Olen jo hieman vanhempi en tosi vielä kuitenkaan yli neljääkymppiä käy mutta lähellä sitä. Olemme uusperhe missä viisi lasta tosin kolme käy vain joka toinen vkonloppu luonamme eli meillä siis asustelee kaksi lasta kokopäiväisesti. He siis jo teini-ikäisiä. Vanhempi heistä aikoinaan syntynyt sectiolla(15v sitten) ja nuorempi(13v sitten)alateitse imukuppi avustuksella. No ajattelimme että haluaisimme yhteisen lapsen ja aikas kauan sitä sitten yritimmeksin kunnes plussa sitten vihdoin ja viimein rävähti ruutuun. Olimme niin onnellisia. Raskaus aika sujui hyvin ei oikeastaan mitään ongelmia paitsi loppupuolella vkolla 38 verenpaine nousi ja turvotusta tuli mutta ei proteiinia virtsaan joten sanottiin että ei ole kyse raskausmyrkytyksestä ja sain verenpainelääkkeen. Lääke ei auttanut vaan verenpaine pysy ennallaan, no lääkeannosta nostettiin vkolla 41 1 mutta sekään ei auttanut. Neuvola 41 3 missä kontrolli verenpaineesta.Ei ollu paineet muuttunut joten äitipolille sain lähetteen. Ei ku sinne sitten ja lääkärille. Lääkäri totesi että proteeiini oli yhdellä plussa ja painetta liikaa eli käynnistetään(huom! papereissa luki että ei missään nimessä käynnistykseen. Tämä siis synnytystapa-arvion tehneen lääkärin lausunto minkä oli unohtanut kertoa minulle mutta oli kirjannut papereihin) tableteilla synnytys koska vokot antavat periksi, klo oli tuolloin 13.45. Olimme iloisia että tänään tai viimeistään huomenna poikamme syntyy, olihan hän niin odotettu kaikkien sukulaisetenkin keskuudessa kuin vaan olla ja voi.Miehellekkin tokaisin että eikö ole ihanaa kun huomenna saa viimeistään pitää poikaa sylissä helliä ja suukotella. Poika varmistui neuvolassa juuri ennen kun lähdimme äitipolille. Ensimmäisen tabletin laiton jälkeen meni kaikki ok, ja supistuksiakin alkoi tulla ihan mukavasti ja jotkut ihan napakoinakin, mutta ei niin että olisin tarvinnut vielä mitään kivunlievitystä. Mainittakoon tässä välissä että olimme perhehuoneessa. Toinen tabletti laitettiin 16.45 ja kun niitä saa kolme /pvä laittaa 3h välein niin lääkäri sanoi, että kolmatta ei laiteta yötä vasten et katsotaan kuinka nuo tehoaa ja jatketaan sitten aamulla.No toisesta alkoikin sitten 20 min päästä aikas kivuliaat supistukset 5 min. välein ja ajattelinkin että onpa pojalla kova kiire maailmaan kun tällä tavalla tunkeaa ulospäin. Tässä sairaalassa on käytäntönä että sydänkäyrässä ollaan tunti tabletin laiton jälkeen ja sitten on vapaa remmeistä ja voi liikkua. Kätilö tuli noin puolituntia myöhässä sovitusta ajasta ja supistukset oli aikas valtavia kunnes viimeinen supistus sitten jäi tosiaankin kokonaan päälle eikä lauennut ollenkaan suusuihkeesta(joku suihke mikä pitäisi laukaista supistuksen) huolimatta. Siinä sitten odoteltiin että josko menisi ohi ja voisin siirtyä sängylle ja kätilö voisi kokeilla kohdunsuun(olin keinutuolissa silloin) Sanoin moneen otteeseen että ei mene ohi ja en tosiaankaan pysyt liikkumaan ja käteilö totesi että odotellaan kun ei tunnu muuten mitään hätää olevan ja samalla otti sydänäänikäyrälaitetta pois. Puolisen tuntia siinä meni kunnes kätilö oli sitä mieltä että nyt on pakko siirtyä sängylle että nähdään tilanne. En pysytynyt liikkumaan joten minut nostettiin. Silloin alkoi todella polttava ja viiltävä kipu alhaalla vasemalla missä istukka sijaitsi kunnes kipu tai siis valtava tuska levisi koko vatsan aueelle ja sitä kesti jonkin aikaa(en osaa sanoa kuinka kauna, ajantaju siinä tuskassa meni)Kätilö siinä vaiheessa oli vessassa hakemassa hanskoja ja jäin siihen sitten mieheni tukemaksi. Huusin kuin hyeena tuskasta ja sanoinkin että mä kuolen tähän. Osaksi tiesin että kaikki ei ole ok koska ensimmäinen synnytyksenikin on käynnistetty(tipalla vkolla 39 1) eikä siinä supistukset kuitenkaan ollut tuollaista tuskaa. Vauva potki aivan mielettömästi siinä vaiheessa(luulen että siinä vaiheessa happi oli aikas loppu pojalta kun potkiminen oli jotain aivan mieletöntä), sen jälkeen en enään muista vauvan liikkeistä mitään. Kätilö sai hanskat käteen ja kun mihehni epäili että kaikki ei ole ihan kunnossa niin vastaus oli että kaikki on ihan ok , mutta synnytys lähti vaan aivan rajusti käyntiin ja epäili siitä tulevan lopusta syöksysynnytys. Kokeiltuaan sanoi sitten että nyt on mentävä saliin jotta saadaan jonkinlaista kivunlievistystä. Taas odoteltiin että tämä samainen päälle jäänyt supistu menisi ohi(ei siis ollut lauennut koko aikana ollenkaan, oli kestänyt nyt noin 45 min synnytyskertomuksen mukaan). Eipä mennyt ja toivottiin että olisn voinut kävellä saliin. Käveleppä siin sitten kun ei pysytynyt millään tavoin edes makuullaan ollessa liikkumaan.Ja miehenikin mainitsi asiasta että eihän nyt kävelemään voi laittaa. Pyörätuolia sitten etsittiin, ei löytynyt ja tuotiin paikalle kävelytuoli. Eipä onnistunut silläkään kunnes päädyttiin sänkyyn. Sänkyä tuodessa se sitten vielä kuitenkin vaihdettiin pyrätuoliin kun yllätys yllätys oli palautunut synnyttäneiden osastolta takaisin salin puolelle(ihmetyttää tässäkin että siellä vain yksi pyörätuoli) No sillä sitten synnärille ja valvontalaitteisiin. Paikalla oli kaksi kätilöä. Toisesta en tiedä mitä teki mutta toinen etsi sydänääniä kunnes haettiin lääkäri kun sydänääniä ei sitten ruvennut kuulumaan. Lääkäri tuli hetken päästä ja laittoi vauvan päähän sydänäänilaitteen mutta siitäkään ei saatu ääniä kuulumaan. Sitten kiireen vilkkaasti ultra paikalle ja jokin aikaa lääkärin katsottua ja tutkittua mieheni kysyi että onko kaikki kunnossa. Itse katsoin lääkärin ilmettä ja totesin että siis ei ole. Kätilö vastasi että eipäs hätäillä annetaan lääkärin tutkia ensiksi. No eipä aikaakaan kun lääkäri sanoi, että minulla on teille erittäin ikäviä uutisia, vauvan sydänääniä ei löydy joten vauva on kuollut.Siitä sitten alkoi väittely että synnytänkö vaiko en lastani. En olisi missään tapauksessa halunnut alateitse kuollutta vauvaa synnyttää. Mutta lääkäri oli toista mieltä ja sanoi sen olevan terapeuttistä tälläisessa tilanteessa. Lääkäri ei ollut huomannut kohdun repeämää eikä istukan irtoamista ultralla. Verta ei kyllä vuotanut ulos päin vaan veri hyytyi istukan alle, mutta näin jälkeen päin olen kuullut että se pitäisi se hyytymäkin huomata, että on aika ihmeellistä että sitä ei huomattu. Ja mahan pingoittuminen eli siis supistuksen päälle jääminen on yksi merkki istukan irtoamisesta.Minulle laitettiin epiduraali puudutus ja mainittiin että en tunne synnytyksessä kipua laisinkaan. Tuohon en usko koska kivutonta synnytystä ei ole olemassakaan, sanoi kuka mitä tahansa tästä asiasta. Epiduraali ei auttanut ja kipu vaan yltyi joten lääkäri teki leikkauspäätöksen koska epäili istukan sittenkin irronneen. Leikkauksessa sitten huomattiin että istukka on irti ja kohtu revennyt kahdesta eri kohtaa. Poika syntyi 22.15, mutta oli kuollut jo noin seitesemän aikaa. Minua sitten kurottiin umpeen vielä muutamia tunteja pojan syntymän jälkeen. Kohtu saatiin pelastettua ja saatiin kuulemma myös tosi hyvin ommeltua eli uudelle raksudelle ei ole estettä kunhan malttaaa odottaa hetken ennen kuin yrittää uudemman kerran, niin tietty jos uskaltaa. Nyt sitten oltaisiin seuraavassa raskaudessa tosi tarkassa syynissä ja sectio olisi edessä koska tässäkin tapauksessa 15v vanha sectio arpi ei kestänyt jatkuvaa käynnistettyä rajua supistusta ja antoi periksi.Nyt sitten ristiäisten sijaan järjestelemme hautajaisia pienelle enkelipojallemme. Tuska, kaipuu ja ikävä on mieletön. Tuntuu että kuinka tästä selviää mutta kai se ihminen on rakennettu niin että pahimmastakin surusta noustaan jaloilleen. Vastausta en koskaan MIKSI-kysymykseen saa ja edelleenkin voi vain ihmetellä että tänä päivänä suomessa ja kaiken lisäksi sairaalassa voi näin käydä. Tuntuu kuin synnytyspuoli olisi vielä ihan lastenkengissä. Laitteet olisi ehdottomasti uusittava tarkempiin ja käynnistys tilanteissa valvonta pitäsi olla ihan jatkuvaa. Tällainen ikävä tarina tähän väliin. Toiottavasti tämä ei kuitenkaan pelästytä sectiossa olleita äitejä ketkä haluavat raskautua uudellee. siksi tätä en tänne kirjoittanut. Osaksi siksi että saan purkaa itseäni johonkin näin kirjoittamisen muodossa(puhua olen saanut ja kuuntelijoita on ollut)ja osaksi siksi että haluan tiedotaaa tällä että vaatikaa hyvvät ihmiset sitä minkä katsotte parhaimmaksi itsellenne. Pyytäkää päästä lukemaan paperinne mitä siellä kerrotaaan. Meilläkin voisi olla asia toisin jos olisimme tiennyt käynnistys kiellösta, en tiedä, nämä on näitä jossitteluja mitä painaa varmasti pitään, ehkä läpi elämän. Ja toivosta ei pidä luopua koskaan vaikka välillä siltä tuntuukin että millään ei ole mitään merkitystä.
Muuta en toivo kun onnellisia päiviä pientenne kanssa ja pitäkää huoli rakkaimmistanne, hellikää ja hoivatkaa. Älkää unohtako minään päivä sanoa pienellenne että Minä Rakastan Sinua. Niin minäkin sanon joka päivä pienelle enkelipojallemme,hyvää huomenta ja hyvää yötä ja MINÄ RAKASTAN SINUA.
Pitkä synnytystarinani
31
3824
Vastaukset
- ...
mä vollaan täällä! :( en osaa sanoo mitään
- :((
Itku tuli silmään kun luin. Ei osaa muuta kirjoittaa kuin tuon kuluneen fraasin :(
- näitä sattuu
silloin tällöin, ei riskitöntä raskautta ja synnytystä ole olemassakaan.
- voimia voimia voimia
Olen todella pahoillani teidän puolesta. Voimia. En kyllä ymmärrä kun noi kätilöt ei ota todesta jos äidiltä tuntuu ettei kaikki ole ok.. järkyttävää.
teen teille paljon hyviä toiveita. - mamma pian..
kyllä tulee tippa linssiin.
..oikeastaan kokonainen kyynelten virta. En voi kuvitellakaan kuinka suuri suru tällaisesta tulee. Oma masu on juuri sellaisessa vaiheessa että muksu ilmoittelee jatkuvasti olemassa olostaan, miltä voikaan tuntua kun tuo kaikki viedään yhtäkkiä pois.
Voimia ja jaksamista suuren surun keskellä Äidille ja koko perheelle!! - osaa,
todella surullinen tarina.:( Missäköhän sairaalassa tämä oli?
- tapahtui
päijät-hämeen keskussairaalassa
- äiti kahdelle
osaa suruunne.Ihan älytöntä toimintaa.Se on niin väärin kun koko odotusajan sanotaan,että äiti tietää parhaiten miten lapsi kohdussa voi,mutta sitten synnytyksen alettua ei äitiä kuunnella ja annetaan käydä näin.Oletteko ajatelleet korvausvaatimuksen tekoa..
- toistaiseks
ole jaksanut ajatella moista, mutta harkintaa laitetaan.
- äiti kahdelle
toistaiseks kirjoitti:
ole jaksanut ajatella moista, mutta harkintaa laitetaan.
kannattaa harkita.Ystävälleni kävi kans niin että vauva menehtyi synnytykseen.He eivät tehneet valitusta,mutta mielestäni se olis ainakin minulle tärkeää että joku joutuu virheen myöntämään ja jonkunlaiseen vastuuseen teostaan.Mielestäni siitä olisi itse parempi jatkaa.Mutta miettikää ratkaisua omalta kohdaltanne sitten kun voimat kantaa.Paljon voimia teille.
- ainakin ennen
äiti kahdelle kirjoitti:
kannattaa harkita.Ystävälleni kävi kans niin että vauva menehtyi synnytykseen.He eivät tehneet valitusta,mutta mielestäni se olis ainakin minulle tärkeää että joku joutuu virheen myöntämään ja jonkunlaiseen vastuuseen teostaan.Mielestäni siitä olisi itse parempi jatkaa.Mutta miettikää ratkaisua omalta kohdaltanne sitten kun voimat kantaa.Paljon voimia teille.
Täydennän tähän, että valitusaikaa on kolme vuotta siitä, kun vahinko tapahtui tai potilas tuli tietoiseksi vahingosta. Sen jälkeen tapaus on vanha.
Itse olen Kelan kanssa taistellut. Voitin. Täytyy kyllä sanoa, että sen jälkeen olen voinut henkisesti paremmin. - Kannattipas. Muuten olisin varmaan loppuelämäni voivotellut ja ollut katkera.
Suosittelen. Ottakaa vaikka joku hyvä ystävä mukaan, ettei kaikkea tarvi itse jaksaa.
Tietenkin pitää myös muistaa, että päätös solla negatiivinen. Se on sitten kestettävä. Luulisi kuitenkin, että kun papereissa lukee, että alatiesynnytys vasta-aiheinen, olette jo voittaneet.
Tsemppiä! - ap
ainakin ennen kirjoitti:
Täydennän tähän, että valitusaikaa on kolme vuotta siitä, kun vahinko tapahtui tai potilas tuli tietoiseksi vahingosta. Sen jälkeen tapaus on vanha.
Itse olen Kelan kanssa taistellut. Voitin. Täytyy kyllä sanoa, että sen jälkeen olen voinut henkisesti paremmin. - Kannattipas. Muuten olisin varmaan loppuelämäni voivotellut ja ollut katkera.
Suosittelen. Ottakaa vaikka joku hyvä ystävä mukaan, ettei kaikkea tarvi itse jaksaa.
Tietenkin pitää myös muistaa, että päätös solla negatiivinen. Se on sitten kestettävä. Luulisi kuitenkin, että kun papereissa lukee, että alatiesynnytys vasta-aiheinen, olette jo voittaneet.
Tsemppiä!kun akuvuodesta puhetta oli että olemme tehneet sairaalalle muistutuksen, mutta se tuli takaisin sellaisena että kaikki voitava on tehty ja normaali synnytyksen mukaisesti on toimittu. Olimme osoittaneet sen kolmelle lääkärille ja yhdelle kätilölle. Yksi lääkäreistä jopa syytti asiasta meitä ihan suoraan koska meidän olisi pitänyt tietää että kyseessä on riskisynnytys(eipä kerrottu meille missään vaiheessa ja miksi sitten mentiin normi synnytyksen mukaisesti)ja tämä samainen lääkäri vielä ihmetteli, että kun äiti ei tiennyt itse yhtään lapsen painoa Siis kun en oasnnut 13v jälkeen arvioida onko poika nyt suurempi kuin aikaisemmissa raskauksissa lapset ovat olleet. Vähän nous viha pinaan ja siiä sitten suivaantuneena teimme PVK:lle valituksen.
PVK totesi hoitovirheeksi ja kuuluu korvauksen piiriin. Onneksi näin, saatiin jotain pohjaa omille ajatuksille. Vielä lähtee Valviralle paperit.
Tyhmää tässä korvaushakemus jutussa on se että pitää kaikista kuluista olla kuitit tai jokin muu hyvä selvitys jotta voidaan mitään korvata. Nyt pitää tosiaan käydä kaikki kipeimmät asiat taas uudestaan läpi ihan toden teolla. Ja se mikä oli kaikista oudointa niin menetetystä hengestä ei kosrvata mitään vaan sim vaatteet, hautapaikka, hautakivi, ruoka ms asiat. Miksi ei voisi olla jotain valmista korvaussummaa minkä antaa automaattisesti oli hautajaiset sitten millaiset hyvänsä. Jokainen saisi saman summan.
Vaikka ei tässä ole rahasta kyse vaan siitä että voi jollain tavalla näpäyttää pahantekijöitä.
kohata pieneni syntymästä ja kuolemasta on vuosi aikaa. Voi mitens sitä ajatteleekin koko ajan ettämitä se pikkumies osaisi jo tehdä ja mitä hänmahtaisi seraavaksi oppia.
Meillä menossa nyt sitten uuden pienokaisen yritys,mutta hankalaa on ollut ei osumaa toistaiseksi. lemme menossa lapsettomuushoitoon nyt tammikussa josko se toisi meille tuloksen.
pientä pojanpalleroammehan uusi vauva ei korvaa eikä hänen paikkaansa vie kukaan, mutta varmasti lohtua antaisi. Toivon niin kovasti, että pieni meille vielä suotaisiin.
- ajatelleet
Se ei tietenkään lastanne takaisin tuo, ja olen TODELLA pahoillani puolestanne perhettänne kohdanneen surun vuoksi, mutta oletteko ajatelleet, onko tässä jonkinlainen hoitovirhe tehty lääkärin osalta, joka käynnistyksen määräsi aloitettavaksi?
Toki kätilönkin olisi pitänyt havaita, että kaikki ei ole kohdallaan, mutta ensisijassa lääkärin olisi pitänyt tarkistaa, onko sinulle aiemmin tehty sektiota, ennenkuin käynnistyksen määräsi... Jos sektio kerran on asia, joka estää käynnistämisen.
Mutta siis voimia tosiaan! :(- tässä on
ilmeisesti niin päässsyt käymään. meillä ensi viikolla keskustelu lääkärin kanssa asioiden kulusta ja mitä oikein tapahtui. jos siitä sitten selviäisi jotakin.
- myös enkelin äiti
Paljon voimia sinulle ja läheisillesi tälle kamalan vaikealle tielle! Muutama kuukausi sitten minäkin menetin vauvani kohtukuolemalle, tosin syytä ei löytynyt eikä tarina ole läheskään niin riipaiseva kuin sinulla!
Haluankin nyt kysyä, oletko jo kuullut yahoon ryhmästä Tuntematon enkeli - siellä kohtukuolemaäidit keskustelevat menetyksistään ja saavat vertaistukea. Jos et ole vielä liittynyt, suosittelen!- ap
olen kyllä käynyt keskustlemassa siellä mutta aika vähäiseksi on jäänyt ja nyt vielä vähemmälle. Otan osaa teidän suureen menetykseen :(
- --------------------
Ottamatta kantaa viestisi sisältöön annan yhden tärkeän vinkin vastaisuuden varalle. MUISTA KAPPALEJAKO. Aioin lukea tekstisi, mutta jätin kesken, koska yhteen pötköön kirjoitettua tekstä on erittäin hankala seurata.
- --------------------
Jatkan vielä edelliseen viestiini: Sen verran kuitenkin muiden vastanneiden kommenteista ymmärsin, että teitä on kohdannut suuri menetys. Otan osaa. Jaksamista teille!
- ap
sinulta.
Valitettavasti tuolloin kun olen tekstini kirjoittanut ei ole juurikaan ollut mielessä kappalejako vaan aivan jotain muuta.
Kirjoitin kaiken mitä mieleeni asiasta tuli ja siksi se on sekava kun pääkin oli aivan sekaisin. - ^^^^^^
Menepä kuules pilkunnussija itseesi! Alkaisitko ajattelemaan kappalejakoja jos olisit menettänyt lapsesi ja melkein oman henkesikin?? Moni ei edes pystyisi kirjoittamaan asiasta.
Paljon jaksamista kirjoittajalle ja toivottavasti teillä vielä tärppää! Kannattaa syödä vehnänalkioöljyä tai ido-e:tä jotka sisältävät luontaisia e-vitamiineja. Lisäävät vanhemmankin naisen munasolun elinkykyä! Noita on suositeltu ihan lapsettomuusklinikoillakin. Useinhan raskautumisen hitaus johtuu siitä, että vanha munasolu ei hedelmöity niin hyvin tai sen elinkyky on huono. E-vitamiini on muutenkin hedelmällisyysvitamiini ja sitä ei kannata syödä synteettisenä. Ja tietysti kannattaa syödä foolihappoa estääkseen sikiövaurioita.
- nyt on mukavaa
kauan on aikaa kulunut edellisestä kerrata kun olen mitään viestiä laittanut, mutta ny ajattelin laittaa kun muistin.
Potilasvakuutukselta tuli hoitovirhe päätös ja sitä myötä myös korvaukset. Sairaalalla on pidetty asianosaisille puhuttelu ja Valviran päätös ei ole vielä tullut.
Elämä on mennyt omalla painollaan ja kaikkea mahdollista on mukanaan tuonut, iloa ja hieman suruakin, mutta ei mitään vastaavanlaista surua kuin kertomuksessani.
Itseasiassa se miksi tänne kirjoitan nyt on se, että olen nyt vihdoin ja viimein saanut positiivisen raskaustestituloksen joten nyt on taas jännät paikat kuinka tässä raskudesssa käy.Kauan tätä pienokaista yritimmekin ja nyt hän ilmoittaisi tulostaan :)) Olen niin onnellinen. Voiko tämä olla eses totta.
Mukavaa maanantai-illan jatkoa teille kaikille rakkaat ihmiset
nyt en kyllä voi enään käyttää samaa nimimekkiä eli, ei kyllä mukava vaan vaihdan sen- kesäkuun äiti
Onnea uuden raskauden johdosta! :) Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. Itkin niin kovasti lukiessani ensimmäistä viestiäsi, en pysty edes kuvittelemaan miten kamalalta kaikki on tuntunut. Itse olen joutunut raskauteni aikana pelkäämään keskenmenoa ja ennenaikaista synnytystä, mutta tällaista en ole itse kokenut. Voimia ja iloa teille uuteen odotukseen!!
- kuumeinen 85
kesäkuun äiti kirjoitti:
Onnea uuden raskauden johdosta! :) Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. Itkin niin kovasti lukiessani ensimmäistä viestiäsi, en pysty edes kuvittelemaan miten kamalalta kaikki on tuntunut. Itse olen joutunut raskauteni aikana pelkäämään keskenmenoa ja ennenaikaista synnytystä, mutta tällaista en ole itse kokenut. Voimia ja iloa teille uuteen odotukseen!!
Onnea teille! Minulla on vahva tunne, että nyt kaikki sujuu hyvin!
- onnea!!
Onnea iloisesta uutisesta! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Ainakin sairaala on varmasti varovaisempi tällä kertaa kun tietää taustan.
Kyyneleet valui kun luin tota kertomusta. Itselläni on ensisynnytys ihan kohta edessä ja ikää reilusti yli kolmekymmentä eli ymmärrän miten arvokas se pienokainen on tässä iässä.
Jäin miettimään että mikä se päälle jääny supistus on. Minulla on ollu semmosta nyt loppumetreillä että maha on ihan kova ulkopuolelta päivätolkulla (tai ainakin tuntitolkulla). Harjotussupistustenhan pitäis kestää vaan muutaman minuutin mutta en oo varma onko semmosia ollu. Neuvolassa eivät oikein mitään osanneet sanoa, muuta kun että jos vauva liikkuu eikä oo kipuja niin ei hätää. Anteeksi että toin tähän näitä omia juttujani, mutta tuli tietenkin mieleen että jos itsellekkin käy noin.- nyt on mukavaa
Päälle jäänyt supistus on todella kipeä ja on siis synnytyssupistus. Uskon, että sinula on ns. harjoitussupistus jos se ei ole kieä tai ainakaan sellainen tuskainen. Hieman kipeää voi joskus harkkarikin tehdä.
Kiitoksia kaikille onnitteluista. Olen todella onnellinen ja nautin raskausoireistani ihan satasella :)
Meidän pieni enkeli saa ensiviikolla ihka oman kiven haudalle. Se on todella kaunis. Kyllä sitä tahkottiinkin, että saatiin sellainen kun haluttiin, koska koko oli rajallinen.
- nyt on mukavaa
Aikaa on taasen vierähtänyt vaikka kuinka. Taasen on tultava kertomaan kuulumisia. Meille syntyi tammikuussa rv 37 ihan pieni eläväinen poika sektiolla. Ihan vimetipassa sekto tehtiinkin koska kohtu oli paperin ohut ja kohtulihasta ei tarvinnut ede leikata kun aukesi itsekseen, mutta kaikki hyvin. Poika nyt siis jo reilun vuoden ikäinen ihan pikku touhupakkaus.
Kiitoskia vielä teille kaikille ketkä jaksoitte minun tarinani lukea ja sanoillanne lohdutitte.
Pieni enkelipoikani ei unohdu koskaan vaan on päivittäin mielessäni. Suurin kipu ja suru on taittunut ja elämä kulkee eteenpäin.
Edelleenki joka ilta sanon hänelle hyvää yötä, joka aamu toivotan hänelle hyvää huomenta ja joka päivä sanon hänelle, että minä rakastan sinua. Nämä sana kuulee myös pieni eläväisenikin joka ikinen päivä.- uyioruuiyiuy
luin ketjun ja tällä hetkellä siis aloitusviesti onkin vanha, mutta todella ikävästi kävi teille. itse en ole mitenkään uskonnollinen mutta tässäkin tapauksessa ajattelen että ehkä se teidän enkelipoika nyt suojelee teidän uutta poikaa. samoin ajattelen että kun isäni kuoli 10vuotta sitten syöpään, niin että nyt hän suojelee enkelinä 6vuotiasta lastani, jota ei koskaan kerennyt näkemään.
hyvää jatkoa teille, aina se pieni enkeli mielessä pysyy ja niin kuuluukin. - nyt on mukavaa
uyioruuiyiuy kirjoitti:
luin ketjun ja tällä hetkellä siis aloitusviesti onkin vanha, mutta todella ikävästi kävi teille. itse en ole mitenkään uskonnollinen mutta tässäkin tapauksessa ajattelen että ehkä se teidän enkelipoika nyt suojelee teidän uutta poikaa. samoin ajattelen että kun isäni kuoli 10vuotta sitten syöpään, niin että nyt hän suojelee enkelinä 6vuotiasta lastani, jota ei koskaan kerennyt näkemään.
hyvää jatkoa teille, aina se pieni enkeli mielessä pysyy ja niin kuuluukin.Näin uskon minäkin,että hän on eläväisen suojelusenkeli. En ole uskollinen itsekkään,mutta väistämättä tällaisia ajatuksia tulee.
Kiitos sinulle :)
- zazzoo
Ihana kuulla että olette saaneet pojan :)
Tässä haluaisin kuitenkin muistuttaa vanhempia että synnytyksessä kannattaa pitää pintansa. Meillä liikkeet loppui vk.38 ja menimme synnärille missä tehtiin kiireellinen sektio. Saatiin onneksi hyvä lääkäri joka teki nopean päätöksen. Poika oli todella huonokuntoinen ja teholla 3 viikkoa. Olen varma että jos silloin olisi käynnistetty poika olisi syntynyt kuolleena. Kohdundunsuu oli täysin epäkypsä ja käynnistäminen olisi varmasti kestänyt päiväkausia ja niin paljon aikaa ei olisi ollut.
Pitäkää mielessä että lääkärit ovat ihmisiä ja inhimillisiä erehdyksiä tekeviä olentoja. Joskus pitää vaan kuunnella omaa kehoaan ja suorastaan vaatia jtn tiettyä hoitoa koska aina ei lääkäritkään tiedä jos jokin on pielessä. Mutta itse voi tietää! En syyllistä aptä koska hän ei varmastikaan ole kivuissa boinut tehdä mitään toisin. Kertokaa miehellenne että kun vaan hihkaiset niin mies laittaa rähinän päälle että okin on vialla.
Oikein otti sydämestä kun luin tarinasi koska meidänkin poikamme olisi voinut kuolla ellei lääkäri olisi ollut meidän tapauksessa hyvä. Enkä tiedä olisinko itse osannut tapella käynnistämistä vastaan koska olin loppuraskaudessa niin väsynyt ja seesteinen enkä missään vaiheessa huolestunut tai panikoinut koska hoitaat a lääkärit olivat rauhallisia. Vasta jälkeenpäin olen tajunnut miten täpärällä oli että olisimme menettäneet esikoisemme. - hirveää
Sydämelliset onnittelut!
Täällä vollotan tippa linssissä ja toivon ettei kukaan enää joutuisi vastaavaa kokemaan kuin sinä!
Me yritämme myös lasta saada ja olen aikoja sitten päättänyt vaatia sektion pelon takia. Juuri tästä syystä, koska äidilläni on käynyt sama kokemus. Lasta yritettiin väkisin alakautta runnoa ikusuus, lopulta kun lääkäri tuli paikalle niin sätti kätilöä, että ettekö nyt ole huomanneet vauvan olevan aivan väärässä asennossa. Ei olisi siis alakautta ikinä syntynytkään. Lopulta oli kuitenkin liian myöhäistä ja lapsi kuoli :(
En IKINÄ KOSKAAN suostu synnyttämään alakautta ja olemaan kätilöiden ja lääkäreiden pelinappulana. - nyt on mukavaa
Kiitos onnitteluista :)
Zazzo onneksi teillä pieni selvisi ,olen todella onnellinen siitä.
Olen samaa mieltä kanssasi,että meteli pitää nostaa jos tuntee että jotain vinossa. Itsekkin niin olisin tehnyt,mutta en kyennyt siinä vaiheessa. Mieheni kyllä sanoi,että tämä ei ole normaalia ja tehkää nyt jotain,mutta kun kätilö oli vain sitä mieltä,että syöksysynnytys kyseessä niin ei kiirehtinyt asian kanssa. Mies ei osannut myöskään vaatimaalla vaatia koska uskoi ja luotti kätilöön ja hänen tietämykseensä, eihän hän ollut kokaa ollut mukana syöksysynnytyksessä.
hirveää, itse myös päätin pojan kuoleman jälkeen,että ikinä ei koskaan alateitse minusta lasta synny. No onneksi ei tarvinnut siitä asiasta taitella kun suunniteltu sektio sanottiin jo heti uuden raskauden alussa ja mitään muuta vaihtoehtoa ei edes annettu.
Jännää kuitenkin,että minulla ei ole kieltoa uudestaan raskautumiselle. Olin varma,että sellainen napsahtaa samoin tein.Lääkärit oli sitä mieltä,että jos vain haluaa niin miksi ei. Kohtulihas vaikka nyt ohut olikin niin varmasti kestää vielä yhden lapsen. No ei ole suunnitteilla,mutta ei koskaan tiedä ;)
Silloin kun on omakohtaisia kokemuksia tai läheltä liipannut,niis asioita osaa eri tavoin arvostaa , pelätä, ymmärtää ja vaatia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1218454
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1415364Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333745Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1283582Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352624Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581552Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981547Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376