Onko kukaan saanut sähköshokkeja? Siis mulle psykiatri on jo jonkun aikaa ehdotellut kun on ollut pitkään jatkuva paha masennus (nyt vuoden saikulla...) ja siinä lomassa muutama itse... yritys. Siis onkohan sillä jotain haittavaikutuksia? Tuntuu vaan hurjalta ajatus että sähköä laitetaan aivoihin... Lekuri sano että pitäisi olla osastolla muutama päivä ennen sähkötystä. Mistäköhän syystä? Ja oonko tavallisella sairaala osastolla vai "hullujenhuoneella?" Uskaltaako tälläseen ollenkaan suostua? Oisin tosi kiitollinen jos joku sähköhoitoa saanut kertoisi kokemuksistaan mutta muutenkin ois kiva kuulla mielipiteitä. puolesta ja vastaan
Sähköä sähköä
6
325
Vastaukset
- Hyvä ystävä
Olen hirvittävän pahoillani. Niihin hoitoihin
en todellakaan usko. Minkä ihmeen vuoksi näitä
hoitoja sinulle nyt ylipäätään halutaan antaa?
Voisitko kertoa tarkemmin?- pahan
Syvän masennuksen ja itsetuhoisuuden vuoksi.Olen lekurin puheista saanut kuvan että käyn ottamassa vähän sähköä ja parannun. Lääkkeitä on kokeiltu vaikka mitä ja vaikka millä annoksilla mutta ei vaan auta.Välillä voi olla vähän aikaa parempi ja sit taas iskee kunnon pilvi päälle. Viimesimmän itse.... yrityksen jälkeen se on jauhanu tosta sähköstä mutta en sitten tiiä...
- Olli Stop
...sano sille lekurille, että kusee paimenpoikaan. Jos et usko niin kuse itte. On nimittäin omakohtasita kokemusta...ja veri pakenee varmasti toiseen ainakin toisesta päästä.
- hoidokinMies
Entinen avovaimo oli sähkö hoidossa, tilanne oli ihan lukossa lääkkeet ei auttaneet, niin sähkö toi jonkinlaisen kontaktin elämään..
Tiedä sitten mitkä sen pidempi aikaiset vaikutukset yms..
Oli olihan se mukava kun tuli puhe takaisin, ja toiminta tarmo, muisti katosi jonkin verran hoidon jälkeen tai muuten oli heikko edeltävältä ajalta tiedä sitten sitä... - julia
Itse olen saanut sähköhoitoa 14 kertaa viime syksynä. Masennukseni oli erittäin syvää ja itsetuhoisia ajatuksia päivittäin. Olin hoitojen ajan psykiatrisessa sairaalassa suljetulla osastolla, jonne oli alunperin hakeutunut itsetuhoisuuteni vuoksi. Ainakin samana päivänä, joilloin hoitoa saa ei saisi olla yksin. Se johtuu varmastikin nukutuksesta ja mahdollisista ongelmista muistin kanssa. Nyt jälkikäteen olen huomannut, että muistikuvat noilta viideltä viikolta, jolloin hoitoa sain ovat todella hatarat. Jotain tapahtumia en muista ollenkaan ja voin vain kuunnella muiden kertomuksia, miten olen tehnyt sitä ja tätä. Mutta muistan kuitenkin asiat ennen hoitoja ja hoitojen lopettamisen jälkeiseltä ajalta. Muistiongelmat on varmastikin tosi yksilöllisiä...
Sähköhoito ei ole mikään ihmeparannus. Paljon se kuitenkin minua auttoi. Uniongelmat katosivat ja pitkään jatkunut ahdistus lievittyi. Ruokahalu palasi ja muutuin ilmeikkäämmäksi ja puheliaammaksi. Jaksoin myös tehdä asioita paremmin kun aikaisemmin. Ajatuksia sähkö ei kuitenkaan voi muutta. Siihen tarvitaan aikaa. Taistelen vieläkin itsetuhoisten ajatusten ja huonommuuden tunteen kanssa. Päivisin olen alakuloinen, mutta uskon, että kun nyt jaksan tehdä asioita (nähdä ystäviä, urheilla jne.) myös mielialani kohenee hitaasti, mutta varmasti. Keskusteluavun olen myös kokenut tärkeäksi omien ajatusten muokkaamisessa.- paljon.....
vastauksista.Olen kyllä siinä pisteessä että mikä tahansa apu kelpaa,kunhan vaan pääsisi edes vähän jaloilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864