Onko rekkojen laillista nopeutta nostettu? Aikaisemmin kun ajoi 90 km/h (todellinen nopeus) niin rekka pysyi saman matkan päässä takana tai jopa jäi vähän. Nykyään olen huomannut että jos ajaa mainittua nopeutta niin rekka on kohta puskurissa kiinni.
Onko nopeuksia nostettu vai onko rekkapekat keksineet rajoittajan kiertokonstin?
Mikä on rekkojen luvallinen nopeus?
9
623
Vastaukset
- The Rat
Veikkaisin, että oma nopeutesi on laskenut. Eri renkaat alla, tms...
Vai katsotko gepsistä nuo nopeudet? - Okky
Rekkojen luvallinen nopeus.. No liikennemerkit kertoo suurimman sallitun nopeuden. Melkeinpä kaikki sen alle on luvallista nopeutta. Raskailla ajoneuvoilla on tosin 80km/h kattonopeus.
Rajoitin on aina säädetty 87, ja se on se maksiminopeus mitä sillä pystyy ajamaan suoralla tiellä. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että alamäkiäkin on olemassa.
Jos suoralla tiellä rekka oli kiinni sinun puskurissasi, niin voin vannoa, että se sinun "todellinen" 90km/h on kaikkea muuta kuin todellista nopeutta!- 91km/h
ihme kyllä. Mutta siihen sitten tyssää. Jos tuo 80km liikennemerkki muutettais 100km merkkiin niin silloinhan ei rekat pitäis olla puskurissa kiinni siis pitäis mutta mutta, ainakin täällä Hangontiellä henkilöt ajavat siinä 68-75km/h niinpä ei ainakaan näille mitään muutoksia tulisi!
Kysyt onko rekkojen luvallinen nopeus noussut? No minä kysyn onko henkilöautojen luvallinen nopeus noussut kun lukee lehdistä että tutkaan ajetaan 140-170km/h vauhilla? - rajoitin ei ole
läheskään aina säädetty 87:ään vaan väittäisin että 90% kuorma-autojen rajoittimista on säädetty 90km/h. Toisaalta eräät yhtiöt kuten Neste oil vaatii viimekuussa jokaisen tuotteitaan kuljettavan auton suurimmaksi nopeudeksi 82km/h. Muitakin yhtiöitä tietysti on.
- vasten
Olipa rajoitus mikä tahansa maantiellä, niin rajoitinta vasten ajavat.
Eli jos ajat todellista 85km/h 80km/h alueella, niin kohta kuorkki takapuskuria haistelemassa, minnehän on kiire kun on lamakin...
Ja jos sattuu 60km/h rajoitus tms. niin eikun rajoitinta vasten, no ehkä varovaisemmat tiputtaa rikesakkolimitille...
Kehä III:sella ajaessa rekat ajaa 90:ppiä pakettiautot sataa, bussit 110 ja Laitilan loka- autot 120:ppiä. Minkäänlaista nopeusvalvontaa ei ole, muutenhan kaikilla olisi kortit kuivumassa.
- kirjallinen todiste
Henkilöautoilijaa ainakn sakotetaan jo 90:stä. Jos et usko, niin voin esittää kirjallisen todisteen...
- TOLET OLLO!!!!!
Lama on iskenyt sinuun ja ennen ajoit Talbotilla, nykisessä Ladassasi on vain suurempi mittarivirhe!!! Älä puutu toisten nopeuksiin, ajaisit itse edes sitä kahdeksaakymppiä!!
Kuljettajat on nurentuneet ja on pallo hukassa taloudellisesta ajo tavasta aina rajoitinta päin sekä renkas koon surentamisella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954