Eli ehdotelkaapas näin vaihteeksi ihan tavallisia perinteisiä suomalaisia tyttöjen etunimiä. :)
Kyllästyttää ja pistää suorastaan vihaksi kun nykyään lehtien kasteilmoituksista pomppii silmille lähinnä kaikenmaailman Jessicoita ja Caroliinoja, kun taas rehdit ja perinteikkäät suomalaiset nimet kuten Marjatat, Martat, Kyllikit ja Vienot loistavat poissaolollaan... :/
Tänäänkin pisti silmään lehteä lukiessani nimi "Caro- Alexandra Virtanen".. :O Hohhoijakkaa. Ihan hävettää noiden puolesta (sekä vanhempien että lapsen)... Kaikenmaailman "gigolonimiä" sitä sitten onkin olemassa. Ei tuollaista pitäisi suomalaiselle lapselle antaa. Naurettavaa touhua.
Eli, antakaas tulla niitä vanhojakin nimiä! :)
Perinteiset suomalaiset tytönnimet
19
12856
Vastaukset
- niina-liina
Anna
Helmi
Marja
Sirkku
Anni
Eeva
Elina
Emma
Olga
Esteri
Hanna
Helena
Hertta
Hilma
Iida
Ilona
Johanna
Kaisa
Katriina
Laila
Liina
Lilli
Lotta
Lyydia
Maikki
Maila
Manta
Martta
Maija
Vilma
Sylvia
Siiri - Mauriina
nimiä, joukossa joitakin harvinaisempiakin:
Aamu
Aina
Ainikki
Aino
Aira/Airi
Alina
Alisa
Alli
Alma
Anna
Anneli
Anni(kka)
Annikki
Ansa
Arja
Armi
Asta
Aune
Auni
Aura
Bertta
Birgitta
Brita
Eeva
Eevi
Eila
Eini
Eira
Elina
Elli
Elsa
Elma
Erja
Essi
Hanna
Hannele
Heini
Helka
Hellevi
Helmi
Helvi
Henna
Henriikka
Hertta
Hilda
Hilja
Hilkka
Hilma
Iisa
Ilta
Inkeri
Irja
Irma
Irmeli
Jaana
Jenni
Johanna
Kaarin
Kaarina
Kaino
Kaisa
Kaisu
Katri
Katriina
Kerttu
Kielo
Kirsti
Kukka
Kukkamaaria
Kyllikki
Lahja
Lauha
Laura
Leena
Lempi
Liina
Liisa
Linda
Maija
Maiju
Maila
Maire
Manta
Marja
Marjatta
Marketta
Martta
Meeri
Meri
Merja
Mielikki
Mimmi
Mirja
Nasti
Nelli
Niina
Oili
Olga
Onerva
Orvokki
Outi
Paula
Pirja
Pirjetta
Pirjo
Pirketta
Pirkko
Pulmu
Päivi
Raija
Raila/ Raili
Rauha
Rauna/ Rauni
Reeta/ Reetta
Riikka
Riitta
Ritva
Ruusu
Saara
Saima
Saimi
Salla
Salli
Salme
Seija
Selma
Senni
Sievä
Siiri
Silja
Sinikka
Sirkka
Sirkku
Sirpa
Sisko
Siviä
Sorja
Suvi
Sylvi
Säde
Taava
Taimi
Taina
Talvikki
Tekla
Tellervo
Telma
Terhi(kki)
Terttu
Tiina
Tilda
Toini
Tuija
Tuire
Tuomi
Tutta
Tuula
Tuuli(kki)
Tyyne
Tyyni
Ulla
Ulpu
Ulpukka
Unelma
Valma
Vanamo
Varma
Vappu
Veera
Vellamo
Venla
Verna
Viivi
Vieno
Vilja
Viola
Ylva- ois ollu
sama laittaa linkki johonki allakkaan???? vituttaa nää "ehdota nimeä" ni laitetaan kaikki maholliset nimet mitä löytyy.
- myös ärsyyntynyt
ois ollu kirjoitti:
sama laittaa linkki johonki allakkaan???? vituttaa nää "ehdota nimeä" ni laitetaan kaikki maholliset nimet mitä löytyy.
Olen sun kanssa täysin samaa mielä! Kun itsekin jokin aika sitten kyselin lapselle nimiehdotuksia, niin joku laittaa tollasen listan. Itteä ainakin kiinnosti ne, jotka oli laittaneet muutaman selvästi harkitun vaihtoehdon.
- hyvä lista, kiitos :)
myös ärsyyntynyt kirjoitti:
Olen sun kanssa täysin samaa mielä! Kun itsekin jokin aika sitten kyselin lapselle nimiehdotuksia, niin joku laittaa tollasen listan. Itteä ainakin kiinnosti ne, jotka oli laittaneet muutaman selvästi harkitun vaihtoehdon.
Älkää valittako, hyviä listoja ovat.. Kiitoksia vain. :)
Kaikilla on vähän erilainen maku, ja parempi kun on useampi nimi mistä valita. :)
Lisää nimiä! :) - Kans ärsyyntynyt
Täysin samaa mieltä!Järjettömiä nuo kymmenien nimien nimilistat.Jokainen almanakasta voi plärätä nimiä.
On kiva lukea ihmisten itse pähkäilemiä nimiyhdistelmiä -muutamia kerrallaan. - Tuleva tytön isä
Todellakin hienoa, että joku viitsii kirjoittaa noin pitkän listan josta voi oikeasti katsoa erilaisia vaihtoehtoja tytön nimeksi. En TODELLAKAAN jaksa selata sataa viestiä läpi, jossa yksi tai kaksi ehdotusta ja vähän väliä samoja nimiä uudestaan ja uudestaan. Olipa ääliömäisiä kommentteja näitä listoja vastaan..
- ämiiaa
... en keksi muuta tällä hetkellä.
- Primrose
näitä:
Anna
Eeva
Kaisa
Leena
Liisa
Maija
Ulla - uktyhj
Nimenomaan. Kyllä suomalaisille lapselle kuuluu suomalainen nimi. Oikein ärsyttää kun saa lukea kaikenmaailman erikoisuuksista. Niinkuin ulkomainen nimi tekisi lapsesta yhtään sen "hienompaa" tai erityisempää, se vaan kertoo paljon nimen keksijöiden pyrkimyksistä ja aatteista.
- NimiNimi
Eufrosyne, Esteri, Ottiliana,Agata,Adalmina,Miina.
- Iidan äiti
Minun tyttäreni on Iida ja toiset nimet ovat myös perinteiset ja vanhat Suomalaiset, jotka voi lukea alta listalta. Minä tykkään perinteisistä ja kauniista nimistä!
Omia suosikkeja:
Aliina
Amanda
Sandra
Elsa
Vuokko
Elli
Veera
nää nyt ainakin- nimiä
Meidän tyttö on Anni. Nimeä valittaessa vaihtoehtoina olivat mm. Veera, Maija, Anna, Laura, Kaisa, Elli.
- adi_
Anna, Matilda, Sanni, Maria, Ruut, Maija, Helena, Hilda, Selma, Sylvi, Taimi, Aino, Elina, Laila, Miina, Elsa, Kerttu, Saara
- [ <3 ]
Kaisla, ainakin itse tykkään paljon tästä nimestä.
Hieno suomalainen nimi, suht. koht harvinainen vaikka yleistyy kokoajan.
- landj
Edit, Vanja, Verna, Soili, Soile
- (kukkanen)
Venla Aamu Ilona
tai
Maija Viivi Ilona
on musta tyyliltään kivoja nimiä, eli tollaset Jannicat, on ihan kamalia!
- Kaappiotus
Iiris, Sonja, Iina, Alpo... Nuo tulivat ekaksi mieleen.
- Vanhassa vara
Alina, Alisa, Hanna, Irma, Kaisa, Anni, Anna, Saima/Saimi ja Elli. Oman lapseni nimi on, Elli Hilja Manta, paljon kauniita nimiä. Tässä hetki sitten näin lehdessä nimen:
Alexandra Jessica. Nimi Aleksandra on kaunis, mutta tuo x, k:n ja s:än tilalla on liikaa ulkomaalaisuutta korostava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733