Sellasen ostat, lykkäät kiinni koneeseen ja skannaat kuvat koneelle talteen.
Tuota hommaa kyllä tekevät monet, en tiedä tekevätkö valokuvaamot, mutta täälläkin joku mainosti kyseistä palvelua 20snt/kuva, eli varmasti halvemmaksi tulee loppujenlopuksi ostaa laite itse.- elina
Kiitos. Ostin kyllä aikoinaan ns. kopiokoneen mihin voi tietokoneelta siirtää tietoa. Oliskohan samasta asiasta kyse. Tyhmä kysymys. Jos samasta koneest kyse, ni miten se valokuva siirretään sieltä koneelle, mihin se laitetaan sinne. Saako niistä kuvista niin yleensä niin hyviä, värit ym. Huokaise ensin syvään ja vastaisitko vielä tähän. T.aloitteleva tollo.
Kiitos
Elina elina kirjoitti:
Kiitos. Ostin kyllä aikoinaan ns. kopiokoneen mihin voi tietokoneelta siirtää tietoa. Oliskohan samasta asiasta kyse. Tyhmä kysymys. Jos samasta koneest kyse, ni miten se valokuva siirretään sieltä koneelle, mihin se laitetaan sinne. Saako niistä kuvista niin yleensä niin hyviä, värit ym. Huokaise ensin syvään ja vastaisitko vielä tähän. T.aloitteleva tollo.
Kiitos
ElinaOn hieman hankala vastata, kun ei tiedä mikä laite sinulla on. Laite siis on kytketty PC:hen. Pidä se päällä ja katso onko XP:n omassa tietokoneessa skanneria. Laitteelle voi myös olla oma ohjelmansa Käynnistä-valikossa.
Kaupasta saa viidellä kympillä mustesuihkumonitoimilaitteita, joissa on skanneri. Nämä riittävät hyvin, jos ei ole mitään hirveän kovia vaatimuksia.
- on mulla
Canon 8800F
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=25651
Sillä saa valokuvien lisäksi scannattua myös vanhat negatiivit valokuviksi tietokoneelle, on huomattavasti helpompaa kuin ottaa kansiosta jokainen kuva erikseen ja scannata, edellyttää tietty että negat on tallessa ;)- elina
Niin varmaan saiskin, jos olis negat tallella:)
Osa on otettu diki kameralla ja loput aikoja sitten. Laskeskelin et niit on lähelle 100kpl kuvia. Kyllä niiden kanssa aika kulus:). Taidan olla nyt kyllä laiska ja viedä suurimman osan valokuvaus liikkeeseen:) Tehdä vain osan itse, opettelu mielessä. Kiitos silti vinkistäsi, ei se mun mieleeni tullut.
t. valokuva fani
- halvalla valokuvia
Mulla oli mainos osastossa palveluita tarjotaan että skannaan 20 senttiä kappale plus postikulut. Skannaan kuvasi tuolla hinnalla jos kiinnostaa.
Voit toki ensin kysyä hintaa valokuvausliikkeestä ja hämmästyä. :)
[email protected] - kimi90
Olen skannannut muutaman vanhan valokuvan tietokoneella. Vanhan valokuvan skannaamisen jälkeen kannattaa kuvan väri- ja kontrastisävyjä korjata Picasalla. Suosittelen juuri tätä toimenpidettä, jos haluatte säilyttää vanhoja valokuvia pitempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell502375Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1511968- 471895
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1301645Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,571220- 741191
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.144977Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103911