voiko liittyä

asdsdfsdfs

epilepsiaan sellanen kun nykyään saatan sekunnissa ikäänkuin nukahtaa istualleen. Tulee vaan sellanen tunne et kaikki vyöryy päälle ja sit filmi napsahtaa poikki. Tuntuu raskaalta rinnassa, mut sit kun ravistan päätä se tunne katoaa.
Olen kyllä ollut aika väsynytkin, mutta olen ollut ennenkin eikä tollasta ole tullut.
Mulla ei ole epilepsia diagnoosia, mutta kärsin kyllä migreenistä toisinaan. Ajatukset saattaa myös karata ihan sekunnissa enkä saa niistä enää heti kiinni...voiko liittyä johonkin poissaolokohtauksiin tälläset?
Olen elämäni aikana lyönyt pääni monesti ja aina samaan kohtaan, siihen on oikein tullut sellanen tuntuva pysyvä kuhmura..ikinä en kuitenkaan ole sillon mennyt lääkäriin koskapa ei ole tajukaan lähtenyt, vaikka kipeää onkin käynyt. Voiko sellasesta tulla mitään tämmösiä oireita?
Sekin on vielä että toisinaan en pysty lukemaan millään kun en vaan pysy rivillä vaikka kuinka koitan kohdistaa katsetta. Osaisko joku auttaa?

5

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdsdfsdfs

Vissiin olen outo kun kukaan ei koe mitään tämmösiä oireita..mihinköhän mä sit voisin tän oireiston liittää...

• ninnuli74

onko sinulla silmälasit? itse en pysty lukemaan taittovian takia tekstiä ilman laseja.

itse koen poissaolokohtaukset sellaisena että maailma pysähtyy hetkeksi ja silmissä sumenee. voi kestää n.1-5sek.
      enkä välttämättä muista mitä olin sanonut jos jonkun kanssa samaan aikaan juttelen.puhelin on nykyään se pahin poissaolokohtauksen aiheuttaja..puhe voi hetkeksi katketa ja enkä muista mistä puhuin, nolona yritän sönköttää jotain "mitä mun pitikään sanoa" tjn.
      Sydäntä riipaisee, sellainen ihmellinen paineen tunne rinnassa.
      onhan noita poissaolokohtauksiakin erillaisia.

voihan stressi ja valvominen aiheuttaa
      kaikenlaisia oireita terveillekkin ihmisille.
      seuraile tilannetta ja mene ihmeessä käymään lekurissa jos tämä vaivaa sinua päivttäin!!

• asdsdfsdfs

nämä oireet vaivaavat kyl usein, ei päivittäin. On mulla silmälasit ja kaiken pitäs olla ok. Silti en joinakin päivinä voi oikein kohdistaa katsetta vaan se hyppii tosi paljon. Autolla ajaessa tulee kanssa sellasta kuin vaipuisin pois siitä tilanteesta. Jotenkin on ruvennut hirvittämään että mitä jos mulla onkin joku vika tuol aivoissa.
        Olen lyönyt pääni monta kertaa ja aina auton ovenpieleen, siihen yläosaan,kun nousen autosta.
        Siihen on jäänyt sellanen kohouma, kun siihen kohoumaan painaa kädellä niin se ihan vähän sattuu.
        Mulla on pää monesti kipeä, ei kuitenkaan välttämättä paljon. Sellasta taustasärkyä on. Migreeniä toisinaan, se ei kuitenkaan ole sellasta normimigreeniä, vaan toispuoleista särkyä ja silmät on valonarat silloin, en kuitenkaan joudu vuodepotilaaksi. Olen myös joskus oksennellut päänsäryn vuoksi.
        Montaa sekunttia ei nuo munkaan vaipumiset kestä ja rinnassa oleva tunnekin menee ohi äkkiä...
        Tuntuu ettei nykyään pääse lääkäriinkään kovin helposti...onko epilepsia perinnöllistä mitenkään, koska mä en ainakaan tiedä et olis suvussa, enkä tunne yhtään epileptikkoa, jolta vois kyselläkään mistään asiasta.

• epilepsiat
        asdsdfsdfs kirjoitti:

nämä oireet vaivaavat kyl usein, ei päivittäin. On mulla silmälasit ja kaiken pitäs olla ok. Silti en joinakin päivinä voi oikein kohdistaa katsetta vaan se hyppii tosi paljon. Autolla ajaessa tulee kanssa sellasta kuin vaipuisin pois siitä tilanteesta. Jotenkin on ruvennut hirvittämään että mitä jos mulla onkin joku vika tuol aivoissa.
        Olen lyönyt pääni monta kertaa ja aina auton ovenpieleen, siihen yläosaan,kun nousen autosta.
        Siihen on jäänyt sellanen kohouma, kun siihen kohoumaan painaa kädellä niin se ihan vähän sattuu.
        Mulla on pää monesti kipeä, ei kuitenkaan välttämättä paljon. Sellasta taustasärkyä on. Migreeniä toisinaan, se ei kuitenkaan ole sellasta normimigreeniä, vaan toispuoleista särkyä ja silmät on valonarat silloin, en kuitenkaan joudu vuodepotilaaksi. Olen myös joskus oksennellut päänsäryn vuoksi.
        Montaa sekunttia ei nuo munkaan vaipumiset kestä ja rinnassa oleva tunnekin menee ohi äkkiä...
        Tuntuu ettei nykyään pääse lääkäriinkään kovin helposti...onko epilepsia perinnöllistä mitenkään, koska mä en ainakaan tiedä et olis suvussa, enkä tunne yhtään epileptikkoa, jolta vois kyselläkään mistään asiasta.

ovat perinnöllisiä. itselläni epi on todennäköisesti tullut synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta ja toinen syy mitä lääkäri epäili on kuumekouristus jonka sain 2kk iässä. epi puhkesi minulle n.10vuotiaana ja vasta 15-vuotiaana sain diagnoosin. 10-vuotiaana en tajunnut mitä nää poissaolokohtaukset ovat enkä osannut niistä edes kertoa.

Mene ihmeessä lääkäriin ja VAADI tutkimuksia, nykyään kun tuntuu että saa nyrkin lyödä pöyään että jotain asiaa aletaan hoitamaan!
        itselläni tuli 25-vuotiaana migreeni oireita. samanlaisia oireita kuin sinulla , toispuoltainen (oikealla puolella päätä) silmiin sattuu ja varsinkin kamalinta on aurinkoinen ja jos lunta sattuu olemaan maassa.
        pari kertaa olen joutunut hakemaan päivystyksestä coctailin , kun tavalliset särkylääkkeet eivät ole päänsärkyyn auttaneet.

onko mahdollisuutta käydä yksityisellä puolella? jos asia saataisiin sitä kautta käyntiin? meidän kaupungissa yksityisenpuolen lääkärit lähettävät , myös kunnalliselle puolelle hoitoon.

minkälaisissa tilanteissa sulla näitä kohtauksia tulee? tuleeko esim. asioissa , jossa joudut keskittymään normaalia enemmän, vilkkuvalot,kuumeessa?

• asdsdfsdfs
        epilepsiat kirjoitti:

ovat perinnöllisiä. itselläni epi on todennäköisesti tullut synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta ja toinen syy mitä lääkäri epäili on kuumekouristus jonka sain 2kk iässä. epi puhkesi minulle n.10vuotiaana ja vasta 15-vuotiaana sain diagnoosin. 10-vuotiaana en tajunnut mitä nää poissaolokohtaukset ovat enkä osannut niistä edes kertoa.

Mene ihmeessä lääkäriin ja VAADI tutkimuksia, nykyään kun tuntuu että saa nyrkin lyödä pöyään että jotain asiaa aletaan hoitamaan!
        itselläni tuli 25-vuotiaana migreeni oireita. samanlaisia oireita kuin sinulla , toispuoltainen (oikealla puolella päätä) silmiin sattuu ja varsinkin kamalinta on aurinkoinen ja jos lunta sattuu olemaan maassa.
        pari kertaa olen joutunut hakemaan päivystyksestä coctailin , kun tavalliset särkylääkkeet eivät ole päänsärkyyn auttaneet.

onko mahdollisuutta käydä yksityisellä puolella? jos asia saataisiin sitä kautta käyntiin? meidän kaupungissa yksityisenpuolen lääkärit lähettävät , myös kunnalliselle puolelle hoitoon.

minkälaisissa tilanteissa sulla näitä kohtauksia tulee? tuleeko esim. asioissa , jossa joudut keskittymään normaalia enemmän, vilkkuvalot,kuumeessa?

Mulla on kans paha jos on lunta ja aurinkoa..en voi kulkea ilman aurinkolaseja yhtään kevät talvella, jo kirkas päivä on paha, siis ottaa silmiin ja pää tulee kipeäksi. Kesällä ei samanlaista tule, vaikka kylläkin pidän aurinkolaseja melkein aina ulkona ollessa, siis jos on aurinkoista.
        Mulla normilääke joko auttaa tai lieventää, mut joskus tuo taustasärky saattaa kestää pari päivääkin.
        En ole ajatellut että liittyykö nuo kohtaukset joihinkin tilanteisiin, mutta ehkä just silloin tulee kun yrittää keskittyneesti lukea tai esim. ajaa autoa. Vilkkuvaloja en ole niin ajatellut ja kuumeessa oon niin harvoin muutenkin.

Huteria olotiloja mulla on ollut niin kauan kuin muistan, joskus jopa huimausta. Olen ajatellut sen johtuvan alhaisesta verenpaineesta, mutta onkohan näilläkin yhteys tuohon "poissaoloon", joskus on nimittäin niin epätodellinen olo että sanonkin ettei veri kierrä vissiin päähän asti ollenkaan...
        Voikohan noista pään satuttamisista tulla epi-oireita? Voiko kallossa olla jotain hiushalkeamia tai sellasia jotka vois vaikuttaa?
        No pitää kai lähteä yksityiselle kyselemään että saisko apua jostain.. voi tulla kyl kalliiksi jos ei onnistu pääseen kunnallisen kautta.

Kävin sydänoireiden takia yksityisellä ja olisin joutunut sydänfilmiin ja verikokeisiin(n. 100€ olis tehnyt), pyysin päästä kunnalliselle puolelle, niin kirjoittihan se lääkäri, mut terveyskeskus suhtautui nihkeästi kun menin, ois kuulemma pitänyt pysyä sillä puolella mihin meni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      162
      12387
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4640
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      139
      3659
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2758
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1656
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      102
      1516
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe