tv-lupa-

tarkastaja?

Miten se nyt oikeesti ja virallisesti menee, onko lupatarkastajaa PAKKO päästää sisälle jos hän pyytää päästä vilkasemaan onko meillä telkkaria?

47

1806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin ei

tarvitse miettiä tuollaista.

• .........

Ei todellakaan tarvitse päästää!! Minä en ikinä päästäis ketään ulkopuolista, eihän sitä edes tiedä onko se oikea tarkastaja vai joku raiskaaja!

• seuraavalla

kerralla sillä voi olla poliisit mukana,sillon pakko päästää sisälle,mut siinä ajassa ehdit heivata töllön pois.

• eikös..

se tarkastaja ole virallisesti ammatiltaan poliisi?? Näin minä ainakin olen aina luullut.

• sammakkoprinsessa06
        eikös.. kirjoitti:

se tarkastaja ole virallisesti ammatiltaan poliisi?? Näin minä ainakin olen aina luullut.

tekevät siis jotkut poliisit, noita tv-lupatarkastajan hommia, mutta silloin ovat tietenkin muissa kuin poliisinhommissa, eli virka-ajan ulkopuolella. Eikä poliisitkaan muuten saa noin vaan ilman lupaa tulla sisälle, jos ei ole oikeasti syytä epäillä jotain rikosta!

• tarkastajista
        sammakkoprinsessa06 kirjoitti:

tekevät siis jotkut poliisit, noita tv-lupatarkastajan hommia, mutta silloin ovat tietenkin muissa kuin poliisinhommissa, eli virka-ajan ulkopuolella. Eikä poliisitkaan muuten saa noin vaan ilman lupaa tulla sisälle, jos ei ole oikeasti syytä epäillä jotain rikosta!

Eli siis onko niin että voin vain ovea raottaa ja tokaista että tv:tä ei ole ja kiinni. Voiko siis todellakin tulla poliisin kanssa myöhemmin sisälle? Suomessahan on satoja ellei tuhansia ihmisiä ilman tv lupaa.

Mites sitten jos tarkasta ehtii nähdä tv:n esim. ovelta. Mitäs siihen voi selitellä?

• Luvaton töllääjä
        tarkastajista kirjoitti:

Eli siis onko niin että voin vain ovea raottaa ja tokaista että tv:tä ei ole ja kiinni. Voiko siis todellakin tulla poliisin kanssa myöhemmin sisälle? Suomessahan on satoja ellei tuhansia ihmisiä ilman tv lupaa.

Mites sitten jos tarkasta ehtii nähdä tv:n esim. ovelta. Mitäs siihen voi selitellä?

Ihan periaatteen vuoksi en tv lupaa maksele vaikka töllötin kyllä löytyy.

Itse olen 4 tarkastajalta evännyt luvan tulla sisälle asti ja ilmottanut jo ovea avatessa että ei oo telkkaa.
        Kerran yksi luikerteli väkisin sisälle ja näki telkan.Fiksuna sitten heitin siihen,että "kylläpäs sattu olin tässä justiin menossa hakemaan lupalappua täytettäväksi kun tänään toi telkkakin tuli".
        Siinä sitten hymyssä suin täyteltiin lappu ja viikkoa myöhemmin irtisanoin luvan.

Nyt on onneksi ovisilmä,joten en avaa ovea ollenkaan,jos en tunne pimputtelijaa.

• toimintaa?
        Luvaton töllääjä kirjoitti:

Ihan periaatteen vuoksi en tv lupaa maksele vaikka töllötin kyllä löytyy.

Itse olen 4 tarkastajalta evännyt luvan tulla sisälle asti ja ilmottanut jo ovea avatessa että ei oo telkkaa.
        Kerran yksi luikerteli väkisin sisälle ja näki telkan.Fiksuna sitten heitin siihen,että "kylläpäs sattu olin tässä justiin menossa hakemaan lupalappua täytettäväksi kun tänään toi telkkakin tuli".
        Siinä sitten hymyssä suin täyteltiin lappu ja viikkoa myöhemmin irtisanoin luvan.

Nyt on onneksi ovisilmä,joten en avaa ovea ollenkaan,jos en tunne pimputtelijaa.

Siis mitenkä voi väkisin sisälle luikerrella? Pitääkö valmistautua johonkin "taistoon" ovella tyyliin tungen ovea kiinni ja tarkastaja yrittää tunkea sisään?

• niin..
        toimintaa? kirjoitti:

Siis mitenkä voi väkisin sisälle luikerrella? Pitääkö valmistautua johonkin "taistoon" ovella tyyliin tungen ovea kiinni ja tarkastaja yrittää tunkea sisään?

hahahah :D:D
        kiitos hyvästä mielikuvasta taistosta

• Luvaton töllääjä
        toimintaa? kirjoitti:

Avasin oven tavalliseen tapaan,eli vähän raotin niin ukko otti ovesta kiinni repäs auki ja marssi sisään.

Tästä toki tein valituksenkin,mutta ei mennyt läpi.Minun sana tarkastajaa vastaan.

• ei tosin ollut telkkariakaan
        Luvaton töllääjä kirjoitti:

Avasin oven tavalliseen tapaan,eli vähän raotin niin ukko otti ovesta kiinni repäs auki ja marssi sisään.

Tästä toki tein valituksenkin,mutta ei mennyt läpi.Minun sana tarkastajaa vastaan.

Sattui sopivasti tulemaan sellaiseen rakoon, kun vauva itki koliikkiaan. Menin ovelle, ja kerroin, että nyt on tosi huono hetki tulla sisälle, kun isäntä ei ole kotona, ja tuo meidän koiramme on hiukan virkaintoinen tuossa vartioinnissaan. Nopeasti kurkkasi, että minkälainen moppe siellä on, eikä halunnut ottaa riskiä, kun näki vilauksen tarkkana olevasta uroskoirastamme, joka sattui olemaan sellainen bernhardilaisen kokoinen, noin suurin piirtein. Toki koiran "sai" myös itse mm. äänensävyllä reagoimaan ehkä tavallista terävämmin. Sen koommin meille ei kukaan edes yrittänyt, kai ne uskoivat, että meillä ei tosiaan sitä telkkaria ole;) Todennäköisesti oli poliisi, kun tiesi heti, minkälaatuisesta koirasta oli kyse, eikä edes yrittänyt kyseenalaistaa asiaa.

• ..............

poliisiakaan tarvitse päästää, jos ei sillä ole kotietsintälupaa?mulla on jostain sellanen käsitys...en tiiä onko oikee.

• sillä poliisilla
        .............. kirjoitti:

poliisiakaan tarvitse päästää, jos ei sillä ole kotietsintälupaa?mulla on jostain sellanen käsitys...en tiiä onko oikee.

on sitten se lupa kun tarkastaja palaa sen poliisin kanssa seuraavan kerran!

• ............
        eikös.. kirjoitti:

toiset poliisit tekevät lisätienestejä tarkastajina, mutta suurin osa tarkastajista on extraa tienaavia haastemiehiä, joten niillä on ainakin hanakka sisääntunkemisasenne hallussa :) eivätkä aina helpolla luovuta, ne tienaa aika hyvin, jos saa jonkun luvattoman narautettua...

• takia

tv-luvat juuri jatkuvasti nousevat, voi luoja olisipa mukava olla jatkuvaan peloissaan milloin tarkastaja vaanii oven takana, jos ei maksa lupaansa, kyllä niillä on tiedossa kellä ei ole luvat kunnossa, joten olkaa vaan varuillaan ( heko heko...) tyhmyydestä sakotetaan!

• päin :)

Tässä tapauksessa fiksuudesta sakotetaan :)

• yrittää luistaa
        päin :) kirjoitti:

kaikista maksuista, mutta vastuunsa tunteva aikuinen tekee kuten oikein on eikä mene siitä mistä aita on matalin.

• en minä ainakaan

maksaa joka vuosi lupamaksun kun ohjelmat ovat suurelta osin uusintoja.Kukahan nyt mahtaa olla TYHMÄ ?

• samaa mieltä!
        en minä ainakaan kirjoitti:

maksaa joka vuosi lupamaksun kun ohjelmat ovat suurelta osin uusintoja.Kukahan nyt mahtaa olla TYHMÄ ?

En minä ainakaan! Kerran jäin kiinni ja jouduin ottamaan luvan.. jätin sen maksamatta, eikä pelkoa että SAISI uutta lupaa!!! Minä en ainakaan maksa siitä, ettei meillä edes katsota ylen ohjelmia! Tuskin katsotaan muutenkaan telkkua..

Kun digi aika alkoi, niin minkä helvetin takia yle ei laittanut kanaviaan kortillisiksi??? Niinhän kaikki muutkin maksulliset kanavat toimivat!!! Ellei jotain kiinnosta, ei sitä palvelua myöskään osta, ja päinvastoin..

• *kansalainen*
        päin :) kirjoitti:

maksaa laskunsa, kieroilevat surkimukset ei, vaikka katsovat teeveetä pokkana, surkeita ootte ja sitten vielä kysellään onko pakko laskea huoneeseen, voi per***e mitä sakkia!
        Minä maksan lupamaksuni koska katson teeveetä, enkä tartte pelätä tuleeko tarkastaja, hah hah haa, ja heko, heko:)))))))

Kaikki kanavat maksulliseksi, niin ei kukaan katso luvatta!

• en minä ainakaan
        samaa mieltä! kirjoitti:

En minä ainakaan! Kerran jäin kiinni ja jouduin ottamaan luvan.. jätin sen maksamatta, eikä pelkoa että SAISI uutta lupaa!!! Minä en ainakaan maksa siitä, ettei meillä edes katsota ylen ohjelmia! Tuskin katsotaan muutenkaan telkkua..

Kun digi aika alkoi, niin minkä helvetin takia yle ei laittanut kanaviaan kortillisiksi??? Niinhän kaikki muutkin maksulliset kanavat toimivat!!! Ellei jotain kiinnosta, ei sitä palvelua myöskään osta, ja päinvastoin..

hyvä idea, paskan pakko syöttö loppuis :)

• viisas ei maksa
        *kansalainen* kirjoitti:

maksaa laskunsa, kieroilevat surkimukset ei, vaikka katsovat teeveetä pokkana, surkeita ootte ja sitten vielä kysellään onko pakko laskea huoneeseen, voi per***e mitä sakkia!
        Minä maksan lupamaksuni koska katson teeveetä, enkä tartte pelätä tuleeko tarkastaja, hah hah haa, ja heko, heko:)))))))

tyhmä.

• mie vaan..

simppeli kaava: tv-luvalla rahoitetaan ylen kanavia ja mainoksilla maikkarin yms niitä sisältävien kanavien ohjelmisto.

Jos lupia ei makseta ei voi ohjelmaakaan ostaa kun ei ole tuloja? Pätee kai kaikessa kaupankäynnissä samalla tavalla? Jopa se sun nettiyhteys toimii kuten olet siitä valmis maksamaan!

• en minä ainakaan
        mie vaan.. kirjoitti:

simppeli kaava: tv-luvalla rahoitetaan ylen kanavia ja mainoksilla maikkarin yms niitä sisältävien kanavien ohjelmisto.

Jos lupia ei makseta ei voi ohjelmaakaan ostaa kun ei ole tuloja? Pätee kai kaikessa kaupankäynnissä samalla tavalla? Jopa se sun nettiyhteys toimii kuten olet siitä valmis maksamaan!

nythän on kyse tv-luvasta, netistä maksan ilomielin, täällä on sinunlaistesi kommentteja eikä tosiaan mitään uusintoja:)

• se menee.
        *kansalainen* kirjoitti:

Eipä tämäkään yhteiskunta pyörisi jos koko kansa olisi pummeja.
        Onneksi on meitäkin, jotka hoidamme velvollisuutemme.
        Tuo on hyvä idea, että kaikki kanavat maksullisiksi.
        Me emme ainakaan halua opettaa lapsillemme, että vaadittuja maksuja ei tarvitsisi maksaa.

Eiköhän lapset sen huomaa jos vanhemmat luikkivat komeroon aina kun ovikello soi. Ja näin taas kasvatetaan lisää pummeja hyvällä(?) esimerkillä.
        Ai niin, jos onkin niin köyhä, ettei ole varaa satsata muutamaa euroa kuukaudessa siihen lupaan. Niin mutta milläs se töllö sitten on ostettu? Kenties pöllitty jostain? Moraali ainakin taitaisi joustaa vähän lämpöisemmänkin telkkarin katselemiseen.

• oot
        viisas ei maksa kirjoitti:

tyhmä.

ja sinunlaiset muutkin, mitähän teidänkin lapsista tulee, kun esimerkki on tommonen?

• valmiita

nythän on kyse tv-luvasta, netistä maksan ilomielin, täällä on sinunlaistesi kommentteja eikä tosiaan mitään uusintoja:)

maksamaan tv-luvasta jättäisivät varmasti maksamatta myös nettiyhteydestä, jos netistä toimisi maksut smalla systeemillä kuin telkkaristakin.

"Ei sieltä netistä mitään tule katsottua, satunnaisesti vain laskut käyn maksamassa ym. soopaa. Paitsi välillä käyn keskustelupalstoilla ti etsimässä tietoa tai...., mutta siis en todellakaa käytä nettiä niin paljoa, että sitä täytyisi maksaa".

Turha hurskastella, että netti maksetaan, sillä siihen ei ole olemassa vaihtoehtona ilmaiskäyttöä.

• Lahti rules
        valmiita kirjoitti:

maksamaan tv-luvasta jättäisivät varmasti maksamatta myös nettiyhteydestä, jos netistä toimisi maksut smalla systeemillä kuin telkkaristakin.

"Ei sieltä netistä mitään tule katsottua, satunnaisesti vain laskut käyn maksamassa ym. soopaa. Paitsi välillä käyn keskustelupalstoilla ti etsimässä tietoa tai...., mutta siis en todellakaa käytä nettiä niin paljoa, että sitä täytyisi maksaa".

Turha hurskastella, että netti maksetaan, sillä siihen ei ole olemassa vaihtoehtona ilmaiskäyttöä.

Asun mastojen lähellä,joten eipä tartte netistäkään maksaa kun se toimii ihan ilmaiseksi.

• viisas ei maksa
        oot kirjoitti:

ja sinunlaiset muutkin, mitähän teidänkin lapsista tulee, kun esimerkki on tommonen?

että pitää ottaa lapsetkin tähän, onko meillä lapsia? ilmoita heti jos sellaisia meillä tiedät olevan. Kiitos sinulle että maksat tv-lupasi, mekin voimme katsoa haluamamme ohjelmat sinun avustuksella.

• ihanata
        se menee. kirjoitti:

Eipä tämäkään yhteiskunta pyörisi jos koko kansa olisi pummeja.
        Onneksi on meitäkin, jotka hoidamme velvollisuutemme.
        Tuo on hyvä idea, että kaikki kanavat maksullisiksi.
        Me emme ainakaan halua opettaa lapsillemme, että vaadittuja maksuja ei tarvitsisi maksaa.

Eiköhän lapset sen huomaa jos vanhemmat luikkivat komeroon aina kun ovikello soi. Ja näin taas kasvatetaan lisää pummeja hyvällä(?) esimerkillä.
        Ai niin, jos onkin niin köyhä, ettei ole varaa satsata muutamaa euroa kuukaudessa siihen lupaan. Niin mutta milläs se töllö sitten on ostettu? Kenties pöllitty jostain? Moraali ainakin taitaisi joustaa vähän lämpöisemmänkin telkkarin katselemiseen.

kuinka iiiihana kirjoitus ja niin viisaasti kirjoitettu ja ennenkaikkea ajateltu.Minä olen kokoajan ollut maksullisten kanavien kannalla, paskoista uusinnoista en maksa.

• en minä ainakaan
        valmiita kirjoitti:

:) :) :) :O

• tulla tänne
        viisas ei maksa kirjoitti:

että pitää ottaa lapsetkin tähän, onko meillä lapsia? ilmoita heti jos sellaisia meillä tiedät olevan. Kiitos sinulle että maksat tv-lupasi, mekin voimme katsoa haluamamme ohjelmat sinun avustuksella.

Äitien palstalle? Netti on pullollaan vaikka millaisia sinulle paremmin sopivia palstoja kun et ole äiti.

Jos sinut on opetettu, että kaikkea saa tehdä kunhan ei vaan jää kiinni, niin ole toki sitä mieltä. Vanhemmuuteen kuuluu (yleensä) esimerkin näyttäminen, että mikä on oikein tehdä ja mikä ei ja tv-luvan maksaminen on myös sitä esimerkin näyttämistä, että miten kuuluu asia tehdä oikein.

• vaan lapseni
        ihanata kirjoitti:

kuinka iiiihana kirjoitus ja niin viisaasti kirjoitettu ja ennenkaikkea ajateltu.Minä olen kokoajan ollut maksullisten kanavien kannalla, paskoista uusinnoista en maksa.

kertovat isänsä luona katsellessan maksullista lastenkanavaa, niin että eivät viitsi enää sitä katsoa, kun sieltä tulee UUSINTOJA lastenohjelmista!

• sitä tietysti

mitenkään ole pakko päästää sisään ja varsin skeptisesti suhtaudun siihen, että viitsivät sen takia mitään kotietsintälupaa hankkia. Itse en kyllä etukäteisaikomuksistani huolimatta ole saanut sanottua, ettei sisälle saa tulla. Jotenkin se on niin noloa. Joten sisälle olen päästänyt. Yksi tosin meilläkin vilkaisi vain koiraa (kiltti rotweiler, joka makasi käskystäni eteisen lattialla sen verran edessä, että sen yli olisi pitänyt astua) ja totesi, että antaa olla.

Koska en osannut olla riittävän epäkohtelias kieltämään sisälle tulon, niin olen sitten ottanut toisen lähestymistavan ja keittänyt kahvit ja tarjonnut pullaa. Saanpa ainakin jotenkin yllätettyä. Nyt ei tosin ole käynyt tarkastajaa sen jälkeen kun otin tv-antennin pois.

Ja jos ei vielä jollekin selvinnyt, niin meillä ei todellakaan ole sitä telkkaria.

• a.p.

Onko se nyt niin, että voin 100% varmasti estää tarkastajaa tulemasta, että siis voin VEDOTA ESIM. LAKIIN että EI ole pakko päästää sisälle, jos on niin virkaintoinen että yrittää väkisin ja sanoo vaikka että "kyllä me saamme tulla tarkastamaan onko teillä tv:tä"?
      Voinko siis oikeasti sanoa että ette todellakaan saa, ja olenko minä silloin oikeassa??
      Pitääkö heillä siis olla kädessään virallinen "etsintälupa-lappu" jos heidät on pakko päästää sisälle?

• nähdä paljon

vaivaaa siinä, että opetetaan omille lapsille ettei lakia ja sääntöjä kuulu noudattaa!

Maksa se tv-lupa, niin ei tartte lastesikaan oppia säpsähtämään jokaista ovikellon pimputusta!

• housussa

joka ovikellon soidessa!
        hah hah haaa:))))))))

ja lapset kasvaa epärehellisiksi, voi voi sentään!

• tyytyväinen asiakas

olen katsonut telkkaria 32v ilman lupaa ja aion katsoa edelleenkin. Lupatarkastajalla ei ole meille mitään asiaa ennenkun on kotietsintälupa mukana.

• mie vaan..

omilla sivuillaan kertoo ettei tarkastajaa ol epakko päästää sisälle.

Kuitenkin sehän on merkki tarkastajalle, että jotain salattavaa kenties on jolloin hän pyytää virka-apua poliisilta joka taas voi tulla sisälle koska on epäily lain rikkomisesta.

Suomessa toisin kuin jenkkisarjoissa ei lueta rikolliselle oikeuksia eikä heilutella etsintälupia..

Edelleen tv:hän saa taloudessa olla, mutta jos sitä voi katsella edes helpoilla järjestelyillä niin silloin lup aon oltava. Nyt digiaikaan lupaa ei tarvita jos ei ole boksiakaan. Mutta kannatta ahuolehtia myös ettei omista osoitteessaan kaapelitv:tä ja maksukanavia sillä silloin kyllä räpsähtää lupamaksu aika hätäiseen...

Muutenhan lupa koskee vain ylen kanavia, ei muita.

• mainita..

että vaikka taloudessa olisi rikkinäinen tv, niin silti lupa pitää olla.
        Ei siis vaikuta onko tv ehjä vai rikki ja voiko sillä edes mitään katsoa. Joka tapauksessa oltava lupa.

• saa olla vaikka sata telkkaa
        mainita.. kirjoitti:

Ei siis vaikuta onko tv ehjä vai rikki ja voiko sillä edes mitään katsoa. Joka tapauksessa oltava lupa.

Niin että höpötä sinä vaan.

• ------------
        saa olla vaikka sata telkkaa kirjoitti:

Niin että höpötä sinä vaan.

Kyllä se vaan niin on,että vaikka ei olisi digiboxia,mutta telkka löytyy on luvankin löydyttävä.

• mie vaan..
        mainita.. kirjoitti:

nykyisin käsittääkseni ratkaisevaa on se voiko laitteella oikeasti katsella ylen kanavia vai ei. Eli kun se ehjäkään telkka ei vaadi lupaa ilman boksia niin miksi risa tellu?

Näin ymmärsin sivuilta asian itse, mutta en taistele jos jollakulla on oikeasti muu kokemus..

• mie vaan..
        ------------ kirjoitti:

Kyllä se vaan niin on,että vaikka ei olisi digiboxia,mutta telkka löytyy on luvankin löydyttävä.

Pakko oli vielä tutkia asiaa ja todellakin jos tv:llä vastaanotetaan millä tahansa tavalla ohjelmaa niin lupa on oltava. Ja ohjelma saa olla siis mitä vain. Vain jos sillä ei katsota tv-ohjelmia niin silloin lupaa ei tarvita. Eli jos ei ole digiboxia niin ei voi katsella ja siinä se! Ja luvan voi keskeyttää jos on kuukauden vaikka sukulaisissa eikä kotona kukaan katsele..

Viestintävirston sivuilta; Television käyttämisellä tarkoitetaan television pitämistä tai säilyttämistä siten, että se on koska tahansa helposti käytettävissä tv-lähetysten vastaanottamiseen.

ja edelleen; Tv-maksu on maksettava riippumatta siitä mitä kanavia seurataan ja kuinka paljon televisiota katsotaan.

Ja myös satelliittikatselusta on maksettava, mutta siellähän onyle yms tarjolla..

• Maalaine

kun ei ole telkkaria!

• pakko...

päästää sisään.. Vain poliisi kotietsintäluvan kanssa pitää päästää sisään. Mutta olen lukenut jostain että poliisikin saa kotietsintäluvan vain jos syytä epäillä jotain isompaa rikosta, jotain josta voisi tulla puolen vuoden vankeusrangaistus. Sitä tuskin tv-luvan maksamatta jättäminen on.. Ja vaikka poliisit saisivatkin tällaisen takia kotietsintälupia, niin eiköhän niillä muutenkin riitä töissä kiirettä, ettei ole enää aikaa lähteä tv-lupatarkastajien kanssa ovelta ovelle juoksemaan..

• ---------------------------...

Minä en maksa TV-lupaa, koska siihen ei yksinkertaisesti ole rahaa. Kai opiskelijallakin on sentään oikeus joskus katsoa telkkaria? Enkä nyt näe syytä, miksi niistä uusinnoista ja kännykkäpeleistä pitäisi jotain maksaa.

Meillä ei vain avata ovea koskaan, jos ei joku ole etukäteen soittanut tulevansa käymään. Miksi se ovi pitäisi kaikille avata?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4980
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1089
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      897
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      832
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe