on työttömänä.Kaikki kyselee
no ookko saanut mitään hommia,mää oon ite siellä ja siellä.Kuulee ,ettei kukaan työtöntä elätä.Hae töihin.Kyllä masentaa.
alkaa ottaa päähän ,kun ite on lähettänyt monia hakemuksia ja aina joku muu saa sen paikan.
Ahdistaa ,päivät tosi pitkiä,vaikka yrittää pitää yllä normaalia rytmiä lähtemällä ja tekemällä hommia.Mutta se työ puuttuu.
Yöt tosi kamalia.Unilääkkeitä pinnistän ottamaan vasta viime tipassa.Haaveilen ja mietin jo kesää.
Masennus iskee KUN
6
372
Vastaukset
- Kroisos.Pennonen
...hei jos et oo mikään vellihousu niin pistä joku nakkikioski pystyyn ja alat myymään vaikka vanhoja kalsareita. Kyllä sinussa jotakin hyviäkin aineksia on, koska haet työtä jne... Ole rohkea, koska muutaman vuoden kuluttua saatat olla jo miljönääri ja naapuri sinisenä kateuudesta.
- akua ankakga
Älä välitä siinä huomaat kuka on tosi ystävä.
Mihin tarvit töitä pysyt kyllä varmaan hengissä muutenkin. Olisko aihetta miettiä elämänarvoja että onko ne kunnossa. Moni tekee töitä vaan sokeana tässä suoritusyhteiskunnassa, muista kuolevasi. Ei se ole herkkua herätä joka aamu töihinkään.
Ole onnellinen olet vapaa tekemään mitä ikinä haluat.
Katso taivaan lintuja ei ne sato korjaa mutta niillä on tarpeeks kaikkea. - järjestyy
Kerron vuosien kokemuksella, älä pelkää työttömän amuja, käy lenkillä ja ala ajattelemaan kesää mitä kaikkea voi ttehfä ilman rahaa..tai pienellä pudetilla, eikä tarvitse olla missään määräajassa. Anteeksi kirjoitus virheet.
- työtön ja masentunut
Sama täällä, olen ollut jo yli 4 kk työttömänä ja työnsaanti näyttää olevan mahdotonta, en kelpaa edes
hanttihommiin, masentaa taas enemmän :( - saman kuuleminen
Kun samoja kommenteja ja kyselyjä kuulee usein, se alkaa traumatisoimaan. Ymmärrän sinun ja tässä viimeksi kirjoittaneen fiiliksiä, jos vaikka olette nuoriakin vasta. Mä itte oon 6-kymppinen just työelämän lopettanut, tosin pätkätöiden kautta. Tiedän eri tilanteissa olemisesta ja siitä kun pitää olla kilpailemassa. Se että lähettää hakemuksia ja heti alunalkaen tietää sinne menevän kymmeni ja satoja muitakin hakemuksia, on se kovin vaativaa. Pitää vaan olla positiivisella mielellä ja itsevarmana ja postittaa hakemus; kyllä siinäkin ihminen kuluu.
Silti tosiaan minäkin sanon, että ajattele arvoja uusiksi, se voi auttaa sinua. Opettele myös joitakin standardivastauksia noille kyselijöille, älä anna heidän lannistaa. Sano vaikka, että joo on se todella kurja juttu kun työpaikkoja ei riitä kaikille, niitä on ehdottomasti liian vähän. Ei niihin sen takia voi päästä, etkö ole kuullut uutisista, miten ne vähenevät eivätkä ne työssä olleet ihmiset kuitenkaan kuole, vaan jäävät olemaan töidensä ulkopuolelle. Toisaalta itse aikoinaan käytin semmoista salaisuuden verhoa, sanoin, että mulla on hyvät elämänsuunnitelmat kyllä, ei tässä mitään, miten kukin; annoin ymmärtää, että kaikki hanskassa ja hyvin menee ja että suunnitelakin mulla on kanttia. Tein tahallani toista vähän kateelliseksi siitä jostakin, että mulla (muka) jopa vaihtoehtoja, joita kyselijällä, työssäkäyvällä ei ole. - Täytyy niinku käyttää alyä ja tilannetajua, että kuin voittaa arvokkuudessa tuon työllisen; he kuitenkin ovat salaa kateellisia (syyttä!) ja myös pelkäävät joka päivä oman työpaikkansa muutoksia ja mahdollisia potkuja, jopa julkishallinnosta. He joutuvat pelkäämän jopa tulla pakotetuksi paikkakunnalta muuttoon, tiedät. - En voi sinänsä käsittää, että edes tapaat (aloittaja) noin typerästi puhuvia ihmisiä, eivät ole kovin sivistyneitä. Voisit kysäistä moiselta kysyjältä, että mikä ottaa päähän, mikä vihastuttaa ja miksi. Mitä itse tekisit sijassani. Tuolla sinä joku, joka puhuit kioskin pystyttämisestä, mene matkoihisi ideoinesi; tiedät, ettei semmoinen noin vain käy eikä edes kannata!! Ei sellaisesta mitään hyödy; kaikille ei ollenkaan käy jokin yrittäjäksi alkaminen, firman pystyttäminen, typeriä ehdotuksia. Eikös tuommoiset voisi jättää työttömänä olevan oman harkinnan varaan, ei heitä tommoisilla ideoilla tarvitse 'auttaa'. - Tsau.- anotheronebitesthedust
Hei aloittaja ja toinen työtön, tiedän tunteenne täsmälleen. Päivistä puuttuu järkevä rytmi ja vaikka kuinka ajattelisi, että munhan täytyisi nauttia kun saan tehdä mitä haluan ja aikaa on, niin ei se määräänsä enempää onnistu. Tulokseton työnhaku syö itsetuntoa aivan sairaan lujaa eikä lopuksi enää tekisi mieli hakea - kun ei kuitenkaan pääse ja tietää mitä se tekee. Itse olen ollut pari vuotta työttömänä, välillä pätkätöitä vähän, ja eka vuosi meni hyvin. Nyt syön masennuslääkkeitä ja kärsin kaikenmoisista ongelmista. Miten mulle kävi näin, en käsitä. Risoo tosiaan myös se, kun sama minne menee niin ihmiset kyselee että mitäs sä nyt puuhailet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376