Työnajaltanne kuluu rahaa TEIDÄN aiheuttamiinne ylimääräisiin kuluihin!?
Ylimääräisiksi voi laskea :Ylimääräinen polttoaine(siis se osuus mikä kuluu enemmän kuin on pakollista),kuljetusvahingot(Omavastuu tai suora korvaus),liikennevahingot,muut omaisuusvahingot,ajotyylin aiheuttamat ylimääräiset kulut ajoneuvoon,ajoneuvon pienvahingot,vedätetyt tunnit,ylimääräiset puhelinkulut,sairauslomat,omat ajot työautolla ym.
Jos lähtökohta työsuhteen alussa on TES palkkaus sekä epäselvä ammattitaitotaso niin lähtökohta on huono työnantajan kohdalta.Tyyppi kuin tyyppi niin työn hinta vakio(samoilla kokemusvuosilla).
Toinen välttää edellisen listan vahingot kokonaan ja toinen tekee niistä kaikki ja moneen kertaan.Paljonko on idiootti kuski kalliimpi.PALJON!Polttoainetta 5-10 litraa sadalla enemmän,liikennevahingot n.3000 €/kerta asti maksaa isäntä.Kuljetusvahingot 500€/kerta asti.Muut tapauskohtaisesti.Kokemus on osoittanut että vaihtelu jakonopeudessa on päivän aikana n.3 h.Sairauslomaa muutama viikko etc!
Auto on ihan päreinä jonkun jäljiltä.Toinen pitää tosi siististi!
Pitkäaikaisen kokemuksen mutu-pohjalta voin sanoa että jakeluliikenteessä yhdistelmällä, kuski voi hukata koko auton tuoton tai tuoda sen yrityksen tilille.Kyseessä on suuruusluokka 10000-25000 €ur/vuosi/kuljettaja.
Tähän verrattuna kina TES/suorat tunnit ym.palkkausmuodot on hyttysen ininää!
Jos olisi varma tieto siitä että kuski tekee pienimmillä mahd.kuluilla niin perustuntihinta 16 € tulisi palkkaa heti.Ja kaikki TES:en mukaan.Tai enemmänkin.Mutta kun ei ole tietoa.Tämän takia moni firma yrittää pihistää palkoissa. Kun piilokulut/vahingonkorvaukset ovat valtavat.Ja liikenteen täytyy olla kannattavaa.
Kuljettajat!Oletteko koskaan laskeneet
24
2094
Vastaukset
- Ja auto kanssa
Paljonko isäntä säästää siinä että ei vie autoa korjaukseen jolloin polttoainekulut nousee esim. muutaman litran auton kokonaiskulutuksessa hetkessä (=6kk) ja autolla jo alla esim yli varttimiljoona.
Vahinkoja varten on vakuutukset oltava kunnossa, jos ei ole varaa on turha räpeltää.
Ja onhan sitä itsellekkin osunut työpari joka hinkkaa autoa kun paavin pallia päältäpäin ja sitten käytetään niin kauan samoja hanskoja kun ne vaan ei kulu puhki ja sisältä auto saa olla imuroimatta ja lasit pesemättä vaikka vuoden...
Eräässä firmassa oli useampi tällainen sankari, kokeneita kuskeja jokainen ja kaikki pomon mieleen mutta ei työkavereiden jotka joutui tuuraamaan.- on kunnossa
Tottakai vakuutukset on kunnossa!Oletko kuullut sellaisesta kuin vahinkokirje?Se on kirje jonka vakuutusyhtiö lähettää vahingon korvaamisen jälkeen.Siinä kerrotaan mitkä oli vahingon kokonaiskulut ja mikä on bonusmenetys.Annetaan vaihtoehto maksaa vahinko rahalla tai maksaa vain vahingon alvit itse.Jos bonuksia on esim 65 niin kannattaa maksaa 3000,- Euron vahinko pois kuin antaa bonusten mennä.Eli niin tai näin kuljettajan aiheuttama kuku on 3000,-Ja tämä systeemi on myös muissa vakuutuksissa.Eihän vakuutusyhtiö maksa vahinkoja itse!Se maksattaa ne vakuutuksenottajilla.
- Brainstein
on kunnossa kirjoitti:
Tottakai vakuutukset on kunnossa!Oletko kuullut sellaisesta kuin vahinkokirje?Se on kirje jonka vakuutusyhtiö lähettää vahingon korvaamisen jälkeen.Siinä kerrotaan mitkä oli vahingon kokonaiskulut ja mikä on bonusmenetys.Annetaan vaihtoehto maksaa vahinko rahalla tai maksaa vain vahingon alvit itse.Jos bonuksia on esim 65 niin kannattaa maksaa 3000,- Euron vahinko pois kuin antaa bonusten mennä.Eli niin tai näin kuljettajan aiheuttama kuku on 3000,-Ja tämä systeemi on myös muissa vakuutuksissa.Eihän vakuutusyhtiö maksa vahinkoja itse!Se maksattaa ne vakuutuksenottajilla.
DOH!!!!
E#li ei ollut sittenkään vakuutukset kunnossa, nyt en puhunut pelkästään kaluston vakutuksesta.
Omavastuun ja Kaiken pystyy vakuuttamaan eteenpäin toisenkin kerran. Jopa talousriskit.
Kannattaisi käydä vaikka tuo Kauppakorkea loppuun niin tietäisit.
You´re Fired. - autoilija456
Brainstein kirjoitti:
DOH!!!!
E#li ei ollut sittenkään vakuutukset kunnossa, nyt en puhunut pelkästään kaluston vakutuksesta.
Omavastuun ja Kaiken pystyy vakuuttamaan eteenpäin toisenkin kerran. Jopa talousriskit.
You´re Fired.Vittu mikä valopää, näkee selvästi että sulla ei ole mitään käsitystä kuljetus/logistiikka alan vakuuttamisesta käytännössä.
- kaiken
Brainstein kirjoitti:
DOH!!!!
You´re Fired.toki vakuuttaa.Mutta se maksaa.Johonkin on raja vedettävä ja itse olen vetänyt sen normaaleihin autovakuutuksiin sekä vastuuvakuutuksiin.Jotkut ajavat pakollisilla liikennevakuutuksilla.Se on heidän valintansa.Sinulla on varmaankin itselläsi suuri yritys!Voitko kertoa mitä kaiken vakuuttaminen maksaa?Eikö olekin helppoa kun duunarit ja sinä voit elää kuin pellossa kun mikään vahinko ei maksa mitään.
Mitä potkuihin tulee niin tästä firmasta lähtee ennen minua muutama muu.Yritän selitellä duunereiden mokia loppuun asti. - Joo on pieni firma
kaiken kirjoitti:
toki vakuuttaa.Mutta se maksaa.Johonkin on raja vedettävä ja itse olen vetänyt sen normaaleihin autovakuutuksiin sekä vastuuvakuutuksiin.Jotkut ajavat pakollisilla liikennevakuutuksilla.Se on heidän valintansa.Sinulla on varmaankin itselläsi suuri yritys!Voitko kertoa mitä kaiken vakuuttaminen maksaa?Eikö olekin helppoa kun duunarit ja sinä voit elää kuin pellossa kun mikään vahinko ei maksa mitään.
Mitä potkuihin tulee niin tästä firmasta lähtee ennen minua muutama muu.Yritän selitellä duunereiden mokia loppuun asti.17 työntekijää ja kolme toimipisetta sekä oma kuljetuskalusto.Liikevaihto n.3 mil euroa.
Ei mikään ihmeellinen siis.
Kalustoarvo viimeksi 12 mil erikoistilintarkastuksen mukaan. - tietoa että omat on vakuutettu
autoilija456 kirjoitti:
Vittu mikä valopää, näkee selvästi että sulla ei ole mitään käsitystä kuljetus/logistiikka alan vakuuttamisesta käytännössä.
Sinunkaltaiset ei saa ajon ajoa kun kielenkäyttö on mitä on..Pysy rahtitollona vaikak loppuikäsi ja katso vastaukseni tuossa alla PK firmasta.
Omavakutuksetkin saa murtoosalla vakutettua ulkomailta jopa.
Tosin se vatii sitten hiukan kielipäätä ja riskinottoa vakuuttaa vakutuksen päälle. - just just
Joo on pieni firma kirjoitti:
17 työntekijää ja kolme toimipisetta sekä oma kuljetuskalusto.Liikevaihto n.3 mil euroa.
Ei mikään ihmeellinen siis.
Kalustoarvo viimeksi 12 mil erikoistilintarkastuksen mukaan.Ja ihan erikoistilintarkastus ollut.Hienoa.Noilla kalustoarvoilla liikevaihto on VÄHÄN alakantissa! 17/3!Heh,heh.Hyvää jatkoa bisnesnero!
- ehkä nero ehkä ei
just just kirjoitti:
Ja ihan erikoistilintarkastus ollut.Hienoa.Noilla kalustoarvoilla liikevaihto on VÄHÄN alakantissa! 17/3!Heh,heh.Hyvää jatkoa bisnesnero!
ehkä kalusto ei ole kuljetuskalustoa...
- vakuutukset kuntoon
Ihmeellistä olisi, jos työntekijä joutuisi vakuuttamaan itse oman työpanoksensa. Kyllä yrittäjän riskiin pitää mahtua myös vahingot. Kukaan ei varmaan tahallaan aiheuta, mutta jotkut ovat huolellisempia. Kerran minunkin työpaikalla laittoivat muka sellaisen palkitsemisjärjestelmän, jossa ilman vahinko tapauksia saisi bonuksen. Vaan mikä ja kuka näyttää toteen kenen tekemä mikäkin naarmu autossa on. Olisi pitänyt kuvata ja kiertää koko auto aina tullessa ja lähdettäessä, jos meinasi pitää vahingot hallinnassa.
Kuka myöskään todistaa mikä jonkin paikan särkee, kun autot ovat parkissa milloin missäkin huoltamoiden pihoissa. Taas polttoaine kuluissa ratkaisee niin moni asia kulutuksen, että mikä olisi se obtimaalinen kulutus milloinkin.- vakuutettavissa
Kannattaisi tutustua vakuutusmuotoihin mitä kaikkea on vakuutettavissa...yrittäjä vastuu etc vbakuutuksia on vaikkqa millä mitalla ja tuolla 3000 eurolla mitä tuossa mainittiin että auton bonukset ei tipu hankkii jo useammankin moisen...
- kiki
Ja kyllä ne summat aika isoja on, mutta mitä siitä sitten, kyllä ne kaikki on laskettu mukaan hintaan.
Tosin tänään oli oikein kunnon rikollinen, kun olin lähdössä töistä kotiin, pyysi pomo viemään 30 kilometrin päähän 15 laatikkoa runebegin torttuja, joten pakkasin ne farmariautooni, ja pudotin ne kotimatkalla perille, palkkaahan tästä ajasta en saanut, koska leimasin itsnei ulos lähtiessa, joten pomo vain totesi "no tankkaa tuolta nesteeltä firman laskuun kolmella kympillä"
Eli syyllistyin veropetokseen, sekä ajoon ilman liikennelupaa yms. mutta pomo myös säästi, säästyi parin tunnin palkka (taukoineen) auton kulut yms- -Kooma-
>>sekä ajoon ilman liikennelupaa
- -Kooma-
-Kooma- kirjoitti:
Korjaan: farkun kokonaispaino jäänee alle 2000kg:n, ei alle 200kg:n........
- kiki
-Kooma- kirjoitti:
No eikös silloin olisi edullista leipomokuljetuksiin hommata joku normaali iso paku, jossa on pieni kantavuus, koska itsellänikin usein koko kuorma painaa alle 300 kiloa
- -Kooma-
kiki kirjoitti:
No eikös silloin olisi edullista leipomokuljetuksiin hommata joku normaali iso paku, jossa on pieni kantavuus, koska itsellänikin usein koko kuorma painaa alle 300 kiloa
Olisi, mutta kun ei ole sellaista "normaalia isoa pakua", jonka kokonaismassa jää alle 2000kg. Kerro jos sellaisen tiedät, ostan ateriapalvelukäyttöön.
- kiki
-Kooma- kirjoitti:
Olisi, mutta kun ei ole sellaista "normaalia isoa pakua", jonka kokonaismassa jää alle 2000kg. Kerro jos sellaisen tiedät, ostan ateriapalvelukäyttöön.
Tai ei nyt isoja pakettiautoja, mutta siis normaali "kyttäauton" kokoisia luulisi löytyvän
- -Kooma-
kiki kirjoitti:
Tai ei nyt isoja pakettiautoja, mutta siis normaali "kyttäauton" kokoisia luulisi löytyvän
VW Caddykin menee jo liian isoksi, muistaakseni vajaalla 200kg:lla.
Ota kiki huomioon, että auton oma massa suurin sille autolle sallittu kuorma pitää jäädä yhteensä alle 2000kg. - kiki
-Kooma- kirjoitti:
VW Caddykin menee jo liian isoksi, muistaakseni vajaalla 200kg:lla.
Ota kiki huomioon, että auton oma massa suurin sille autolle sallittu kuorma pitää jäädä yhteensä alle 2000kg.Että minulla ainakin aina jää kuorman paino alle 300 kiloon, vaikka olisi auto melkeen kokonaan täynnä, joten jokin 1500 kilon kantavuus on aivan turhaa minulla
- -Kooma-
kiki kirjoitti:
Että minulla ainakin aina jää kuorman paino alle 300 kiloon, vaikka olisi auto melkeen kokonaan täynnä, joten jokin 1500 kilon kantavuus on aivan turhaa minulla
Ymmärsin kyllä, mitä tarkoitit. Sellaista pakua nyt vain ei ole myytävänä, jossa olisi kokonaispaino alle 2000kg ja silti tilaa kuskata vaikkapa 200kg pullaa.
Puhuit perus-kyttäauton kokoisista.. ne menee roimasti liian isoiksi kokonaispainoltaan. Ajattele nyt: VW Caddyn kokonaispainokin on yli 2000kg niin tietysti Transporter ja muuut sen kokoiset on vielä suurempia kokonaispainoltaan. Hiace, Transit, Ducato.. kaikki liian isoja. Transitista se nojatuolin kokoinen Transit Connect on ainoa, joka jää alle 2t.
Kysymys ei ole siitä, paljonko pullakuorma painaa, vaan siitä, paljonko autoon saisi lain mukaan enintään kuormaa laittaa ja siihen lisättynä auton oma paino.
- et voi olla
Isäntä..mutta ikävä kyllä taidat olla ja sen huomaa niin asenteesta huutomerkeistä etc.. joten ei ihme jos oletat että jakolenkit on aina samoja jos vuorolapussa on jotenkin sinneppäin ajolenkit samat.
Kokemuksesta pitkän linjan kuskina voin kertoa että samanlaista reissua ei ole ikinä.
Jos sinulla on noin epämotivoitunut kuski niin mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä että hän ei suoriudu kiinnosta tehdä homma kunnolla ?
Vai onko kyseessä niin että tämä tosi siististi tekevä vaan pitää tauot purkupaikoilla sinun mieliksi ?
Terv ei mikään Tassu.- kuluja
reissu reissulta eritellä, mutta tuommoinen kahden kuski saman lenkin kuukauden vertailu kertoo jo paljon.Ja kaiken päälle pitää myös paikkansa muunmuussa poltto-aineissa.Joten kyllä se tänä aika katsotaan sieltä sarakkeesta kuka lähtee ajamaan ne kilometrit ja kuka kävelee.Joten kannattaisi kiinnittää siihen ajotyyliin enemmän huomiota kuin kirjoitusasuun.Vai pelottaako että isäntä seuraa kuluja ja itse tiedät kuika avuton olet ajomiehenä?
- renkikin
kirjoittaa.En oikein ymmärtänyt sekavaa tekstiäsi
mutta laitoin arvaamalla loput.(Hän ei suoriudu kiinnosta tehdä homma kunnolla)?Loistavaa artikulointia!
Tiedän reitit sekä niihin käytettävän ajan.Ajan itse myös samoja ajoja.Osaan myös lukea kiekkoja.Kolme tuntia voi olla eroa eri tyypeillä samassa työssä.Kelit ym.huomioon ottaen.Seuranta on pitemmältä ajalta.Kaikki mitä kerroin on faktaa!Siinä voi sitten yrittää käännellä miten päin vaan mutta ei ne asiat muuksi muutu. - Autssss...
renkikin kirjoitti:
kirjoittaa.En oikein ymmärtänyt sekavaa tekstiäsi
mutta laitoin arvaamalla loput.(Hän ei suoriudu kiinnosta tehdä homma kunnolla)?Loistavaa artikulointia!
Tiedän reitit sekä niihin käytettävän ajan.Ajan itse myös samoja ajoja.Osaan myös lukea kiekkoja.Kolme tuntia voi olla eroa eri tyypeillä samassa työssä.Kelit ym.huomioon ottaen.Seuranta on pitemmältä ajalta.Kaikki mitä kerroin on faktaa!Siinä voi sitten yrittää käännellä miten päin vaan mutta ei ne asiat muuksi muutu.sattuu kun pitää ajatella itse oletan?
Väännetään rautalangasta...
Hän ei suoriudu/kiinnosta tehdä hommnaa kunnolla...helpottiko kun purin sinulle tämän valmiiksi?
Jos ajat itse samoja reittejä ymmärrän silloin, teen tuota itsekkin joskus ihan mielenkiinnosta.
Ja kyllähän sen näkee sitten paljonko auto pysähtelee ja kuinka nopeadsti lastaa jos tietää mitä ja minne tarkasti oli kyydissä.
Mutta puhua sitä absoluuttisena faktana.
Koitappas tehdä se käräjillä ja nenillesi saat.
Minä sain ja maksoi ehkä hiukan liikaa loppupeleissä. Oma vika oli kun luotin nuoreen ja oppimishaluiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708