Mikä on rekkojen luvallinen nopeus?

Kaaleppi

Onko rekkojen laillista nopeutta nostettu? Aikaisemmin kun ajoi 90 km/h (todellinen nopeus) niin rekka pysyi saman matkan päässä takana tai jopa jäi vähän. Nykyään olen huomannut että jos ajaa mainittua nopeutta niin rekka on kohta puskurissa kiinni.

Onko nopeuksia nostettu vai onko rekkapekat keksineet rajoittajan kiertokonstin?

9

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

Veikkaisin, että oma nopeutesi on laskenut. Eri renkaat alla, tms...

Vai katsotko gepsistä nuo nopeudet?

• Okky

Rekkojen luvallinen nopeus.. No liikennemerkit kertoo suurimman sallitun nopeuden. Melkeinpä kaikki sen alle on luvallista nopeutta. Raskailla ajoneuvoilla on tosin 80km/h kattonopeus.

Rajoitin on aina säädetty 87, ja se on se maksiminopeus mitä sillä pystyy ajamaan suoralla tiellä. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että alamäkiäkin on olemassa.

Jos suoralla tiellä rekka oli kiinni sinun puskurissasi, niin voin vannoa, että se sinun "todellinen" 90km/h on kaikkea muuta kuin todellista nopeutta!

• 91km/h

ihme kyllä. Mutta siihen sitten tyssää. Jos tuo 80km liikennemerkki muutettais 100km merkkiin niin silloinhan ei rekat pitäis olla puskurissa kiinni siis pitäis mutta mutta, ainakin täällä Hangontiellä henkilöt ajavat siinä 68-75km/h niinpä ei ainakaan näille mitään muutoksia tulisi!

Kysyt onko rekkojen luvallinen nopeus noussut? No minä kysyn onko henkilöautojen luvallinen nopeus noussut kun lukee lehdistä että tutkaan ajetaan 140-170km/h vauhilla?

• rajoitin ei ole

läheskään aina säädetty 87:ään vaan väittäisin että 90% kuorma-autojen rajoittimista on säädetty 90km/h. Toisaalta eräät yhtiöt kuten Neste oil vaatii viimekuussa jokaisen tuotteitaan kuljettavan auton suurimmaksi nopeudeksi 82km/h. Muitakin yhtiöitä tietysti on.

• vasten

Olipa rajoitus mikä tahansa maantiellä, niin rajoitinta vasten ajavat.
        Eli jos ajat todellista 85km/h 80km/h alueella, niin kohta kuorkki takapuskuria haistelemassa, minnehän on kiire kun on lamakin...
        Ja jos sattuu 60km/h rajoitus tms. niin eikun rajoitinta vasten, no ehkä varovaisemmat tiputtaa rikesakkolimitille...

• Kehä III:sella ajaessa rekat ajaa 90:ppiä pakettiautot sataa, bussit 110 ja Laitilan loka- autot 120:ppiä. Minkäänlaista nopeusvalvontaa ei ole, muutenhan kaikilla olisi kortit kuivumassa.

• kirjallinen todiste

Henkilöautoilijaa ainakn sakotetaan jo 90:stä. Jos et usko, niin voin esittää kirjallisen todisteen...

• TOLET OLLO!!!!!

Lama on iskenyt sinuun ja ennen ajoit Talbotilla, nykisessä Ladassasi on vain suurempi mittarivirhe!!! Älä puutu toisten nopeuksiin, ajaisit itse edes sitä kahdeksaakymppiä!!

• Kuljettajat on nurentuneet ja on pallo hukassa taloudellisesta ajo tavasta aina rajoitinta päin sekä renkas koon surentamisella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      98
      6847
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      468
      4948
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      129
      2816
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      141
      2423
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      10
      2188
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      34
      1176
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      72
      1113
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1040
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      103
      1013
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      59
      944
    Aihe