Kokemuksia Sifalar-hotellista?

alaniaan

Hei!
Onko kellään kokemuksia Sifalar nimisesta hotellista Alanyassa? Ollaan lähössä sinne 9.5, ei malttais millään odottaa:) Ja jos on ehdotuksia, mitä siellä kannattais nähdä, missä/mitä syödä ja niin edelleen, ois tosi kiva kuulla. Matkustetaan ensimmäistä kertaa Alanyaan, joten paikka on meille ihan uusi.

16

4233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harlott

Kiva kellari.

• ile-boy.

Hei....
        sifalar hotelli on aivan ihana huoneisto hotelli..
        mista tiedan? :))) v2000-2005 asti olin töissa siella... nykyen olen töissa Heikinbaarissa...
        tervetuloa myös kaymaan tutustuma meidan palvelu ja maistama Turkkilaista ruoka...
        toukakuussa on ollu aina hyvaa ilma noin 27-34 astetta lamminta...
        tv.Marco

• matkakuumeessa
        ile-boy. kirjoitti:

Hei....
        sifalar hotelli on aivan ihana huoneisto hotelli..
        mista tiedan? :))) v2000-2005 asti olin töissa siella... nykyen olen töissa Heikinbaarissa...
        tervetuloa myös kaymaan tutustuma meidan palvelu ja maistama Turkkilaista ruoka...
        toukakuussa on ollu aina hyvaa ilma noin 27-34 astetta lamminta...
        tv.Marco

hei Marco,millaista säätä voi odotella,kun olemme jo huhtikuun 11. tulossa "teille kylään?

• reissunainen09

Mielestäni hyvän hotellin olette valinnut!Itse olen ollut vain kerran,mutta tykästyin.Tilavat,siistit huoneet,hyvä siivous(ei ole itsestään selvä Turkissa)ystävällinen henkilökunta.Kävelymatkan päässä satamasta,basaarista ja isommista ruokakaupoista,mm.Micros-ja Makrosmarket edullisia.Lähellä Mary´s restaurant(jota olen kuullut kehuttavan).Ruokapaikkoja löytyy pilvin pimein.Lokantat eli paikallisten suosimat ruokapaikat ovat edullisia,"kielimuuri"haittaa jonkin verran niissä,koska ruokalistoja ei englanniksi taida löytyä.Suomesta puhumattakaan.Turistien suosimissa mestoissa ongelmaa ei juurikaan ilmene.Itse olen pitänyt Istanbul-ravintolan sapuskoista(Ataturkin aukiolta n.150m itäänpäin,Plaza-hotellia vastapäätä).Lähellä on myös Ev-restaurant ja Mac Donalds.Satamassa kallimpaa,mutta Ravzassa hyvää ja edullista ruokaa,satamassa,lähellä
      taksiasemaa,itään päin lähtiessä.
      Kalenkukkulalla kannattaa käydä niin päivällä, kuin illallakin,aivan upeat näkymät alas satamaan.Puolivälissä on ruokapaikka,josta varsinkin illalla huikeat näkymät alas,vähän kalliimpi.Toukokuun alussa ei ole vielä niin tukahduttavan kuuma,etteikö voisi käydä tutustumassa Kalenkukkulan historiikkiin.Taksikuskit laskuttavat helposti ylimääräistä,pitäkää puolenne!Kannattaa pitää suht pieniä seteleitä,joilla voi maksaa tasarahan.Varovaisuutta myös illalla satamassa,taskuvarkaita liikkeellä.
      Hamam on myös upea kokemus,paikkoja useita.Kannattaa lukea mielipiteitä eri hamameista.
      Veneretket päiväksi merelle myös ihania.Ei kannata kovin tuulisella kelillä lähteä.Jotkut varaa suoraa satamasta aamulla.Itse yleensä matkanjärjestäjän reissulla.Monen tasoisia,joihinkin kuuluu myös paikalliset juomat.
      Kauppojen ja basaarien myyjät aika innokkaita,mutta niistä ei kannata hermostua...
      Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä.Kannattaa kysellä,jos jotain vielä tulee mieleen.Usein kysellään rahanvaihdosta:ehditte vaihtamaan perillä.Ataturkin aukiolla pari vaihtopistettä.Hotellilla pahimpaan hätään,jos tulette myöhään illalla,mutta pieni summa.Kurssi huonompi.Mukaavaa ja aurinkoista lomaa!

• alaniaan

Voi ihana ku jaksoit noin pitkästi vastata:) kiitos paljon vinkeistä, täytyy pistää korvan taakse! Tosi kiva kuulla kokemuksia sellaisilta, jotka ovat siellä käyneet, ku mehän tosiaan matkustetaan sinne ensimmäistä kertaa.. Mut kiitti sulle:)

• reissunainen09

Jep,ekalla kerralla neuvot on tarpeen.Ei kaikkia erehdyksiä tai mokia kannata tehdä itse,jos se on vältettävissä...helpompi varautua,kun tietää missä mennään.Alanya helppo kohde siinä mielessä,että ollaan Taurus-vuorisiston ja meren välissä.Kohtalaisen vaikea eksyä.Varalta ensikertalaisten kannattaa kuljettaa tervetuliaispaketin mukana tulevaa pientä karttaa mukana.Jos onnistuu eksymään,on helppo paikalliselta kysästä,missä ollaan.Ymmärsin,että et ole yksin reissuun lähdössä,joten rannassa ja sataman baareissa voitte vahtia toistenne kamoja/drinksuja ym.Itse olen Alanyassa pari kertaa saanut jotain ylimääräistä lasiini.Ekalla kertaa sen todennäköisesti teki tarjoilija,toisella kertaa jätin lasini tiskille ja piipahdin vessassa...Tyhmyydestä saa maksaa.
      Kumpanakaan iltana en juonut ylenmäärin.Ei siis drinksuja vahtimatta,ei arvokasta kamaa rantsuun/eikä isoja rahasummia baariin/rannalle.
      Yksin aamuyöstä myös tukala kävellä hotellille,seuraa saa,halusi,tai ei.Joten pitäkää huolta toisistanne.
      Dolmuksilla on helppo ja halpa liikkua.Jos haluatte käydä myös Kleopatra-rannan puolella.Jotkut pitää enempi siitä,leveämmälti hiekkaa ja vähemmän kivenlohkareita,tosin syvenee nopeammin.Itäinen ranta pitkä ja kapea.Ikäviä kivenlohkareita vedessä muutama metri,sitten hiekkaista pohjaa.Kannattaa testata molemmat,varsinkin jos olette 2vkon turneella.Ylemmältä kadulta dolmukset menee etupäässä basaarialuelle,missä on niiden päättäri.Luultavasti kannattaa kävellä alas rantakadulle,pääsee varmimmin Kleopatrarannalle.
      Busseissa kyllä tekstejä,mihin menee.Kuljettajat ymmärtää huonosti/ei ollenkaan enlantia.Kokemuksen ääni.
      Dimjoki(jotain 7-10km päässä)aivan ihana paikka kesäkuumalla,ei ehkä toukokuun alussa vielä.Bussillakin kuulemma pääsee,itse käynyt autolla ja myös jeeppiretkellä,jolloin tsekattiin myös tippukiviluola.Oli jonkun hotellin oma retki.Rohkeasti vaan reissailemaan,vaikka varotuksiakin tuli ropisemalla alkuun.Alanya upea paikka!Toivon,että tykästytte ja palaatte vuosi,vuoden jälkeen,niinkuin minäkin.Toukokuussa tulee 24:s kerta ja 10:n vuoden aikana.Olen toki reissannut muuallakin,mutta Alanyaan päästävä 2-3 kertaa vuodessa(eikä edes miesystävää siellä)
      Nyt vain odottelemaan upeeta reissua!Olisi mahtavaa kuulla,mitä piditte paikasta...

• alaniaan

Kiitti taas hyvistä neuvoista! Pitääpä olla siis tarkkana baareissa eikä jättää juomia yksin.. Joo ehottomasti kerron sitten miten loma meni! Toivottavasti nyt ei mitään suurempia mokia satu:) Toivottavasti meki ihastutaan Alanyaan samanlain kuin sinä ja reissataan sinne sit joka vuosi:)

• tanttu

Tässä tuoreet kuulumiset Sifalarista,aamulla palattu kotiin. Jos koskaan Turkkiin menen,niin en ainakaan tuohon hotelliin.Ja pieni varoitus teille jotka olette sinne menossa.Pitäkää rahoista ja passeistanne kiinni. Meiltä varas vei huoneestamme rahani kun olin vessassa omassa huoneessa,mutta onneksi ei käynyt niin kuin yläkerran perheelle. Heiltä vietiin huoneesta tallelokero passeineen.Sanomattakin selvää,että henkilökunta on mukana tuossa hommassa

• tanttu

niin ja jos parvekkeellanne on niitä vihreitä muovituoleja,istukaa varovasti. Ne ovat niin kopottuneita että hajoavat helposti ja yksi tuoli maksaa 15 euroa

• kokenut matkustaja
        tanttu kirjoitti:

niin ja jos parvekkeellanne on niitä vihreitä muovituoleja,istukaa varovasti. Ne ovat niin kopottuneita että hajoavat helposti ja yksi tuoli maksaa 15 euroa

Aikoinaan olimme 10 vuotta sitten sifalarissa. ja siellä suomalaiset olimme todella huonossa asemassa.
        Hotellin omistajalla hyvät kaverit saksasta. niin me, kuin muidenkin lapsiperheiden tilanne oli tukala.
        Varjot vietiin tosta noin vaan, kun kysyin miksi? kuulemma pomon määräys. Saksalaisilla omat varatut
        allastuolit aamusta-iltaan, vaikka heitä ei edes näkynyt koko päivänä.

Suomalaiset lapsiperheet kyhjötti ilman tuolin tuolia, vaikka olisi ollut 5 henkinen perhe.
        Kaiken huipuksi saksalainen roteva mies pahoinpiteli minua altaalla, johon omistaja totesi,
        "haluanko siis vaihtaa hotellia"?

Meillä oli pitkä keskustelu oppaan kanssa tästä epäkohdasta ja pahoinpidellystä. Opas oli pahoillaan,
        mutta näköjään aurinkomatkat vieläkin pitää tätä hotellia listoillaan.

En suosittele suomalaisille ja edelleen ihmettelen aurinkomatkojen toimintaa!!!!!!!!!!

• Susami
        kokenut matkustaja kirjoitti:

Aikoinaan olimme 10 vuotta sitten sifalarissa. ja siellä suomalaiset olimme todella huonossa asemassa.
        Hotellin omistajalla hyvät kaverit saksasta. niin me, kuin muidenkin lapsiperheiden tilanne oli tukala.
        Varjot vietiin tosta noin vaan, kun kysyin miksi? kuulemma pomon määräys. Saksalaisilla omat varatut

Suomalaiset lapsiperheet kyhjötti ilman tuolin tuolia, vaikka olisi ollut 5 henkinen perhe.
        Kaiken huipuksi saksalainen roteva mies pahoinpiteli minua altaalla, johon omistaja totesi,

Meillä oli pitkä keskustelu oppaan kanssa tästä epäkohdasta ja pahoinpidellystä. Opas oli pahoillaan,

En suosittele suomalaisille ja edelleen ihmettelen aurinkomatkojen toimintaa!!!!!!!!!!

Me olemme perheen kanssa olleet kahtena kesänä( -09, -10) peräkkäin Sifalar hotellissa, ja meillä ei ole kuin hyvää sanottavaa kyseisestä hotellista. Sijainti todella hyvä, kävelymatka basaarialueelle ja keskustaan. Huoneistot siistejä ja isoja. Parvekkeita oli kaksi isossa huoneistossa ja ne olivat myös ihan hyvän kokoisia. Henkilökunta oli todella mukavaa ja allasalue on ihan ok. Hotellista saa myös hyvää ruokaa, jos ei aina jaksa lähteä muualle syömään. Suosittelen hotellia , sillä se on todella hyvä.

• Reissunainen 11
        Susami kirjoitti:

Me olemme perheen kanssa olleet kahtena kesänä( -09, -10) peräkkäin Sifalar hotellissa, ja meillä ei ole kuin hyvää sanottavaa kyseisestä hotellista. Sijainti todella hyvä, kävelymatka basaarialueelle ja keskustaan. Huoneistot siistejä ja isoja. Parvekkeita oli kaksi isossa huoneistossa ja ne olivat myös ihan hyvän kokoisia. Henkilökunta oli todella mukavaa ja allasalue on ihan ok. Hotellista saa myös hyvää ruokaa, jos ei aina jaksa lähteä muualle syömään. Suosittelen hotellia , sillä se on todella hyvä.

Hienoa,että tulee mielipiteitä laidasta laitaan.Itselläni oli positiivinen kokemus, 2 vkoa meni ilman
        ongelmia. Altaalla en viihtynyt, joten siitä ei ollut kokemuksia. Tykkään uida meressä, vaikka välillä
        lainehtiikin reippaasti, aallot useimmin loivia. Jouduin tänä vuonna etsimään uuden huoneistohotel-
        lin, koska suosikkihotla siirtyi toiselle matkanjärjestäjälle, joka ei toimi Suomessa. Mukavaa loman
        odotusta kaikille Alanyaan menijöille! Odotellessa voi katsoa Matkaoppaita ja "kurimuksia", joihin
        jotkut joutuvat reissuillaan...

• aurinko1
        kokenut matkustaja kirjoitti:

nykyään hyvä palvelu, eikä mitään "rotusyrjintää". Tosi ystävällinen henkilökunta ja tallelokerot seinässä kiinni ,) jos rahojensa puolesta pelkää. Hinta-laatusuhde mielestäni hyvä!

• 2 kertaa nähnyt
        aurinko1 kirjoitti:

nykyään hyvä palvelu, eikä mitään "rotusyrjintää". Tosi ystävällinen henkilökunta ja tallelokerot seinässä kiinni ,) jos rahojensa puolesta pelkää. Hinta-laatusuhde mielestäni hyvä!

Niin, ja se aikoinaan ärsyttävästi hotellin palveluja tyrkyttänyt murjaanien kuningas oli siirtynyt ARK-hotelliin tai oli 2010 ainakin Arkissa.

• LPR 2

Sifalar on mielestäni ihan kiva Hotelli , kolme kertaa olemme olleet siinä. Huoneet tilavat ja siistit. Meillä ei ole ollut ongelmia henkilökunnan kanssa , päinvastoin. Huoneessa on ollut kellot ja jopa rahaa pöydällä ja kaikki on pysynyt tallessa. Altaalla on ollut kiva meininki, ja suomalaiset on myös otettu huomioon ei siis mitään syrjimistä. Auton vuokrasimme viimekerralla ja kävimme kokopäivän ajelulla ,
      Dimjoella käytiin ruokailemassa ja kanjonissa kävelyllä riippusiltaa pitkin ja siellä myöskin uitiin parkkipaikan viereisellä altaalla mihin kanjonin vesi virtaa, n. 15 astetta oli veden lämpötila. Ja taas ensi syksynä menemme uudelleen :))

• Finlandboy

Olimme kahdestaan tyttöystäväni kanssa 2013 kesällä Aurinkomatkojen kautta.
      Olimme Alanyassa ensimmäistä kertaa ja Sifalar oli aivan mahtava hotelli! Huoneistohotellissa oli kaikki tarvittava ja henkilökunta oli todella ystävällinen ja siivoojat kävivät päivittäin pitämässä paikat siisteinä.

Internet toimi koko hotellissa parilla eurolla päivässä ja altaalla oli mukava olla ja henkilökunta tuli monesti juttelemaan ja tarjoamaan eri drinkkejä ja hedelmiä. Ruoka oli myös todella hyvää ja pizzat huippuja.

Hotellilta oli hyvät välimatkat kauppoihin ja baareihin!
      Suosittelen kaikille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3860
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      341
      2993
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1892
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      761
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      751
    Aihe