EOS 450D + Tamron 17-50/2,8

Onko otsikon mukainen kokoonpano järkevä, vai löytyisikö samaan hintaluokkaan (=alle tonni) jokin muu paremmalla hinta/laatusuhteella?

Sonyn alpha 700:sta myös katsonut, mutta objektiivin laadusta joutuu tuolla alle donan budjetilla tinkimään.

Tarvetta ei ole millekään superzoomille, vaan lähinnä maisemakuvaukseen kamera tulee.

7

980

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iukka ei pikkutyttöjen muov...

Nikon D80, käytetty D200 tai Pentax K10D tuo sama Tamron 17-50mm f/2.8 tai Sigma 18-50mm f/2.8

• Onko noilla todellista eroa jossain tilanteessa, vai kannattaako valita "kumpi paremmin käteen sopii"-periaatteella?

• ststststststst
        Turskis kirjoitti:

Onko noilla todellista eroa jossain tilanteessa, vai kannattaako valita "kumpi paremmin käteen sopii"-periaatteella?

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos450d,nikon_d80&show=all

D80 on tuntumaltaan paljon jämäkämpi ja parempi verrattuna todella muoviseen 450D:hen. Canonissa on turha live view jota Nikonissa ei ole.

Itse valitsisin noista koska vaan tuon Nikonin! ...ja todettakoon tässä että itse kuvaan Pentaxilla.

• Holgis
        ststststststst kirjoitti:

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos450d,nikon_d80&show=all

D80 on tuntumaltaan paljon jämäkämpi ja parempi verrattuna todella muoviseen 450D:hen. Canonissa on turha live view jota Nikonissa ei ole.

Itse valitsisin noista koska vaan tuon Nikonin! ...ja todettakoon tässä että itse kuvaan Pentaxilla.

D80 on myös muovista tehty eli muovinen, ei siis eroa. 450D Live View on makrokuvauksessa erinomainen, ja se ei ole mikään turha ominaisuus. 450D:n LCD näyttö on isompi.

Minä voisin todeta kuvaavani vaikkapa Holgalla.

• Holgis kirjoitti:

D80 on myös muovista tehty eli muovinen, ei siis eroa. 450D Live View on makrokuvauksessa erinomainen, ja se ei ole mikään turha ominaisuus. 450D:n LCD näyttö on isompi.

Minä voisin todeta kuvaavani vaikkapa Holgalla.

Mitä kaikkea näkee D450:ssä optisesta etsimestä? Näkeekö valotusarvot ja tarkennuspisteet esim.?

• riittävästi

• Marmelaid

On ihan hyvä hinta/laatu yhdistelmä. Vaihtoehtoinen optiikka voisi olla myös Sigman 17-70 millinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      85
      1335
    2. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      35
      1051
    3. Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?

Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk
      Kuhmo
      19
      855
    4. Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..

Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita
      Maailman menoa
      153
      680
    5. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      13
      670
    6. Hei sinä nainen

Haluaisin koko ajan olla kiinni sinussa😟❤️❤️
      Ikävä
      46
      659
    7. Kuka oli kuskina

Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?
      Suomussalmi
      13
      637
    8. Nythän todellisuus on kuitenkin se

että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja
      Sinkut
      185
      621
    9. Onko kaivattusi

hyvä ihminen? Kerro
      Ikävä
      31
      542
    10. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      39
      538
    Aihe