Yleisönosastolla kuntalainen kertoo Haukiputaan terveyskeskuspalveluiden olevan paremmalla tollalla kuin Oulussa. Samalla sivulla useita viestejä, joissa ne moititaan alimpaan h...Lisäksi kokosivun jutussa kerrotaan niiden heikolla tolalla olemisesta. Tämä itsenäisen kunnan puolustus on jo saanut hupaisia piirteitä. Palvelut kun ovat laadullisesti huomattavasti paremmalla tolalla Oulun kaupungissa.
Toisaalta samassa lehdessä Vihreiden avautuminen tekee jälleen halla koko kuntaliitokselle, täällä kun vihreät koetaan negatiiviseksi voimaksi. Vihreät edistäisivät asiaa paremmin olemalla jo hiljaa. Jokainen täydellä ymmärryksellä varustettu kyllä "itsenäisyys" raportista lukemalla ymmärtää, että se perustuu unelmiin ja nousukauden verotulokasvuennusteisiin.
RauhanTervehdys oli myös valjastettu kuntaliitosvastustajan mainoskanavaksi, täällä eivät olleet ymmärtäneet Oulun seurakunnan selvityksen olleen yksittäisten seurakuntaaktiivien aktiivisuutta.
Rantapohja
16
1377
Vastaukset
- kristallipalloko??????
liittymää kannattavista ei varmasti voi mennä takuuseen, että asiat olisivat paremmin, kuin nyt. - Ei myöskään vastustajat voine takoa rintaansa ainakaan tässä tilanteessa, missä nyt ollaan. Ja mitä tähän vihreiden äänitorveen tulee, moinen jatkuva ruikuttaminen ja tyytymättömyys saa monen niskavillat nousemaan pystyyn. Kaverille kun ei näytä passaavan kukaan, eikä mikään. Huolisko oulun vihreät päällysmiehekseen putaan "napinakenraalia"????
- pohtia
syitä.... mitä pahaa kirjoituksissa on ollut? Totta joka sana.
- eiköhän ihmiset
pohtia kirjoitti:
syitä.... mitä pahaa kirjoituksissa on ollut? Totta joka sana.
ajattele itse omilla aivoillaan, oli niiden koko mikä tahansa. Jatkuva napina/nurina ei liene konsteja joilla suureen osaan kuntalaisista vaikutetaan. Totuuksia, kun on monenlaisia.
- täysin
mieltä kanssasi!
- kuntaan muuttaneena
olen ihmetellyt missä on paikalliset poliitikot tai muuten aktiiviset asukkaat? Muualla kuntaliitoksista puhutaan ja pitävät kaikenlaisia tilaisuuksia. On pro-liikettä ja vaikka mitä. Täällä kun näyttäs nyt muutamat jotakin sanovan , niin haukutaan. Onneksi tulin vain vuokralle niin pääsee yhtä nopeasti poiskin.
- ja jatkuva
kuntaan muuttaneena kirjoitti:
olen ihmetellyt missä on paikalliset poliitikot tai muuten aktiiviset asukkaat? Muualla kuntaliitoksista puhutaan ja pitävät kaikenlaisia tilaisuuksia. On pro-liikettä ja vaikka mitä. Täällä kun näyttäs nyt muutamat jotakin sanovan , niin haukutaan. Onneksi tulin vain vuokralle niin pääsee yhtä nopeasti poiskin.
henkilöihin kohdistuva kritiiki, ovat kaksi eriasiaa. Kyllä sitä tietoa saa muualtakin, jos haluaa olla itse aktiivinen.
Vähästäpä sinulla on asumismukavuus kiinni;) - kulttuuri,,,
ja jatkuva kirjoitti:
henkilöihin kohdistuva kritiiki, ovat kaksi eriasiaa. Kyllä sitä tietoa saa muualtakin, jos haluaa olla itse aktiivinen.
Vähästäpä sinulla on asumismukavuus kiinni;)vaikuttaa siihen kuvaan minkä kuntalainen saa kunnan kyvystä tuottaa hyviä ja laadukkaita palveluita liikaa kuntalaisia veroilla rasittamatta.
Ei ole kovin mielekästä (taloudellisesti järkevää) asua työssäkäyntialueella kunnassa, jossa palveluiden taso on tyydyttävä mutta verotus korkea. - tyytyväinen.
kulttuuri,,, kirjoitti:
vaikuttaa siihen kuvaan minkä kuntalainen saa kunnan kyvystä tuottaa hyviä ja laadukkaita palveluita liikaa kuntalaisia veroilla rasittamatta.
Ei ole kovin mielekästä (taloudellisesti järkevää) asua työssäkäyntialueella kunnassa, jossa palveluiden taso on tyydyttävä mutta verotus korkea.Mitä sellaista meidän kunnassa ei ole, joka sitten paranisi Ouluun liittymisen myötä? En ymmärrä. Kauppoja on joka lähtöön, kunhan vain sisu antaa periksi suosia oman paikkakunnan yrityksiä. On Apteekkia, suutaria, räätäliä ja se monien parjaama terveyskeskus/osastot. On yksityislääkärin vastaanottoa, pankkeja ja jopa alko. No verotoimistohan se muutti jo pois, mutta uskotteko te todella, että haukiputaalla säilyisi moni muukaan virasto/laitos liittymisen jälkeen. Mulle se ja sama, mutta taitaapi liittymisen myötä olla siltojen kohalta poikki se osa mikä Oulua kiinnostaisi. Mutta niin, tai näin, sitä saadaan mitä tilataan.
- on,,,
tyytyväinen. kirjoitti:
Mitä sellaista meidän kunnassa ei ole, joka sitten paranisi Ouluun liittymisen myötä? En ymmärrä. Kauppoja on joka lähtöön, kunhan vain sisu antaa periksi suosia oman paikkakunnan yrityksiä. On Apteekkia, suutaria, räätäliä ja se monien parjaama terveyskeskus/osastot. On yksityislääkärin vastaanottoa, pankkeja ja jopa alko. No verotoimistohan se muutti jo pois, mutta uskotteko te todella, että haukiputaalla säilyisi moni muukaan virasto/laitos liittymisen jälkeen. Mulle se ja sama, mutta taitaapi liittymisen myötä olla siltojen kohalta poikki se osa mikä Oulua kiinnostaisi. Mutta niin, tai näin, sitä saadaan mitä tilataan.
matala verotulokertymä, jolla ei voida tuottaa tarvittavia palveluita. Verot kun kertyy pääasiassa Ouluun meidän työssäkäyntialueella.
Ja olisihan meillä tietysti ennätys kunnallisveroprosentti (25%), kun itsenäisiä oltaisiin. - minä kun
on,,, kirjoitti:
matala verotulokertymä, jolla ei voida tuottaa tarvittavia palveluita. Verot kun kertyy pääasiassa Ouluun meidän työssäkäyntialueella.
Ja olisihan meillä tietysti ennätys kunnallisveroprosentti (25%), kun itsenäisiä oltaisiin.käyn oulussa töissä, eikö mun verot menekkään haukiputtaan kuntaan, vai miten toi tulkitaan????
- että,,,
minä kun kirjoitti:
käyn oulussa töissä, eikö mun verot menekkään haukiputtaan kuntaan, vai miten toi tulkitaan????
Haukiputaalla asujat ovat keskimäärin huomattavasti pienempituloisia kuin Oululaiset.
Siis Oulu vie rusinat pullasta. - palstalla
että,,, kirjoitti:
Haukiputaalla asujat ovat keskimäärin huomattavasti pienempituloisia kuin Oululaiset.
Siis Oulu vie rusinat pullasta.lauotaan vain omia mutu-mielipiteitä ei todellakaan faktoja.
Jos liitytään Ouluun tulee Haukiputaastakin Oulun Rajakylän tapainen slummialue! - on paremmat palvelut
palstalla kirjoitti:
lauotaan vain omia mutu-mielipiteitä ei todellakaan faktoja.
Jos liitytään Ouluun tulee Haukiputaastakin Oulun Rajakylän tapainen slummialue!kuin Haukiputaalaisilla. Ja tuleeko sinustakin heti slummiasukkaan perustyyppi?
- haukiputtaalainen pieni ihi...
Mielestäni kuntaliitosta kannattavien kannanotot ovat saaneet hupaisia piirteitä. Ei vaikuta kovin avarakatseiselta, jos ei ole uskallusta selvittää ja ottaa huomioon kaikkia asioita, jotka tulevat eteen, jos kuntaliitos toteutuu....Hirveä meteli, jos tiedotusvälineissä kuntaliitoksen vastustajat saavat tilaa! Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Kuntalaiset/päättäjät muodostavat mielipiteensä saamansa tiedon pohjalta.
- Musta tuntuu siltä, että kuntalaisten enemmistö vastustaa kuntaliitosta. Kannattajat ovat suuriäänisiä ja suuna päänä esillä.- ensin
Haukiputaan kunnan sivuilta löytyvät selvitykset ja raportit ja perustelisit kannanottosi vaikka näiden pohjalta
http://www.haukipudas.fi/sivu/fi/valikko/ajankohtaista/?tila=yksi&uid=438&tyyppi=0
http://www2.haukipudas.fi/dynastia5/kokous/2009511-6.HTM - mutta!
ensin kirjoitti:
Haukiputaan kunnan sivuilta löytyvät selvitykset ja raportit ja perustelisit kannanottosi vaikka näiden pohjalta
http://www.haukipudas.fi/sivu/fi/valikko/ajankohtaista/?tila=yksi&uid=438&tyyppi=0
http://www2.haukipudas.fi/dynastia5/kokous/2009511-6.HTMOlen lukenut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328