Onko ketään muuta, joka olisi sairastunut myeliittiin? Itselläni meningomyeloradikuliitti, eli sekä aivokalvon-, selkäytimen- että hermojuurien tulehdus iski samalla kertaa.
Kiinnostaisi tietää, miten muilla paraneminen lähtenyt käyntiin ja kuinka pitkään on vienyt yms.
Myelitti
3
714
Vastaukset
- sartsa63
juttu. Mitä oireita sinulle oli? Kuka lääkäri hoitaa ja tutkii sairauttasi? Onko oireet olleet kauan? Kyselen kun itselläni on mitä ihmeellisempiä vaivoja ja olen nyt neurologin ja sisät.lääk tutkimuksissa.
- minulla
Viime kesänä alkoi päänsärystä ja hermosäryistä ja johti nopeasti aluksi täydelliseen alaraajahalvaukseen, joka viiden viikon täyden toimimattomuuden kuluttua lähti paranemaan hitaasti. Oireita ei siis ehtinyt olla kuin noin vuorokauden ajan.
Tällä hetkellä sairastumisesta vajaa puoli vuotta ja pari kuukautta sitten olen jättänyt pyörätuolin pois, kävelen kyynärsauvojen avulla, sillä tasapaino vielä melko huono. Kovin pitkiä matkoja en kuitenkaan pysty vielä kävelemään jalkojen heikkojen lihasten takia.
Minua on hoitanut usea eri lääkäri HUS:in alueella, aluksi Meilahden neurologit.
Millaisia oireita sinulla on? - sartsa63
minulla kirjoitti:
Viime kesänä alkoi päänsärystä ja hermosäryistä ja johti nopeasti aluksi täydelliseen alaraajahalvaukseen, joka viiden viikon täyden toimimattomuuden kuluttua lähti paranemaan hitaasti. Oireita ei siis ehtinyt olla kuin noin vuorokauden ajan.
Tällä hetkellä sairastumisesta vajaa puoli vuotta ja pari kuukautta sitten olen jättänyt pyörätuolin pois, kävelen kyynärsauvojen avulla, sillä tasapaino vielä melko huono. Kovin pitkiä matkoja en kuitenkaan pysty vielä kävelemään jalkojen heikkojen lihasten takia.
Minua on hoitanut usea eri lääkäri HUS:in alueella, aluksi Meilahden neurologit.
Millaisia oireita sinulla on?ollut rankka tauti! Voimia ja jaksamista paljon:)
Minun tautia on yritetty selvitellä jos kuinka monta vuotta; tulee pahenemisvaihe, erittyisesti isot lihakset (reidet, pakarat ja selkä-hartia) menevät aivan spastisiksi, niistä loppuu voima, ovat jäykät ja uupuvat aivan pienestä rasituksesta. Lihaksia nykii niin kuin niihin iskettäisiin tylpällä esineellä tai vähäisempänä vaivana niissä hyppii elohiiri ja lihakset supistelevat itsekseen omia aikojaan.
Tulee kovia kipuja lihaksiin, kasvo-päänsärkyjä, kuulonalenema, uupumusta ym. Käveleminen on raskasta ja oli parempi olla levossa viikkoja. Myös päässä oli jotakin outoa, niin kuin tulehdusta; vaikutti kongnitioon, koordinaatioon ym.
Nyt pahimmasta ajasta on 3 kk ja pikkuhiljaa vointi on kohentunut. Neurologi oli taas kerran aivan ihmeissään oireiden vuoksi, ei tiedä mistä vaivat johtuvat. Ei osaa edes arvailla mikä olisi syynä. Kävin myös sisätautilääkärin juttusilla ja hän ihmettelee myös suuresti.
Mutta jaksamisat ja voimia sinulle, olet ollut todella sairas. Toivon että saat hyvää hoitoa ja paranet. Ei taida minun vaivat olla samoja kuin sinulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984